Централен Лондон се прочиства с еко-офицери и прахово потискане
Нашата секция полезно и ефективно днес представя поредния добър пример, който можем да вземем в направлението за почистване на нашите градове, защото нещата зависят колкото от общините, толкова и от всеки от нас – замърсителите. Без да слагаме всички под един знаменател, правилата са си правила и за да е чисто и приятно – ТРЯБВА да се спазват.
Наскоро Transport for London (TfL) обяви пакет от мерки за справяне със нивата на замърсяване по най-натоварените пътища в централен Лондон. Новите целеви мерки за прочистване, които могат да намалят нивата на замърсяване от PM10 с 10-20% на прилаганите места, се финансират от Clean Air Fund, с подкрепата на кмета на града и TfL от транспортното министерство…
Финансирането, обявено през април, ще стартира пакет от местни мерки, вече превърнали се в част от стратегията за чистотата на въздуха на кмета награда, с бързо разгръщане и изпълнение през следващите девет месеца. Първият Clean Air Fund транш осигурява:
- Повече прахово потискане, което задържа PM10 към пътното платно, предотвратявайки повторната му циркулация във въздуха. Преоборудват се още две специализирани машини за нанасяне на потискащ праха материал за покриване на по-големи градски площи, включително строежи.
- Старт на кампанията Двигатели не работещи на празен ход за елиминиране на излишната работа на моторите, когато колите не се движат. Това ще стартира с малка група еко-офицери, които ще наблюдават такси стоянките в натоварени точки на централен Лондон, докато друга група се заеме с улиците, където замърсяването на въздуха е особено голямо.
- Старт на зелената програма за улавяне на замърсяванията – редица от 50 зелени кули (почти 2 метра високи сеялки) са монтирани покрай Lower Thames Street, един от най-замърсените пътища на Лондон. Моделът за качество на въздуха показва, че по-голямата част от Лондон вече влиза в средно годишните PM10 заложени от Европейската Комисия, но все още съществуват места, при които има риск от надвишаване на лимитите.
Наскоро ЕК потвърди за английското правителство, че плановете на клета за намаляване на PM10 замърсяванията с една трета до 2015 г. – включително работата по Clean Air Fund – са премахнали заплахата от солени глоби.
Цялостен пакет от почистващи мерки, включително новаторски технологии, сега е насочен към най-замърсените зони на централен Лондон. В допълнение са предприети действия за да се осигури правото на чист въздух и за следващите поколения на столицата. Това включва първото досега ограничение за възрастта на черните таксита, по-затегнати стандарти за зоната с ниски емисии, по-чисти автобуси и разширена схема за наемане на велосипеди.
—Кулвиър Рейнджър, Директор по околна среда в кметството
В повечето големи градове положението не е по-различно и като стана дума за по-чисти автобуси, Хамбург определено е пример в това направление с четирите нови Mercedes-Benz Citary FuelCell Hybrid, които градът получи. Специално тази мярка за прочистване на въздуха е доста скъпа и тепърва ще се въвежда на етапи в големите западно-европейски градове, но това не означава, че у нас не може да се търсят варианти в тази посока. Имаме доста традиции в електрическия транспорт например, но докато седях вчера близо до последната спирка на трамвай #6 отново си припомних не особено привлекателното състояние, вид и технологични възможности на нашите трамваи. Инвестиции в този парк определено ще променят неговия облик и желанието за използване.
В Ume?, Швеция, пък, тестват електрически автобуси на испанската Opbrid. Целта е до 2014 г. по улиците на града да се движат само такива автобуси или май ще трябва да ги наричаме електробуси.
Въобще, ако се събира качествени и ефективни идеи от различни места на света, приравнява ги към местните стандарти и търси ефикасни начини за тяхното прилагане, всяка градска управа може да постигне не малко успехи в очистването на въздуха от вредни емисии и съставки. Ясно е, че не е само въпрос на желание, но който иска, намира начин.
eCars.bg
Leave a Reply