Да си зареждаш колата веднъж на 3-4 години
Колите обикновено си ги зареждаме веднъж на 3-4, но дена. Един американски електрохимик обаче твърди, че има технология, с която батериите да издържат по 3-4 години…
Ако си гледал/а филма “Светецът” от 1997 г. с Вал Килмър и Елизабет Шу, значи знаеш за онова изумително явление студен ядрен синтез (Cold Fusion). Разбира се, може да знаеш за него и от друг източник.
В тази история, руският подземен свят в лицето на Иван Третяк (Раде Шербеджия) се опитва да очерни публично явлението, като демонстрира пред хората как технологията на студения ядрен синтез всъщност не работи, за да може да продължи да продава петрол.
Но нещата се обръщат и чудото се случва – студеният ядрен синтез работи. Толкова за филма, с една последна интересна добавка. Раде Шербеджия, който вероятно познаваш и като “Borris the Russian” от култовия “Гепи”, сега се превъплъщава в абсолютно противоположни роли – в момента работи по два филма: в единия играе Милутин Тесла (бащата на Никола Тесла), а другият филм се казва “Iznad Maste” или Tesla: Iznad Maste (Тесла: Отвъд въображението).
След тази кратка предистория, да минем към невъобразимата батерия, която издържа 3-4 години.
Намерих твърдението за такава технология в книгата на Марко Пицути “Забранените научни открития”. След като през 1989 учените Флайшман и Понс показват на света студения ядрен синтез – технология, която може да убие петролната индустрия като с мигване на окото – реакцията на същата тази индустрия е много бърза. Големите заинтересовани кръгове чрез академичната общност бързо и безпощадно анатемосват двамата учени, а в следващите 10 години всички, които се опитват да работят в това направление ги застига тяхната участ. Има и убити учени!
Но през 2009 г. водещият на “60 минути” по CBS News Скот Пели решава да направи предаване за технологията. За да проведе проучванията си, Пели се обръща към физика-електрохимик Майкъл МакКубър, който близо 20 години работи върху студения ядрен синтез и твърди, че е постигнал резултати, за които е малко да се каже, че са изключителни.
Проучванията на МакКубър обаче са систематично отхвърляни от официалната наука под претекст, че откритието на Флайшман и Понс от 1989 г. не почива на научни доказателства.
Предаването продължава с това как Пели потърсил помощ от науката и заедно с видния учен Роб Дънкан и МакКубър отишли в израелска лаборатория да направят изследвания. Резултатите? Отначало скептично настроен, в крайна сметка Дънкан бил принуден да признае, че технологията работи по описания от прокудените му колеги начин и в предаването споделя, че сам не вярва, че го потвърждава в ефир (противоречейки на официалната наука), но това е факт.
Предаването продължава така:
Водещият Скот Пели: МакКубър е електротехник, който предсказва, че след 20 години ще бъде създадена екологично чиста ядрена батерия.
МакКубър: Ще можете, например, да си закупите лаптоп, който предварително е захранен с необходимата електрическа енергия и не се нуждае от трансформатор или контакт за електрически ток.
Скот Пели: А как стои въпросът с автомобилите?
МакКубър: И за тях важи същото. Мощността на батерията, за която говоря, е в състояние да захрани автомобила за 3-4 години. Иначе казано, на всеки четири години отиваш на технически преглед и получаваш ново захранващо.
Това е било преди 5 години, значи по прогнозите на МакКубър от батерията чудо ни делят 15 години. Нямам идея как ще се развият нещата, но в момента най-близо до това невъобразимо според представите ни сега нещо е безплатното зареждане завинаги на Tesla Motors за Model S, с който може да се изминават до 500 км.
Никола Тесла е бил радетел за това науката да работи в полза на човечеството.
Ето, сега неговото име живее чрез новите електромобили от Калифорния, които се харесват и търсят по цял свят. И филми се правят за него. Въобще, интересът към този невероятен ум и талант, съсипан умишлено от финансовите кръгове по онова време, се възражда . Не зная дали след 15 или 20 г., но и аз предсказвам сега – ще дойде момент цялото човечество отново да говори за Никола Тесла!
Колкото до “една батерия за 3-4 години”, само мисълта за това ме кара да потръпвам.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Comments (36)
Ето това чакаме всички! Единствено трябва да е безопасно. Защото ако средно на ден ползваш 10квч, за 3 години това е 10950квч потенциал в колата. Не ми се мисли това ако експлодира, какво ще стане.
а може би идеята е да има в автомобила “батерия”, която може да осигури в продължение на 3-4г енергия с даден потенциал и интензивност и може би само в моментите когато има нужда от нея, т.е. управляем процес на произвеждане на енергия(ядрен синтез), например реактора на Уестингхаус е с управляем процес на ядрен разпад като процеса може да се ограничи на 25% до “безкрай” (виж АР1000) 🙂
Ето това чакаме всички! Единствено трябва да е безопасно. Защото ако средно на ден ползваш 10квч, за 3 години това е 10950квч потенциал в колата. Не ми се мисли това ако експлодира, какво ще стане.
Това звучи много интересно както го описваш и понеже далеч не съм специалист в областта само мога да се поровя нататък и да науча още :).
а може би идеята е да има в автомобила “батерия”, която може да осигури в продължение на 3-4г енергия с даден потенциал и интензивност и може би само в моментите когато има нужда от нея, т.е. управляем процес на произвеждане на енергия(ядрен синтез), например реактора на Уестингхаус е с управляем процес на ядрен разпад като процеса може да се ограничи на 25% до “безкрай” (виж АР1000) 🙂
Благодаря за инфото. Гледам даже в Уики са споменали и нашата мила рОдина 🙂 Подсети ме че преди време гледах подобно нещо за марсохода Curiosity. Отказали са се от соларните панели. Наричат го ” radioisotope thermoelectric generator (RTG)” и произвежда около 125 вата. [LINK=http://en.wikipedia.org/wiki/Curiosity_(rover)#Specifications]http://en.wikipedia.org/wiki/Curiosity_(rover)#Specifications[/LINK]
Това звучи много интересно както го описваш и понеже далеч не съм специалист в областта само мога да се поровя нататък и да науча още :).
Благодаря за инфото. Гледам даже в Уики са споменали и нашата мила рОдина 🙂 Подсети ме че преди време гледах подобно нещо за марсохода Curiosity. Отказали са се от соларните панели. Наричат го ” radioisotope thermoelectric generator (RTG)” и произвежда около 125 вата. [LINK=http://en.wikipedia.org/wiki/Curiosity_(rover)#Specifications]http://en.wikipedia.org/wiki/Curiosity_(rover)#Specifications[/LINK]
Ето това чакаме всички! Единствено трябва да е безопасно. Защото ако средно на ден ползваш 10квч, за 3 години това е 10950квч потенциал в колата. Не ми се мисли това ако експлодира, какво ще стане.
Ето това чакаме всички! Единствено трябва да е безопасно. Защото ако средно на ден ползваш 10квч, за 3 години това е 10950квч потенциал в колата. Не ми се мисли това ако експлодира, какво ще стане.
Ето това чакаме всички! Единствено трябва да е безопасно. Защото ако средно на ден ползваш 10квч, за 3 години това е 10950квч потенциал в колата. Не ми се мисли това ако експлодира, какво ще стане.
а може би идеята е да има в автомобила “батерия”, която може да осигури в продължение на 3-4г енергия с даден потенциал и интензивност и може би само в моментите когато има нужда от нея, т.е. управляем процес на произвеждане на енергия(ядрен синтез), например реактора на Уестингхаус е с управляем процес на ядрен разпад като процеса може да се ограничи на 25% до “безкрай” (виж АР1000) 🙂
а може би идеята е да има в автомобила “батерия”, която може да осигури в продължение на 3-4г енергия с даден потенциал и интензивност и може би само в моментите когато има нужда от нея, т.е. управляем процес на произвеждане на енергия(ядрен синтез), например реактора на Уестингхаус е с управляем процес на ядрен разпад като процеса може да се ограничи на 25% до “безкрай” (виж АР1000) 🙂
а може би идеята е да има в автомобила “батерия”, която може да осигури в продължение на 3-4г енергия с даден потенциал и интензивност и може би само в моментите когато има нужда от нея, т.е. управляем процес на произвеждане на енергия(ядрен синтез), например реактора на Уестингхаус е с управляем процес на ядрен разпад като процеса може да се ограничи на 25% до “безкрай” (виж АР1000) 🙂
Това звучи много интересно както го описваш и понеже далеч не съм специалист в областта само мога да се поровя нататък и да науча още :).
Това звучи много интересно както го описваш и понеже далеч не съм специалист в областта само мога да се поровя нататък и да науча още :).
Това звучи много интересно както го описваш и понеже далеч не съм специалист в областта само мога да се поровя нататък и да науча още :).
Благодаря за инфото. Гледам даже в Уики са споменали и нашата мила рОдина 🙂 Подсети ме че преди време гледах подобно нещо за марсохода Curiosity. Отказали са се от соларните панели. Наричат го ” radioisotope thermoelectric generator (RTG)” и произвежда около 125 вата. [LINK=http://en.wikipedia.org/wiki/Curiosity_(rover)#Specifications]http://en.wikipedia.org/wiki/Curiosity_(rover)#Specifications[/LINK]
Благодаря за инфото. Гледам даже в Уики са споменали и нашата мила рОдина 🙂 Подсети ме че преди време гледах подобно нещо за марсохода Curiosity. Отказали са се от соларните панели. Наричат го ” radioisotope thermoelectric generator (RTG)” и произвежда около 125 вата. [LINK=http://en.wikipedia.org/wiki/Curiosity_(rover)#Specifications]http://en.wikipedia.org/wiki/Curiosity_(rover)#Specifications[/LINK]
Благодаря за инфото. Гледам даже в Уики са споменали и нашата мила рОдина 🙂 Подсети ме че преди време гледах подобно нещо за марсохода Curiosity. Отказали са се от соларните панели. Наричат го ” radioisotope thermoelectric generator (RTG)” и произвежда около 125 вата. [LINK=http://en.wikipedia.org/wiki/Curiosity_(rover)#Specifications]http://en.wikipedia.org/wiki/Curiosity_(rover)#Specifications[/LINK]
Ето това чакаме всички! Единствено трябва да е безопасно. Защото ако средно на ден ползваш 10квч, за 3 години това е 10950квч потенциал в колата. Не ми се мисли това ако експлодира, какво ще стане.
а може би идеята е да има в автомобила “батерия”, която може да осигури в продължение на 3-4г енергия с даден потенциал и интензивност и може би само в моментите когато има нужда от нея, т.е. управляем процес на произвеждане на енергия(ядрен синтез), например реактора на Уестингхаус е с управляем процес на ядрен разпад като процеса може да се ограничи на 25% до “безкрай” (виж АР1000) 🙂
Това звучи много интересно както го описваш и понеже далеч не съм специалист в областта само мога да се поровя нататък и да науча още :).
Благодаря за инфото. Гледам даже в Уики са споменали и нашата мила рОдина 🙂 Подсети ме че преди време гледах подобно нещо за марсохода Curiosity. Отказали са се от соларните панели. Наричат го ” radioisotope thermoelectric generator (RTG)” и произвежда около 125 вата. [LINK=http://en.wikipedia.org/wiki/Curiosity_(rover)#Specifications]http://en.wikipedia.org/wiki/Curiosity_(rover)#Specifications[/LINK]
Ето това чакаме всички! Единствено трябва да е безопасно. Защото ако средно на ден ползваш 10квч, за 3 години това е 10950квч потенциал в колата. Не ми се мисли това ако експлодира, какво ще стане.
а може би идеята е да има в автомобила “батерия”, която може да осигури в продължение на 3-4г енергия с даден потенциал и интензивност и може би само в моментите когато има нужда от нея, т.е. управляем процес на произвеждане на енергия(ядрен синтез), например реактора на Уестингхаус е с управляем процес на ядрен разпад като процеса може да се ограничи на 25% до “безкрай” (виж АР1000) 🙂
Ето това чакаме всички! Единствено трябва да е безопасно. Защото ако средно на ден ползваш 10квч, за 3 години това е 10950квч потенциал в колата. Не ми се мисли това ако експлодира, какво ще стане.
Това звучи много интересно както го описваш и понеже далеч не съм специалист в областта само мога да се поровя нататък и да науча още :).
а може би идеята е да има в автомобила “батерия”, която може да осигури в продължение на 3-4г енергия с даден потенциал и интензивност и може би само в моментите когато има нужда от нея, т.е. управляем процес на произвеждане на енергия(ядрен синтез), например реактора на Уестингхаус е с управляем процес на ядрен разпад като процеса може да се ограничи на 25% до “безкрай” (виж АР1000) 🙂
Това звучи много интересно както го описваш и понеже далеч не съм специалист в областта само мога да се поровя нататък и да науча още :).
Благодаря за инфото. Гледам даже в Уики са споменали и нашата мила рОдина 🙂 Подсети ме че преди време гледах подобно нещо за марсохода Curiosity. Отказали са се от соларните панели. Наричат го ” radioisotope thermoelectric generator (RTG)” и произвежда около 125 вата. [LINK=http://en.wikipedia.org/wiki/Curiosity_(rover)#Specifications]http://en.wikipedia.org/wiki/Curiosity_(rover)#Specifications[/LINK]
Благодаря за инфото. Гледам даже в Уики са споменали и нашата мила рОдина 🙂 Подсети ме че преди време гледах подобно нещо за марсохода Curiosity. Отказали са се от соларните панели. Наричат го ” radioisotope thermoelectric generator (RTG)” и произвежда около 125 вата. [LINK=http://en.wikipedia.org/wiki/Curiosity_(rover)#Specifications]http://en.wikipedia.org/wiki/Curiosity_(rover)#Specifications[/LINK]
Ето това чакаме всички! Единствено трябва да е безопасно. Защото ако средно на ден ползваш 10квч, за 3 години това е 10950квч потенциал в колата. Не ми се мисли това ако експлодира, какво ще стане.
а може би идеята е да има в автомобила “батерия”, която може да осигури в продължение на 3-4г енергия с даден потенциал и интензивност и може би само в моментите когато има нужда от нея, т.е. управляем процес на произвеждане на енергия(ядрен синтез), например реактора на Уестингхаус е с управляем процес на ядрен разпад като процеса може да се ограничи на 25% до “безкрай” (виж АР1000) 🙂
Това звучи много интересно както го описваш и понеже далеч не съм специалист в областта само мога да се поровя нататък и да науча още :).
Благодаря за инфото. Гледам даже в Уики са споменали и нашата мила рОдина 🙂 Подсети ме че преди време гледах подобно нещо за марсохода Curiosity. Отказали са се от соларните панели. Наричат го ” radioisotope thermoelectric generator (RTG)” и произвежда около 125 вата. [LINK=http://en.wikipedia.org/wiki/Curiosity_(rover)#Specifications]http://en.wikipedia.org/wiki/Curiosity_(rover)#Specifications[/LINK]