Mercedes хибрид – и това ще се превърне май в понятие…
На този етап (отдавна и все още) течните горива са основният източник на енергия за създадените да се движат с тях превозни средства. Иначе казано, това си е някакъв монопол. Затова и го има понятието алтернативно задвижване. И както един изпълнителен директор на голяма авто корпорация казва, трябва да се внимава с електромобилите, за да не се превърне електроенергията в следващия ‘властелин’ над нашата мобилност. Така е, най-добре е да има разнообразие от варианти и към сегашният доминиращ вариант да бъде ‘изравнен’ с други варианти за задвижване, като водород и електричество, без да се допуска тотална хегемония, която ‘да ни хваща за гушите’ когато (някой) пожелае…
Цяла година все си мрънкаме ние как Mercedes-Benz изостава в електромобилно отношение, показвайки тук таме някоя електро (не изцяло) концепция и досега вече трябва да сме свикнали с мисълта – германските автопроизводители ще изкарат на пазара електромобили с няколко години по-късно от японците и французите, а в повечето случаи пътят минава първо през хибриди, за да ни отведе и до (германски) електромобили.
В този дух отново по време на автошоу, но този път това в Детройт, Mercedes ще представи два хибридни модела, един бензинов и един дизелов.
Както ще видите от скромното количество технически данни натам в статията, бензиновият вариант не се доближава особено до ‘зеленото’, но дизелът успява да се справи доста по-добре, особено за този клас и големина благодарение за технология за повторно изгаряне на отделените газове вътре в изпускателната система, генерира само 109 г/км CO2 емисии. Това поставя модела много близо до постижението на HYbrid4 технологията на Peugeot от 99 г/км и 3.8 л/100 км разход за модела 3008, но в случая с Mercedes имаме 15% повече мощност в комбиниран режим.
Ето и малко от обещаните технически данни:
E-Class 300 BlueTEC Hybrid
Моделът е оборудван с 2143 куб. см 4-цилиндров дизелов двигател, който развива мощност от 204 кс с макс. въртящ момент от 500 Нм и работи в комбинация с 20 кВ (27 кс) и 250 Нм електромотор. В технологично отношение към задвижващите агрегати са добавени различни ефективни технологии, като стоп/старт система и регенеративно спиране, които спомагат за постигане на разход на гориво от само 4.2 л/100 км и 109 г/км CO2 емисии, без това да е за сметка на динамиката, с ускорение от 0 до 100 км/ч само за 7.5 секунди!
За нас е интересен фактът, че точно този модел дебютира в Америка, защото от страна на Mercedes като че ли се получава нещо като ‘с един удар два заека’. Моделът ще бъде предназначен основно за Европа (от 2012 г.), но предвид много по-голямата популярност на хибридите в САЩ, бива представен там, което може да означава и по-широка бъдеща американска реализация на тази комбинирана технология.
E-Class 400 Hybrid
E400 Hybrid е по-близо до вече познатите ни параметри на S400 Hybrid (макар и в посока надолу). Накратко казано моделът не е особено гориво-ефективен в сравнение с други хибридни варианти от категорията (Infiniti M35h – BMW ActiveHybrid5 – Lexus GS450h и Audi A6 Hybrid), всички от които са под границата от 170 г/км въглеродни емисии при сравнима и в някои случаи дори по-висока мощност.
E400 Hybrid е оборудван с V6 двигател с мощност 306 кс и 370 Нм въртящ момент (фрапираща разлика спрямо дизела) и е комбиниран със същия електромотор, но разходът на гориво е 8.7 л/100 км, а емисиите… 206 г/км. Защо толкова много? Отговорът е, защото за момента моделът е обявен само за американските и азиатските пазари, където рестрикциите не са толкова големи…
Е, лично на нас повече ни допада супер електрическия E-Class на Brabus, а вие може да споделите какво мислите по въпроса в коментарите отдолу.
eCars.bg
Leave a Reply