Как ще е с Tesla Model S на баири

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #28722
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Нали бях на яз. Широка поляна по празниците, а то си е изкачване до към 1600 метра надморска от Пазарджик като тръгнеш към Родопите и понеже много ми се иска да тествам тази отсечка (от Пазарджик нагоре към Доспат примерно) с Kangoo Z.E., та се присетих за блога за обиколката на България с Tesla Model S и по-точно за отсечката Варна – Бургас.

    С пълен заряд от Варна в Бургас колата е имала 150 км оставащ пробег и ако приемем, че обикновено минаваш 400 км с едно зареждане при стандартно (сравнително икономично) шофиране, предвид баирите в отсечката си е показателно каква енергия е нужна и колко (много) ток дърпа нагоре. Излиза, че за 130 км отсечка отиват около 250 км от пробега или двойно повече от обикновено. Като се има предвид и че има спускане към Бургас и би трябвало доста да е регенерирала колата.

    Затова отправяме директна покана към собствениците на Model S в България, който има желание (има поне 6 Model S вече) да направим разни баирни тестове, да съберем повече данни за разхода в такива условия.

    #28803

    Хм, есента стигах Обзор с оставащи 20тина км заряд при предсказан 50 км при тръгване…

    В момента обаче, пробегът ми е значително по-добър. С внимателно каране, но без да се тътря (85-90 км/ч) + градско, спокойно минавам 75 км с един заряд.

    т.е. предполагам, че сега с нормално каране, без да я настъпвам, ще стигна до Старо оряхово.

    С две думи, при комбинация нагоре -> надолу не би трябвало да има значителна разлика в пробега.. (около -10% от нормалния), ..но натиска ли човек нагоре (да си се кефи на дърпането) и без да спуска плавно за макс. регенерация – тогава вероятно ще е сериозно намаляването на пробега (-30%).

    т.е. сметките са като на всяка една кола… юркай ДВГ нагоре по баири и веднага получаваш +2-3 /100.. при това без да печелиш надолу.. Лошото е, че с чиста ел. кола трепериш ако нямаш дост. рейндж. 🙂

    #28809
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    😆 Добре че зная, че си с Ампера, инак нали е за Модел С темата и човек като види какви 50 км ти предсказва и… голяма тесла 😆 :lol:. Иначе добре го даваш – ние със средно каране го докарвахме то 65 км и 8-9 оставащ пробег, та 75 вероятно е щяла да прави колата – идеално си е за голяма част от шофьорските нужди.

    За баирите точно ситуацията, при която нямаш после спускане е важна, че не можеш да разчиташ на рекуперация. Примерно ако имаш 80 км качване а колата има 120 км пробег при нормален терен може да се получи работата с треперенето. Миналага година испанецът дето спечели Еко ралито ни разправя за своя LEAF – рекордът му е 220 км с едно зареждане, но е топил цялата батерия само за 18 км супер стръмно изкачване!!!

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.