Renault ZOE зареждане вече и от контакта, ама що толко бавно?
Виждам, че на германския Renault Z.E. сайт сред опциите за зареждане на Renault ZOE вече има и кабел с обикновен щепсел. Супер, викам си, най-после, че досега имаше само кабел със 7-пинов Mennekes щепсел в двата края. То има причина да е такъв – зарядното на ZOE е супер мощно (43 кВ), та обикновено шуко няма как да се справи на такава мощност…
Двойният Mennekes го наричат стандартен, но ето че изкараха и шуко кабел, на който пък му казват авариен. Пъхаш го в контакта в гаража (или където там) и зареждаш. В това няма нищо аварийно, но скоростта на зареждане аварийно ни подвига веждите. Нали тествахме Kangoo ZE до Пловдив и трябваше да чакаме 10 часа там да се зареди, та знаем, че отнема толкова, но с шуко кабела ZOE ще се зарежда много по-бавно и от това – за 16.5 часа! Леле.
Поне така пише в германската ценова листа на ZOE:
Значи на 10А излиза, че зареждането е ограничено на 1.2 кВ (вместо на 2кВ). А тези 14 А са възможни с друг (14 А) щепсел и съответно монтаж от електротехник.
Та, след като батерията на Kangoo Z.E. е с идентичен капацитет и с наличния шуко кабел ще ти отнеме 10 часа да си заредиш изцяло изтощената батерия, защо тогава при ZOE това се постига само с 14А щепсел? Нещо не ни се връзва, но сме поискали техническа информация от Renault по въпроса.
Защото 10 часа не са проблем за нощно зареждане – включваш в 10 вечерта и до 8 сутринта батерията е пълна. Ама 16.5 часа идват в повечко дори за нощно зареждане, освен ако не те задоволява малко над половин батерия.
И това предвид факта, че ZOE има супер мощно бордово зарядно – 43 кВ. Намери му 50 кВ източник и ще се зареди за половин час. Та точно на този електромобил стандартното зареждане да му е толкова бавно просто ни не идва логично. Дали някой би искал да зарежда в 2/3 от денонощието?
Идеята е в това, че ZOE си идва с двоен Mennekes кабел и като си купиш стенно зарядно от Renault зареждането в гаража ти си става за 5-6 часа. Но бързо се видя, че потребителите не харесват факта, че им се отнема възможността да зареждат от обикновен контакт. И в резултат, вече има шуко кабел за ZOE, макар и с него да става доста бавничко.
Под вече има разбирай, че най-вероятно ще може да се поръчва/купува от март, на цена €599. Соленко, но в един момент ще спадне на цена, ще е включен в цената на електромобила или като си вземеш употребяван ZOE някой преди теб ще го е платил, та няма да ти е допълнителен разход.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Comments (64)
А батерията на ZOE колко KWh e?
А батерията на ZOE колко KWh e?
А батерията на ZOE колко KWh e?
[QUOTE=firesword:881]А батерията на ZOE колко KWh e?[/QUOTE]
22 кВтч използваем капацитет.
А батерията на ZOE колко KWh e?
[QUOTE=firesword:881]А батерията на ZOE колко KWh e?[/QUOTE]
22 кВтч използваем капацитет.
А батерията на ZOE колко KWh e?
[QUOTE=firesword:881]А батерията на ZOE колко KWh e?[/QUOTE]
22 кВтч използваем капацитет.
А батерията на ZOE колко KWh e?
[QUOTE=firesword:881]А батерията на ZOE колко KWh e?[/QUOTE]
22 кВтч използваем капацитет.
Добре де, тогава излиза 10А по 220В = 2.2КВ мощност, налива за 1 час 2.2КВч. за 16.5 часа трябва да налее в колата над 36КВч !? 22 от 36 е около 60%, което май точно е енергийната ефективност на този тип батерии 🙂 Все едно наливаш 10 литра бензин, ама ползваш 6 😀 Ех пак се размечтах за кондензатори – там май е над 95% тази ефективност.
Добре де, тогава излиза 10А по 220В = 2.2КВ мощност, налива за 1 час 2.2КВч. за 16.5 часа трябва да налее в колата над 36КВч !? 22 от 36 е около 60%, което май точно е енергийната ефективност на този тип батерии 🙂 Все едно наливаш 10 литра бензин, ама ползваш 6 😀 Ех пак се размечтах за кондензатори – там май е над 95% тази ефективност.
Добре де, тогава излиза 10А по 220В = 2.2КВ мощност, налива за 1 час 2.2КВч. за 16.5 часа трябва да налее в колата над 36КВч !? 22 от 36 е около 60%, което май точно е енергийната ефективност на този тип батерии 🙂 Все едно наливаш 10 литра бензин, ама ползваш 6 😀 Ех пак се размечтах за кондензатори – там май е над 95% тази ефективност.
[QUOTE=firesword:881]А батерията на ZOE колко KWh e?[/QUOTE]
22 кВтч използваем капацитет.
[QUOTE=firesword:881]А батерията на ZOE колко KWh e?[/QUOTE]
22 кВтч използваем капацитет.
Добре де, тогава излиза 10А по 220В = 2.2КВ мощност, налива за 1 час 2.2КВч. за 16.5 часа трябва да налее в колата над 36КВч !? 22 от 36 е около 60%, което май точно е енергийната ефективност на този тип батерии 🙂 Все едно наливаш 10 литра бензин, ама ползваш 6 😀 Ех пак се размечтах за кондензатори – там май е над 95% тази ефективност.
Добре де, тогава излиза 10А по 220В = 2.2КВ мощност, налива за 1 час 2.2КВч. за 16.5 часа трябва да налее в колата над 36КВч !? 22 от 36 е около 60%, което май точно е енергийната ефективност на този тип батерии 🙂 Все едно наливаш 10 литра бензин, ама ползваш 6 😀 Ех пак се размечтах за кондензатори – там май е над 95% тази ефективност.
Точно затова е странно, защото трябва да е 2кВтч, съответно да взима 10 часа, а не 16. Не може да има 40% загуби, нещо не се връзва. Не зная обаче от Рено дали ще получим допълнителна информация.
Точно затова е странно, защото трябва да е 2кВтч, съответно да взима 10 часа, а не 16. Не може да има 40% загуби, нещо не се връзва. Не зная обаче от Рено дали ще получим допълнителна информация.
Точно затова е странно, защото трябва да е 2кВтч, съответно да взима 10 часа, а не 16. Не може да има 40% загуби, нещо не се връзва. Не зная обаче от Рено дали ще получим допълнителна информация.
Добре де, тогава излиза 10А по 220В = 2.2КВ мощност, налива за 1 час 2.2КВч. за 16.5 часа трябва да налее в колата над 36КВч !? 22 от 36 е около 60%, което май точно е енергийната ефективност на този тип батерии 🙂 Все едно наливаш 10 литра бензин, ама ползваш 6 😀 Ех пак се размечтах за кондензатори – там май е над 95% тази ефективност.
Точно затова е странно, защото трябва да е 2кВтч, съответно да взима 10 часа, а не 16. Не може да има 40% загуби, нещо не се връзва. Не зная обаче от Рено дали ще получим допълнителна информация.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80%93acid_battery
Charge/discharge efficiency 50–95%
Много големи граници ва :p
Добре де, тогава излиза 10А по 220В = 2.2КВ мощност, налива за 1 час 2.2КВч. за 16.5 часа трябва да налее в колата над 36КВч !? 22 от 36 е около 60%, което май точно е енергийната ефективност на този тип батерии 🙂 Все едно наливаш 10 литра бензин, ама ползваш 6 😀 Ех пак се размечтах за кондензатори – там май е над 95% тази ефективност.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80%93acid_battery
Charge/discharge efficiency 50–95%
Много големи граници ва :p
http://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80%93acid_battery
Charge/discharge efficiency 50–95%
Много големи граници ва :p
Точно затова е странно, защото трябва да е 2кВтч, съответно да взима 10 часа, а не 16. Не може да има 40% загуби, нещо не се връзва. Не зная обаче от Рено дали ще получим допълнителна информация.
Интересното е, че батерията на Kangoo Z.E. е с подобен капацитет и с неговия шуко кабел се зарежда за 10 часа.
Интересното е, че батерията на Kangoo Z.E. е с подобен капацитет и с неговия шуко кабел се зарежда за 10 часа.
Точно затова е странно, защото трябва да е 2кВтч, съответно да взима 10 часа, а не 16. Не може да има 40% загуби, нещо не се връзва. Не зная обаче от Рено дали ще получим допълнителна информация.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80%93acid_battery
Charge/discharge efficiency 50–95%
Много големи граници ва :p
Интересното е, че батерията на Kangoo Z.E. е с подобен капацитет и с неговия шуко кабел се зарежда за 10 часа.
Проблемът мисля е в супер мощното Chameleon бордово зарядно на ZOE, за което отне дълго време да намерят решение да работи с кабел с шуко щепсел за обикновен контакт.
Очевидно има разлика в кабелите за Kangoo и ZOE – и в контролната кутия, и в цената. Този за Kangoo струва €400, а за ZOE цената е €600! Огромна разлика, да му се не види o.0
Проблемът мисля е в супер мощното Chameleon бордово зарядно на ZOE, за което отне дълго време да намерят решение да работи с кабел с шуко щепсел за обикновен контакт.
Очевидно има разлика в кабелите за Kangoo и ZOE – и в контролната кутия, и в цената. Този за Kangoo струва €400, а за ZOE цената е €600! Огромна разлика, да му се не види o.0
http://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80%93acid_battery
Charge/discharge efficiency 50–95%
Много големи граници ва :p
Интересното е, че батерията на Kangoo Z.E. е с подобен капацитет и с неговия шуко кабел се зарежда за 10 часа.
Проблемът мисля е в супер мощното Chameleon бордово зарядно на ZOE, за което отне дълго време да намерят решение да работи с кабел с шуко щепсел за обикновен контакт.
Очевидно има разлика в кабелите за Kangoo и ZOE – и в контролната кутия, и в цената. Този за Kangoo струва €400, а за ZOE цената е €600! Огромна разлика, да му се не види o.0
http://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80%93acid_battery
Charge/discharge efficiency 50–95%
Много големи граници ва :p
А батерията на ZOE колко KWh e?
Интересното е, че батерията на Kangoo Z.E. е с подобен капацитет и с неговия шуко кабел се зарежда за 10 часа.
Интересното е, че батерията на Kangoo Z.E. е с подобен капацитет и с неговия шуко кабел се зарежда за 10 часа.
Проблемът мисля е в супер мощното Chameleon бордово зарядно на ZOE, за което отне дълго време да намерят решение да работи с кабел с шуко щепсел за обикновен контакт.
Очевидно има разлика в кабелите за Kangoo и ZOE – и в контролната кутия, и в цената. Този за Kangoo струва €400, а за ZOE цената е €600! Огромна разлика, да му се не види o.0
Проблемът мисля е в супер мощното Chameleon бордово зарядно на ZOE, за което отне дълго време да намерят решение да работи с кабел с шуко щепсел за обикновен контакт.
Очевидно има разлика в кабелите за Kangoo и ZOE – и в контролната кутия, и в цената. Този за Kangoo струва €400, а за ZOE цената е €600! Огромна разлика, да му се не види o.0
Проблемът мисля е в супер мощното Chameleon бордово зарядно на ZOE, за което отне дълго време да намерят решение да работи с кабел с шуко щепсел за обикновен контакт.
Очевидно има разлика в кабелите за Kangoo и ZOE – и в контролната кутия, и в цената. Този за Kangoo струва €400, а за ZOE цената е €600! Огромна разлика, да му се не види o.0
[QUOTE=firesword:881]А батерията на ZOE колко KWh e?[/QUOTE]
22 кВтч използваем капацитет.
Добре де, тогава излиза 10А по 220В = 2.2КВ мощност, налива за 1 час 2.2КВч. за 16.5 часа трябва да налее в колата над 36КВч !? 22 от 36 е около 60%, което май точно е енергийната ефективност на този тип батерии 🙂 Все едно наливаш 10 литра бензин, ама ползваш 6 😀 Ех пак се размечтах за кондензатори – там май е над 95% тази ефективност.
А батерията на ZOE колко KWh e?
Точно затова е странно, защото трябва да е 2кВтч, съответно да взима 10 часа, а не 16. Не може да има 40% загуби, нещо не се връзва. Не зная обаче от Рено дали ще получим допълнителна информация.
[QUOTE=firesword:881]А батерията на ZOE колко KWh e?[/QUOTE]
22 кВтч използваем капацитет.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80%93acid_battery
Charge/discharge efficiency 50–95%
Много големи граници ва :p
Добре де, тогава излиза 10А по 220В = 2.2КВ мощност, налива за 1 час 2.2КВч. за 16.5 часа трябва да налее в колата над 36КВч !? 22 от 36 е около 60%, което май точно е енергийната ефективност на този тип батерии 🙂 Все едно наливаш 10 литра бензин, ама ползваш 6 😀 Ех пак се размечтах за кондензатори – там май е над 95% тази ефективност.
Интересното е, че батерията на Kangoo Z.E. е с подобен капацитет и с неговия шуко кабел се зарежда за 10 часа.
А батерията на ZOE колко KWh e?
Точно затова е странно, защото трябва да е 2кВтч, съответно да взима 10 часа, а не 16. Не може да има 40% загуби, нещо не се връзва. Не зная обаче от Рено дали ще получим допълнителна информация.
Проблемът мисля е в супер мощното Chameleon бордово зарядно на ZOE, за което отне дълго време да намерят решение да работи с кабел с шуко щепсел за обикновен контакт.
Очевидно има разлика в кабелите за Kangoo и ZOE – и в контролната кутия, и в цената. Този за Kangoo струва €400, а за ZOE цената е €600! Огромна разлика, да му се не види o.0
http://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80%93acid_battery
Charge/discharge efficiency 50–95%
Много големи граници ва :p
[QUOTE=firesword:881]А батерията на ZOE колко KWh e?[/QUOTE]
22 кВтч използваем капацитет.
Интересното е, че батерията на Kangoo Z.E. е с подобен капацитет и с неговия шуко кабел се зарежда за 10 часа.
Добре де, тогава излиза 10А по 220В = 2.2КВ мощност, налива за 1 час 2.2КВч. за 16.5 часа трябва да налее в колата над 36КВч !? 22 от 36 е около 60%, което май точно е енергийната ефективност на този тип батерии 🙂 Все едно наливаш 10 литра бензин, ама ползваш 6 😀 Ех пак се размечтах за кондензатори – там май е над 95% тази ефективност.
Проблемът мисля е в супер мощното Chameleon бордово зарядно на ZOE, за което отне дълго време да намерят решение да работи с кабел с шуко щепсел за обикновен контакт.
Очевидно има разлика в кабелите за Kangoo и ZOE – и в контролната кутия, и в цената. Този за Kangoo струва €400, а за ZOE цената е €600! Огромна разлика, да му се не види o.0
Точно затова е странно, защото трябва да е 2кВтч, съответно да взима 10 часа, а не 16. Не може да има 40% загуби, нещо не се връзва. Не зная обаче от Рено дали ще получим допълнителна информация.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80%93acid_battery
Charge/discharge efficiency 50–95%
Много големи граници ва :p
Интересното е, че батерията на Kangoo Z.E. е с подобен капацитет и с неговия шуко кабел се зарежда за 10 часа.
Проблемът мисля е в супер мощното Chameleon бордово зарядно на ZOE, за което отне дълго време да намерят решение да работи с кабел с шуко щепсел за обикновен контакт.
Очевидно има разлика в кабелите за Kangoo и ZOE – и в контролната кутия, и в цената. Този за Kangoo струва €400, а за ZOE цената е €600! Огромна разлика, да му се не види o.0