В теста на ADAC Tesla Model S P85 дава 20 процента повече разход при 130 км/ч
Колата една и съща, пък такива разлики – в Америка отчитат 20% по-нисък разход на Tesla Model S P85, отколкото ADAC в Европа…
Tesla Model S ADAC тест показатели | |
---|---|
Среден разход | 24.2 кВтч/100 км |
Разход при 130 км/ч | 31.7 кВтч |
Вътр. шум при 130 км/ч | 69 дб |
Пробег | 415 км |
CO2 / 100 км | 0 гр. |
CO2 / 100 км цикъл* | 136 гр. |
Харесваме тестовете на ADAC – правят ги много подробни. И на Model S P85 са направили тест и в него има доста ценна информация. Озадачава ни обаче разликата в разхода при 130 км/ч.
Във форума на Tesla Motors, както и в teslamotorsclub.com има пуснати доста потребителски измервания. Общо взето при скорост от 130 км/ч, Model S P85 дава разход от около 400 Вч/миля, което прави около 25 кВтч/100 км. За ориентир, ако караш само по магистрала с тази скорост, една батерия трябва да ти стигне за до 320 км пробег (80кВтч/25кВтч – като оставяме 5 резерва).
* – с отчитане на производство на енергия и др. фактори
При ADAC обаче се получава друго. В техния BAB (Bundesautobahn) тест, който също трябва да е при скорост до 130 км/ч, измереният разход е 31.7 кВтч/100 км. Ужасно много е 20% разлика, та се чудим дали BAB тестът е ограничен само до 130 км/ч? Сравнено с това, графиките на някои потребители от форума на Tesla, показват около 36 кВтч/100 км разход при 160 км/ч, а разликата в разхода при тези две скорости е голяма (при 200 км/ч е към 65 кВтч/100 км)…
Но да се върнем на теста в Европа. Според ADAC Tesla Model S P85 харчи средно 21.4 кВтч/100 км (Tesla дава 17.7 кВтч). Това стига за около 400 км пробег, което съвпада и с максималния пробег постигнат от Виктор Папазов в България. Показателят на ADAC е 415 км.
До около 100 км/ч разходът на Tesla Model S е много приличен, но сега имаш точна представа колко харчи при 130 км/ч. У нас вече и със 140 км/ч е разрешено да караш, не че не се кара със 160 и нагоре, та при 140 км/ч разходът ще е още малко нагоре.
Тук вмъкваме едно друго интересно сравнение – за вътрешния шум. При 130 км/ч в Tesla Model S P85 ADAC отчита 69 дб, а в Audi A7 Sportback 66 дб.
Има го и момента, че не можеш през цялото време да караш със 130 дори на магистрала. Има тунели, трафик, условията може да не го позволяват навсякъде, въобще разходът няма да ти е чак тези почти 32 кВтч на ADAC със сигурност.
За пробега при тази скорост зависи много и от терена. Model S върви като самолет, но ако го натискаш на баир със 130 км/ч продължително време разходът като нищо може да иде и на 40 кВтч/100 или по-нагоре.
Затова тези показатели са важни, но не можем да ги взимаме за константа в дълъг период от време. Все пак за нас остава въпросителната защо ADAC регистрира 20% по-висок разход при идентични условия от това, което засичат в щатите. Нищо не ни пречи да задълбочим малко проучването и да допълним този блог с нови резултати, когато намерим такива. Ще отбелязваме и във форума.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Leave a Reply