Renault ZOE зареждане вече и от контакта, ама що толко бавно?

zoe-zariaden-kable-schuko-shtepsel

Renault ZOE зареждане вече и от контакта, ама що толко бавно?

zoe-zariaden-kable-schuko-shtepsel
В този блог: На шуко кабела на ZOE му викат авариен, ама ние май ще си му викаме стандартен.

Виждам, че на германския Renault Z.E. сайт сред опциите за зареждане на Renault ZOE вече има и кабел с обикновен щепсел. Супер, викам си, най-после, че досега имаше само кабел със 7-пинов Mennekes щепсел в двата края. То има причина да е такъв – зарядното на ZOE е супер мощно (43 кВ), та обикновено шуко няма как да се справи на такава мощност…

Двойният Mennekes го наричат стандартен, но ето че изкараха и шуко кабел, на който пък му казват авариен. Пъхаш го в контакта в гаража (или където там) и зареждаш. В това няма нищо аварийно, но скоростта на зареждане аварийно ни подвига веждите. Нали тествахме Kangoo ZE до Пловдив и трябваше да чакаме 10 часа там да се зареди, та знаем, че отнема толкова, но с шуко кабела ZOE ще се зарежда много по-бавно и от това – за 16.5 часа! Леле.

Поне така пише в германската ценова листа на ZOE:

ElectricVehicle Supply Equipment. Zur gelegentlichen Ladung des Fahrzeugs an der haus steckdose (Ladedauer 10,5 Stunden (14A) oder 16,5 Stunden (10A)

Значи на 10А излиза, че зареждането е ограничено на 1.2 кВ (вместо на 2кВ). А тези 14 А са възможни с друг (14 А) щепсел и съответно монтаж от електротехник.

Та, след като батерията на Kangoo Z.E. е с идентичен капацитет и с наличния шуко кабел ще ти отнеме 10 часа да си заредиш изцяло изтощената батерия, защо тогава при ZOE това се постига само с 14А щепсел? Нещо не ни се връзва, но сме поискали техническа информация от Renault по въпроса.

Защото 10 часа не са проблем за нощно зареждане – включваш в 10 вечерта и до 8 сутринта батерията е пълна. Ама 16.5 часа идват в повечко дори за нощно зареждане, освен ако не те задоволява малко над половин батерия.

И това предвид факта, че ZOE има супер мощно бордово зарядно – 43 кВ. Намери му 50 кВ източник и ще се зареди за половин час. Та точно на този електромобил стандартното зареждане да му е толкова бавно просто ни не идва логично. Дали някой би искал да зарежда в 2/3 от денонощието?

zariaden kabel renault-zoe

Идеята е в това, че ZOE си идва с двоен Mennekes кабел и като си купиш стенно зарядно от Renault зареждането в гаража ти си става за 5-6 часа. Но бързо се видя, че потребителите не харесват факта, че им се отнема възможността да зареждат от обикновен контакт. И в резултат, вече има шуко кабел за ZOE, макар и с него да става доста бавничко.

Под вече има разбирай, че най-вероятно ще може да се поръчва/купува от март, на цена €599. Соленко, но в един момент ще спадне на цена, ще е включен в цената на електромобила или като си вземеш употребяван ZOE някой преди теб ще го е платил, та няма да ти е допълнителен разход.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Comments (64)

  • Илиян Звездоброев Reply

    А батерията на ZOE колко KWh e?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    А батерията на ZOE колко KWh e?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    А батерията на ZOE колко KWh e?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    [QUOTE=firesword:881]А батерията на ZOE колко KWh e?[/QUOTE]
    22 кВтч използваем капацитет.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    А батерията на ZOE колко KWh e?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    [QUOTE=firesword:881]А батерията на ZOE колко KWh e?[/QUOTE]
    22 кВтч използваем капацитет.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    А батерията на ZOE колко KWh e?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    [QUOTE=firesword:881]А батерията на ZOE колко KWh e?[/QUOTE]
    22 кВтч използваем капацитет.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    А батерията на ZOE колко KWh e?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    [QUOTE=firesword:881]А батерията на ZOE колко KWh e?[/QUOTE]
    22 кВтч използваем капацитет.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Добре де, тогава излиза 10А по 220В = 2.2КВ мощност, налива за 1 час 2.2КВч. за 16.5 часа трябва да налее в колата над 36КВч !? 22 от 36 е около 60%, което май точно е енергийната ефективност на този тип батерии 🙂 Все едно наливаш 10 литра бензин, ама ползваш 6 😀 Ех пак се размечтах за кондензатори – там май е над 95% тази ефективност.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Добре де, тогава излиза 10А по 220В = 2.2КВ мощност, налива за 1 час 2.2КВч. за 16.5 часа трябва да налее в колата над 36КВч !? 22 от 36 е около 60%, което май точно е енергийната ефективност на този тип батерии 🙂 Все едно наливаш 10 литра бензин, ама ползваш 6 😀 Ех пак се размечтах за кондензатори – там май е над 95% тази ефективност.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Добре де, тогава излиза 10А по 220В = 2.2КВ мощност, налива за 1 час 2.2КВч. за 16.5 часа трябва да налее в колата над 36КВч !? 22 от 36 е около 60%, което май точно е енергийната ефективност на този тип батерии 🙂 Все едно наливаш 10 литра бензин, ама ползваш 6 😀 Ех пак се размечтах за кондензатори – там май е над 95% тази ефективност.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    [QUOTE=firesword:881]А батерията на ZOE колко KWh e?[/QUOTE]
    22 кВтч използваем капацитет.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    [QUOTE=firesword:881]А батерията на ZOE колко KWh e?[/QUOTE]
    22 кВтч използваем капацитет.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Добре де, тогава излиза 10А по 220В = 2.2КВ мощност, налива за 1 час 2.2КВч. за 16.5 часа трябва да налее в колата над 36КВч !? 22 от 36 е около 60%, което май точно е енергийната ефективност на този тип батерии 🙂 Все едно наливаш 10 литра бензин, ама ползваш 6 😀 Ех пак се размечтах за кондензатори – там май е над 95% тази ефективност.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Добре де, тогава излиза 10А по 220В = 2.2КВ мощност, налива за 1 час 2.2КВч. за 16.5 часа трябва да налее в колата над 36КВч !? 22 от 36 е около 60%, което май точно е енергийната ефективност на този тип батерии 🙂 Все едно наливаш 10 литра бензин, ама ползваш 6 😀 Ех пак се размечтах за кондензатори – там май е над 95% тази ефективност.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Точно затова е странно, защото трябва да е 2кВтч, съответно да взима 10 часа, а не 16. Не може да има 40% загуби, нещо не се връзва. Не зная обаче от Рено дали ще получим допълнителна информация.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Точно затова е странно, защото трябва да е 2кВтч, съответно да взима 10 часа, а не 16. Не може да има 40% загуби, нещо не се връзва. Не зная обаче от Рено дали ще получим допълнителна информация.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Точно затова е странно, защото трябва да е 2кВтч, съответно да взима 10 часа, а не 16. Не може да има 40% загуби, нещо не се връзва. Не зная обаче от Рено дали ще получим допълнителна информация.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Добре де, тогава излиза 10А по 220В = 2.2КВ мощност, налива за 1 час 2.2КВч. за 16.5 часа трябва да налее в колата над 36КВч !? 22 от 36 е около 60%, което май точно е енергийната ефективност на този тип батерии 🙂 Все едно наливаш 10 литра бензин, ама ползваш 6 😀 Ех пак се размечтах за кондензатори – там май е над 95% тази ефективност.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Точно затова е странно, защото трябва да е 2кВтч, съответно да взима 10 часа, а не 16. Не може да има 40% загуби, нещо не се връзва. Не зная обаче от Рено дали ще получим допълнителна информация.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    http://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80%93acid_battery
    Charge/discharge efficiency 50–95%

    Много големи граници ва :p

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Добре де, тогава излиза 10А по 220В = 2.2КВ мощност, налива за 1 час 2.2КВч. за 16.5 часа трябва да налее в колата над 36КВч !? 22 от 36 е около 60%, което май точно е енергийната ефективност на този тип батерии 🙂 Все едно наливаш 10 литра бензин, ама ползваш 6 😀 Ех пак се размечтах за кондензатори – там май е над 95% тази ефективност.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    http://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80%93acid_battery
    Charge/discharge efficiency 50–95%

    Много големи граници ва :p

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    http://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80%93acid_battery
    Charge/discharge efficiency 50–95%

    Много големи граници ва :p

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Точно затова е странно, защото трябва да е 2кВтч, съответно да взима 10 часа, а не 16. Не може да има 40% загуби, нещо не се връзва. Не зная обаче от Рено дали ще получим допълнителна информация.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Интересното е, че батерията на Kangoo Z.E. е с подобен капацитет и с неговия шуко кабел се зарежда за 10 часа.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Интересното е, че батерията на Kangoo Z.E. е с подобен капацитет и с неговия шуко кабел се зарежда за 10 часа.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Точно затова е странно, защото трябва да е 2кВтч, съответно да взима 10 часа, а не 16. Не може да има 40% загуби, нещо не се връзва. Не зная обаче от Рено дали ще получим допълнителна информация.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    http://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80%93acid_battery
    Charge/discharge efficiency 50–95%

    Много големи граници ва :p

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Интересното е, че батерията на Kangoo Z.E. е с подобен капацитет и с неговия шуко кабел се зарежда за 10 часа.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Проблемът мисля е в супер мощното Chameleon бордово зарядно на ZOE, за което отне дълго време да намерят решение да работи с кабел с шуко щепсел за обикновен контакт.

    Очевидно има разлика в кабелите за Kangoo и ZOE – и в контролната кутия, и в цената. Този за Kangoo струва €400, а за ZOE цената е €600! Огромна разлика, да му се не види o.0

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Проблемът мисля е в супер мощното Chameleon бордово зарядно на ZOE, за което отне дълго време да намерят решение да работи с кабел с шуко щепсел за обикновен контакт.

    Очевидно има разлика в кабелите за Kangoo и ZOE – и в контролната кутия, и в цената. Този за Kangoo струва €400, а за ZOE цената е €600! Огромна разлика, да му се не види o.0

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    http://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80%93acid_battery
    Charge/discharge efficiency 50–95%

    Много големи граници ва :p

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Интересното е, че батерията на Kangoo Z.E. е с подобен капацитет и с неговия шуко кабел се зарежда за 10 часа.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Проблемът мисля е в супер мощното Chameleon бордово зарядно на ZOE, за което отне дълго време да намерят решение да работи с кабел с шуко щепсел за обикновен контакт.

    Очевидно има разлика в кабелите за Kangoo и ZOE – и в контролната кутия, и в цената. Този за Kangoo струва €400, а за ZOE цената е €600! Огромна разлика, да му се не види o.0

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    http://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80%93acid_battery
    Charge/discharge efficiency 50–95%

    Много големи граници ва :p

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    А батерията на ZOE колко KWh e?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Интересното е, че батерията на Kangoo Z.E. е с подобен капацитет и с неговия шуко кабел се зарежда за 10 часа.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Интересното е, че батерията на Kangoo Z.E. е с подобен капацитет и с неговия шуко кабел се зарежда за 10 часа.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Проблемът мисля е в супер мощното Chameleon бордово зарядно на ZOE, за което отне дълго време да намерят решение да работи с кабел с шуко щепсел за обикновен контакт.

    Очевидно има разлика в кабелите за Kangoo и ZOE – и в контролната кутия, и в цената. Този за Kangoo струва €400, а за ZOE цената е €600! Огромна разлика, да му се не види o.0

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Проблемът мисля е в супер мощното Chameleon бордово зарядно на ZOE, за което отне дълго време да намерят решение да работи с кабел с шуко щепсел за обикновен контакт.

    Очевидно има разлика в кабелите за Kangoo и ZOE – и в контролната кутия, и в цената. Този за Kangoo струва €400, а за ZOE цената е €600! Огромна разлика, да му се не види o.0

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Проблемът мисля е в супер мощното Chameleon бордово зарядно на ZOE, за което отне дълго време да намерят решение да работи с кабел с шуко щепсел за обикновен контакт.

    Очевидно има разлика в кабелите за Kangoo и ZOE – и в контролната кутия, и в цената. Този за Kangoo струва €400, а за ZOE цената е €600! Огромна разлика, да му се не види o.0

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    [QUOTE=firesword:881]А батерията на ZOE колко KWh e?[/QUOTE]
    22 кВтч използваем капацитет.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Добре де, тогава излиза 10А по 220В = 2.2КВ мощност, налива за 1 час 2.2КВч. за 16.5 часа трябва да налее в колата над 36КВч !? 22 от 36 е около 60%, което май точно е енергийната ефективност на този тип батерии 🙂 Все едно наливаш 10 литра бензин, ама ползваш 6 😀 Ех пак се размечтах за кондензатори – там май е над 95% тази ефективност.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    А батерията на ZOE колко KWh e?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Точно затова е странно, защото трябва да е 2кВтч, съответно да взима 10 часа, а не 16. Не може да има 40% загуби, нещо не се връзва. Не зная обаче от Рено дали ще получим допълнителна информация.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    [QUOTE=firesword:881]А батерията на ZOE колко KWh e?[/QUOTE]
    22 кВтч използваем капацитет.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    http://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80%93acid_battery
    Charge/discharge efficiency 50–95%

    Много големи граници ва :p

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Добре де, тогава излиза 10А по 220В = 2.2КВ мощност, налива за 1 час 2.2КВч. за 16.5 часа трябва да налее в колата над 36КВч !? 22 от 36 е около 60%, което май точно е енергийната ефективност на този тип батерии 🙂 Все едно наливаш 10 литра бензин, ама ползваш 6 😀 Ех пак се размечтах за кондензатори – там май е над 95% тази ефективност.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Интересното е, че батерията на Kangoo Z.E. е с подобен капацитет и с неговия шуко кабел се зарежда за 10 часа.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    А батерията на ZOE колко KWh e?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Точно затова е странно, защото трябва да е 2кВтч, съответно да взима 10 часа, а не 16. Не може да има 40% загуби, нещо не се връзва. Не зная обаче от Рено дали ще получим допълнителна информация.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Проблемът мисля е в супер мощното Chameleon бордово зарядно на ZOE, за което отне дълго време да намерят решение да работи с кабел с шуко щепсел за обикновен контакт.

    Очевидно има разлика в кабелите за Kangoo и ZOE – и в контролната кутия, и в цената. Този за Kangoo струва €400, а за ZOE цената е €600! Огромна разлика, да му се не види o.0

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    http://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80%93acid_battery
    Charge/discharge efficiency 50–95%

    Много големи граници ва :p

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    [QUOTE=firesword:881]А батерията на ZOE колко KWh e?[/QUOTE]
    22 кВтч използваем капацитет.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Интересното е, че батерията на Kangoo Z.E. е с подобен капацитет и с неговия шуко кабел се зарежда за 10 часа.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Добре де, тогава излиза 10А по 220В = 2.2КВ мощност, налива за 1 час 2.2КВч. за 16.5 часа трябва да налее в колата над 36КВч !? 22 от 36 е около 60%, което май точно е енергийната ефективност на този тип батерии 🙂 Все едно наливаш 10 литра бензин, ама ползваш 6 😀 Ех пак се размечтах за кондензатори – там май е над 95% тази ефективност.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Проблемът мисля е в супер мощното Chameleon бордово зарядно на ZOE, за което отне дълго време да намерят решение да работи с кабел с шуко щепсел за обикновен контакт.

    Очевидно има разлика в кабелите за Kangoo и ZOE – и в контролната кутия, и в цената. Този за Kangoo струва €400, а за ZOE цената е €600! Огромна разлика, да му се не види o.0

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Точно затова е странно, защото трябва да е 2кВтч, съответно да взима 10 часа, а не 16. Не може да има 40% загуби, нещо не се връзва. Не зная обаче от Рено дали ще получим допълнителна информация.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    http://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80%93acid_battery
    Charge/discharge efficiency 50–95%

    Много големи граници ва :p

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Интересното е, че батерията на Kangoo Z.E. е с подобен капацитет и с неговия шуко кабел се зарежда за 10 часа.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Проблемът мисля е в супер мощното Chameleon бордово зарядно на ZOE, за което отне дълго време да намерят решение да работи с кабел с шуко щепсел за обикновен контакт.

    Очевидно има разлика в кабелите за Kangoo и ZOE – и в контролната кутия, и в цената. Този за Kangoo струва €400, а за ZOE цената е €600! Огромна разлика, да му се не види o.0

    November 30, -0001 at 12:00 am

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *