Tesla Supercharger Network – и батерията е пълна за минутка
Зареждането на електромобили става все по-актуална тема и за да изравним нещата с конвенционалните превозни средства, ще ни трябва подобаваща зарядна инфраструктура за електромобили. Колите с ДВГ можем да зареждаме само по един начин – на бензиностанция (ок, и с туба на пътя), но при електромобилите нещата вече са доста по-разнообразни. Можем да ги зареждаме в личен гараж, на паркинг, на ресторант, на обществена зарядна станция, бърза или бавна, под фотоволтаичен навес, безжично или пък да не ги зареждаме ние. Какво значи това? Ами, в специални пунктове батериите се зареждат, а ние само минаваме, робот подмена изтощената батерия със заредена за минута две и потегляме пълни отново. Това прави Better Place – това смята да прави и Tesla Motors, с бъдещата си Supercharger мрежа…
Да, това е продстоящ проект и засега няма технически подробности за дизайна на станциите, но за нас е вън от съмнение, че те няма да са само “трафопост за презареждане”. Изпълнителният директор на Tesla, Елон Мъск, човекът участвал в създаването на PayPal, обича да подвига настроението със загадъчни анонси и по време на скорошното събрание на акционерите на Tesla Motors не пропусна възможността да подметне, че когато хората видят невероятната нова система, ще останат без думи. Чакаме, мистър Мъск…
По време на срещата е имало не малко въпроси за новата Supercharger network, която вероятно ще включва система за подмяна на батерии. Засега само една компания в света предлага тази все още предизвикваща противоречия в електромобилния свят услуга – Better Place. Изглежда, обаче, че Tesla Motors също се насочва към тази технология. Тя просто елиминира всякакви бариери при карането на електромобил. Изчерпваш, сменяш (за минута, две) и продължаваш.
Един интересен момент при тази услуга е, че батериите ще циркулират постоянно. Но в случая с Tesla очакваме вариант за запазване на батерията. С други думи, ако си искаш твоята си батерия, но ти се налага да я подмениш с пълна по време на по-дълго пъуване, тя се пази и на връщане (в същия пункт) може да си я получиш обратно. Ако пък не държиш на това, батерията влиза в “електромобилния кръговрат”.
В момента само конкурентът на Tesla Model S – Fisker Karma – разполага със соларен покрив. Мъск е голям фен на соларната енергия и затова Tesla и SolarCity (на която той също е председател) работят по създаване на покривни соларни системи за съхранение на енергия. Според Мъск тези системи ще помогнат за демонстриране на връзката между производството на устойчива енергия и електрическия транспорт, като алтернатива на генериращите вредни емисии превозни средства.
Едно от другите интересни неща на тази среща е за кратко показан кадър, според който става ясно, че след Tesla Model S и Model X ще има по-евтини електрически седан и кросовър, насочени към масовия пазар. Колко му е да почакаме…
[От: Autoblog Green]
Leave a Reply