• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 94 total)
  • Author
    Posts
  • #24624
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Като заваля сняг (туизито си седи в гаража), посвърши се и работа, та остана време да се стартира най-накрая тази тема.

    Нашето Туизи го взехме на 24 януари, засега има към 600 км навъртени, което е пълен смях в сравнение с другото на Ники от Бургас, който вече мина 5,000! 😆

    Много съм щастлив с фъстъка, много свободен се чувствам и ми пасва идеално.

    От самото начало се води статистика за зарежданията. Засега са само 15 плюс 1 на фотоволтаичната зарядна станция пред Интер Експо Център. Очаквам с нетърпение всяко леко подобрение на времето (да е над 7-8 градуса гледам и да не вали) и изкарвам.

    Полека започвам да добавям и технически данни и впечатления. Като пуснем KaramEL.bg ще си добавим там отзив и ще може да се коментира по него. Всеки ще може да добавя отзиви за електромобили де :cheer:.

    Ето и няколко снимки, а сега се работи по ново облепване, да си личи, че е на eCars.bg:

    renault-twizy-ecars-bg-0.jpg

    renault-twizy-ecars-bg-2.jpg

    Поздрави на всички и очаквайте нови снимки и данни :cheer:

    #24630
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Веднага добавям и супер прясното откритие: онлайн каталог за части със схеми и номера – няма ги абсолютно всички схеми, но и така си е находка. Ето линк:

    http://renault.epcdata.ru/twizy/

    #24639
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Ето и идеята за новото облепване :cheer:

    renault-twizy-ecars-bg-emblemi.jpg

    #24645

    Хах, да ти е честито, и с много еко километри 🙂 Да ти кажа в Монако много ги караха Туизитата 🙂
    Реших, че си ми комшия ама като гледам си от другата страна на стадион Славия 😀
    Много яко изглежда с тези лепенки, майстор си на фотошоп-а май 🙂

    Да споделяш редовно информация, ето на сега времето се затопля, ще може да се потъркаляш с Туизито.
    Жестоко изглежда, пък и мартеница си има – освен за здраве (да го караш безаварийно), то и за дълголетие
    (защото няма какво да му се счупи и ще го караш дълго дълго) 😆

    Честито 🙂

    #24652
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”firesword” post=885]Хах, да ти е честито, и с много еко километри 🙂 Да ти кажа в Монако много ги караха Туизитата 🙂
    Реших, че си ми комшия ама като гледам си от другата страна на стадион Славия 😀
    Много яко изглежда с тези лепенки, майстор си на фотошоп-а май 🙂

    Да споделяш редовно информация, ето на сега времето се затопля, ще може да се потъркаляш с Туизито.
    Жестоко изглежда, пък и мартеница си има – освен за здраве (да го караш безаварийно), то и за дълголетие
    (защото няма какво да му се счупи и ще го караш дълго дълго) 😆

    Честито :)[/quote]

    Еее благодарско – в Борово се намираме и двамата с моя партньор Стефо. Мисля малко далечко е от стадион Славия :).

    Засега трябва да разбера защо уредът за отчитане на консумирания ток не ще да показва нищо, като включа колата през него. Май отивам на друг, но така мога да си купувам различни, та трябва да намеря начин да тествам преди да купя.

    И вече ще споделяме инфо за карането и всичко останало по количката. Вече има какво, полека започвам да пускам :).

    #24678

    Сините лепенки са чудесни, браво, кажи ми цена, искам и аз едни такива. С голямо желание ще рекламирам сайта. Или като ти идва отръки фотошоп, направи ми подобни със сайта. Да не сме еднакви. :silly: Имам и предложение. Сложи нещо и отзад, например просто адресите на сайтовете и надпис електромобил. Така хората като си чакат в задръстването след теб ще си отварят сайтовете в мобилните телефони или таблетите и ще се информират. Какво мислиш, това ще е гот и ще доведе още читатели?
    Да те питам нещо – що не караш Туизи-то? :angry: Да е топло, да не вали… Качваш се и караш. Щом е студено слагаш дебело яке и ръкавици /имам специални кожени с Гортекс вътре/. Като вали, вали и вътре , ама аз нали съм си моторджия все ми е тая. Пък и на таблото има място за лаптоп и документи, които остават сухи. 😛 Как ще стигнеш моите 5000 км така? :whistle:
    Сега сериозно, слагай лепенките и смело напред. Още хиляди безаварийни километри ! B)

    #24703
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    На Illustrator работя, но това е само “чернова” в печатницата ще го довършат. Нека довършат и да им закарам туизито да вземат размери и вече ще се направи още един вариант с твоите надписи и ще поръчаме 2 к-та лепенки и твоя ще ти го пратя по куриер с един к-т уплътнения :cheer:

    При мен е друга схемата – аз съм онлайн човек, имам много сайтове и се налага да съм по-често вкъщи. Синът ми точно се оправи, та не е имало повод да го карам и на училище тия дни, което съвсем не ми дава причини за пътувания. За времето – най-вече заради него гледам, че отзад се завихря и пръска като е студено и дъждовно, а нали нямаме джамци ние.

    Но наистина смятам да наваксам, хем че е съвсем друга схемата при мен и не се налага изцеждане 😆 или пълнене до горе. Сега ми остава да поработя по новия сайт седмица поне и след това ще мога вече да се фокусирам върху обиколката :).

    #24732

    Ще бъде супер ако ми пратиш и уплътнения. Така и не съм направил още. Колкото до пробега, извини ме, забравих че нямаш прозорци. А при дъжд без прозорци и дъждобран не помага, особено когато покрай теб през локвите минават други коли ! :angry: :sick: :S
    Така и така се заговорихме за прозорци, имам намерение да сменя моите с такива от поликарбонат, с ключалка, които да се отварят изцяло навътре. Имам вече един чертеж с размери, предвиждам подобна конструкция като тези на ELIA, но не абсолютно същите. Само дето не мога да намеря поликарбонат плътен прозрачен. Можеш ли да помогнеш? Та ако искаш мога на направя едни прозорци и за теб, даже мисля да ги предложа ако са сполучливи. Все пак оригиналните са доста скъпи с цената си от над 600 лв. Освен това този найлон се драска много лесно, моите след още месец – два ще са неизползваеми, до толкова са надраскани , че се вижда трудно през тях. Ще кача снимки утре.

    #24893
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    За прозорци вече намерих мисля по-готини от тези на ELIA, на цена като техните – €500 (намират се и за €459 на ebay) :lol:. Ама са много пипнати и с прозорче :cheer:

    twizy-rain.jpg

    twizy-rain4.jpg

    #24911

    Отварят ли се цялостно или само малкото? Изглежда да са неотваряеми. И още нещо – имат ли ключалка, искам да ми се заключват. Затова харесах тези на ELIA. Обаче тези са по-добри, наистина. Само малко са скъпи: :unsure:
    Все пак ако намеря такъв поликарбонат можем да си направим, ще са в пъти по-евтини.

    #24937
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    О, да, отварят се и се заключват. По-добри са от тези на ELIA, защото покриват и задната извивка на вратата. Цената е висока, но доколкото разбирам от четене по нета, този поликарбонат не се обработва лесно, цената на труда е висока знаеш в Западна Европа и като са малко бройки затова е скъпо предполагам. Тези италианските са и с долни метални конзоли да пасват на вратата.

    #24945
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Малко данни от шофиране и зареждане.

    При “средно” шофиране…
    – Нормално и на моменти по-интензивно ускорение според ситуациите;
    – Рекупериране при всяка възможност и до 70 км/ч;
    – По възможност поддържане на индикатора за разхода на една черта;

    … пробегът ми е 65 км пробег, без да съм пробвал тотално изтощение – това е с +/- няколко километра (най-много до 4% ми е падала батерията). Това е с междинно зареждане и умножение по две. От 100% до няколко процента още не съм засичал в рамките на едно зареждане колко км ще изкара при съответното шофиране. При свикване с колата и добри условия спокойно може да се разчита на около 70 км, ако се практикува 5-100% употреба/зареждане. Аз зареждам междинно и гледам да съм в диапазона 20-80(90)%

    Най-после имам и по-ясна представа колко ток консумира Туизи за едно почти пълно зареждане:

    Ниво на заряд в батерията:

    В началото – 10%
    В края – 97%

    Изразходени 5.88 кВч за точно 3 часа зареждане.

    Предположението ми е, че ако се зарежда от 0 до 100 %, вероятно ще дръпне по-малко от киловат над тези 5.9 кВч или общият разход вероятно ще е под 7 кВч (около 6.7 кВч). Използваемият капацитет е 6.1 кВч, от 7 кВч (13% резерва до която няма достъп, заради защитата на батерията), което дава около 10-12% загуба на ток при зареждането.

    [b][color=#bb0000]В момента нощната тарифа е 0.10 лв/кВч с ДДС, съответно това зареждане на снимката струва 60 стотинки :cheer:
    С него мога да карам 2 дена спокойно и 3, ако прекалявам с икономията [/color][/b] :lol:.

    zarezhdane_twizy_realen_razhod.jpg

    #24954

    Странно, при мен електромера показа 7,4 кВч за пълно зареждане. Все пак беше чиста 0 като го включих и го държах докато изключи само. И с удължител. Възможно ли е да има почти 1 кВч загуби ???

    #24960
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”nio” post=916]Странно, при мен електромера показа 7,4 кВч за пълно зареждане. Все пак беше чиста 0 като го включих и го държах докато изключи само. И с удължител. Възможно ли е да има почти 1 кВч загуби ???[/quote]

    Ааа това ме поуспокои, че беше споделил за 9.6 кВч преди, което ме стресна.

    Значи измерените от мен 5.9 кВч са за 87% от капацитета, но не очаквам за липсващите 13 да идат още 1.5 кВч. Все пак преди да го пробвам не мога да твърдя – засега приемам и тези 7.4 кВч за възможни, без да мога да дам мнение за евентуална допълнителна загуба заради дължината на кабела.

    #24969

    Бях споделил за 9,6 кВч , но беше грешка, за която се извиних. Сега си чакам енергомера, приготвил сам два удължителя с различна дължина, и ще меря загубите. B) Все пак да знаем къде какво се губи. B)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 94 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.