Ford: Електромобилите не може да бъдат налагани насила

Що е то електромобил?

Ford: Електромобилите не може да бъдат налагани насила

Що е то електромобил?

Тъкмо решихме да изнесем инфо пакета Подготовка за електромобил отдясно на главната страница и ето ти не по-малко интересен материал в абсолютно същото направление. Да ограмотяваш потребителите за електрическите коли е нещо като да си филолог, смята Дебра Хоталинг, мениджър по комуникации във Ford Motor Co. Хоталинг беше сред лекторите по време на конференция от 25-27 юли в Лос Анджелис, посветена на промотиране на потребителското доверие в електромобилите…

Ford ще започне доставки на Ford Focus Electric по-късно тази година и полага доста усилия да анализира потребителските настроения по отношение на електрическите коли. Ето едно нещо, което компанията открива: Хората наистина изпитват затруднения да разберат параметрите на шофиране на електромобил, казва Хоталинг. Например, задават въпроси от типа на “Ще даде ли на късо колата ми, ако мина през дълбока вода?” Хоталинг е и нещо като балансьор сред изказалите се на конференцията, като електромобилният застъпник Пол Скот, вицепрезидент на Plug In America, който не може да си представи защо хората не искат да притежават електро кола.

Без компромиси

Много от потребителите нямат добра принципна представа за електрическите коли, продължава Хоталинг. Затова Ford полага доста усилия в ‘разбиване на митове, казва тя. Да намери начин да продава електромобили на клиентите е ного важно за Ford, имайки предвид заявката на компанията 10 до 25 процента от портфолиото й да бъде електрифицирано до 2020 г.

Едно нещо е ясно, казва Хоталинг. Хората няма да се настроят към незадоволителни коли, дори те да са електрически. Те искат всичките глезотии, които има в сегашните коли. И искат колата им да изглежда добре. “Не може просто да натрапваш това на хората”, сигурна е тя. “Хората няма да купуват електро коли, ако не ги харесват достатъчно”.

Хоталинг казва още, че бизнес модел, който се основава на правителствени дотации не е добър бизнес модел. Вероятно е чела едно от последните проучвания на Харвард за електромобилите, с което ще ви запознаем утре.

Академичните проучвания може и да са сухи, но са и освежаващо директни и обикновено безпристрастни. Едно от заключенията във въпросното проучване (което е малко скептично като цяло) е, че “Значително разпространение на електрическите коли на пазара в САЩ може да се стане само ако те са сравними с конвенционалните коли, не само в ценово отношение, но и по атрибути”.

На въпрос към Хоталинг дали автопроизводители като Ford се изнервят от факта, че се налага да влагат доста средства в технология с несигурно бъдеще, тя отговаря, че с използването на същите глобални платформи за традиционни и електрически коли, Ford намалява риска.

Тази стратегия позволява и разработването на повече модели с някаква форма на електро задвижване. “Не е нужно да залагаме всичко само на една кола”, смята Хоталинг. Разхора се има други автопроизводители, които реално правят точно това. Поредният далит на норвежката Think, с единствената и електрическа кола Think City, която беше спасена от руски инвеститор, може да е знак за това, което очаква малките производители на електромобили.

Ще останат ли само големите автопроизводители в електромобилния сегмент след 10 години? Има такава индикация, макар че по-добре е да не се получи така.

[От: Plugin Cars]

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *