Електромобилите ще консумират 1% от испанския ток през 2020 г.
Едно от най-интересните за нас неща, случващи се около възраждането на електромобилите, е многообразието от теми и дискусии около развитието на технологията, нейното възприемане, изобилието от анализи на различни параметри и направления и интереса към всичко, което предстои. Има много проучвания и прогнози и прави впечатление много по-информирания подход и въобще желанието за изясняване на голям брой въпросителни около бъдещето на електрическата мобилност и много наглед не толкова директно свързани с нея неща.
Пореден пример за всичко това е прогноза, направена от испанското правителство под формата на индикативен документ за енергийно планиране, според който зареждаемите хибриди и електрическите коли с литиево-йонни батерии ще консумират 1% от потребяваното електричество в страната през 2020 г…
Документът е подготвен в съответствие със Закона за устойчивата икономика и предоставен на енергийния сектор за коментари и критики, преди финализиране неговото финализиране. Изчисляването на консумацията на електромобилния автопарк до 2020 г. е направено въз основа на очакван брой от общо 25 милиона превозни средства в Испания, 10% от които биха представлявали задвижваните с електроенергия (0.5 милиона) или зареждаемите хибриди (2 милиона).
Взимайки предвид различни параметри на електро потреблението, в документа се казва, че няма да има нужда от допълнителен фирмен капацитет към текущо планирания до 2019 г., макар че през 2020 г. ще бъдат необходими още 1,800 мегавата, макар и само в определени часове.
Документът предвижда и че Испания ще продължи да увеличава съвсем умерено броя на колите (понастоящем 22 милиона), достигайки стойности за населението подобни на тези в европейските страни с по-високи доходи. Пътният транспорт остава основният начин за придвижване, следван от въздушния.
В този сценарий за десетилетието, специфичният разход на новите модели коли започва да намалява в резултат на технически подобрения, частично наложени от европейски изисквания за защита на околната среда, но това от друга страна ограничава разнообразието от варианти на придвижване до лични превозни средства, за задоволяване на транспортните нужди.
С тези данни, консумацията на енергия, свързана с електрическите и хибридните превозни средства ще доведе до използването на 1.2 милиона тона по-малко еквивалентни петролни продуктио. Документът позволява използването и на биогорива, с прогнозни стойности от 2,713 ktoe (хиляди тона петролни еквиваленти) през 2020 г. Биогоривата, заедно с производството на възобновяема енергия през 2020 г. ще представляват общо 11.5% от потребяваната енергия, което отговаря на поставените от ЕС цели в това направление.
Електрическите коли с литиево-йонни батерии не генерират CO2 и не увреждат околната среда, ако електричеството, с което се задвижват е произведено чрез възобновяеми източници като вятърна енергия, слънчеви фотоволтаици и концентрирана от слънцето термална енергия. В бъдеще вятърните турбини например могат да доставят електричество за електромобили, което може да бъде складирано и използвано при нужда.
Източник: Evwind
Leave a Reply