- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
December 18, 2014 at 4:08 pm #31812tirtirlin tirtirlinMember
Най вероятно ще правя електромобил,поне чувствам че ми се прави.Първо ще прочета доста,приемам напътствия,доста 😆
Първо не зная към какъв двигател да се насоча,сериен или трифазен асинхронен.Необходимо ли е охлаждане,да кажем водно ? На Пловдивският панаир,имаше момчета,не помня от къде,Исперих ли,представяха двигател асинхронен с водно охлаждане.Имам такъв шпиндел от шлайфмашина 5 киловата,5000 оборота по памет,с водно.Мисля малък ще дойде ?Наставлявай ме !Поучавай ме!Назидавай ме!Хокай ме,но нека си открадна нещо от теб ?
December 18, 2014 at 6:17 pm #31820martin@ecars.bgKeymasterАаа привет привет и браво за идеята, а момчетата от Исперих са А1 Еко. Може би въпросният електромотор на пловдивския беше на едни други момчета, не съм сигурен.
Иначе на пичовете от Исперих ще им намериш контактите на http://www.a1group.euИ вече от форума който с каквото може да ти помага – да не се мотае :cheer:
December 21, 2014 at 9:26 pm #31925КонстантинMember[quote=”tirtirlin” post=1590]Най вероятно ще правя електромобил,поне чувствам че ми се прави.[/quote]
😆това много ми хареса 🙂 и аз постоянно имам чувство, че ми се правят какви ли не неща …
Не е лесно това, което си си наумил и е добре да посмяташ добре и да прецениш можеш ли да завършиш един подобен проект …
5кв ще ти стигнат да задвижиш нещо, не много тежко, но дотам … за по-сериозни резултати нищо не вършиш с 5кв …
Отделно предполагам, че е на висок волтаж този мотор, което носи доста разходи за батерияПомисли хубаво в какво се забъркваш!
Един от съветите, които получих като си търсех електромобил относн конверсията беше –
Това си заслужава само ако много си харесваш колата, която да преправиш в електро.January 2, 2015 at 6:55 pm #32156tirtirlin tirtirlinMember[quote=”k.i.” post=1603][quote=”tirtirlin” post=1590]Най вероятно ще правя електромобил,поне чувствам че ми се прави.[/quote]
😆това много ми хареса 🙂 и аз постоянно имам чувство, че ми се правят какви ли не неща …
.[/b][/i][/quote]
Какви неща ти се правят,сподели ? Отделно се замислям за въздуха като енергоносител.Какво представлява високоефективният въздушен двигател ?Знаете,Пежо,в свой хибрид използва сгъстяване на азот,който пък тласка масло. Всъщност,нека не се заслепяваме,-да разкрием и недостатъците на електромобилите.Защо точно ток!-това е въпросът.Какво би могло да е друго ? Как да имаме най много енергия от килограм маса ? и най достъпно разбира се.Естествено че няма отговор този въпрос за сега.Горивна клетка ? Електромобил също,но батерии,-не ! А суперкондензаторите ?Кажете нещо,дошъл съм при вас за да науча нещата.
January 5, 2015 at 4:09 pm #32160martin@ecars.bgKeymasterСъс суперкондензаторите засега нещата са най-вече при електробусите, заради малкия пробег. Ако се получи развитие там може да влязат и при колите.
А иначе най-вероятно следващото поколение батерии с твърди елементи (Solid State Battery) ще са по-добри от сегашните литиево-йонни. Под по-добри имам предвид 2-3 повече пробег и по-добра издръжливост във времето и на атмосферни условия, както и много по-малка податливост на запалване и други аварии.
January 5, 2015 at 4:22 pm #32169КонстантинMember[quote=”tirtirlin” post=1628]Какви неща ти се правят,сподели ? [/quote]
Повечето едва ли биха били интересни на тукашната аудитория 😛Но иначе и аз бих врътнал една електро конверсия на някоя БМВ бабичка от 80-те :cheer:
Мисълта ми беше да премислиш хубаво нещата и да почетеш преди да се хвърляш.
Ентусиазма е хубаво нещо и двигател на прогреса в крайна сметка, но подготовката е това, което дава резултатите …Малко високопарно ми се получи ама кво да правиш :whistle: :cheer:
January 5, 2015 at 5:13 pm #32173Илиян ЗвездоброевMemberМоже и некой дедка 😆
January 5, 2015 at 5:27 pm #32181КонстантинMemberмоооже … :cheer:
баби, дедки нищо нЕма да върна … 😛
January 5, 2015 at 5:33 pm #32189martin@ecars.bgKeymasterАаа то ще им дойде времето за прераждане, та класиките треа се пазат 😆
January 5, 2015 at 5:55 pm #32197Илиян ЗвездоброевMemberЗдравей tirtirlin,
и добре дошъл на форума. Не са лесни въпросите, които задаваш, и няма еднозначни и лесни отговори. Технологиите се развиват, и само времето ще покаже, коя и как ще надделее. Погрешно е схващането, че най-добрата технология винаги преобладава на пазара. Историята познава случаи в които, страхотни изобретения тънат в забвение, и след много много години възкръсват отново. Аз съм само любител, не мога да кажа, че разбирам много от електромобили, по скоро съм им фен. Завършил съм техникум слаботокова електроника, преди доста време и все още интереса ми е повече там, макар че работя малко по-друга професия.
До колкото знам КПД на електродвигателите е доста високо, проблема е че не можем да запазим тока задълго в кутия 🙂
Можеш да видиш писанията ми за суперкондензаторите в темата http://www.ecars.bg/forum/svobodna-tema/79-da-si-pogovorim-za-superkondenzatorite
Те са ми много интересни, че съм и съм се интересувал. За съжаление в наши дни суперкондензаторите не могат да се използват в електромобилите по следните причини:
– Много са скъпи
– Бързо се саморазреждат от седене
– Ще ти трябва ремарке със суперкондензатори за 100 км пробег
Иначе като комбинация с батерии могат да се използват, както и за рекуперация от спирачки са удобни тъй като поддържат голям заряден моментен ток.
Както може би знаеш, София май единствена в Европа има пилотен проект с електробус захранван само от суперкондензатори (сложил съм линкове в темата за суперкондензаторите) а ето и статия:
http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/618-elektrobus-ultrakondenzatori-sofia
1 тон клетка – за 20 км пробег.
В момента в Англия , мисля в Оксфорд разработват графенов суперкондензатор, който има някъде около 6 пъти по-голяма енергийна плътност – последния линк в темата за суперкондензаторите Zap&Go,
но дори и той няма да е достатъчен за да се направи автомобил с добър пробег.
В едно от своите интервюта Елон Мъск, шефа на Тесла, каза че много често го питат, няма ли по-нова и по-хубава технология за батерии. Отговори, че тъй като батерията е най-важния компонент на електромобила, той и неговите хора са проучили всички възможни технологии и посетили всички центрове, университети и тн. За момента никой не му е предложил нищо работещо, или прототип, който да може да тества и доразработи. Според него скоро няма да има друго освен литиевите батерии и именно за това почна строителството на тесла гигафабриката за батерии. Все пак си оставя вратичка за иновации.
Аз съм склонен да му вярвам, макар, че знае ли човек. Дето има 1 лаф “не се знае, знае ли се!”
Като цяло темата е интересна, тепърва навлизат електромобилите (в България пък съвсем).P.S. урааа форума ми проработи!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.