Рекордът с главно Р – 1600 електро километра с едно зареждане

Супер германски университетски прототип постави рекорд за най-дълъг електромобилен пробег

Рекордът с главно Р – 1600 електро километра с едно зареждане

Супер германски университетски прототип постави рекорд за най-дълъг електромобилен пробег

Тези дни електромобилни рекорди валят просто отвсякъде и последният, който падна, е рекордът за изминаване на най-дълго разстояние с превозно средство, задвижвано с батерии, без презареждане. Миналия уикенд нова, експериментална електрическа кола, наречена “Schluckspecht” (“пияница” на немски жаргон) счупи рекордът, който има връзка с едно от най-големите притеснения, по отношение на сегашните електромобили – пробега.

Разработен от Университета по приложни науки на Офенбург, прототипът – който не може да се похвали с особена красота – е изминал 1631.5 километра, без презареждане на батерията…

Тестът е проведен в Боксберг, на тестовото трасе на Bosch, където екип от четирима пилоти е извършил рекордния пробег заедно с водеща кола, оборудвана с камери. Продължилата 36 часа и 12 ‘сесия’ (която всъщност не счупва никакви електромобилни рекорди) е наблюдавана и от агенти на тест организацията T?V S?d.

Този световен рекорд идва след успешното участие на екипа в South-African Solar Challenge 2010, в което Schluckspecht измина 626.6 км по пътищата от маршрута – повече (към онзи момент) от всеки друг електромобил.

Schluckspecht не разполага с никакви удобства, което спомага за намаляване на теглото и определено е предимство при опит за поставяне на рекорд. Инженерната част обаче също играе голяма роля за успеха, защото Schluckspecht е изработен от специфично за поставяне на електро рекорди в лаборатория, собственост на  Г-жа Сунмин Лии от Университета на Пфорцхайм. Купето е оформено с мисъл за “истинска аеродинамика” и – понеже колата се задвижва с два монтирани в колелата електромотора – няма нужда от напасване на двигател и трансмисия.

Шасито също е изцяло ново, специално разработено за такъв тип експериментален електромобил в сътрудничество с Fraunhofer Institute EMI, а новаторската поддържаща структура способства за постигане на много по-ниско тегло на колата и разпределя оптимално натоварването върху общо 14-те литиево-кобалтова комплекта батерии, с помощта на система за управлението им, разработена от Университета в Офенбург.

Новият рекорд бие предишния от 1003 км, поставен от Japan Electric Vehicle Club. Д-р Улрих Хохберг от Университета в Офенбург е много ентусиазиран от успеха на прототипа, наричайки го високо ниво на експериментално обучение, изследване и развитие на университета, който разработва гориво-ефективни коли като Schluckspecht от вече 14 години.

Участващите в проекта университети се надяват да насърчат студенти и изследователи да продължават участието си в програми разработки и развитие, които детайлно анализират нови концепции много преди търсенето им на пазара и да тестват бъдещи модели енергийно-ефективни коли. Team Schluckspecht отдава рекорда на уникалната комбинация от изследователски капацитет, технически способност и ангажираност на студентите от университета.

Поздравления!

[Източник: Gas 2.0]

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *