Nissan LEAF: наръчник на електромобилиста
Днес започна (за журналисти, PR и ‘служебни’ лица) тазгодишното издание Автосалон София в ИнтерЕкспоЦентър. Ще има две електрически премиери – Twizy i Kangoo Z.E., както и ежедневен Туиз-ест тест-драйв, на който си поканен (и който трябва да си луд или болен, за да пропуснеш). За съжаление, макар да го очаквахме тази година, отново ни се размина митичния LEAF.
Поглед назад във времето ни връща в декември 2010 г, когато непретенциозен компактен хечбек атакува японските и американски пазари. Втори поглед – декември 2012, в офиса на Nissan в София – на нарочна среща – ни зарадваха, че до дни очакват LEAF в България! Уви, не пристигна… може би юни, на автосалона?! Вече със сигурност може да кажем – не.
Появата на среден размер Nissan обикновено не е причината за фанфари и празник, но LEAF е един от най-значимите модели през последните години – като това е конкурентен, използваем електробил.
Независимо как ви се струва LEAF, той играе роля в идентифицирането на електромобилите, популяризирането и налагането им; показа, че голяма автомобилна компания наистина може ‘вкара’ електрически модел в масово производство.
Доста сме писали за модела, мнозина са го виждали (карали?) и в реални условия, при пътувания в Европа, но все пак подготвяйки се за някогашното му появяване на БГ-пазара, може да синтезираме основните неща, който да се знаят за LEAF:
Какво е да караш LEAF?
Не знам, не съм карал точно LEAF, но буквалното обяснение е нещо такова: безшумна, безвредна кола с пет врати, пет места; хечбек, който е в компактния клас, в непосредствена ‘близост’ до конвенционално задвижвани съперници като Toyota Corolla и Honda Civic.
‘Листото’ използва 24 кВт часа литиево-йонна батерия, която захранва с мощност до 80 киловата (110 к.с.). Според официалната статистика, от 0 до 100 км/ч е малко над 10 секунди, а максималната скорост е около 140 км/ч.
Цените варират според оборудване, сила на мотора и разни компоненти; има и не малко варианти за ползвана, значително по-евтина кола, и то на малко kилометри, и със слаба амортизация. Коментирали сме и това…
Може да си припомните какво е актуалното около LEAF, но оставаме със съжалението, че и тази година (може би?) няма да го видим у нас…
Ако си карал LEAF или имаш интересна информация, сподели по-долу в коментар, моля… Ако не, но ти е интересно – ела на Автосалон София, от утре до другата неделя, да покараш електрическа кола. Не е LEAF, но е абсолютният ‘фън’ Twizy!
eCars.bg/elektromobili.bg
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Ако имаш регистрация в eCars.bg, значи сме те абонирали автоматично. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на бюлетина.
Leave a Reply