Обратно изкупуване на електромобили – как ще става това в България?

nissan-leaf_buy-back_obratno_izkupuvane

Обратно изкупуване на електромобили – как ще става това в България?

nissan-leaf_buy-back_obratno_izkupuvane

Обратно изкупуване на електромобили – ще търсите ли тази опция?

Един от важните елементи при покупката на автомобил у нас е обратното изкупуване, което със сигурност ще ни интересува като опция и при електромобилите.

Зачестилите случаи на спад в пробега на Nissan LEAF в американския щат Аризона и независимото доказателство за това, както и оплакванията на собственици на електромобила, че дилъри отказват обратно изкупуване, дадоха резултат и след проведени тестове в Nissan все пак са взели решение за изкупуване. Като прочете човек някои неща в книгата на Филип Котлър Маркетинг 3.0, може да си обясни защо става това. Всъщност, в нашето съвремие големите (и не само) марки вече са наша собственост – потребителят е този, който диктува решенията и компаниите, които показват ясно, че разбират тази тенденция, запазват в много по-голяма степен реномето си и своите клиенти…

Не чувствате ли, че като компания, проявила смелостта да започне с масовото производство на изцяло електрически коли преди другите авто гиганти, Nissan стъпва по “крехък електромобилен лед”? Първите електромобилисти са ентусиасти, решили да заплатят по-високата цена за все още неузряла технология и отношението към тях трябва да е деликатно. Защото сега като потребители, особено с помощта на социалните мрежи и въобще интернет, имаме огромната мощ да влияем на бизнеса и неговите продукти – знаете, реалните мнения вече са много по-силният фактор за взимане на решение от рекламата.

И ето че Nissan прави тази монументална стъпка и отваря възможността за обратно изкупуване, а това ни изглежда като супер ход в посока запазване на потребителското доверие, сега в едно определено място, но разказано от хора като нас в множество държави, и по цял свят.

Детайлите по процедурите за обратно изкупуване в Аризона все още не са ясни ако се чудите защо в заглавието става дума за България, пък говорим за “американската пустиня” – отново, в днешно време случките в една част на света светкавично стигат до огромен брой хора на различни континенти, а не сме ли показали, че сме много бързи в това да си съставяме мнение за продукти и услуги, особено когато в тях има недостатъци, които не ни допадат?

Ще стигнем и до България, но първо да доизясним историята в Аризона. Там, оказва се, Nissan е предвидила само 7,500 мили среден годишен пробег за шофьорите на LEAF, без те да знаят за това, при 12,500 мили среден пробег за целите щати. Съответно директорът за продуктово планиране на Nissan North America Марк Пери направи изявление през уикенда, в което отдаде намаления капацитет на батерията на по-големия пробег (в Аризона). А статистиката показва, че собствениците на LEAF в този щат определено изминават повече от предвиденото от Nissan годишно.

Поуката, която ни идва добре преди електромобилите да навлязат у нас

След като се стигне до там, че да правят собствен тест, за който сега вече знае едва ли не цял свят, притежателите на LEAF в Аризона очевидно са били разочаровани от това, че Nissan не чува техните оплаквания. Да, поуката е по-скоро за самата компания, но за нас като бъдещи потребители в България е важно да знаем повече за електромобилите и да се запознаваме внимателно с точните условия на покупката. Съответно, да търсим опцията обратно изкупуване, ако тя ще ни прави по-спокойни. Дали ще я предлагат? В това сега няма как да сме сигурни, но когато повече хора правят покупка само при наличието на такава опция, има много по-голяма вероятност тя да бъде предложена.

И най-важното тук е да има ефективна комуникация между нас и дилърите, които имат щастието да намират страстно желаещи да купуват електромобили още на този ранен етап. Защо страстно? Е, при всичкото това недоверие сега и слабата информираност, не са ли хората, купуващи си днес електромобили пълни със страст? Просто е адски логично да ухажваш тези хора, да търсиш като луд обратна връзка с тях, за да събираш супер ценна информация за производителността на твоя продукт. Защото това са най-важните елементи за подобряване на сегашното поколение електромобили.

Това се опитваме да правим ние отсега, въпреки че все още много малко от хората, които четат нашите блогове, са притежатели на електромобили. Но постоянната обмяна на информация е важна съставка от по-успешна рецепта за развитие, затова, както винаги, и сега ще помолим за вашите мнения по темата в коментарите отдолу. Може да ни кажете, например, дали ще си купите електромобил само ако се предлага с опция за обратно изкупуване или това не ви интересува. Благодарим ви и ако намерите темата за интересна, може да я споделите с приятели по начин, по който пожелаете Smile.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *