Акцентът в зареждането на електромобили няма да е върху бързата опция

bavno zarezhdane elektromobili

Акцентът в зареждането на електромобили няма да е върху бързата опция

bavno zarezhdane elektromobili

Европейската асоциация на автопроизводителите (ACEA), Европейската асоциация на авто доставчиците (CLEPA) и Съюзът на електрическата индустрия ({tooltip}EURELECTRIC{end-link}Организацията представляваща общите интереси на електро индустрията на пан-европейско ниво{end-tooltip}) са единодушни по отношение на нуждата от единна хармонизирана система (типове щепсели/режими и комуникация) за зареждане на електрически превозни средства и в самите превозни средства, и в инфраструктурата. ACEA актуализира своя бюлетин след последните развития в направлението, CLEPA подписа документа, а наскоро EURELECTRIC също публикува своето становище по въпроса, от което става ясно, че бързото зареждане ще го играе “втора цигулка”…

ACEA препоръчва инсталирането на Тип 2 Комбо входящ порт за зареждане на електромобили от 2017 г. За EURELECTRIC е важно Европа да избере един определен тип порт/конектор, без предпочитания към определен тип, защото това не оказва влияние върху електроразпределението. EURELECTRIC отчита наличието на различни методи за зареждане в настоящата инфраструктура в Европа и тези разлики трябва да бъдат премахнати сега, преди развитието на бъдещия пазар да бъде застрашено допълнително. В отговор на потребителските желания трябва да бъде добавен и стандарт за бързо зареждане, но този метод не следва да бъде популяризиран като основен начин за зареждане на електромобили. Вместо това, EURELECTRIC смята, че в масовия случай зареждането трябва да става чрез свързване на електрическите превозни средства със стандартната електро мрежа за бавно (нормално) зареждане при всяко паркиране.

По отношение на типовете портове/режими и комуникация, ACEA прави следните препоръки:

  1. ACEA препоръчва използването на Type 2/Type 2 Combo в ЕС като стандарт за AC/DC зареждане и в превозните средства, и в инфраструктурата при условие че има съвместимост с националните изисквания за безопасност. (Фаза 2 стартира през 2017 г. за всички нови типове превозни средства от страната на превозното средство.)

  2. Стандартизиране на общ профил по пътя към намиране на реално глобално решение. Предвид различните оперативни условия (особено от страна на мрежата и разликата в електрическите мощности), не е възможно намирането на единно решение за САЩ и Европа. Общият профил улеснява замяната на Combo 1/Combo 2 решения и ще доведе до значително улесняване на механизмите за зареждане за потребителите и до намаляване на разходите за бранша.
  3. На този етап не се предвижда директна комуникация между превозното средство и мрежата (в смисъл, комуникация без специално оборудване за електромобили).

  4. Ако в бъдеще бъде осъществена директна връзка между електромобилите и мрежата, тя следва да бъде по международен стандарт (който предстои да се дефинира, но трябва да е съвместим най-малко с ISO/IE C 15118).

  5. Международните стандарти ISO/ IEC 15 118 и IEC 61851-23/-24 трябва да отразяват изискванията за комуникация на повечето режими за зареждане.

  6. По отношение на комуникационната технология, ACEA реши да насочи усилията си към IEEE 1901 Profile Green PH.

Тези препоръки ACEA обяснява така:

  • Електромобилите вече навлизат на пазара и на този етап не е възможно използването на унифицирани портове за зареждане, но предвид нуждата от стандартизирно решение, европейските производители работят по единен заряден порт след въвеждане на стандарт или регулация (с достатъчно предварително време).

  • Предлаганият Type 2/Type 2 Combo осигурява база за унифицирано решение за различни AC и DC зарядни мощности, както и съвместимост между отделните решения.

  • И от страната на превозните средства, и от тази на инфраструктурата, в момента Type 2/Type 2 Combo е единственото решение в Европа, което може да комбинира стандартното (бавно) AC и бързото DC зареждане в близко бъдеще.

  • Type 2 отговаря на всички изисквания за безопасност на ISO/IEC и може да се оборудва с прекъсвачи.

  • От гледна точка на автоиндустрията Type 2/Type 2 Combo е единственото решение, което може да се използва и в превозните средства, и в инфраструктурата, готово е за всякакъв тип зареждане и може да гарантира оперативна съвместимост навсякъде в Европа. Type 2 Combo предоставя възможност за намиране на глобално решение и пасва на предлагания профил.

За бързо обществено зареждане в момента са налични две технологии: DC извън-бордово зареждане (например, CHAdeMO) и AC бордово зареждане, като на този етап CHAdeMO DC извънбордовото зареждане е по-разпространено, заради навлизането на първите японски електромобили на пазара в Европа. CHAdeMO, обаче, не е международно стандартизиран и европейските автопроизводители възнамеряват да използват бордово зарядно, което ще бъде съвместимо с високоволтови AC системи. Освен това от EURELECTRIC казват, че бъдещото инфраструктурно решение за бързо зареждане остава несигурно, а автопроизводителите предпочитат новия Комбо вариант, но той още не стигнал до производство. И понеже всички тези неща се очаква да бъдат окончателно решени към 2017, междувременно бъдещите стандарти трябва да бъдат напаснати и към сега произвежданите електромобили. За електрическата индустрия няма особено значение дали преминаването от AC към DC се прави с монтиране на зарядни устройства на борда или като част от инфраструктурата. Във всеки случай бързото зареждане най-вероятно ще бъде по-скъпа услуга за собствениците на електромобили и следва да се популяризира като услуга само в критични моменти, като по средата на дълги пътувания.

[От: Green Car Congress]

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *