E-FAN е изумителната първа крачка на Airbus към електрическите самолети
Този малък самолет на снимката се казва E-FAN. Не е първият електрическия самолет, но е началото на една нова ера за гиганта Airbus. Това е първият експериментален електрически самолет на компанията, чиято цел с навлизане в света на електро технологиите, е да започне да намалява огромните количества вредни емисии от пътническите полети…
Енергията за задвижването на E-FAN идва от 120 литиево-полимерни батерии, а максималната скорост е 250 км/ч. Този малък самолет е твърде далеч от огромните лайнери, но началото е поставено и както разбираме от второто видео отдолу, всеки ден инженери на Airbus пишат на групата водеща проекта с огромно желание да се включат в програмата и да работят по електрически самолети.
Освен значително намаления шум и липсата на изгорели газове зад самолета, с него е и много по-евтино, заради електрическата си задвижваща система. От Airbus твърдят, че едночасов полет с E-FAN струва само $16, срещу $55 за подобен по размер самолет с двигатели.
Началото е съпроводено и с ограничения. Има какво да се желае откъм максимална скорост и продължителност на полета, но експериментът е успешен и компанията ще продължи да усъвършенства самолета.
Ето как са го построили:
{youtube}qfBfZJBQH_I{/youtube}
А в това видео се разказва историята на проекта:
{youtube}J6djdWBedhI{/youtube}
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Comments (19)
Зачудих се как ли ще изолират батерията в тези минусуви температури там нависокото……. все нещо са измислили… мисля , че още доста работа предстои преди да литне първия пътнически е-самолет. Лично аз смятам, че ще е по-сложно отколкото при колите 🙂
Зачудих се как ли ще изолират батерията в тези минусуви температури там нависокото……. все нещо са измислили… мисля , че още доста работа предстои преди да литне първия пътнически е-самолет. Лично аз смятам, че ще е по-сложно отколкото при колите 🙂
Зачудих се как ли ще изолират батерията в тези минусуви температури там нависокото……. все нещо са измислили… мисля , че още доста работа предстои преди да литне първия пътнически е-самолет. Лично аз смятам, че ще е по-сложно отколкото при колите 🙂
Този едва ли лети на студено, та не мисля, че за него е предвиждано отопление за батериите. Иначе вероятно ще трябва да ги отопляват както и пътническия салон за високи полети.
Този едва ли лети на студено, та не мисля, че за него е предвиждано отопление за батериите. Иначе вероятно ще трябва да ги отопляват както и пътническия салон за високи полети.
Този едва ли лети на студено, та не мисля, че за него е предвиждано отопление за батериите. Иначе вероятно ще трябва да ги отопляват както и пътническия салон за високи полети.
Зачудих се как ли ще изолират батерията в тези минусуви температури там нависокото……. все нещо са измислили… мисля , че още доста работа предстои преди да литне първия пътнически е-самолет. Лично аз смятам, че ще е по-сложно отколкото при колите 🙂
Този едва ли лети на студено, та не мисля, че за него е предвиждано отопление за батериите. Иначе вероятно ще трябва да ги отопляват както и пътническия салон за високи полети.
Този едва ли лети на студено, та не мисля, че за него е предвиждано отопление за батериите. Иначе вероятно ще трябва да ги отопляват както и пътническия салон за високи полети.
Зачудих се как ли ще изолират батерията в тези минусуви температури там нависокото……. все нещо са измислили… мисля , че още доста работа предстои преди да литне първия пътнически е-самолет. Лично аз смятам, че ще е по-сложно отколкото при колите 🙂
Този едва ли лети на студено, та не мисля, че за него е предвиждано отопление за батериите. Иначе вероятно ще трябва да ги отопляват както и пътническия салон за високи полети.
Зачудих се как ли ще изолират батерията в тези минусуви температури там нависокото……. все нещо са измислили… мисля , че още доста работа предстои преди да литне първия пътнически е-самолет. Лично аз смятам, че ще е по-сложно отколкото при колите 🙂
Този едва ли лети на студено, та не мисля, че за него е предвиждано отопление за батериите. Иначе вероятно ще трябва да ги отопляват както и пътническия салон за високи полети.
Зачудих се как ли ще изолират батерията в тези минусуви температури там нависокото……. все нещо са измислили… мисля , че още доста работа предстои преди да литне първия пътнически е-самолет. Лично аз смятам, че ще е по-сложно отколкото при колите 🙂
Този едва ли лети на студено, та не мисля, че за него е предвиждано отопление за батериите. Иначе вероятно ще трябва да ги отопляват както и пътническия салон за високи полети.
Зачудих се как ли ще изолират батерията в тези минусуви температури там нависокото……. все нещо са измислили… мисля , че още доста работа предстои преди да литне първия пътнически е-самолет. Лично аз смятам, че ще е по-сложно отколкото при колите 🙂
Този едва ли лети на студено, та не мисля, че за него е предвиждано отопление за батериите. Иначе вероятно ще трябва да ги отопляват както и пътническия салон за високи полети.
Зачудих се как ли ще изолират батерията в тези минусуви температури там нависокото……. все нещо са измислили… мисля , че още доста работа предстои преди да литне първия пътнически е-самолет. Лично аз смятам, че ще е по-сложно отколкото при колите 🙂
Този едва ли лети на студено, та не мисля, че за него е предвиждано отопление за батериите. Иначе вероятно ще трябва да ги отопляват както и пътническия салон за високи полети.