Този електромобил няма да искаш да го оставяш на сянка

ford_c_max_solar_energi

Този електромобил няма да искаш да го оставяш на сянка

ford_c_max_solar_energi
В този блог: Ford C-MAX Energi плъгин хибрид концепция със соларен таван, който успява да зареди цялата батерия през деня.

Интересно е голям производител да тества как ще реагираме на идеята за свободна енергия. При това представена точно така – електромобил, независим от мрежата. Слагаш му едни (специални) соларни панели, паркираш го под един (специален) акрилен навес и го оставяш да се пълни с ток от слънцето…

Както са го направили сега изглежда странно. Идеята е наглед проста, с уговорката, че колата като я паркираш под навеса, трябва през деня да се придвижва под него, следейки слънцето. А това движение предизвиква известни притеснения, че хората наоколо (деца или колеги от офиса), може да не знаят за него.

Как работи Ford C-MAX SOLAR Energi концепцията

На тавана един Ford C-MAX Energi плъгин хибрид са монтирали специално разработени за целта от SunPower соларни клетки на 1.5 квадрата с капацитет 300-350 вата. Тънки са и имат известна гъвкавост, което е позволило да се оформят по тавана. Дотук добре.

Колкото и да са усъвършенствани, обаче, и тези соларни панели далеч не са в състояние да заредят батерията на електромобил. Дори тази на C-MAX Energi, която е няма и 8 кВтч. За да успеят да я заредят в рамките на един ден от слънцето, инженерите на Ford правят навес с прозрачно акрилно покритие (Fresnel лещи) , осигуряващо осемкратна концентрация на слънчевите лъчи. Ето го на схема:

Ford-C-Max-Energi-solaren-tavan-koncepcia

Но защо ти е соларен таван на електромобила плюс “усилващ” навес, като има соларни зарядни станции? Пък и нали колата е за каране. Ако ще я държиш цял ден на слънце, кога ще я караш? Представяме си, че тази концепция би работила, ако на фирмения паркинг има такива навеси и като идеш сутринта на работа, паркираш колата отдолу. Нали докато си на работа през деня може да не ти трябва, та защо да не се зарежда?

И горе-долу дотук с разумните приложения на тази идея. Само че тя е по-скоро за демонстрация и опипване на почвата. Особено на последното, че на коя енергийна компания ще й е изгодно да не зареждаме от мрежата? Дали пък някой във Ford не е решил да пробва как ще реагират операторите?

Че за теб и за мен си е супер да караме на безплатен ток от слънцето. Дори безплатен да не го вярваш, че “нямало безплатен обяд”, ОК, да го наречем зареждане, без да плащаш допълнително. Веднъж като имаш колата с панелите на покрива и навеса, друго не плащаш, освен лизинга (ако ти е такава схемата).

Ама да ти пъпли колата сама през деня под навес ще е странна гледка. И то хубаво, че панелите ще приемат усилените слънчеви лъчи, но какво правим с предния капак и интериора, примерно? Картинката отгоре показва, че лъчите се концентрират само върху панелите и се надяваме да е така! Че да не стане една голяма фурна иначе?

Тази идея е само добавка – колата все така може да си се зарежда от електро мрежата. Но вероятно по-добре ще е да разчитаме на усъвършенствани соларни панели, които да си се справят сами, без навеси и добавки. Иначе идеята на Ford си е чудесна (годишно спестява 4 метрични тона парникови газове) и им пожелаваме да я развият толкова, че да върши реална работа в масов и достъпен електромобил. Било то и след 5-6 години…

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Comments (64)

  • Петър Стойчев Reply

    Форд са известни с това, че послъгват за разхода на хибридите си.. няма да се учудя да е така и за зареждането от слънцето.. Ако беше толкова лесно решението с лещите нямаше всички фотоволтаици в света да са с 15-20% КПД..

    По груби сметки с настоящите технологии може да се разчита на макс 2-2.5 кВч / ден. с подобна постановка.. няма как с едни лещи да направят КПДто 80%.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    Форд са известни с това, че послъгват за разхода на хибридите си.. няма да се учудя да е така и за зареждането от слънцето.. Ако беше толкова лесно решението с лещите нямаше всички фотоволтаици в света да са с 15-20% КПД..

    По груби сметки с настоящите технологии може да се разчита на макс 2-2.5 кВч / ден. с подобна постановка.. няма как с едни лещи да направят КПДто 80%.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    Форд са известни с това, че послъгват за разхода на хибридите си.. няма да се учудя да е така и за зареждането от слънцето.. Ако беше толкова лесно решението с лещите нямаше всички фотоволтаици в света да са с 15-20% КПД..

    По груби сметки с настоящите технологии може да се разчита на макс 2-2.5 кВч / ден. с подобна постановка.. няма как с едни лещи да направят КПДто 80%.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    Форд са известни с това, че послъгват за разхода на хибридите си.. няма да се учудя да е така и за зареждането от слънцето.. Ако беше толкова лесно решението с лещите нямаше всички фотоволтаици в света да са с 15-20% КПД..

    По груби сметки с настоящите технологии може да се разчита на макс 2-2.5 кВч / ден. с подобна постановка.. няма как с едни лещи да направят КПДто 80%.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    [QUOTE=earendil:789]Форд са известни с това, че послъгват за разхода на хибридите си.. няма да се учудя да е така и за зареждането от слънцето.. Ако беше толкова лесно решението с лещите нямаше всички фотоволтаици в света да са с 15-20% КПД..

    По груби сметки с настоящите технологии може да се разчита на макс 2-2.5 кВч / ден. с подобна постановка.. няма как с едни лещи да направят КПДто 80%.[/QUOTE]

    Не мога да твърдя със сигурност. От Уики статията за френеловите лещи разбирам, че увеличават супер здраво, но предвид стойностите, които посочваш има резон и да се съмнява човек.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    [QUOTE=earendil:789]Форд са известни с това, че послъгват за разхода на хибридите си.. няма да се учудя да е така и за зареждането от слънцето.. Ако беше толкова лесно решението с лещите нямаше всички фотоволтаици в света да са с 15-20% КПД..

    По груби сметки с настоящите технологии може да се разчита на макс 2-2.5 кВч / ден. с подобна постановка.. няма как с едни лещи да направят КПДто 80%.[/QUOTE]

    Не мога да твърдя със сигурност. От Уики статията за френеловите лещи разбирам, че увеличават супер здраво, но предвид стойностите, които посочваш има резон и да се съмнява човек.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    Форд са известни с това, че послъгват за разхода на хибридите си.. няма да се учудя да е така и за зареждането от слънцето.. Ако беше толкова лесно решението с лещите нямаше всички фотоволтаици в света да са с 15-20% КПД..

    По груби сметки с настоящите технологии може да се разчита на макс 2-2.5 кВч / ден. с подобна постановка.. няма как с едни лещи да направят КПДто 80%.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    [QUOTE=earendil:789]Форд са известни с това, че послъгват за разхода на хибридите си.. няма да се учудя да е така и за зареждането от слънцето.. Ако беше толкова лесно решението с лещите нямаше всички фотоволтаици в света да са с 15-20% КПД..

    По груби сметки с настоящите технологии може да се разчита на макс 2-2.5 кВч / ден. с подобна постановка.. няма как с едни лещи да направят КПДто 80%.[/QUOTE]

    Не мога да твърдя със сигурност. От Уики статията за френеловите лещи разбирам, че увеличават супер здраво, но предвид стойностите, които посочваш има резон и да се съмнява човек.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    Форд са известни с това, че послъгват за разхода на хибридите си.. няма да се учудя да е така и за зареждането от слънцето.. Ако беше толкова лесно решението с лещите нямаше всички фотоволтаици в света да са с 15-20% КПД..

    По груби сметки с настоящите технологии може да се разчита на макс 2-2.5 кВч / ден. с подобна постановка.. няма как с едни лещи да направят КПДто 80%.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    Форд са известни с това, че послъгват за разхода на хибридите си.. няма да се учудя да е така и за зареждането от слънцето.. Ако беше толкова лесно решението с лещите нямаше всички фотоволтаици в света да са с 15-20% КПД..

    По груби сметки с настоящите технологии може да се разчита на макс 2-2.5 кВч / ден. с подобна постановка.. няма как с едни лещи да направят КПДто 80%.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    “За да успеят да я заредят в рамките на един ден от слънцето, инженерите на Ford правят навес с прозрачно акрилно покритие (Fresnel лещи) , осигуряващо осемкратна концентрация на слънчевите лъчи.”
    Осемкратна концентрация при около 1000W/m2 и 1,5 m2 площ е около 12 kW. Ако не успеете да запалите автомобила в буквалния смисъл, то поне ще успеете да разтопите елементите в тази зона.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    “За да успеят да я заредят в рамките на един ден от слънцето, инженерите на Ford правят навес с прозрачно акрилно покритие (Fresnel лещи) , осигуряващо осемкратна концентрация на слънчевите лъчи.”
    Осемкратна концентрация при около 1000W/m2 и 1,5 m2 площ е около 12 kW. Ако не успеете да запалите автомобила в буквалния смисъл, то поне ще успеете да разтопите елементите в тази зона.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    “За да успеят да я заредят в рамките на един ден от слънцето, инженерите на Ford правят навес с прозрачно акрилно покритие (Fresnel лещи) , осигуряващо осемкратна концентрация на слънчевите лъчи.”
    Осемкратна концентрация при около 1000W/m2 и 1,5 m2 площ е около 12 kW. Ако не успеете да запалите автомобила в буквалния смисъл, то поне ще успеете да разтопите елементите в тази зона.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    [QUOTE=earendil:789]Форд са известни с това, че послъгват за разхода на хибридите си.. няма да се учудя да е така и за зареждането от слънцето.. Ако беше толкова лесно решението с лещите нямаше всички фотоволтаици в света да са с 15-20% КПД..

    По груби сметки с настоящите технологии може да се разчита на макс 2-2.5 кВч / ден. с подобна постановка.. няма как с едни лещи да направят КПДто 80%.[/QUOTE]

    Не мога да твърдя със сигурност. От Уики статията за френеловите лещи разбирам, че увеличават супер здраво, но предвид стойностите, които посочваш има резон и да се съмнява човек.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    [QUOTE=earendil:789]Форд са известни с това, че послъгват за разхода на хибридите си.. няма да се учудя да е така и за зареждането от слънцето.. Ако беше толкова лесно решението с лещите нямаше всички фотоволтаици в света да са с 15-20% КПД..

    По груби сметки с настоящите технологии може да се разчита на макс 2-2.5 кВч / ден. с подобна постановка.. няма как с едни лещи да направят КПДто 80%.[/QUOTE]

    Не мога да твърдя със сигурност. От Уики статията за френеловите лещи разбирам, че увеличават супер здраво, но предвид стойностите, които посочваш има резон и да се съмнява човек.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    Форд са известни с това, че послъгват за разхода на хибридите си.. няма да се учудя да е така и за зареждането от слънцето.. Ако беше толкова лесно решението с лещите нямаше всички фотоволтаици в света да са с 15-20% КПД..

    По груби сметки с настоящите технологии може да се разчита на макс 2-2.5 кВч / ден. с подобна постановка.. няма как с едни лещи да направят КПДто 80%.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    Форд са известни с това, че послъгват за разхода на хибридите си.. няма да се учудя да е така и за зареждането от слънцето.. Ако беше толкова лесно решението с лещите нямаше всички фотоволтаици в света да са с 15-20% КПД..

    По груби сметки с настоящите технологии може да се разчита на макс 2-2.5 кВч / ден. с подобна постановка.. няма как с едни лещи да направят КПДто 80%.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    [QUOTE=earendil:789]Форд са известни с това, че послъгват за разхода на хибридите си.. няма да се учудя да е така и за зареждането от слънцето.. Ако беше толкова лесно решението с лещите нямаше всички фотоволтаици в света да са с 15-20% КПД..

    По груби сметки с настоящите технологии може да се разчита на макс 2-2.5 кВч / ден. с подобна постановка.. няма как с едни лещи да направят КПДто 80%.[/QUOTE]

    Не мога да твърдя със сигурност. От Уики статията за френеловите лещи разбирам, че увеличават супер здраво, но предвид стойностите, които посочваш има резон и да се съмнява човек.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    “За да успеят да я заредят в рамките на един ден от слънцето, инженерите на Ford правят навес с прозрачно акрилно покритие (Fresnel лещи) , осигуряващо осемкратна концентрация на слънчевите лъчи.”
    Осемкратна концентрация при около 1000W/m2 и 1,5 m2 площ е около 12 kW. Ако не успеете да запалите автомобила в буквалния смисъл, то поне ще успеете да разтопите елементите в тази зона.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Reply

    Концепцията със соларния таван винаги много ми е допадала. Може би защото ако караш веднъж седмично, може и да се посъбере достатъчно ток през лятото, за да караш безплатно. Но тия лещи не ми се вместват в картинката.
    То и за обикновените автомобили не е лоша идея, даже и сега продават едни малки панели, дето уж ти поддържат акумулатора да не пада.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    “За да успеят да я заредят в рамките на един ден от слънцето, инженерите на Ford правят навес с прозрачно акрилно покритие (Fresnel лещи) , осигуряващо осемкратна концентрация на слънчевите лъчи.”
    Осемкратна концентрация при около 1000W/m2 и 1,5 m2 площ е около 12 kW. Ако не успеете да запалите автомобила в буквалния смисъл, то поне ще успеете да разтопите елементите в тази зона.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Reply

    Концепцията със соларния таван винаги много ми е допадала. Може би защото ако караш веднъж седмично, може и да се посъбере достатъчно ток през лятото, за да караш безплатно. Но тия лещи не ми се вместват в картинката.
    То и за обикновените автомобили не е лоша идея, даже и сега продават едни малки панели, дето уж ти поддържат акумулатора да не пада.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Reply

    Концепцията със соларния таван винаги много ми е допадала. Може би защото ако караш веднъж седмично, може и да се посъбере достатъчно ток през лятото, за да караш безплатно. Но тия лещи не ми се вместват в картинката.
    То и за обикновените автомобили не е лоша идея, даже и сега продават едни малки панели, дето уж ти поддържат акумулатора да не пада.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    “За да успеят да я заредят в рамките на един ден от слънцето, инженерите на Ford правят навес с прозрачно акрилно покритие (Fresnel лещи) , осигуряващо осемкратна концентрация на слънчевите лъчи.”
    Осемкратна концентрация при около 1000W/m2 и 1,5 m2 площ е около 12 kW. Ако не успеете да запалите автомобила в буквалния смисъл, то поне ще успеете да разтопите елементите в тази зона.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    [QUOTE=earendil:789]Форд са известни с това, че послъгват за разхода на хибридите си.. няма да се учудя да е така и за зареждането от слънцето.. Ако беше толкова лесно решението с лещите нямаше всички фотоволтаици в света да са с 15-20% КПД..

    По груби сметки с настоящите технологии може да се разчита на макс 2-2.5 кВч / ден. с подобна постановка.. няма как с едни лещи да направят КПДто 80%.[/QUOTE]

    Не мога да твърдя със сигурност. От Уики статията за френеловите лещи разбирам, че увеличават супер здраво, но предвид стойностите, които посочваш има резон и да се съмнява човек.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    [QUOTE=earendil:789]Форд са известни с това, че послъгват за разхода на хибридите си.. няма да се учудя да е така и за зареждането от слънцето.. Ако беше толкова лесно решението с лещите нямаше всички фотоволтаици в света да са с 15-20% КПД..

    По груби сметки с настоящите технологии може да се разчита на макс 2-2.5 кВч / ден. с подобна постановка.. няма как с едни лещи да направят КПДто 80%.[/QUOTE]

    Не мога да твърдя със сигурност. От Уики статията за френеловите лещи разбирам, че увеличават супер здраво, но предвид стойностите, които посочваш има резон и да се съмнява човек.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Reply

    Концепцията със соларния таван винаги много ми е допадала. Може би защото ако караш веднъж седмично, може и да се посъбере достатъчно ток през лятото, за да караш безплатно. Но тия лещи не ми се вместват в картинката.
    То и за обикновените автомобили не е лоша идея, даже и сега продават едни малки панели, дето уж ти поддържат акумулатора да не пада.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Веселин Reply

    На мен идеята за соларен покрив също много ми допада като на колегата firesword. Обаче в този случай не ми се връзват две неща. Първо хората обикновено отиват на работа сутрин и се прибират привечер. Така че ако си купиш такъв навес той ще стои празен през по-голямата част от времето. Ако пък ходиш на работа с друго, а не с автомобил, тогава не ти е нужен плъгин хибрид.

    Второ както “Електромобилист” казва това освен, че ще изпържи колата, характерно за соларните клетки е че губят КПД когато се нагряват. Иначе щеше да е много лесно – купуваш си един панел 100 вата и с няколко огледала го правиш 1 кв.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Reply

    Концепцията със соларния таван винаги много ми е допадала. Може би защото ако караш веднъж седмично, може и да се посъбере достатъчно ток през лятото, за да караш безплатно. Но тия лещи не ми се вместват в картинката.
    То и за обикновените автомобили не е лоша идея, даже и сега продават едни малки панели, дето уж ти поддържат акумулатора да не пада.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Веселин Reply

    На мен идеята за соларен покрив също много ми допада като на колегата firesword. Обаче в този случай не ми се връзват две неща. Първо хората обикновено отиват на работа сутрин и се прибират привечер. Така че ако си купиш такъв навес той ще стои празен през по-голямата част от времето. Ако пък ходиш на работа с друго, а не с автомобил, тогава не ти е нужен плъгин хибрид.

    Второ както “Електромобилист” казва това освен, че ще изпържи колата, характерно за соларните клетки е че губят КПД когато се нагряват. Иначе щеше да е много лесно – купуваш си един панел 100 вата и с няколко огледала го правиш 1 кв.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Веселин Reply

    На мен идеята за соларен покрив също много ми допада като на колегата firesword. Обаче в този случай не ми се връзват две неща. Първо хората обикновено отиват на работа сутрин и се прибират привечер. Така че ако си купиш такъв навес той ще стои празен през по-голямата част от времето. Ако пък ходиш на работа с друго, а не с автомобил, тогава не ти е нужен плъгин хибрид.

    Второ както “Електромобилист” казва това освен, че ще изпържи колата, характерно за соларните клетки е че губят КПД когато се нагряват. Иначе щеше да е много лесно – купуваш си един панел 100 вата и с няколко огледала го правиш 1 кв.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Daril jone Reply

    Хаха , какво ли ще кажат [LINK=http://evn.bg][/LINK] ?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Reply

    Концепцията със соларния таван винаги много ми е допадала. Може би защото ако караш веднъж седмично, може и да се посъбере достатъчно ток през лятото, за да караш безплатно. Но тия лещи не ми се вместват в картинката.
    То и за обикновените автомобили не е лоша идея, даже и сега продават едни малки панели, дето уж ти поддържат акумулатора да не пада.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Daril jone Reply

    Хаха , какво ли ще кажат [LINK=http://evn.bg][/LINK] ?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    “За да успеят да я заредят в рамките на един ден от слънцето, инженерите на Ford правят навес с прозрачно акрилно покритие (Fresnel лещи) , осигуряващо осемкратна концентрация на слънчевите лъчи.”
    Осемкратна концентрация при около 1000W/m2 и 1,5 m2 площ е около 12 kW. Ако не успеете да запалите автомобила в буквалния смисъл, то поне ще успеете да разтопите елементите в тази зона.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    “За да успеят да я заредят в рамките на един ден от слънцето, инженерите на Ford правят навес с прозрачно акрилно покритие (Fresnel лещи) , осигуряващо осемкратна концентрация на слънчевите лъчи.”
    Осемкратна концентрация при около 1000W/m2 и 1,5 m2 площ е около 12 kW. Ако не успеете да запалите автомобила в буквалния смисъл, то поне ще успеете да разтопите елементите в тази зона.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Веселин Reply

    На мен идеята за соларен покрив също много ми допада като на колегата firesword. Обаче в този случай не ми се връзват две неща. Първо хората обикновено отиват на работа сутрин и се прибират привечер. Така че ако си купиш такъв навес той ще стои празен през по-голямата част от времето. Ако пък ходиш на работа с друго, а не с автомобил, тогава не ти е нужен плъгин хибрид.

    Второ както “Електромобилист” казва това освен, че ще изпържи колата, характерно за соларните клетки е че губят КПД когато се нагряват. Иначе щеше да е много лесно – купуваш си един панел 100 вата и с няколко огледала го правиш 1 кв.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Daril jone Reply

    Хаха , какво ли ще кажат [LINK=http://evn.bg][/LINK] ?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    Форд са известни с това, че послъгват за разхода на хибридите си.. няма да се учудя да е така и за зареждането от слънцето.. Ако беше толкова лесно решението с лещите нямаше всички фотоволтаици в света да са с 15-20% КПД..

    По груби сметки с настоящите технологии може да се разчита на макс 2-2.5 кВч / ден. с подобна постановка.. няма как с едни лещи да направят КПДто 80%.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Веселин Reply

    На мен идеята за соларен покрив също много ми допада като на колегата firesword. Обаче в този случай не ми се връзват две неща. Първо хората обикновено отиват на работа сутрин и се прибират привечер. Така че ако си купиш такъв навес той ще стои празен през по-голямата част от времето. Ако пък ходиш на работа с друго, а не с автомобил, тогава не ти е нужен плъгин хибрид.

    Второ както “Електромобилист” казва това освен, че ще изпържи колата, характерно за соларните клетки е че губят КПД когато се нагряват. Иначе щеше да е много лесно – купуваш си един панел 100 вата и с няколко огледала го правиш 1 кв.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Zoolin J Reply

    И още нещо , например този зоомагазин [LINK=http://petnetshop.com][/LINK] , дали въвеждането на купучки и поилки , които използват соларна енергия няма да доведе до промяна на отношението ни към електричеството

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Zoolin J Reply

    И още нещо , например този зоомагазин [LINK=http://petnetshop.com][/LINK] , дали въвеждането на купучки и поилки , които използват соларна енергия няма да доведе до промяна на отношението ни към електричеството

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Reply

    Концепцията със соларния таван винаги много ми е допадала. Може би защото ако караш веднъж седмично, може и да се посъбере достатъчно ток през лятото, за да караш безплатно. Но тия лещи не ми се вместват в картинката.
    То и за обикновените автомобили не е лоша идея, даже и сега продават едни малки панели, дето уж ти поддържат акумулатора да не пада.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Daril jone Reply

    Хаха , какво ли ще кажат [LINK=http://evn.bg][/LINK] ?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Веселин Reply

    На мен идеята за соларен покрив също много ми допада като на колегата firesword. Обаче в този случай не ми се връзват две неща. Първо хората обикновено отиват на работа сутрин и се прибират привечер. Така че ако си купиш такъв навес той ще стои празен през по-голямата част от времето. Ако пък ходиш на работа с друго, а не с автомобил, тогава не ти е нужен плъгин хибрид.

    Второ както “Електромобилист” казва това освен, че ще изпържи колата, характерно за соларните клетки е че губят КПД когато се нагряват. Иначе щеше да е много лесно – купуваш си един панел 100 вата и с няколко огледала го правиш 1 кв.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Reply

    Концепцията със соларния таван винаги много ми е допадала. Може би защото ако караш веднъж седмично, може и да се посъбере достатъчно ток през лятото, за да караш безплатно. Но тия лещи не ми се вместват в картинката.
    То и за обикновените автомобили не е лоша идея, даже и сега продават едни малки панели, дето уж ти поддържат акумулатора да не пада.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Daril jone Reply

    Хаха , какво ли ще кажат [LINK=http://evn.bg][/LINK] ?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    [QUOTE=earendil:789]Форд са известни с това, че послъгват за разхода на хибридите си.. няма да се учудя да е така и за зареждането от слънцето.. Ако беше толкова лесно решението с лещите нямаше всички фотоволтаици в света да са с 15-20% КПД..

    По груби сметки с настоящите технологии може да се разчита на макс 2-2.5 кВч / ден. с подобна постановка.. няма как с едни лещи да направят КПДто 80%.[/QUOTE]

    Не мога да твърдя със сигурност. От Уики статията за френеловите лещи разбирам, че увеличават супер здраво, но предвид стойностите, които посочваш има резон и да се съмнява човек.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Zoolin J Reply

    И още нещо , например този зоомагазин [LINK=http://petnetshop.com][/LINK] , дали въвеждането на купучки и поилки , които използват соларна енергия няма да доведе до промяна на отношението ни към електричеството

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Веселин Reply

    На мен идеята за соларен покрив също много ми допада като на колегата firesword. Обаче в този случай не ми се връзват две неща. Първо хората обикновено отиват на работа сутрин и се прибират привечер. Така че ако си купиш такъв навес той ще стои празен през по-голямата част от времето. Ако пък ходиш на работа с друго, а не с автомобил, тогава не ти е нужен плъгин хибрид.

    Второ както “Електромобилист” казва това освен, че ще изпържи колата, характерно за соларните клетки е че губят КПД когато се нагряват. Иначе щеше да е много лесно – купуваш си един панел 100 вата и с няколко огледала го правиш 1 кв.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Zoolin J Reply

    И още нещо , например този зоомагазин [LINK=http://petnetshop.com][/LINK] , дали въвеждането на купучки и поилки , които използват соларна енергия няма да доведе до промяна на отношението ни към електричеството

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Веселин Reply

    На мен идеята за соларен покрив също много ми допада като на колегата firesword. Обаче в този случай не ми се връзват две неща. Първо хората обикновено отиват на работа сутрин и се прибират привечер. Така че ако си купиш такъв навес той ще стои празен през по-голямата част от времето. Ако пък ходиш на работа с друго, а не с автомобил, тогава не ти е нужен плъгин хибрид.

    Второ както “Електромобилист” казва това освен, че ще изпържи колата, характерно за соларните клетки е че губят КПД когато се нагряват. Иначе щеше да е много лесно – купуваш си един панел 100 вата и с няколко огледала го правиш 1 кв.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    “За да успеят да я заредят в рамките на един ден от слънцето, инженерите на Ford правят навес с прозрачно акрилно покритие (Fresnel лещи) , осигуряващо осемкратна концентрация на слънчевите лъчи.”
    Осемкратна концентрация при около 1000W/m2 и 1,5 m2 площ е около 12 kW. Ако не успеете да запалите автомобила в буквалния смисъл, то поне ще успеете да разтопите елементите в тази зона.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Zoolin J Reply

    И още нещо , например този зоомагазин [LINK=http://petnetshop.com][/LINK] , дали въвеждането на купучки и поилки , които използват соларна енергия няма да доведе до промяна на отношението ни към електричеството

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Daril jone Reply

    Хаха , какво ли ще кажат [LINK=http://evn.bg][/LINK] ?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Daril jone Reply

    Хаха , какво ли ще кажат [LINK=http://evn.bg][/LINK] ?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Reply

    Концепцията със соларния таван винаги много ми е допадала. Може би защото ако караш веднъж седмично, може и да се посъбере достатъчно ток през лятото, за да караш безплатно. Но тия лещи не ми се вместват в картинката.
    То и за обикновените автомобили не е лоша идея, даже и сега продават едни малки панели, дето уж ти поддържат акумулатора да не пада.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Daril jone Reply

    Хаха , какво ли ще кажат [LINK=http://evn.bg][/LINK] ?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Zoolin J Reply

    И още нещо , например този зоомагазин [LINK=http://petnetshop.com][/LINK] , дали въвеждането на купучки и поилки , които използват соларна енергия няма да доведе до промяна на отношението ни към електричеството

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Zoolin J Reply

    И още нещо , например този зоомагазин [LINK=http://petnetshop.com][/LINK] , дали въвеждането на купучки и поилки , които използват соларна енергия няма да доведе до промяна на отношението ни към електричеството

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Веселин Reply

    На мен идеята за соларен покрив също много ми допада като на колегата firesword. Обаче в този случай не ми се връзват две неща. Първо хората обикновено отиват на работа сутрин и се прибират привечер. Така че ако си купиш такъв навес той ще стои празен през по-голямата част от времето. Ако пък ходиш на работа с друго, а не с автомобил, тогава не ти е нужен плъгин хибрид.

    Второ както “Електромобилист” казва това освен, че ще изпържи колата, характерно за соларните клетки е че губят КПД когато се нагряват. Иначе щеше да е много лесно – купуваш си един панел 100 вата и с няколко огледала го правиш 1 кв.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Zoolin J Reply

    И още нещо , например този зоомагазин [LINK=http://petnetshop.com][/LINK] , дали въвеждането на купучки и поилки , които използват соларна енергия няма да доведе до промяна на отношението ни към електричеството

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Daril jone Reply

    Хаха , какво ли ще кажат [LINK=http://evn.bg][/LINK] ?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Zoolin J Reply

    И още нещо , например този зоомагазин [LINK=http://petnetshop.com][/LINK] , дали въвеждането на купучки и поилки , които използват соларна енергия няма да доведе до промяна на отношението ни към електричеството

    November 30, -0001 at 12:00 am

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *