eCars.bg представя: Opel Ampera официално в България
Малко повече от година след онлайн дебюта на ecars.bg, стигаме така чаканото първо официално представяне на електромобил, който ще се продава в България – Opel Ampera вече е тук! След личната покана от Opel България, днес посвещаваме деня изцяло на електромобила с удължен пробег, който миналата година можехме само да огледаме и пипнем, по време на Автосалон София 2011. Годината литна и вече сме вътре в Ampera, сред многото желаещи да тестват и разкажат, а моментът за нас е много специален с вчерашното официално представяне на СПОДЕЛИ ЗАРЯДА! – българския вариант на най-голямата социална мрежа за споделяне на зарядни точки в света с вече над 16,000 обекта в Европа. Така започва нашият разказ за Opel Ampera, от първа ръка…
Площадът около Храм паметник Александър Невски е много специално място. Тук се организират много и различни събития. Днес е ред на високите технологии – имаме с Opel Ampera в различни цветове, в комплект със специален камион на Opel, който прилича на нещо като мини технологична централа. Вътре има чудесно мултимедийно оборудване и там потънахме в света на Opel Ampera. С нас и вие все едно сте тук – разказваме ви всичко от мястото на събитието. На мнозина с желание казахме повече за модела, като малко допълнение към доста добре подготвените домакини, които не пестят детайли и информация.
Едно от най-важните “послания” към хората тук (и въобще), които за първи път чуват за Ampera или не са запознати с технологията, е дефиницията “Електромобил с удължен пробег”. Когато вече знаете е лесно, но ако все още нямате представа какво точно значи това, ето един бърз ориентир:
Електромобил с удължен пробег
Това е електрическо превозно средство, което се задвижва с електромотор, захранван с електроенергия от презареждаема батерия. Този тип електромобили разполага и с бордови ДВГ/генератор, чиято функция е да зарежда батерията с електроенергия след изчерпване на нейния заряд.
Още по-просто, с Ampera може да изминете 40-80 км само на електроенергия в зависимост от стила на шофиране и пътните/атмосферните условия, а преди да достигне определено критично ниско ниво на заряда в батерията, системата включва 1.4-литровия бензинов двигател, който пък завърта електро генератор. Така в движение системата произвежда ток за задвижване на електромотора в различни оперативни режими. Хей, да караш електромобил като Ampera е наистина гот – при ежедневен пробег в рамките на изцяло електрическите способности на колата може да не минете през бензиностанция с месеци, а дългите разстояния не са проблем, при това с миниатюрен разход на гориво и с максимална скорост до 161 км/ч. Едно пълно зареждане на батерията пък става за четири часа и ако си зареждате в гаража ще ви струва два кинта. Не, грам не ви мятаме по върбата – това е самата истина. На обществена зарядна станция вече цените вероятно ще са по-високи, но засега оперативните разходи за управление на електромобил са няколко пъти по-ниски дори от тези на икономичен малък дизел, при това без генериране на въглеродни емисии, за Ampera в електрически режим, разбира се.
Повече за технологията електромобил с удължен пробег ще намерите в Elektromobili.bg, където всъщност има и подробен профил на Opel Ampera, с технически и разходни данни, описание на оперативните режими и снимки. Днес снимките обаче са нашенски и актуални, а с режимите на шофираме ви препоръчваме да се запознаете много добре – Ampera е много забавен за каране автомобил, с пасващи на различни пътни условия варианти на задвижване.
Първият истински допир с Ampera оставя доста солидно усещане, особено от управлението на доста стабилния на пътя електромобил. Т-образната литиево-йонна батерия, разположена в централния тунел, където при конвенционалните коли обикновено минават тръбите на изпускателната система, дава сериозен принос за понижаване на центъра на тежестта и оттам стабилизиране на управлението. Ускорението е плавно и 100 км/ч се достигат за около 9 секунди – показател в златната среда, където според нас се намира и Ampera като цяло. Но да оставим всичките тези неща за теста, който предстои да направим, когато ще пробваме, записваме, снимаме и оценяваме.
Сега в София, после и в други градове, както се казва, защото Opel Ampera ще се предлага единствено от софийския дилър Дженеръс Ауто, който за наше щастие е много близо до офиса, а това прави посещенията лесна задача. Няма да ви е трудно да намерите Дженеръс – карайки по бул. България в посока от центъра към Бояна, след като пресечете последния светофар на кръстовището с бул. Т. Каблешков и продължите нагоре, след около километър ще видите комплекса отдясно – няма как да го пропуснете.
{becssg}ev5/ampera_bulgaria|height=425{/becssg}
С удоволствие ще отговорим на въпроси за колата – звънкате на тел. 0888 919329 – Мартин или пък пишете на opoznai@elektromobili.bg. За продажби и цени пък – направо в Дженеръс Ауто . Opel Ampera ще бъде изложен за 4-5 дена от утре в Националния исторучески музей, а тези дни ще направим видео тест драйв с демонстрация на различните режими на работа и функции на Ampera.
eCars.bg
Leave a Reply