• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #31841

    Най вероятно ще правя електромобил,поне чувствам че ми се прави.Първо ще прочета доста,приемам напътствия,доста 😆
    Първо не зная към какъв двигател да се насоча,сериен или трифазен асинхронен.Необходимо ли е охлаждане,да кажем водно ? На Пловдивският панаир,имаше момчета,не помня от къде,Исперих ли,представяха двигател асинхронен с водно охлаждане.Имам такъв шпиндел от шлайфмашина 5 киловата,5000 оборота по памет,с водно.Мисля малък ще дойде ?

    Наставлявай ме !Поучавай ме!Назидавай ме!Хокай ме,но нека си открадна нещо от теб ?

    #31847
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Ааа привет привет и браво за идеята, а момчетата от Исперих са А1 Еко. Може би въпросният електромотор на пловдивския беше на едни други момчета, не съм сигурен.
    Иначе на пичовете от Исперих ще им намериш контактите на http://www.a1group.eu

    И вече от форума който с каквото може да ти помага – да не се мотае :cheer:

    #31957

    [quote=”tirtirlin” post=1590]Най вероятно ще правя електромобил,поне чувствам че ми се прави.[/quote]
    😆

    това много ми хареса 🙂 и аз постоянно имам чувство, че ми се правят какви ли не неща …

    Не е лесно това, което си си наумил и е добре да посмяташ добре и да прецениш можеш ли да завършиш един подобен проект …
    5кв ще ти стигнат да задвижиш нещо, не много тежко, но дотам … за по-сериозни резултати нищо не вършиш с 5кв …
    Отделно предполагам, че е на висок волтаж този мотор, което носи доста разходи за батерия

    Помисли хубаво в какво се забъркваш!
    Един от съветите, които получих като си търсех електромобил относн конверсията беше –
    Това си заслужава само ако много си харесваш колата, която да преправиш в електро.

    #32182

    [quote=”k.i.” post=1603][quote=”tirtirlin” post=1590]Най вероятно ще правя електромобил,поне чувствам че ми се прави.[/quote]
    😆

    това много ми хареса 🙂 и аз постоянно имам чувство, че ми се правят какви ли не неща …

    .[/b][/i][/quote]

    Какви неща ти се правят,сподели ? Отделно се замислям за въздуха като енергоносител.Какво представлява високоефективният въздушен двигател ?Знаете,Пежо,в свой хибрид използва сгъстяване на азот,който пък тласка масло. Всъщност,нека не се заслепяваме,-да разкрием и недостатъците на електромобилите.Защо точно ток!-това е въпросът.Какво би могло да е друго ? Как да имаме най много енергия от килограм маса ? и най достъпно разбира се.Естествено че няма отговор този въпрос за сега.Горивна клетка ? Електромобил също,но батерии,-не ! А суперкондензаторите ?Кажете нещо,дошъл съм при вас за да науча нещата.

    #32191
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Със суперкондензаторите засега нещата са най-вече при електробусите, заради малкия пробег. Ако се получи развитие там може да влязат и при колите.

    А иначе най-вероятно следващото поколение батерии с твърди елементи (Solid State Battery) ще са по-добри от сегашните литиево-йонни. Под по-добри имам предвид 2-3 повече пробег и по-добра издръжливост във времето и на атмосферни условия, както и много по-малка податливост на запалване и други аварии.

    #32198

    [quote=”tirtirlin” post=1628]Какви неща ти се правят,сподели ? [/quote]
    Повечето едва ли биха били интересни на тукашната аудитория 😛

    Но иначе и аз бих врътнал една електро конверсия на някоя БМВ бабичка от 80-те :cheer:

    Мисълта ми беше да премислиш хубаво нещата и да почетеш преди да се хвърляш.
    Ентусиазма е хубаво нещо и двигател на прогреса в крайна сметка, но подготовката е това, което дава резултатите …

    Малко високопарно ми се получи ама кво да правиш :whistle: :cheer:

    #32206

    Може и некой дедка 😆

    #32211

    моооже … :cheer:

    баби, дедки нищо нЕма да върна … 😛

    #32229

    моооже … :cheer:

    баби, дедки нищо нЕма да върна … 😛

    #32216
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Ааа то ще им дойде времето за прераждане, та класиките треа се пазат 😆

    #32234
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Ааа то ще им дойде времето за прераждане, та класиките треа се пазат 😆

    #32220

    Здравей tirtirlin,

    и добре дошъл на форума. Не са лесни въпросите, които задаваш, и няма еднозначни и лесни отговори. Технологиите се развиват, и само времето ще покаже, коя и как ще надделее. Погрешно е схващането, че най-добрата технология винаги преобладава на пазара. Историята познава случаи в които, страхотни изобретения тънат в забвение, и след много много години възкръсват отново. Аз съм само любител, не мога да кажа, че разбирам много от електромобили, по скоро съм им фен. Завършил съм техникум слаботокова електроника, преди доста време и все още интереса ми е повече там, макар че работя малко по-друга професия.
    До колкото знам КПД на електродвигателите е доста високо, проблема е че не можем да запазим тока задълго в кутия 🙂
    Можеш да видиш писанията ми за суперкондензаторите в темата http://www.ecars.bg/forum/svobodna-tema/79-da-si-pogovorim-za-superkondenzatorite
    Те са ми много интересни, че съм и съм се интересувал. За съжаление в наши дни суперкондензаторите не могат да се използват в електромобилите по следните причини:
    – Много са скъпи
    – Бързо се саморазреждат от седене
    – Ще ти трябва ремарке със суперкондензатори за 100 км пробег
    Иначе като комбинация с батерии могат да се използват, както и за рекуперация от спирачки са удобни тъй като поддържат голям заряден моментен ток.
    Както може би знаеш, София май единствена в Европа има пилотен проект с електробус захранван само от суперкондензатори (сложил съм линкове в темата за суперкондензаторите) а ето и статия:
    http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/618-elektrobus-ultrakondenzatori-sofia
    1 тон клетка – за 20 км пробег.
    В момента в Англия , мисля в Оксфорд разработват графенов суперкондензатор, който има някъде около 6 пъти по-голяма енергийна плътност – последния линк в темата за суперкондензаторите Zap&Go,
    но дори и той няма да е достатъчен за да се направи автомобил с добър пробег.
    В едно от своите интервюта Елон Мъск, шефа на Тесла, каза че много често го питат, няма ли по-нова и по-хубава технология за батерии. Отговори, че тъй като батерията е най-важния компонент на електромобила, той и неговите хора са проучили всички възможни технологии и посетили всички центрове, университети и тн. За момента никой не му е предложил нищо работещо, или прототип, който да може да тества и доразработи. Според него скоро няма да има друго освен литиевите батерии и именно за това почна строителството на тесла гигафабриката за батерии. Все пак си оставя вратичка за иновации.
    Аз съм склонен да му вярвам, макар, че знае ли човек. Дето има 1 лаф “не се знае, знае ли се!”
    Като цяло темата е интересна, тепърва навлизат електромобилите (в България пък съвсем).

    P.S. урааа форума ми проработи!

    #32241

    Здравей tirtirlin,

    и добре дошъл на форума. Не са лесни въпросите, които задаваш, и няма еднозначни и лесни отговори. Технологиите се развиват, и само времето ще покаже, коя и как ще надделее. Погрешно е схващането, че най-добрата технология винаги преобладава на пазара. Историята познава случаи в които, страхотни изобретения тънат в забвение, и след много много години възкръсват отново. Аз съм само любител, не мога да кажа, че разбирам много от електромобили, по скоро съм им фен. Завършил съм техникум слаботокова електроника, преди доста време и все още интереса ми е повече там, макар че работя малко по-друга професия.
    До колкото знам КПД на електродвигателите е доста високо, проблема е че не можем да запазим тока задълго в кутия 🙂
    Можеш да видиш писанията ми за суперкондензаторите в темата http://www.ecars.bg/forum/svobodna-tema/79-da-si-pogovorim-za-superkondenzatorite
    Те са ми много интересни, че съм и съм се интересувал. За съжаление в наши дни суперкондензаторите не могат да се използват в електромобилите по следните причини:
    – Много са скъпи
    – Бързо се саморазреждат от седене
    – Ще ти трябва ремарке със суперкондензатори за 100 км пробег
    Иначе като комбинация с батерии могат да се използват, както и за рекуперация от спирачки са удобни тъй като поддържат голям заряден моментен ток.
    Както може би знаеш, София май единствена в Европа има пилотен проект с електробус захранван само от суперкондензатори (сложил съм линкове в темата за суперкондензаторите) а ето и статия:
    http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/618-elektrobus-ultrakondenzatori-sofia
    1 тон клетка – за 20 км пробег.
    В момента в Англия , мисля в Оксфорд разработват графенов суперкондензатор, който има някъде около 6 пъти по-голяма енергийна плътност – последния линк в темата за суперкондензаторите Zap&Go,
    но дори и той няма да е достатъчен за да се направи автомобил с добър пробег.
    В едно от своите интервюта Елон Мъск, шефа на Тесла, каза че много често го питат, няма ли по-нова и по-хубава технология за батерии. Отговори, че тъй като батерията е най-важния компонент на електромобила, той и неговите хора са проучили всички възможни технологии и посетили всички центрове, университети и тн. За момента никой не му е предложил нищо работещо, или прототип, който да може да тества и доразработи. Според него скоро няма да има друго освен литиевите батерии и именно за това почна строителството на тесла гигафабриката за батерии. Все пак си оставя вратичка за иновации.
    Аз съм склонен да му вярвам, макар, че знае ли човек. Дето има 1 лаф “не се знае, знае ли се!”
    Като цяло темата е интересна, тепърва навлизат електромобилите (в България пък съвсем).

    P.S. урааа форума ми проработи!

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.