Когато чакането е за добро – нов вариант за по-евтин Nissan LEAF
Цените падат, възможностите се подобряват – докато дойдат у нас електромобили като Nissan LEAF има вероятност вече да са на доста по-атрактивни цени от първоначалните, като и с повече пробег и екстри…
Как точно “поевтинява” още Nissan LEAF?
Следвайки “патента” на своя партньор Renault, Nissan обяви, че от лятото на 2013 г. ще предлага електрическия LEAF с отделен лизинг на батерията. Това означава, че базовата цена на колата пада, защото батерията се плаща на отделен лизинг. Има и конкретни цени, засега за Англия, и може би Nissan започва от там най-малкото защото заводът за европейския LEAF е на Острова. Ето трите модела LEAF и техните цени (след приспадане на субсидията от ?5,000):
Nissan LEAF модели и цени | ||
Цена с батерията | Цена с отделен лизинг на батерията | |
Visia | ?20,990 (~ €24,550) | ?15.990 (~ €18,700) |
Acenta | ?23,490 (~ €27,500) | ?18,490 (~ €21,630) |
Tekna | ?25,490 (~ €29,800 | ?20,490 (~ €23,980) |
Следва информацията за лизинга на батерията (избират се продължителност и очакван годишен пробег):
Лизинг на батерията на Nissan LEAF | |||||
Срок на лизинга | > 12,000 км | 14,500 км | 17,500 км | 19,000 км | 24,000 км |
36 месеца+ | ?70 | ?77 | ?85 | ?93 | ?119 |
24 месеца | ?80 | ?87 | ?95 | ?103 | ?129 |
12 месеца | ?90 | ?97 | ?105 | ?113 | ?139 |
Курс британска лира към български лев (15 април 2013 г.) – 2.29 лв за 1 лира.
С ?5,000 субсидия за покупка на електромобил в Англия, от юни на Острова най-евтиният вариант за придобиване на Nissan LEAF ще e модел Visia за ?15,990 + 70/месец лизинг на батерията. В горния край на спектъра съответно е Tekna, който след приспадане на субсидията, но заедно с батерията, струва ?25,490. Без субсидия, тази крайна цена би била ?30,490 (в Германия Nissan LEAF стартира от €33.990, след намалението с €3,000)!
Ами ако няма субсидия, какъвто е случаят в България?
У нас през 2012 г. беше направено предложение за въвеждане на държавна субсидия от 5,000 лв за покупка не електромобил. То не намери място в бюджет 2013 и с разклатената ни политическа ситуация не е ясно кога ще бъде прието. Всички местни представители на различни автопроизводители, с които сме разговаряли, казват, че не започват да предлагат електрически модели, защото няма държавна субсидия и зарядна инфраструктура. Не ги виним, но и не чакаме (макар че явно е за добро) – работим вносът и предлагането да започнат. За да можем и ние в България да си купуваме Nissan LEAF като англичаните за под 40,000 лв наши пари. Дали с отделен лизинг на батерията има реално поевтиняване, е друг въпрос .
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply