• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #36055

    Зимата наближава, кварталните улици не ги чистят, а за сметка на това са и стръмни.
    И както препоръчва производителя си поръчах гуми и по необходимост и за удобство джанти.

    Winter tires: 265/50/R19, 110W – 19×8,5j – 35mm offset /еднакви за предни и задни/

    Защото летните са различен размер отпред и отзад. От тук добавих още данни за джантите:

    http://www.wheel-size.com/size/tesla/model_x/2016/

    отвор 64.1мм, болтове 5х120

    За 15 дни гумите дойдоха и ги монтирах и … изненада забравил съм за сензорите за налягане и сега колата “плаче” и иска да отиде на сервиз. На вентилите има сензори /TPMS/ Tire-pressure_monitoring_system/. Кой модел е съвместим с Тесла, ако някой знае да каже?
    Разбрах /прочетох/, че в сервизните центрове на Тесла оригинални ги продават 50$/бр. Във Виена колко ги дават незнам, но като отида ще напиша.

    От форумите разбирам, че с Модел S положението е същото, затова си позволих в заглавието на темата да спомена и двата модела.
    А и колегите с S както се видя на срещата в НДК имат повече опит и винаги може да споделят нещо полезно. Моля тези с които не се видяхме или не си разменихме контакти да ми пратят телефон или мейл на – p.b.petrov@gmail.com

    #36073

    Аз тая тема не я видях и бях пуснал друга. Нищо и тук да си кажа.

    Аз сложих каквито предлагат Тесла. На моите си джанти.
    Отпред Pirelli Scorpion Winter 265/45/20
    Отзад Pirelli Scorpion Winter 275/45/20

    Поръчах и ги сложих в Диана на Цариградско, във VIP-а. Няма никой, 45 минути всичко, обядваш в кафето и е супер. Датчиците за налягането сами се нулираха, аз нищо не съм правил.
    Човека каза че са сменяли Тесли, знаят как. Даже гумите на следващата бяха там да чакат 🙂

    За Model X не знаеше как да я вдигне с подемника, но му показах от интернет къде трябва да легнат лапите.

    #36308

    Зимата, както се вижда дойде изведнъж. Синоптиците казаха 10 см. а на нашата улица снега беше 30 см.
    Но все пак по голямата част бързо се стопи и сега има малко.
    Та какво исках да разкажа.

    Първо каране на сняг и на лед с Тесла Х.
    Излишно е да казвам, че улиците в махалата не бяха чистени въобще. А някои са доста стръмни.
    Изкарвам от гаража с вълнение да разбера, като е Тесла джип/SUV/, колко е джип и колко 4х4?
    Карам по равното – върви нормално, е това не е новост всички го могат. Избирам най стръмната улица на около – Шумако и давам право нагоре. Катери без напрежение. Тук разликата по скоро е в тишината с която катери. Нали знаете на стръмно даже автоматика включва ниска предавка и колата доста “ръмжи”.
    Стоварвам “пътниците” и вече сам и малко по смел решавам да пробвам нещо. Спирам на едно стръмно и вече отъпкано и излъскано място и давам рязко “газ” да видя как ще превъртят гумите.
    ГАЗ и …. нищо колата потегля плавно/бавно/ и никакво превъртане. Спирам и нов опит и … пак същото.
    Мисля си … електроника, електроника, а ма въобще да не превърти?? … може нещо да се е повредило?
    Карам карам по нанадолното с “повишено внимание”, защото нагоре 4х4 , но надолу и 16х16 няма спиране на леда. Но акселерацията е голям помощник, някак ти е сигурно, ако колата не ускорява сама и не ти се налага да натискаш спирачка.
    И излизам на Околовръстното, а то “олизано” и полято, така че чист мокър асфалт. А ми е на мисъл за “повредата” при рязкото потегляне и решавам да пробвам пак рязко /без да спирам, така от движение с 50 км/
    Е веднага се разбра, че няма повреда. Ускорението се беше върнало в НОРМАТА.
    Когато ми изпадне удобен случай ще пробвам и на чист лед.

    #36314
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Еми пак ще има блог – 😆
    Предният яко се чете!

    #36315

    Стига да е интересно на колегите.
    Пък и да провокира някой да сподели негови преживявания и опит

    #36321
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”PETROV” post=2758]Стига да е интересно на колегите.
    Пък и да провокира някой да сподели негови преживявания и опит[/quote]

    Това със споделянето е супер ценното – хайде давайте хора, споделяйте като Петър :cheer:
    Ето колко полезно инфо се получава така!

    #36328

    Горе долу същото – лепне по снега на равно и нагоре. Надолу обаче не съм много доволен, една уличка в Княжево я свлякох цялата на ABS, без да успее да спре. То и коли нямаше де.

    Управление имаш изцяло, волана е ОК и може да се маневрира, но колата си се хлъзга надолу и няма спиране. Даже на дисплея ми се изписа “Car is skidding, take control”, сякаш аз нарочно го правя =D

    #36333

    Горе долу същото – лепне по снега на равно и нагоре. Надолу обаче не съм много доволен, една уличка в Княжево я свлякох цялата на ABS, без да успее да спре. То и коли нямаше де.

    Управление имаш изцяло, волана е ОК и може да се маневрира, но колата си се хлъзга надолу и няма спиране. Даже на дисплея ми се изписа “Car is skidding, take control”, сякаш аз нарочно го правя =D

    #36348

    На заледено каквато и да е колата, дори с нови гуми си е страшно.
    Когато спускам стръмно и заледено се опитвам да карам махимално бавно на ниска предавка /примерно втора или дори първа/ така наречената “моторна спирачка” и никакво натискане на спирачка /само в краен случай и то не винаги с щастлив край от моя опит/.
    С кола автоматик /имах ML/ минавах на “ръчни” скорости.
    При Теслата ми се видя по интересно да карам в режим на максимална регенерация. При сухо време, като си вдигнеш крака от газта /без да пипаш спирачката/, колата толкова силно намалява от регенерацията, че даже са направили да светват стоповете /вижда се на таблото/. Иначе кола зад теб без нищо може да се бутне.
    И сега на спускане по стръмна заснежена, частично заледена улица, ако не натискам малко педала на газта колата почти спира. И няма никакво желание да се засили по инерция и не се налага /и е нежелателно/ да натиснеш спирачка. А не се съмнявам, че при натискане на спирачка при лед, ще има пързаляне.

    #36351

    Интересно ми е при загуба на сцепление на някой от мостовете, деактивира ли се за кратко регенерацията? :unsure:

    #36353

    Моя опит от каране на сняг/заледено с Теслата е два дни.
    Така, че не знам. Това което сега се сещам е, че на тази стръмната улица при сухо време при регенерацията винаги на таблото отива в зелената зона, а на заледеното спираше, но не влизаше в зелената зона т.е. реална регенерация нямаше. Вероятно електрониката установява, че няма добро сцепление и не се стига до реална регенерация.
    При следващия сняг ще пробвам пак и ще разкажа.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.