Хората си купуват Tesla електромобили, защото в тези коли има нещо готино, но…
Тези думи в заглавието са на шефа на Mercedes-Benz USA, Стийв Кенън, отпреди няколко дена на автошоуто в Ню Йорк. Има и добавка: “Ако си вземеш Tesla, трябва да имаш и друга кола”…
Като го видях това в началото на статия по въпроса във Forbes и ми стана интересно. Защо, чудя се, човек от Mercedes, ще критикува Tesla, при положение че в първия електро Benz има точно задвижваща система на Tesla? А критиката на мистър Кенън е за това, че “Tesla няма мрежа и малките им салони нямат сервизен капацитет”.
Добавката, естествено е: “С Mercedes имате цялата мрежа и никакви грижи”. Странна работа, аз помня други неща от времето, когато се занимавах с внос на коли и продажба на части.
Това ми напомня за скорошния блог с обиколката на България с Tesla Model S. Там решихме да споделим и някои проблеми на колата. Един от тях е наложил изпращането й до Виена. Транспортът в двете посоки е за сметка на Tesla, откъдето са предложили и резервен Model S за периода на ремонта.
Но тук просто ми се навързват много нелогични неща. Хем електрическият B-Class е със задвижваща система на Tesla, хем тръгва първо от Америка, а на всичкото отгоре човекът начело на Mercedes там не е особен фен на Tesla, а май и на електромобилите.
До тези изказвания изглежда се е стигнало след като Кенън заговорил за плъгин-хибридите на Mercedes. И по-точно за това, че в следващите години щяло да има повече такива в гамата на компанията, а те съответно щели да са по-добра алтернатива от колите на Tesla?
Озадачава ме и това, което Кенън добавя: “Потенциалът на изцяло електрическите коли до края на моя живот, а вероятно до края на вашия, ще бъде ограничен.” Излиза, че хем искат да са и те в кюпа и да вземат на Tesla хлебеца, хем пък електро колите нямало да ги бъде. Кенън като гледам сега е на 52, а с Tesla Model S още сега минаваш спокойно по 400 км с едно зареждане. Преди 2020-та ще има и достатъчно инфраструктура, и (вероятно два пъти) повече пробег, и по-ниски цени за електромобилите. Преди да е станал на 60 още ще трябва май да си връща думите назад…
Наистина предстои да видим какво ще стане. И ако някой има да се доказва тук, това са големите германски марки. Едно е да приказваш колко е ограничена Tesla Motors, друго е да направиш електро кола на високо ниво, с приличен пробег, и да я пуснеш на пазара. Дали ще дойде такова нещо от Германия в следващите 2-3 години? Много, много, ще се радвам да го видя, пък за обслужване и ограниченост нека мине време да си сравним ние на потребителско ниво нещата, пък ще си говорим ;)!
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Comments (18)
Само Мерцедес да не ми говорят за клиентско обслужване. Като си купя ел.Мерцедес и приемчика ще го гледа като голям камък като го закарам за обслужване. После ще го покарат на воля и накрая ще ми вземат една заплата. Това е, сервизното ниво трябва да се поддържа.
Само Мерцедес да не ми говорят за клиентско обслужване. Като си купя ел.Мерцедес и приемчика ще го гледа като голям камък като го закарам за обслужване. После ще го покарат на воля и накрая ще ми вземат една заплата. Това е, сервизното ниво трябва да се поддържа.
Само Мерцедес да не ми говорят за клиентско обслужване. Като си купя ел.Мерцедес и приемчика ще го гледа като голям камък като го закарам за обслужване. После ще го покарат на воля и накрая ще ми вземат една заплата. Това е, сервизното ниво трябва да се поддържа.
Само Мерцедес да не ми говорят за клиентско обслужване. Като си купя ел.Мерцедес и приемчика ще го гледа като голям камък като го закарам за обслужване. После ще го покарат на воля и накрая ще ми вземат една заплата. Това е, сервизното ниво трябва да се поддържа.
Tesla Motors !!!
Tesla Motors !!!
Tesla Motors !!!
Tesla Motors !!!
Само Мерцедес да не ми говорят за клиентско обслужване. Като си купя ел.Мерцедес и приемчика ще го гледа като голям камък като го закарам за обслужване. После ще го покарат на воля и накрая ще ми вземат една заплата. Това е, сервизното ниво трябва да се поддържа.
Tesla Motors !!!
Само Мерцедес да не ми говорят за клиентско обслужване. Като си купя ел.Мерцедес и приемчика ще го гледа като голям камък като го закарам за обслужване. После ще го покарат на воля и накрая ще ми вземат една заплата. Това е, сервизното ниво трябва да се поддържа.
Tesla Motors !!!
Само Мерцедес да не ми говорят за клиентско обслужване. Като си купя ел.Мерцедес и приемчика ще го гледа като голям камък като го закарам за обслужване. После ще го покарат на воля и накрая ще ми вземат една заплата. Това е, сервизното ниво трябва да се поддържа.
Tesla Motors !!!
Само Мерцедес да не ми говорят за клиентско обслужване. Като си купя ел.Мерцедес и приемчика ще го гледа като голям камък като го закарам за обслужване. После ще го покарат на воля и накрая ще ми вземат една заплата. Това е, сервизното ниво трябва да се поддържа.
Tesla Motors !!!
Само Мерцедес да не ми говорят за клиентско обслужване. Като си купя ел.Мерцедес и приемчика ще го гледа като голям камък като го закарам за обслужване. После ще го покарат на воля и накрая ще ми вземат една заплата. Това е, сервизното ниво трябва да се поддържа.
Tesla Motors !!!