За дизел знаем, но интересувате ли се от (бензинов) VW Jetta хибрид?

Volkswagen Jetta хибрид с 5.2 л/100 км комбиниран разход

За дизел знаем, но интересувате ли се от (бензинов) VW Jetta хибрид?

Volkswagen Jetta хибрид с 5.2 л/100 км комбиниран разход

Просто няма какво да говорим за дизеловите модели на Volkswagen – те са ви до болка познати и ние нямаме новини по темата. Като изключим Touareg, обаче, Volkswagen не се напъва много в хибридно отношение и с въпросните любими на европееца дизели, това не е особено чудно. В Америка обаче нещата не седят по този начин и вероятно затова тамошното автошоу в Детройт е избрано от компанията за ‘народни коли’ за дебюта на новата Jetta Hybrid. Ха сега де, да видим за какво става дума…

Volkswagen Jetta Hybrid визитка
Двигател мощност 150 кс
Електромотор мощност 27 кс
Комбиниран разход 5.2 л/100км
Ускорение 0-100 км/ч 9 сек

Според Volkswagen средният разход на бензиновия Jetta хибрид ще бъдат 5.2 л/100 км., за което ‘виновник’ е най-малкия двигател в гамата – четирицилиндров турбо мотор с мощност 150 кс. връзка с предните колела осигурява седем-степенна скоростна кутия с директно превключване и двоен съединител – първата от този тип, която ще бъде използвана в хибрид. Електрическата част се състои от 20 кВ (27 кс) електромотор, ‘напъхан’ между двигателя и трансмисията.

Последната VW нарича DSG и според компанията с тегло от 80 кг тя е по-лека от конвенционален ‘автомат’, което важи и за двигателя, с неговите ‘леки’ 105 килограма. Това намалено тегло компенсира увеличението от добавянето на електромотора, батерията и силовата електроника на хибридния Jetta, чието тегло нараства съмо със 107 кг, до около общо 1600. Капацитетът на въздушно охлажданата, монтирана зад задната седалка, литиево-йонна батария, е типично малък за хибрид – само 1.1 кВтч.

Необичайна добавка за VW решетка
Необичайна добавка за VW решетка

Необичайна добавка за VW ‘решетка’

Регенеративното спиране се подпомага от съединител, който отделя двигателя от задвижването при отпускане на педала за ускорение, което означава, че енергията, която преди се губеше от инертното движение на двигателя вече ще може да се използва за презареждане на батерията при спиране. Също така – ‘инертно’ ще може да се движите с прекъснат приток на гориво към двигателя със скорост чак до 135 км/ч и това определено е допълнителна оптимизация на разхода на гориво.

Според Volkswagen ще може да карате Jetta Hybrid до 2 километра само на електроенергия, със скорост до 60 км/ч (или 70 км/ч в “Eco” режим), а (отново според компанията) Jetta Hybrid 2013 е най-бързият хибрид на пазара, с ускорение от 0-100 км/ч за под 9 секунди. Не че има много компактни хибриди от типа за сравнение… Honda Civic Hybrid 2012 (който има среден разход от 5.3 л/100 км) и Toyota Prius C 2013. Горе долу това е.

Дали и кога ще се продава у нас – май ще трябва да питаме Porsche България

eCars.bg

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *