Щом тези се изненадват колко чисти са електромобилите…

kolko-chisti-sa-elektromobilite

Щом тези се изненадват колко чисти са електромобилите…

kolko-chisti-sa-elektromobilite
В този блог: Тест му е майката – пробваш, засичаш и виждаш точно колко ти е по-евтино и по-чисто с електро кола.

Като видиш лепенка 0 грама CO2 на някоя електро кола и в най-добрия случай се чудиш “Как става това?”. За нула не зная, но поне докато си карам електро колата от нея не излиза нищо. Ако има нещо мръсно, то може да идва от тока, с който зареждаш. Ако е чист, вече става интересно, а според личното откритие на хора от Космическия център Кенеди – много интересно…

Там направили тестова програма, според чийто координатор, Франк Клайн, първите резултати показват, че “Цифрите са 10 пъти по-добри, отколкото сме си представяли, че ще бъдат.”

Супер ценна информация, защото Франк твърди още, че “Досега никой не е провеждал пилотен проект, за да получи актуални резултати – имахме само прогнозни стойности.”

Метнах едно око на информацията, която намерих за проекта и установих, че си е доста мащабна работа. Причината е, че са ангажирани всички щатски федерални агенции, като заложената в NASA цел, например, е 12.3 процента намаляване на емисиите до 2020 г.

Но да слезем на земята, където караме коли и където Клайн казва, че най-голямата задача е да се намали замърсяването причинено от пътуванията на федералните служители. Следващото ми се стори много хубаво, обаче се чудя дали ще им е толкова лесно да го изпълнят: “Това е най-лесната цел – ако искаме да спреш да генерираш вредни емисии, ами, електрическите коли не изхвърлят такива при движение.”

Супер, с това започнах и аз. Сега остава, както го разбирам Франк, да раздадат на федералните служители електромобили :). Или поне да ги облекчат значително при покупката. Те не че нямат ниски цени и $7500 данъчен кредит за покупка на електромобил американците…

По въпроса как са установили, че електро колите са 10 пъти по-чисти от очакваното – 10 служители на космическия център са участвали в тест за целта. Дали са им електромобили, които да си ги зареждат на паркинг в центъра, като всеки от тях ежедневно е попълвал данни за изминати километри и трафик условия.

Съответно минали за този тест на електромобили, защото “Хибридите не са много различни от бензиновите коли. По-добре е с тях, но истинският ефект идва чак когато минеш на 100% електромобили и точно това направихме.”

И получили “Невероятни цифри – за първите три месеца имахме $148 за ток и спестихме над 6800 кг въглероден двуокис на атмосферата. За цяла година ще спестим над 25,000 кг и това е само с 10 шофьори.”

И като виждам, че в центъра работят около 8,000 души… представи си! Но ето че и хора работещи в космически център, които би трябвало да са бая напред с познаването на технологиите, се учудват колко колко по-готино е с електромобил…

Пиша за това, защото в момента ми е болна тема. Естествено не само на мен – в София (то къде ли не) е ад от мръсни газове, но сега като карам Renault Twizy, нали няма прозорци, просто ям изгоряла нафта с лъжици.

Като карам минивана с отворен прозорец също ми прави впечатление, но сега е направо нереално. Но продължавам, днес купувам вело маски за дихателна защита и ще си перкам с кеф с Туизито.

Надявам се да дам добър пример и скоро още и още българ(к)и да си купят електромобили :).

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Comments (63)

  • Илиян Звездоброев Reply

    Като прочетох статията ти и се сетих за 1 приятел, който е програмист и доста чете за какви ли не технически неща. Та още през далечната 2007 година, той ме светна за някакъв РАБОТЕЩ с пълна сила проект на Google. Имат сгради със соларни панели, и си зареждат някви автомобили на тях. Имало онлайн информация за пробег, и всякакви данни. Имали толкова много ток, че даже продавали на околните бизнес сгради 🙂

    Може би нещо се бъркам, но май става дума за това http://www.google.org/recharge/experiment/

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Като прочетох статията ти и се сетих за 1 приятел, който е програмист и доста чете за какви ли не технически неща. Та още през далечната 2007 година, той ме светна за някакъв РАБОТЕЩ с пълна сила проект на Google. Имат сгради със соларни панели, и си зареждат някви автомобили на тях. Имало онлайн информация за пробег, и всякакви данни. Имали толкова много ток, че даже продавали на околните бизнес сгради 🙂

    Може би нещо се бъркам, но май става дума за това http://www.google.org/recharge/experiment/

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Ооо да, Гугъл отдавна са в схемата xD, като че ли засега повече с плъгин хибриди, но така или иначе има ли електромобил известен на пазара и те го имат, та 100% си правят и те такива засечки.

    Благодаря ти за линка, ще потърся дали някакви данни за 100% електромобили са изкарали търсачите ^_^

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Ооо да, Гугъл отдавна са в схемата xD, като че ли засега повече с плъгин хибриди, но така или иначе има ли електромобил известен на пазара и те го имат, та 100% си правят и те такива засечки.

    Благодаря ти за линка, ще потърся дали някакви данни за 100% електромобили са изкарали търсачите ^_^

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Като прочетох статията ти и се сетих за 1 приятел, който е програмист и доста чете за какви ли не технически неща. Та още през далечната 2007 година, той ме светна за някакъв РАБОТЕЩ с пълна сила проект на Google. Имат сгради със соларни панели, и си зареждат някви автомобили на тях. Имало онлайн информация за пробег, и всякакви данни. Имали толкова много ток, че даже продавали на околните бизнес сгради 🙂

    Може би нещо се бъркам, но май става дума за това http://www.google.org/recharge/experiment/

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Като прочетох статията ти и се сетих за 1 приятел, който е програмист и доста чете за какви ли не технически неща. Та още през далечната 2007 година, той ме светна за някакъв РАБОТЕЩ с пълна сила проект на Google. Имат сгради със соларни панели, и си зареждат някви автомобили на тях. Имало онлайн информация за пробег, и всякакви данни. Имали толкова много ток, че даже продавали на околните бизнес сгради 🙂

    Може би нещо се бъркам, но май става дума за това http://www.google.org/recharge/experiment/

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    Това са хубави данни, стига да са верни. В текста се споменават цифри, но въобще не се разбира как са получени. Важно е да се отбележи енергията на този “паркинг в центъра” от къде се получава, защото ако е от електрическата мрежа нещата не са добре. В САЩ, при производството на 1 кWh ел.енергия, се отделят около 600гр. CO2. При разход на ел.енергия 12-13 kWh за 100 км си прави 72-78гр. CO2/ km, а това не е много по-различно от конвенционалните, да не говорим и за “пъти разлика”.
    Важното при електромобилите, е че емисиите не се отделят в градската среда, което е хубаво за хората в града. Но какво да кажат хората, които живеят “под комина на теца”, до завода за слънчеви панели или до мина за добив на литий. Поради тази причина е въведен термина “пренасяне на замърсяването”, при което в глобален аспект замърсяваме пак толкова, но пренасяме замърсяването от градовете към електроцентралите например.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Като прочетох статията ти и се сетих за 1 приятел, който е програмист и доста чете за какви ли не технически неща. Та още през далечната 2007 година, той ме светна за някакъв РАБОТЕЩ с пълна сила проект на Google. Имат сгради със соларни панели, и си зареждат някви автомобили на тях. Имало онлайн информация за пробег, и всякакви данни. Имали толкова много ток, че даже продавали на околните бизнес сгради 🙂

    Може би нещо се бъркам, но май става дума за това http://www.google.org/recharge/experiment/

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    Това са хубави данни, стига да са верни. В текста се споменават цифри, но въобще не се разбира как са получени. Важно е да се отбележи енергията на този “паркинг в центъра” от къде се получава, защото ако е от електрическата мрежа нещата не са добре. В САЩ, при производството на 1 кWh ел.енергия, се отделят около 600гр. CO2. При разход на ел.енергия 12-13 kWh за 100 км си прави 72-78гр. CO2/ km, а това не е много по-различно от конвенционалните, да не говорим и за “пъти разлика”.
    Важното при електромобилите, е че емисиите не се отделят в градската среда, което е хубаво за хората в града. Но какво да кажат хората, които живеят “под комина на теца”, до завода за слънчеви панели или до мина за добив на литий. Поради тази причина е въведен термина “пренасяне на замърсяването”, при което в глобален аспект замърсяваме пак толкова, но пренасяме замърсяването от градовете към електроцентралите например.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Ооо да, Гугъл отдавна са в схемата xD, като че ли засега повече с плъгин хибриди, но така или иначе има ли електромобил известен на пазара и те го имат, та 100% си правят и те такива засечки.

    Благодаря ти за линка, ще потърся дали някакви данни за 100% електромобили са изкарали търсачите ^_^

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Ооо да, Гугъл отдавна са в схемата xD, като че ли засега повече с плъгин хибриди, но така или иначе има ли електромобил известен на пазара и те го имат, та 100% си правят и те такива засечки.

    Благодаря ти за линка, ще потърся дали някакви данни за 100% електромобили са изкарали търсачите ^_^

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Ъммм, от това на снимката е енергийката. Не бих му обърнал внимание на проекта въобще, ако беше от “мръсен” ток захранването дет се вика :).

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Като прочетох статията ти и се сетих за 1 приятел, който е програмист и доста чете за какви ли не технически неща. Та още през далечната 2007 година, той ме светна за някакъв РАБОТЕЩ с пълна сила проект на Google. Имат сгради със соларни панели, и си зареждат някви автомобили на тях. Имало онлайн информация за пробег, и всякакви данни. Имали толкова много ток, че даже продавали на околните бизнес сгради 🙂

    Може би нещо се бъркам, но май става дума за това http://www.google.org/recharge/experiment/

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Ооо да, Гугъл отдавна са в схемата xD, като че ли засега повече с плъгин хибриди, но така или иначе има ли електромобил известен на пазара и те го имат, та 100% си правят и те такива засечки.

    Благодаря ти за линка, ще потърся дали някакви данни за 100% електромобили са изкарали търсачите ^_^

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    Това са хубави данни, стига да са верни. В текста се споменават цифри, но въобще не се разбира как са получени. Важно е да се отбележи енергията на този “паркинг в центъра” от къде се получава, защото ако е от електрическата мрежа нещата не са добре. В САЩ, при производството на 1 кWh ел.енергия, се отделят около 600гр. CO2. При разход на ел.енергия 12-13 kWh за 100 км си прави 72-78гр. CO2/ km, а това не е много по-различно от конвенционалните, да не говорим и за “пъти разлика”.
    Важното при електромобилите, е че емисиите не се отделят в градската среда, което е хубаво за хората в града. Но какво да кажат хората, които живеят “под комина на теца”, до завода за слънчеви панели или до мина за добив на литий. Поради тази причина е въведен термина “пренасяне на замърсяването”, при което в глобален аспект замърсяваме пак толкова, но пренасяме замърсяването от градовете към електроцентралите например.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Ъммм, от това на снимката е енергийката. Не бих му обърнал внимание на проекта въобще, ако беше от “мръсен” ток захранването дет се вика :).

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    М да. Така звучи по-добре. При фотоволтаиците емисиите са доста по-ниски – според различните източници средно 60-140 гр. CO2 за kWh произведена енергия. Има и малко повече емисии от производството на електромоибла в сравнение с конвенционалния, но все пак намалението си е 3-4 пъти в сравнение с ДВГ. То това е и най-добрия вариант – ВЕИ плюс електромобил.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    Това са хубави данни, стига да са верни. В текста се споменават цифри, но въобще не се разбира как са получени. Важно е да се отбележи енергията на този “паркинг в центъра” от къде се получава, защото ако е от електрическата мрежа нещата не са добре. В САЩ, при производството на 1 кWh ел.енергия, се отделят около 600гр. CO2. При разход на ел.енергия 12-13 kWh за 100 км си прави 72-78гр. CO2/ km, а това не е много по-различно от конвенционалните, да не говорим и за “пъти разлика”.
    Важното при електромобилите, е че емисиите не се отделят в градската среда, което е хубаво за хората в града. Но какво да кажат хората, които живеят “под комина на теца”, до завода за слънчеви панели или до мина за добив на литий. Поради тази причина е въведен термина “пренасяне на замърсяването”, при което в глобален аспект замърсяваме пак толкова, но пренасяме замърсяването от градовете към електроцентралите например.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Ооо да, Гугъл отдавна са в схемата xD, като че ли засега повече с плъгин хибриди, но така или иначе има ли електромобил известен на пазара и те го имат, та 100% си правят и те такива засечки.

    Благодаря ти за линка, ще потърся дали някакви данни за 100% електромобили са изкарали търсачите ^_^

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    Това са хубави данни, стига да са верни. В текста се споменават цифри, но въобще не се разбира как са получени. Важно е да се отбележи енергията на този “паркинг в центъра” от къде се получава, защото ако е от електрическата мрежа нещата не са добре. В САЩ, при производството на 1 кWh ел.енергия, се отделят около 600гр. CO2. При разход на ел.енергия 12-13 kWh за 100 км си прави 72-78гр. CO2/ km, а това не е много по-различно от конвенционалните, да не говорим и за “пъти разлика”.
    Важното при електромобилите, е че емисиите не се отделят в градската среда, което е хубаво за хората в града. Но какво да кажат хората, които живеят “под комина на теца”, до завода за слънчеви панели или до мина за добив на литий. Поради тази причина е въведен термина “пренасяне на замърсяването”, при което в глобален аспект замърсяваме пак толкова, но пренасяме замърсяването от градовете към електроцентралите например.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    М да. Така звучи по-добре. При фотоволтаиците емисиите са доста по-ниски – според различните източници средно 60-140 гр. CO2 за kWh произведена енергия. Има и малко повече емисии от производството на електромоибла в сравнение с конвенционалния, но все пак намалението си е 3-4 пъти в сравнение с ДВГ. То това е и най-добрия вариант – ВЕИ плюс електромобил.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Ъммм, от това на снимката е енергийката. Не бих му обърнал внимание на проекта въобще, ако беше от “мръсен” ток захранването дет се вика :).

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    Това са хубави данни, стига да са верни. В текста се споменават цифри, но въобще не се разбира как са получени. Важно е да се отбележи енергията на този “паркинг в центъра” от къде се получава, защото ако е от електрическата мрежа нещата не са добре. В САЩ, при производството на 1 кWh ел.енергия, се отделят около 600гр. CO2. При разход на ел.енергия 12-13 kWh за 100 км си прави 72-78гр. CO2/ km, а това не е много по-различно от конвенционалните, да не говорим и за “пъти разлика”.
    Важното при електромобилите, е че емисиите не се отделят в градската среда, което е хубаво за хората в града. Но какво да кажат хората, които живеят “под комина на теца”, до завода за слънчеви панели или до мина за добив на литий. Поради тази причина е въведен термина “пренасяне на замърсяването”, при което в глобален аспект замърсяваме пак толкова, но пренасяме замърсяването от градовете към електроцентралите например.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Ъммм, от това на снимката е енергийката. Не бих му обърнал внимание на проекта въобще, ако беше от “мръсен” ток захранването дет се вика :).

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    “Цитат от коментар на електромобил.:ВЕИ” ознава “ВЕИ плюс електромобил”
    Аз пък все едни комбинации уцелвам…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Ъммм, от това на снимката е енергийката. Не бих му обърнал внимание на проекта въобще, ако беше от “мръсен” ток захранването дет се вика :).

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    М да. Така звучи по-добре. При фотоволтаиците емисиите са доста по-ниски – според различните източници средно 60-140 гр. CO2 за kWh произведена енергия. Има и малко повече емисии от производството на електромоибла в сравнение с конвенционалния, но все пак намалението си е 3-4 пъти в сравнение с ДВГ. То това е и най-добрия вариант – ВЕИ плюс електромобил.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Ъммм, от това на снимката е енергийката. Не бих му обърнал внимание на проекта въобще, ако беше от “мръсен” ток захранването дет се вика :).

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    “Цитат от коментар на електромобил.:ВЕИ” ознава “ВЕИ плюс електромобил”
    Аз пък все едни комбинации уцелвам…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    М да. Така звучи по-добре. При фотоволтаиците емисиите са доста по-ниски – според различните източници средно 60-140 гр. CO2 за kWh произведена енергия. Има и малко повече емисии от производството на електромоибла в сравнение с конвенционалния, но все пак намалението си е 3-4 пъти в сравнение с ДВГ. То това е и най-добрия вариант – ВЕИ плюс електромобил.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Като прочетох статията ти и се сетих за 1 приятел, който е програмист и доста чете за какви ли не технически неща. Та още през далечната 2007 година, той ме светна за някакъв РАБОТЕЩ с пълна сила проект на Google. Имат сгради със соларни панели, и си зареждат някви автомобили на тях. Имало онлайн информация за пробег, и всякакви данни. Имали толкова много ток, че даже продавали на околните бизнес сгради 🙂

    Може би нещо се бъркам, но май става дума за това http://www.google.org/recharge/experiment/

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Ааа не е при теб проблема – не е оправено това с кодовите комбинации и затова се получават тези неща. Надявам се скоро да го оправя. Знакът “плюс” го прави.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Ааа не е при теб проблема – не е оправено това с кодовите комбинации и затова се получават тези неща. Надявам се скоро да го оправя. Знакът “плюс” го прави.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    “Цитат от коментар на електромобил.:ВЕИ” ознава “ВЕИ плюс електромобил”
    Аз пък все едни комбинации уцелвам…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    М да. Така звучи по-добре. При фотоволтаиците емисиите са доста по-ниски – според различните източници средно 60-140 гр. CO2 за kWh произведена енергия. Има и малко повече емисии от производството на електромоибла в сравнение с конвенционалния, но все пак намалението си е 3-4 пъти в сравнение с ДВГ. То това е и най-добрия вариант – ВЕИ плюс електромобил.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    “Цитат от коментар на електромобил.:ВЕИ” ознава “ВЕИ плюс електромобил”
    Аз пък все едни комбинации уцелвам…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    М да. Така звучи по-добре. При фотоволтаиците емисиите са доста по-ниски – според различните източници средно 60-140 гр. CO2 за kWh произведена енергия. Има и малко повече емисии от производството на електромоибла в сравнение с конвенционалния, но все пак намалението си е 3-4 пъти в сравнение с ДВГ. То това е и най-добрия вариант – ВЕИ плюс електромобил.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Ааа не е при теб проблема – не е оправено това с кодовите комбинации и затова се получават тези неща. Надявам се скоро да го оправя. Знакът “плюс” го прави.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    “Цитат от коментар на електромобил.:ВЕИ” ознава “ВЕИ плюс електромобил”
    Аз пък все едни комбинации уцелвам…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Ааа не е при теб проблема – не е оправено това с кодовите комбинации и затова се получават тези неща. Надявам се скоро да го оправя. Знакът “плюс” го прави.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    “Цитат от коментар на електромобил.:ВЕИ” ознава “ВЕИ плюс електромобил”
    Аз пък все едни комбинации уцелвам…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Ооо да, Гугъл отдавна са в схемата xD, като че ли засега повече с плъгин хибриди, но така или иначе има ли електромобил известен на пазара и те го имат, та 100% си правят и те такива засечки.

    Благодаря ти за линка, ще потърся дали някакви данни за 100% електромобили са изкарали търсачите ^_^

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Ааа не е при теб проблема – не е оправено това с кодовите комбинации и затова се получават тези неща. Надявам се скоро да го оправя. Знакът “плюс” го прави.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Ааа не е при теб проблема – не е оправено това с кодовите комбинации и затова се получават тези неща. Надявам се скоро да го оправя. Знакът “плюс” го прави.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    Това са хубави данни, стига да са верни. В текста се споменават цифри, но въобще не се разбира как са получени. Важно е да се отбележи енергията на този “паркинг в центъра” от къде се получава, защото ако е от електрическата мрежа нещата не са добре. В САЩ, при производството на 1 кWh ел.енергия, се отделят около 600гр. CO2. При разход на ел.енергия 12-13 kWh за 100 км си прави 72-78гр. CO2/ km, а това не е много по-различно от конвенционалните, да не говорим и за “пъти разлика”.
    Важното при електромобилите, е че емисиите не се отделят в градската среда, което е хубаво за хората в града. Но какво да кажат хората, които живеят “под комина на теца”, до завода за слънчеви панели или до мина за добив на литий. Поради тази причина е въведен термина “пренасяне на замърсяването”, при което в глобален аспект замърсяваме пак толкова, но пренасяме замърсяването от градовете към електроцентралите например.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Като прочетох статията ти и се сетих за 1 приятел, който е програмист и доста чете за какви ли не технически неща. Та още през далечната 2007 година, той ме светна за някакъв РАБОТЕЩ с пълна сила проект на Google. Имат сгради със соларни панели, и си зареждат някви автомобили на тях. Имало онлайн информация за пробег, и всякакви данни. Имали толкова много ток, че даже продавали на околните бизнес сгради 🙂

    Може би нещо се бъркам, но май става дума за това http://www.google.org/recharge/experiment/

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Ъммм, от това на снимката е енергийката. Не бих му обърнал внимание на проекта въобще, ако беше от “мръсен” ток захранването дет се вика :).

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Ооо да, Гугъл отдавна са в схемата xD, като че ли засега повече с плъгин хибриди, но така или иначе има ли електромобил известен на пазара и те го имат, та 100% си правят и те такива засечки.

    Благодаря ти за линка, ще потърся дали някакви данни за 100% електромобили са изкарали търсачите ^_^

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    М да. Така звучи по-добре. При фотоволтаиците емисиите са доста по-ниски – според различните източници средно 60-140 гр. CO2 за kWh произведена енергия. Има и малко повече емисии от производството на електромоибла в сравнение с конвенционалния, но все пак намалението си е 3-4 пъти в сравнение с ДВГ. То това е и най-добрия вариант – ВЕИ плюс електромобил.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    Това са хубави данни, стига да са верни. В текста се споменават цифри, но въобще не се разбира как са получени. Важно е да се отбележи енергията на този “паркинг в центъра” от къде се получава, защото ако е от електрическата мрежа нещата не са добре. В САЩ, при производството на 1 кWh ел.енергия, се отделят около 600гр. CO2. При разход на ел.енергия 12-13 kWh за 100 км си прави 72-78гр. CO2/ km, а това не е много по-различно от конвенционалните, да не говорим и за “пъти разлика”.
    Важното при електромобилите, е че емисиите не се отделят в градската среда, което е хубаво за хората в града. Но какво да кажат хората, които живеят “под комина на теца”, до завода за слънчеви панели или до мина за добив на литий. Поради тази причина е въведен термина “пренасяне на замърсяването”, при което в глобален аспект замърсяваме пак толкова, но пренасяме замърсяването от градовете към електроцентралите например.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Като прочетох статията ти и се сетих за 1 приятел, който е програмист и доста чете за какви ли не технически неща. Та още през далечната 2007 година, той ме светна за някакъв РАБОТЕЩ с пълна сила проект на Google. Имат сгради със соларни панели, и си зареждат някви автомобили на тях. Имало онлайн информация за пробег, и всякакви данни. Имали толкова много ток, че даже продавали на околните бизнес сгради 🙂

    Може би нещо се бъркам, но май става дума за това http://www.google.org/recharge/experiment/

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Ъммм, от това на снимката е енергийката. Не бих му обърнал внимание на проекта въобще, ако беше от “мръсен” ток захранването дет се вика :).

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Ооо да, Гугъл отдавна са в схемата xD, като че ли засега повече с плъгин хибриди, но така или иначе има ли електромобил известен на пазара и те го имат, та 100% си правят и те такива засечки.

    Благодаря ти за линка, ще потърся дали някакви данни за 100% електромобили са изкарали търсачите ^_^

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    “Цитат от коментар на електромобил.:ВЕИ” ознава “ВЕИ плюс електромобил”
    Аз пък все едни комбинации уцелвам…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Ааа не е при теб проблема – не е оправено това с кодовите комбинации и затова се получават тези неща. Надявам се скоро да го оправя. Знакът “плюс” го прави.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    М да. Така звучи по-добре. При фотоволтаиците емисиите са доста по-ниски – според различните източници средно 60-140 гр. CO2 за kWh произведена енергия. Има и малко повече емисии от производството на електромоибла в сравнение с конвенционалния, но все пак намалението си е 3-4 пъти в сравнение с ДВГ. То това е и най-добрия вариант – ВЕИ плюс електромобил.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    Това са хубави данни, стига да са верни. В текста се споменават цифри, но въобще не се разбира как са получени. Важно е да се отбележи енергията на този “паркинг в центъра” от къде се получава, защото ако е от електрическата мрежа нещата не са добре. В САЩ, при производството на 1 кWh ел.енергия, се отделят около 600гр. CO2. При разход на ел.енергия 12-13 kWh за 100 км си прави 72-78гр. CO2/ km, а това не е много по-различно от конвенционалните, да не говорим и за “пъти разлика”.
    Важното при електромобилите, е че емисиите не се отделят в градската среда, което е хубаво за хората в града. Но какво да кажат хората, които живеят “под комина на теца”, до завода за слънчеви панели или до мина за добив на литий. Поради тази причина е въведен термина “пренасяне на замърсяването”, при което в глобален аспект замърсяваме пак толкова, но пренасяме замърсяването от градовете към електроцентралите например.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    “Цитат от коментар на електромобил.:ВЕИ” ознава “ВЕИ плюс електромобил”
    Аз пък все едни комбинации уцелвам…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Ъммм, от това на снимката е енергийката. Не бих му обърнал внимание на проекта въобще, ако беше от “мръсен” ток захранването дет се вика :).

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Ааа не е при теб проблема – не е оправено това с кодовите комбинации и затова се получават тези неща. Надявам се скоро да го оправя. Знакът “плюс” го прави.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    М да. Така звучи по-добре. При фотоволтаиците емисиите са доста по-ниски – според различните източници средно 60-140 гр. CO2 за kWh произведена енергия. Има и малко повече емисии от производството на електромоибла в сравнение с конвенционалния, но все пак намалението си е 3-4 пъти в сравнение с ДВГ. То това е и най-добрия вариант – ВЕИ плюс електромобил.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Електромобилист Reply

    “Цитат от коментар на електромобил.:ВЕИ” ознава “ВЕИ плюс електромобил”
    Аз пък все едни комбинации уцелвам…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Ааа не е при теб проблема – не е оправено това с кодовите комбинации и затова се получават тези неща. Надявам се скоро да го оправя. Знакът “плюс” го прави.

    November 30, -0001 at 12:00 am

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *