Инвестиции без край: Първо обувки, после и дрехи, а сега и сума ти електромобили

downtown_project_project100_tesla_model_s

Инвестиции без край: Първо обувки, после и дрехи, а сега и сума ти електромобили

downtown_project_project100_tesla_model_s

В този блог: Със 100 електромобила – преоткриване на градската мобилност, без скъпоструващо гориво.

В Zappos вече се предлага какво ли не, но сега неговият изпълнителен директор Тони Шей (Tony Hsieh – правилното произношение на традиционен китайски си е Шией) гледа в нова посока – възраждане на градското придвижване с модерни електромобили и още…

Онлайн гигантът за обувки, дрехи и аксесоари не предлага доставка до България (въобще извън САЩ) и от няколко години е собственост на империята Amazon (сделка за $1,2 милиарда в стойност на акциите). Името Zappos обаче остана независимо и все така емблематично и ето че водещият човек в компанията намира нови поприща за развитие. Всъщност, както сам казва, Тони никога не си е падал по обувките, но сега техните продажби му позволяват да пробва интересни и модерни неща. Като предлагане на гъвкави пакети за електрическа мобилност. Пълни с екстри!

Новият електромобилен проект на Тони

След като премести своята компания в Лас ВегасТони намира за интересно да разнообрази предложенията в града на забавленията. Идеята му няма нищо общо с казина или игрални клубове – става дума за придвижването из града. Всъщност, това е инициатива за $350 милиона на име Downtown Project, чиято цел е “да създаде оживена, свързана градска среда” – нещo като преосмислена градска мобилност.

project100_tesla_model_s

Основната част от проекта. Накратко, това е най-голямата покупка на едро на Tesla Model S в света досега – Шей купи 100 електромобила наведнъж. И като знаем цените на Model S, започва да става ясно защо проектът има такава голяма стойност. Не се и съмняваме, че Тони си е издействал добра отстъпка за голямата си покупка от Tesla Motors. Казваме го, защото в Европа най-евтиният Model S е на цена €72,600… Мда, засега не е като за масово потребление!.

Какво още има в проекта

Тези 100 Tesla електромобила са само върха на айсберга на този супер амбициозен проект. Той е първият по рода си модел за градска мобилност, който комбинира най-доброто от услуги като Zipcar и Uber, със споделяне на велосипеди и други неща в едно, но с различен начин на заплащане.

Ето какво предлага Project 100: възможност на обитателите на централна градска част да избират различни възможности за придвижване. Нещата са обяснени много добре на сайта на проекта, а понеже сме в света на смарт телефоните – чрез специално приложение можем да посочваме къде искам да отидем и как да стигнем дотам. И всичкото това си има съвсем логична цел:

Да се намали броя на колите в центъра (на Лас Вегас), но същевременно да се увеличат (и улеснят) начините за придвижване.

В обобщение

Не е като да ги няма тези неща в много градове по света вече. Но тук става дума за различно членство – друг модел на употреба. Вместо да плащаме на превоз, километър или на час, ни предлагат месечна такса за достъп до всички услуги в пакета. ОК де, на хората в Лас Вегас. Проектът все още е в етап на развитие и слеващите месеци ще има бета тестове, но едно е ясно – цената на пакета ще е като за месечен наем на рент-а-кар – във Вегас, около $400. Липсва само едно: разходи за бензин – липса, за която много си мечтаем Cool.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *