Новите по-ниски CO2 нива трябва да ни намалят разхода с 25%

namaliavane co2 emisii

Новите по-ниски CO2 нива трябва да ни намалят разхода с 25%

namaliavane co2 emisii

Електро колите може да не оставят въглеродни дири след себе си, но масовите конвенционални модели се грижат на богато за това. По тази причина следващия месец Европейската Комисия ще предложи още по-строги стандарти за въглеродни емисии за нови европейски коли от 95 гр/км CO2 до 2020 г., което ще намали разхода ни с 25%. Е, понеже за електромобилите все говорим за след някоя и друга година, ето че и от това полезно ограничение няма да усетим ползите скоро…

Тая работа хубава, ама Комисията дори не е решила дали препоръката ще прерасне в задължение, а в същото време има призиви за дори още по-големи ограничения, които още да намалят разходите ни. Сегашното задължение на автопроизводителите е да влязат в рамките на 130 гр CO2/км до 2015 г., за което определено се работи усилено, ако се съди по официалните показатели на новите модели. Няма и как да не си дават зор компаниите, защото за всеки грам над целта се плаща глоба от €95 на произведен автомобил, която ще остане и за в бъдеще.

Засега ни се ще да видим дали 95-те грама ще станат задължителни, преди да взимаме предвид дългосрочната политика на Комисията, която най-късно до 2014 г. трябва да определи квотите за 2025 и 2030 г. Хм, дотогава ще има сериозен микс от технологии на задвижване…

Иначе новите ограничения ще намалят разхода на коли и ванове с една четвърт, което се очаква да спести на европейските шофьори около 25 милиарда Евро, макар че тези сухи статистики не ни успокояват много, предвид нестабилните икономики и постоянно плаващите цени на горивата. Виж, намаляването на емисиите е по-сигурният фактор, който бихме искали да видим като процентно изражение в подобрение за околната среда.

По мнение на специалисти 95 грама са добра новина, но целта за 2020 г. трябва да е 80 гр, за които се твърди, че са абсолютно постижими. Съответно, още отсега ЕК проучва дали 70 гр CO2/км е изпълнима цел за 2025 г. Спекулира се, че на германските автопроизводители, например, ще бъде трудно да се справят с такива цели, но в същото време има увереност, че това ще стана, предвид данните от последния доклад на {tooltip}SMMT{end-link}Society of Motor Manufacturers & Traders{end-tooltip} за CO2 емисиите на нови коли, от който става ясно, че миналата година средните емисии са паднали на 138.1 гр/км, което представлява намаление от 4.2% спрямо 2010 г. и 23.7% под средната стойност за 2000 г.

Много грамове, много цифри, за които ще трябва сериозна работа, каквато е нужна и за развитие на електрическата мобилност, която най-ефективно можем да осмислим с добиване на чиста електроенергия, като от {tooltip}ВЕИ{end-link}Възобновяеми енергийни източници{end-tooltip}, например.

[От: cars21]

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *