Тoyota планира ‘полу-електрическа’ атака от 2012 г.
Toyota не е компания, която да почива на лаврите си, заслужени от постиженията в сегмента и подготвя сравнително широка гама от зареждаеми (с ток) превозни средства за 2012 г., в лицето на моделите Prius PHEV, RAV4 EV и KleenSpeed EV-X11 развива до 225 км/ч.
Както много хора, които следят развитието на автомобилните технологии са наясно, Toyota скоро ще пусне зареждаема версия на своя най-продаван хибриден модел Prius, който вече е представян по световните автоизложения.
Prius PHEV ще предложи само 20 км изцяло електрически пробег, така че няма пряко да конкурира Chevy Volt в тази категория. Въпреки това, Plug-in Prius-ът, ще бъде само малко по-скъп в сравнение с ‘обикновения’ хибриден Prius, което го прави повече от актуален.
След като токът в батерията се изчерпи, колата се ‘връща’ обратно към стандартен режим на работа като обикновен хибрид и така както при Volt, няма да има страх от ‘проблемен пробег’.
{becssg}ev/prius2012{/becssg}
Като отваряме тази тема – освен ако не се използва правилно – изцяло електрическият Scion IQ EV може да предизвика безпокойство относно пробега си, тъй като ще предложи около 80-100 км преход, преди неговата литиево-йонна батерия да ‘издъхне’. За сравнение, Nissan LEAF предлага някъде между 130 до над 160 км, преодолявани с едно зареждане. Scion ще има и бензинов вариант, представен по-късно тази година.
Положителен факт е, че центърът на тежестта на Scion EV е подобрен, благодарение на разположената по протежение на пода батерия. Друго предимство на така поставения батериен комплект е, че по никакъв начин не пречи на пътническото ‘оформление’ 3+1 и мястото в купето е ненарушено.
{becssg}ev/scion2012{/becssg}
Трети модел Toyota, използващ енергията на батерия, ще бъде RAV4 EV. Това превозно средство е разработено съвместно с Tesla и бе показано за пръв път на миналогодишното LA Auto Show в Щатите.
Производителността е определяна като приемлива, състояща се от 160 км пробег с ‘една батерия’ и ускорение, равно на задвижвания с бензин RAV4, въпреки увеличеното ‘електрическо’ тегло от 220 килограма. Подобно на Scion IQ, при RAV4 EV батериите не пречат на вътрешното пространство и обема на купето не се ощетява.
{becssg}ev/rav4ev2012{/becssg}
Колко струват електромобилите и точна дата на начало на серийното им производство, автопроизводителят за момента не посочва.
[Източник: Toyota]
Leave a Reply