QUANT e-Sportlimousine – 350 км/ч, 2.8 сек. ускорение и до 600 км пробег
Като изключим топ версията на Tesla Model S (ускорява за 4.2 сек. до 100) и някои електромобили в меко казано ограничени серии, на пазара засега е оскъдно откъм електро фурии. Но ето една нова, която внася уникална технология в света на електромобилите, сега…
QUANT e-Sportlimousine визитка | |
---|---|
Задвижване | 4WD |
Електромотори | 4 в колелата |
Пикова мощност | 680 кВ (4 х 170 кВ) |
Постоянна мощност | 480 кВ (4 х 120 кВ) |
Въртящ момент | 4 х 2900 Нм |
Номинален волтаж | 600V |
Номинален ток | 50А |
Ускорение 0-100 км/ч | 2.8 сек. |
Макс. скорост | 350 км/ч |
Разход на енергия | 20 кВтч/100 км |
Пробег | 400-600 км |
Става дума за изобретение на nanoFLOWCELL AG, чийто шеф дизайнер Нунцио Ла Векия се сдоби с истински регистрационен номер за своето творение QUANT e-Sportlimousine от германската TUV Sud Munich.
Премиерата на електро лимузината беше по време на автосалона в Женева и в добавка към впечатляващите данни отдясно, нека ти разкажем повече за концепцията.
Какво е nanoFLOWCELL и как работи
Flow cells – или flow batteries както още ги наричат – работят чрез циркулиране на два различни течни електролита от двете страни на специално разработена мембрана. Двете течности не се смесват и остават в своя затворена система, но между тях протича електрическа реакция при преминаването им от двете страни на мембраната, което произвежда ток.
Всъщност flow cells работят идентично на традиционните батерии, но вместо електролитите да са в батерията, се съхраняват в резервоари извън нея.
Съответно разредените електролити се изпомпват от резервоарите и се заменят със заредени електролити за времето, за което се зарежда резервоар с гориво. След това източените електролити се зареждат извън колата, а бързото повторно пълнене елиминира притесненията от повреди свързани с бързото зареждане. При e-Sportlimousine за електролит се използва солена вода, която имаме в изобилие по света.
Най-голямото предимство на flow cell батерията е в пробега, който осигурява до 5 пъти повече от възможностите на повечето сегашни електромобилни литиево-йонни батерии. Тук изключение засега прави само Tesla Model S, но при e-Sportlimousine презареждането не отнема часове (или, хайде, 40 минути). Сменяш електролитите със заредени за няколко минути и продължаваш.
Освен това QUANT не е никак малък – с дължина 5.25 метра и тези динамични характеристика пробегът на електро лимузината е от 400 до 600 км с едно зареждане. И това с място за четирима на борда! С четири трифазни индукционни електромотора, всеки с 2,900 Нм въртящ момент, ускорението като нищо може да предизвика спасми в мускулите ти.
{youtube}RqLpqR0SPnQ{/youtube}
Знаем колко жестока е конкуренцията на пазара, но с над 350 км/ч макс. скорост и 2.8 сек. от 0-100 км/ч QUANT e-Sportlimousine ще е много труден за стигане. И понеже често чуваме, че електромобилите са колите на бъдещето, ето един изпреварил тотално времето си, но наличен сега.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Comments (45)
Егати яката кола!!! Останах без думи просто….
ЛУД-НИ-ЦА!!! xD
Егати яката кола!!! Останах без думи просто….
Моите уважение към г-н Мъск, но тази технология ми изглежда като бъдещето..
Друго голямо предимство, което не е изтъкнато, е че няма стареене на батерията, тъй като всеки път ти “сипват” нова батерия.. 🙂
На хартия това бие всякакви технологии за зареждане на стандартни батерии..
Единственото предимство, което остава на коли ала’тесла е, че контакти има навсякъде.. а този автомобил, ще иска зареден електролит.., т.е. тепърва ще трябва да се разпространят из бензиностанциите някакви машини за зареждане на електролити…
ЛУД-НИ-ЦА!!! xD
Казваш че всеки път ти сипват нова батерия! А тогава какво става със стария ти електролит? Овен това е само на хартия.
Егати яката кола!!! Останах без думи просто….
Моите уважение към г-н Мъск, но тази технология ми изглежда като бъдещето..
Друго голямо предимство, което не е изтъкнато, е че няма стареене на батерията, тъй като всеки път ти “сипват” нова батерия.. 🙂
На хартия това бие всякакви технологии за зареждане на стандартни батерии..
Единственото предимство, което остава на коли ала’тесла е, че контакти има навсякъде.. а този автомобил, ще иска зареден електролит.., т.е. тепърва ще трябва да се разпространят из бензиностанциите някакви машини за зареждане на електролити…
Е, поне имат един направен :xD, но си признавам, че не успях да разбера как точно работи системата и най-вече какви са точно тези електролити, както и как и къде могат да се заменят.
Казваш че всеки път ти сипват нова батерия! А тогава какво става със стария ти електролит? Овен това е само на хартия.
ЛУД-НИ-ЦА!!! xD
Егати яката кола!!! Останах без думи просто….
Моите уважение към г-н Мъск, но тази технология ми изглежда като бъдещето..
Друго голямо предимство, което не е изтъкнато, е че няма стареене на батерията, тъй като всеки път ти “сипват” нова батерия.. 🙂
На хартия това бие всякакви технологии за зареждане на стандартни батерии..
Единственото предимство, което остава на коли ала’тесла е, че контакти има навсякъде.. а този автомобил, ще иска зареден електролит.., т.е. тепърва ще трябва да се разпространят из бензиностанциите някакви машини за зареждане на електролити…
Е, поне имат един направен :xD, но си признавам, че не успях да разбера как точно работи системата и най-вече какви са точно тези електролити, както и как и къде могат да се заменят.
Казваш че всеки път ти сипват нова батерия! А тогава какво става със стария ти електролит? Овен това е само на хартия.
ЛУД-НИ-ЦА!!! xD
Егати яката кола!!! Останах без думи просто….
Моите уважение към г-н Мъск, но тази технология ми изглежда като бъдещето..
Друго голямо предимство, което не е изтъкнато, е че няма стареене на батерията, тъй като всеки път ти “сипват” нова батерия.. 🙂
На хартия това бие всякакви технологии за зареждане на стандартни батерии..
Единственото предимство, което остава на коли ала’тесла е, че контакти има навсякъде.. а този автомобил, ще иска зареден електролит.., т.е. тепърва ще трябва да се разпространят из бензиностанциите някакви машини за зареждане на електролити…
Е, поне имат един направен :xD, но си признавам, че не успях да разбера как точно работи системата и най-вече какви са точно тези електролити, както и как и къде могат да се заменят.
Казваш че всеки път ти сипват нова батерия! А тогава какво става със стария ти електролит? Овен това е само на хартия.
ЛУД-НИ-ЦА!!! xD
Е, поне имат един направен :xD, но си признавам, че не успях да разбера как точно работи системата и най-вече какви са точно тези електролити, както и как и къде могат да се заменят.
Моите уважение към г-н Мъск, но тази технология ми изглежда като бъдещето..
Друго голямо предимство, което не е изтъкнато, е че няма стареене на батерията, тъй като всеки път ти “сипват” нова батерия.. 🙂
На хартия това бие всякакви технологии за зареждане на стандартни батерии..
Единственото предимство, което остава на коли ала’тесла е, че контакти има навсякъде.. а този автомобил, ще иска зареден електролит.., т.е. тепърва ще трябва да се разпространят из бензиностанциите някакви машини за зареждане на електролити…
Казваш че всеки път ти сипват нова батерия! А тогава какво става със стария ти електролит? Овен това е само на хартия.
Е, поне имат един направен :xD, но си признавам, че не успях да разбера как точно работи системата и най-вече какви са точно тези електролити, както и как и къде могат да се заменят.
Егати яката кола!!! Останах без думи просто….
ЛУД-НИ-ЦА!!! xD
Моите уважение към г-н Мъск, но тази технология ми изглежда като бъдещето..
Друго голямо предимство, което не е изтъкнато, е че няма стареене на батерията, тъй като всеки път ти “сипват” нова батерия.. 🙂
На хартия това бие всякакви технологии за зареждане на стандартни батерии..
Единственото предимство, което остава на коли ала’тесла е, че контакти има навсякъде.. а този автомобил, ще иска зареден електролит.., т.е. тепърва ще трябва да се разпространят из бензиностанциите някакви машини за зареждане на електролити…
Казваш че всеки път ти сипват нова батерия! А тогава какво става със стария ти електролит? Овен това е само на хартия.
Е, поне имат един направен :xD, но си признавам, че не успях да разбера как точно работи системата и най-вече какви са точно тези електролити, както и как и къде могат да се заменят.
Егати яката кола!!! Останах без думи просто….
ЛУД-НИ-ЦА!!! xD
Моите уважение към г-н Мъск, но тази технология ми изглежда като бъдещето..
Друго голямо предимство, което не е изтъкнато, е че няма стареене на батерията, тъй като всеки път ти “сипват” нова батерия.. 🙂
На хартия това бие всякакви технологии за зареждане на стандартни батерии..
Единственото предимство, което остава на коли ала’тесла е, че контакти има навсякъде.. а този автомобил, ще иска зареден електролит.., т.е. тепърва ще трябва да се разпространят из бензиностанциите някакви машини за зареждане на електролити…
Казваш че всеки път ти сипват нова батерия! А тогава какво става със стария ти електролит? Овен това е само на хартия.
Егати яката кола!!! Останах без думи просто….
ЛУД-НИ-ЦА!!! xD
Е, поне имат един направен :xD, но си признавам, че не успях да разбера как точно работи системата и най-вече какви са точно тези електролити, както и как и къде могат да се заменят.
Моите уважение към г-н Мъск, но тази технология ми изглежда като бъдещето..
Друго голямо предимство, което не е изтъкнато, е че няма стареене на батерията, тъй като всеки път ти “сипват” нова батерия.. 🙂
На хартия това бие всякакви технологии за зареждане на стандартни батерии..
Единственото предимство, което остава на коли ала’тесла е, че контакти има навсякъде.. а този автомобил, ще иска зареден електролит.., т.е. тепърва ще трябва да се разпространят из бензиностанциите някакви машини за зареждане на електролити…
Казваш че всеки път ти сипват нова батерия! А тогава какво става със стария ти електролит? Овен това е само на хартия.
Е, поне имат един направен :xD, но си признавам, че не успях да разбера как точно работи системата и най-вече какви са точно тези електролити, както и как и къде могат да се заменят.
Егати яката кола!!! Останах без думи просто….
ЛУД-НИ-ЦА!!! xD
Моите уважение към г-н Мъск, но тази технология ми изглежда като бъдещето..
Друго голямо предимство, което не е изтъкнато, е че няма стареене на батерията, тъй като всеки път ти “сипват” нова батерия.. 🙂
На хартия това бие всякакви технологии за зареждане на стандартни батерии..
Единственото предимство, което остава на коли ала’тесла е, че контакти има навсякъде.. а този автомобил, ще иска зареден електролит.., т.е. тепърва ще трябва да се разпространят из бензиностанциите някакви машини за зареждане на електролити…
Казваш че всеки път ти сипват нова батерия! А тогава какво става със стария ти електролит? Овен това е само на хартия.
Е, поне имат един направен :xD, но си признавам, че не успях да разбера как точно работи системата и най-вече какви са точно тези електролити, както и как и къде могат да се заменят.