Електрически пакети за всеки – новата авто мода за народа

uprawlenie na elektromobil ot mobilen telefon

Електрически пакети за всеки – новата авто мода за народа

uprawlenie na elektromobil ot mobilen telefon

Животът ни се променя постоянно, икономиките на много държави са изправени пред множество предизвикателства и покупателната способност е по-крехка от всякога. Какво да правят компаниите? Да свалят цените? Не и според Робин Шарма. В един от своите видео клипове гуруто на съветите казва, че 2012-та ще е още “по-турболентна” от тежката 2011 г., но бързо уточнява: “Не сваляйте цените – просто дайте много повече на своите клиенти за настоящите цени!” Не е тайна, че продажбите на нови коли у нас е последните две години не са изобилни. И не само у нас. Може пък Шарма да е прав. Така изглежда по подхода на някои автопроизводители – с новата електрическа мобилност…

Електрическите пакети…

Не става дума за ел. пакет с бутони за ел. задвижване на стъкла и огледала… Електромобилите са много подходящи за добавяне на услуги. И за продаването им в комплект с нови интересни неща и аксесоари, с повече внимание към клиента и по-комплексно обслужване. Това вече си личи от току-що обявените ценови пакети sale&care за третото поколение електрически smart fortwo, от 360° електрическия пакет за предстоящия BMW i3 и от Supercharger Network ангажимента на Tesla Motors. Има и други примери, не искаме да пропуснем някоя компания, но идеята е просто да илюстрираме.

Получава се точно това, за което говори Робин Шарма. Той не случайно съветва компании от Fortune 500. Автопроизводителите започват да ни предлагат много повече неща от само кола. Освен електромобила получаваме безплатно или евтино зареждане на изградена от компанията мрежа от зарядни станции за определен период от време, безплатни настройки на електрическата система, обучение в ефективно управление и използване на електромобил, собствена зарядна станция за гаража, електрически велосипед, достъп до премиални технологии и т.н. Да, цените на електро колите са по-високи, това е факт. И един начин да не си натъртваме това излишно е като избягваме сравнения от типа “за тия пари знаеш ли какъв джип ще си купя”. Електрическата мобилност предоставя много повече от такива прости сравнения.

С какво сме свикнали и как да ни привлекат да си купим електромобил

Автопроизводителите вече са ни разглезили достатъчно. Има нива, под които не искаме да паднем. И затова сега новите “електрически пакети” изглеждат толкова интересни. Защото ни се предлагат много повече ефективни неща, заедно. Можеш да си купиш зарядно устройство за гаража – пестиш време и нерви, които иначе хабиш сутрин на бензиностанция. Можеш да си включваш климатика на електромобила от разстояние – влизаш в предварително охладена кола в жегата. И още такива неща. И като ни се предлагат в пакет такива нови полезни неща и има кампании за популяризирането им, можем да ги оценим и да си дадем сметка каквто точно получаваме и колко работа ни върши. BMW (както и други компании) предлага и резервен конвенционален автомобил в случай на нужда, като част от покупката на електромобил. Не ни е работа да хвалим излишно автопроизводителите, но се вижда, че има желание и се полагат усилия електромобилите да изглеждат атрактивно и да не идват с компромиси. Става все по-масова и практиката да се вади цената на батерията от тази на електромобила и тя да се изплаща на отделен лизинг. И още нещо, постоянно се чуват неща от сорта на това, че автопроизводителите виждат малка подкрепа от централни и местни власти в посока дотации за производство на електромобили и зарядна инфраструктура. Поправете ме, ако греша, но не си спомням някой да е дотирал особено компютърния бранш или производителите на мобилни телефони. И те бяха баснословно скъпи през 1993-та, но търсенето и конкуренцията се погрижиха за спадане на цените. Кой би повярвал сега, че някога мобилен телефон е струвал 15,000 лв…

Но с какво още да ни привлекат? Гледам една от снимките на BMW i Facebook страницата и коментар към нея: “BMW не може ли да произведете колата такава, каквато изглежда тук – все ни показвате невероятни концепции и после от завода излизат скучни и познати неща”. Само че за автопроизводителите е много скъпо да пробват дали нещо по-екстравагантно ще се хареса и явно предпочитат да залагат на сигурно. Защото сме показали, че се променяме бавно, като за съжаление в същото време мрънкаме за нови неща, но като дойде момента не се осмеляваме да ги тестваме. Но светът се променя и високите технологии са навсякъде. Предлагането на новаторски електромобили с много нетипични досега услуги има доста повече смисъл. Та същата тази Facebook страница скоро ще удари милион! Да, със сигурност далеч не всичките натиснали Харесай бутона хора ще си купят BMW i3, но подкрепата е недвусмислена и доста силна.

Иска ни се това наистина да стане новата авто мода – всеки електромобил да е атрактивен мини комплект електрическа мобилност. За колкото може повече хора. Да се хвалим с “чиста” динамика, модерен дизайн с леки и рециклируеми материали и много спестяващи ни време функции и услуги, вместо с мега овехтялото “кожен салон и парктроник” или нещо от сорта.

Сега може да си купиш Opel Ampera – с който за жалост трябваше да се разделим след пет дена тестове. Човек разбира, като го покара (електромобила). Може да пробваш в Дженеръс Ауто и това не е реклама, а препоръка от пробвали Wink.

eCars.bg

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *