С 300-километров електромобил на половин цена вече става, нали?
Дори не искам и да си представям колко още щяха да се забавят електромобилите, ако не беше Tesla Motors. А стана така, че малкият ЕМ производител жилна стабилно старите гиганти и те най-после се размърдаха. В резултат, до 2 години на пазара ще има електро коли с по над 300 км пробег и, а дано, под €30.000…
Цялото това раздвижване Tesla го постигна със скъпия Model S. Ами какво ще стане, когато изкарат по-малкия и по-евтин Model E? Ще стане това, което искаме, разбира се – електромобилите да станат много по-достъпни и ефективни. Само че всеки ще иска парче от пицата.
Volkswagen вече обяви новите си ел. модели и сега те са все още сравнително скъпи и с малък пробег. Добрата новина е, че с новата им модулна платформа ще могат да електрифицират който модел си поискат и с развитието на батериите компанията ще става много ЕМ конкурентна.
GM пък вече работи по електромобил с над 300 км пробег и цена около $30,000. И дори официално проучва Tesla Motors. Сам шефът на GM Дан Акерсън възложи това на хора в своята компания. Дали има по-добра оценка за нов автопроизводител от това един от най-старите да проучва задълбочена успешната му работа?
И другите няма да се мотаят. ОК, някои го карат по-бавничко, но конкуренцията ще ги забърза щат не щат.
Ето че 2013-та вече преваля, та до новите електромобили с повече пробег и на по-ниски цени на Tesla, GM, VW, BMW и който още се включи в играта, наистина остават само 2 години. Модел 2016 обикновено означава на пазара през 2015, а подготовката вече тече. Дето се вика чакаме първи скици, а още през 2014-та вероятно ще се появят и шпионски снимки. Те и компаниите се изхитриха, та сами да ги пускат вече – ново PR забавление си намериха.
Големите имат огромни възможности и ще ги използват. Ще им е много трудно срещу Tesla, обаче. По простата причина, че американците стартираха на чисто с електромобили и нямат линии, отдели и какво ли още не за преоборудване и много по-важното – фен армии за пренастройване. Че я вижте какво е по BMW и VW форумите. И по други де. Скептици бол, съмнения много. Върви ги убеждавай…
Няма нужда, обаче. То става много лесно – видях го скоро в един BMW блог в щатите, в който заклет BMW бензинов фен казва след кръгче с i3: “Много повече ми хареса, отколкото очаквах”.
Затова и моделът на Tesla работи толкова добре. Даже става игра на думи, защото същото важи и за Model S. Влизаш в салон на компанията в някой мол и там – електромобил. Ха! И готини хора. Приказваш си, питаш, разглеждаш, информираш се. Никой не ти пробутва договори, цени и разни търговски трикове. Зарибяваш се сам/а . И после като се качиш на тест драйв, просто не ти се иска да слизаш.
Ей, няма да спираме с ръчкането – трябва да ги докараме в България. Добре са ни дошли, особено с по-офертния откъм пари електромобил среден клас. Да може повече от нас да си го позволят. Да може повече от нас да се изкефят. Дори да не е безплатно зареждането (на Tesla), а няма причина да не е, когато монтират от техните бързи зарядни, ще го преглътнем, нали? Защото – първи на светофара, без дим и шум – голям кеф ще да е. При това на прилична цена!
И както винаги, пак да те подръчна – бъди активен/а, пиши по форуми, фейсбук, пиши на Tesla, на Renault, Nissan, на BMW, на който прави електромобили. Без активност няма да ни обърнат внимание. А и ние искаме да караме готини електромобили, нали. С (над) 300 км пробег и за под €30,000. Няма какво да чакаме държавата – да им покажем, че и в България ги искаме и ще ги караме!
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply