Nissan LEAF и притеснения за пробега – няма такова нещо…
Нямаме си още Nissan LEAF в България, но от Америка и Европа вече идват доста отзиви за колата и колкото повече получаваме предварително, толкова по-подготвени ще сме за този и други предстоящи електромобили. В тази връзка, ето един чат, който прихванахме наскоро…
Готина кола си имаш, ама всички говорят за тия притеснения с пробега. Ти да имаш такива?
Честно казано, грам притеснения нямам относно пробега. Варира спрямо стила на шофиране, но това си е така и при бензинова/дизелова кола. Първите 3000 километра все зареждах батерията до 100% докато усетя къде ми е лимита. След това осъзнах, че няма нужда да я зареждам догоре, защото винаги ми остава предостатъчно пробег по начина, заради разстоянията, които изминавам, а си покарвам, макар само в района. На 15 км съм от най-близкия магазин, което значи, че всяко пътуване до там и обратно ми е 30 километра.
Чувал съм, че тръгваш с пробег 160 км според индикатора на таблото, но като минеш 5 километра и показва, че ти остават 110?.
Объркването с пробега, изчисляван от компютъра идва най-вече от това, че той постоянно преизчислява оставащия пробег в зависимост от скоростта, с която караш, съответно ако се спускаш или изкачваш. Определя, да речем, че в момента изкачваш леко стръмна улица и ти дава пробега при такива условия, без да знае, че ще изкачваш само няколко километра. Като стигнеш върха и тръгнеш да се спускаш, пробегът се удължава отново. Просто трябва да разбереш как колата изчислява и спираш да се притесняваш от временните спадове.
Чатил съм с някои LEAF шофьори, които не са особено ентусиазирани. Чудя се хората, които си срещал, какво казват за своите коли, такива от електромобилното общество, които нямат нереалистични очаквания и са свикнали да карат електрически коли?
Хората, които обикновено карат по магистралите със 120-130 (и повече) определено няма да имат същия пробег като движещите се с по-умерено темпо. Мисля, че някои хора имат нереалистични очаквания и че пробегът винаги е 160 км. Просто някои хора не са доволни така или иначе и плюят по нещо, което не разбират.
Като чете тези редове, човек може да си помисли – “проблемът не е в LEAF, а в нас.” Което значи, че отнема известно време да схванеш как работи и да си промениш стила на каране и презареждане. Хората обаче не са склонни да правят така и предпочитат да обвиняват колата.
Leave a Reply