ТИР на ток, но без големи батерии

scania_elektro_kamion_siemens_e-highway

ТИР на ток, но без големи батерии

scania_elektro_kamion_siemens_e-highway
В този блог: Електрифицирани от Siemens камиони Scania на тест в Лос Анджелис.

Ако има нещо трудно за електрифициране, това са големите тежки камиони. Варианти обаче има и такъв са решили да тестват Siemens и Scania – наричат го eHighway и представлява 3.2 км магистрална права с инсталирана контактна мрежа за задвижване на камиони в района на Лос Анджелис

Да електрифицираш ТИР сега би било тотално предизвикателство. Тежките тонове камиони, които трябва да изминават хиляди километри, са твърде голямо предизвикателство за сегашните батерии. Не че е евтино да се правят контактни мрежи като на тролеите, но това е утвърден начин за осигуряване на електроенергия в движение.

Затова, както се вижда и от снимката, Siemens залага на такава система, чиято цел е да се елиминират изцяло емисиите на азотни окиси около пристанището на Лос Анджелис, да се ограничи употребата на течни горива и като следствие от това да се намалят оперативните разходи на камионите. Тестовите резултати ще бъдат обявени през лятото на 2016 г. и ще покажат дали системата е подходяща за бъдещо търговско приложение.

Идеята на този проект е да се намери решение за драстично намаляване на емисиите по 30-километровия коридор между пристанищата на Лос Анджелис и Лонг Бийч. Техният Zero Emission I-710 Project” за отсечка от магистрала 710, по която има супер трафик на камиони, е за това замърсяването, което този трафик генерира, да бъде силно ограничено.

Проектът, спечелен от Siemens е на стойност $13.5 милиона и по него ще бъде електрифицирана с контактна мрежа булевардна отсечка в Карсън, Калифорния. Така, докато пътуват по отсечката, хибридни камиони ще се движат на ток с помощта на пантографи, скачени за мрежата. Освен камиони от Volvo Group, оборудвани от Siemens, в проекта ще бъдат включени и такива на местния цар на тировете – Mack.

Интересното е, че пантографите на камионите, наречени smart current collectors, позволяват задминавания, при които се разкачат и след това отново се закачат за мрежата със скорост до 90 км/ч. И вече след края на електро отсечката камионите се движат с помощта на хибридната си система, което може да включва с дизел, природен газ или литиево-йонни-батерии.

Ето как изглеждат нещата на живо:

{youtube}p7YS53D_Pk{/youtube}

От: Green Car Congress

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *