Батерията на Tesla Model S вече с костюм от титан
Като има и малък проблем, да го отстраним и него. Очевидно така действат в Tesla Motors иначе нямаше да защитават допълнително батерията на Model S срещу риск от пожар…
През 2013 г. два Model S пожара подпалиха повече медийното пространство, отколкото самите коли, нищо че през годината в щатите е имало към 200 хиляди пожара на коли с ДВГ. Но пък всяко зло за добро – ето че в Tesla правят още една добавка – защита на батерията с титанов корпус.
Според обширен материал в Medium.com, под който се е подписал съоснователят на компанията Елон Мъск, от 6 март всички произведени Model S вече имат нова защита за батерията от алуминий и титан. Целта е да се предпази допълнително сърцето на колата срещу удари от пътни отломки при висока скорост.
Сега батерията на Model S е подсилена с троен щит, състоящ се от:
- Алуминиева тръба;
- Титанов щит; и
- Солидна алуминиева пресовка.
У нас знаем за четири Model S, чиито собственици, както и всички други по света, могат да получат новия щит безплатно при заявка. Ще трябва да си закарат колите до някой от сервизните центрове в Европа, но Model S си прави по 400-500 км с едно зареждане, така че това е мисия възможна. Всъщност единият е докаран до България на ход от Холандия ;).
В публикацията на Tesla в Medium има много повече информация, но едно интересно нещо е, че се споменават 152 нива на тестове, при които щитът е предотвратил всяка възможна повреда. Има и три супер кратки видео клипчета, показващи попадане на теглич, бетонно блокче и алтернатор под колата.
Ето го теглича:
После бетонното блокче…
… и накрая алтернатора:
Дали влияе на пробега? Според Мъск не особено, а по-точно около 0.1% и не променя с нищо возията и управлението. И във въздушния тунел нямало забележима промяна в съпротивлението или в повдигане на колата, та изглежда като доста сполучлива мярка.
Имат си голяма батерия хората, трябва да си я пазят от огън, макар че огънят най-вече медиите го палят. Така или иначе, изглежда Tesla Model S вече е още по-защитен.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Comments (9)
Ми то и при двете сериозни катастрофи/пожари до колкото разбирам, шофьорите се отървават невредими. Та Мъск казва, защо пък да не поставим рекорд – нито един пострадал в Тесла автомобил forever 😀
Ми то и при двете сериозни катастрофи/пожари до колкото разбирам, шофьорите се отървават невредими. Та Мъск казва, защо пък да не поставим рекорд – нито един пострадал в Тесла автомобил forever 😀
Ми то и при двете сериозни катастрофи/пожари до колкото разбирам, шофьорите се отървават невредими. Та Мъск казва, защо пък да не поставим рекорд – нито един пострадал в Тесла автомобил forever 😀
Ми то и при двете сериозни катастрофи/пожари до колкото разбирам, шофьорите се отървават невредими. Та Мъск казва, защо пък да не поставим рекорд – нито един пострадал в Тесла автомобил forever 😀
Ми то и при двете сериозни катастрофи/пожари до колкото разбирам, шофьорите се отървават невредими. Та Мъск казва, защо пък да не поставим рекорд – нито един пострадал в Тесла автомобил forever 😀
Ми то и при двете сериозни катастрофи/пожари до колкото разбирам, шофьорите се отървават невредими. Та Мъск казва, защо пък да не поставим рекорд – нито един пострадал в Тесла автомобил forever 😀
Ми то и при двете сериозни катастрофи/пожари до колкото разбирам, шофьорите се отървават невредими. Та Мъск казва, защо пък да не поставим рекорд – нито един пострадал в Тесла автомобил forever 😀
Ми то и при двете сериозни катастрофи/пожари до колкото разбирам, шофьорите се отървават невредими. Та Мъск казва, защо пък да не поставим рекорд – нито един пострадал в Тесла автомобил forever 😀
Ми то и при двете сериозни катастрофи/пожари до колкото разбирам, шофьорите се отървават невредими. Та Мъск казва, защо пък да не поставим рекорд – нито един пострадал в Тесла автомобил forever 😀