Ето колко точно отнема да заредиш BMW i3 на бърза станция, по минути

bmw_i3_burzo_zarezhdane

Ето колко точно отнема да заредиш BMW i3 на бърза станция, по минути

bmw_i3_burzo_zarezhdane
В този блог: Ако имаш 20 процента заряд, батерията на BMW i3 се пълни до 80 процента само за 15 минути.

Всички казват, че бързото зареждане на електромобил от 0 до 80 процента отнема 30 минути, но намираме за по-реалистично да ти покажем колко време е нужно за зареждане от 20 до 80 процента, просто защото обикновено не оставяме колите си да изгаснат, а допълваме, когато “резервата светне”…

Когато се сдобием с BMW i3 (и съответно 50 кВ DC бързи зарядни станции в България) ще пробваме това лично, но след като някой вече го е направил, използваме да ти покажем още сега. Става дума за двойка калифорнийци, минали през MINI E и ActiveE сериите, сега притежатели BMW i3, които решили да засекат точно колко време отнема зареждането на 50 кВ DC бърза станция.

Хубавото в случая е, че тяхното зареждане отразява реалността, която искаме да представим – да имаш малко заряд в батерията, а не да е празна.

Питър Норби описва това зареждане в своя блог, като е направил засичане на 15-та, 22-та и 30-та минута от зареждането. Когато включил колата да се зарежда имал 23 процента заряд в батерията.

Първото и най-бързо отчитане е до 80 процента на 15-та минута. Ако по принцип зареждаш така на бърза зарядна, значи сега знаеш, че с малко заряд в батерията 15 минути са ти достатъчни за заветната ‘осемдесетка’, което е доста по-добре от 30 минути.

Защото след 80 процента скоростта на зареждане и на бърза станция спада драстично – бордовата електроника започва да пази батерията. По този повод направихме сравнение между 25 кВ и 50 кВ бърза зарядна станция. И под драстично имаме предвид, че за още десетина процента ти трябват допълнителни 15 минути. С други думи така се получава въпросният половин час.

При Питър засичането показало 85 процента на 22-та минута и след това 91 процента на 30-та минута, когато дръпнал кабела. Това означава, че:

  • За 15 минути е увеличил заряда с 57 процента;
  • За 22 минути с 62%; и
  • За 30 минути с 68 процента.

Сумарно, в първите 15 минути 57 процента, а във вторите 15 минути само 11 процента. Забележи обаче колко много време остава до пълен заряд на снимките отдолу (в горния десен ъгъл на зелената батерийка)! Ето затова са тези 80 процента.

bmw_i3_burzo_zarezhdane_22_min bmw_i3_burzo_zarezhdane_30_min

Това с бързото зареждане се развива доста добре. Само преди няколко години нямаше такива възможности, а някои (макар и вече малко) електро модели и сега нямат бърз заряд. Все още има компромиси, но с шофиране до 90 (макс 100 км/ч) и по едно бързо презареждане за 15 минути спокойно можеш да минеш 300 км с електромобил като BMW i3. За това съдим по тест в Германия, в който при скорост 90 км/ч BMW i3 измина 167 км. Значи 2 по 150 км с едно бързо зареждане по средата са напълно възможни. Все пак напомняме, че за целта скоростта трябва да се ограничава (най-добре макс. до 90 км/ч).

Важно е, разбира се, да ги има въпросните бързи зарядни станции, защото i3 не може да се зарежда AC трифазно, което е (голям) недостатък в сравнение с Renault ZOE (с вградено 43 кВ бордово зарядно).

Ето сега си наясно какво се случва в рамките на тези 30 минути. Може да е от 0 до 80 или от 20 до 90 процента за това време – зависи какво ти е останало, когато стигнеш до зарядна станция. Но ако 15 минути са ти от значение, значи вероятно ще зареждаш като нас и ще ги пестиш.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Comments (36)

  • Валентин Reply

    Не се ли мереше мощността в Киловат и се съкращава така 25 кВт

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    В киловати си е и кВ обикновено използвам, но от друга страна не използвам кВч, а кВтч, както го пише и на бележките за ток…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Атанас Reply

    Проблем е ,че мрежата не може да издържи – http://www.greentech.bg/archives/27962 ,и ако всички коли са електрически е невъзможно тоест възможно и в Германия от 2-3год. правят експерименти но ще става много бавно защото трябва съгласуване с пускане на производствени мощности които се пускат и спират бързо и т.н.

    Затова по-лесният вариант е просто да си качиш колата на ел.влак за да отидеш далече както сега ги качват за минаване по тунела по Ла Манша

    Описал съм основните стратегии – https://www.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Валентин Reply

    Не се ли мереше мощността в Киловат и се съкращава така 25 кВт

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Затова Tesla се ориентира към нова услуга (върху чиято реализация вече се работи) – ще предлага на ЕРП-та управление и контрол на мрежи (част от която е [LINK=http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/758-tesla-elektromobili-vkluchena-energia]да ти плаща тока и при домашно зареждане[/LINK]).

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    В киловати си е и кВ обикновено използвам, но от друга страна не използвам кВч, а кВтч, както го пише и на бележките за ток…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Валентин Reply

    Не се ли мереше мощността в Киловат и се съкращава така 25 кВт

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Валентин Reply

    Не се ли мереше мощността в Киловат и се съкращава така 25 кВт

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Атанас Reply

    Проблем е ,че мрежата не може да издържи – http://www.greentech.bg/archives/27962 ,и ако всички коли са електрически е невъзможно тоест възможно и в Германия от 2-3год. правят експерименти но ще става много бавно защото трябва съгласуване с пускане на производствени мощности които се пускат и спират бързо и т.н.

    Затова по-лесният вариант е просто да си качиш колата на ел.влак за да отидеш далече както сега ги качват за минаване по тунела по Ла Манша

    Описал съм основните стратегии – https://www.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    В киловати си е и кВ обикновено използвам, но от друга страна не използвам кВч, а кВтч, както го пише и на бележките за ток…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    В киловати си е и кВ обикновено използвам, но от друга страна не използвам кВч, а кВтч, както го пише и на бележките за ток…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Затова Tesla се ориентира към нова услуга (върху чиято реализация вече се работи) – ще предлага на ЕРП-та управление и контрол на мрежи (част от която е [LINK=http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/758-tesla-elektromobili-vkluchena-energia]да ти плаща тока и при домашно зареждане[/LINK]).

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Атанас Reply

    Проблем е ,че мрежата не може да издържи – http://www.greentech.bg/archives/27962 ,и ако всички коли са електрически е невъзможно тоест възможно и в Германия от 2-3год. правят експерименти но ще става много бавно защото трябва съгласуване с пускане на производствени мощности които се пускат и спират бързо и т.н.

    Затова по-лесният вариант е просто да си качиш колата на ел.влак за да отидеш далече както сега ги качват за минаване по тунела по Ла Манша

    Описал съм основните стратегии – https://www.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Атанас Reply

    Проблем е ,че мрежата не може да издържи – http://www.greentech.bg/archives/27962 ,и ако всички коли са електрически е невъзможно тоест възможно и в Германия от 2-3год. правят експерименти но ще става много бавно защото трябва съгласуване с пускане на производствени мощности които се пускат и спират бързо и т.н.

    Затова по-лесният вариант е просто да си качиш колата на ел.влак за да отидеш далече както сега ги качват за минаване по тунела по Ла Манша

    Описал съм основните стратегии – https://www.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Затова Tesla се ориентира към нова услуга (върху чиято реализация вече се работи) – ще предлага на ЕРП-та управление и контрол на мрежи (част от която е [LINK=http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/758-tesla-elektromobili-vkluchena-energia]да ти плаща тока и при домашно зареждане[/LINK]).

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Затова Tesla се ориентира към нова услуга (върху чиято реализация вече се работи) – ще предлага на ЕРП-та управление и контрол на мрежи (част от която е [LINK=http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/758-tesla-elektromobili-vkluchena-energia]да ти плаща тока и при домашно зареждане[/LINK]).

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Валентин Reply

    Не се ли мереше мощността в Киловат и се съкращава така 25 кВт

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    В киловати си е и кВ обикновено използвам, но от друга страна не използвам кВч, а кВтч, както го пише и на бележките за ток…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Атанас Reply

    Проблем е ,че мрежата не може да издържи – http://www.greentech.bg/archives/27962 ,и ако всички коли са електрически е невъзможно тоест възможно и в Германия от 2-3год. правят експерименти но ще става много бавно защото трябва съгласуване с пускане на производствени мощности които се пускат и спират бързо и т.н.

    Затова по-лесният вариант е просто да си качиш колата на ел.влак за да отидеш далече както сега ги качват за минаване по тунела по Ла Манша

    Описал съм основните стратегии – https://www.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Затова Tesla се ориентира към нова услуга (върху чиято реализация вече се работи) – ще предлага на ЕРП-та управление и контрол на мрежи (част от която е [LINK=http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/758-tesla-elektromobili-vkluchena-energia]да ти плаща тока и при домашно зареждане[/LINK]).

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Валентин Reply

    Не се ли мереше мощността в Киловат и се съкращава така 25 кВт

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    В киловати си е и кВ обикновено използвам, но от друга страна не използвам кВч, а кВтч, както го пише и на бележките за ток…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Атанас Reply

    Проблем е ,че мрежата не може да издържи – http://www.greentech.bg/archives/27962 ,и ако всички коли са електрически е невъзможно тоест възможно и в Германия от 2-3год. правят експерименти но ще става много бавно защото трябва съгласуване с пускане на производствени мощности които се пускат и спират бързо и т.н.

    Затова по-лесният вариант е просто да си качиш колата на ел.влак за да отидеш далече както сега ги качват за минаване по тунела по Ла Манша

    Описал съм основните стратегии – https://www.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Затова Tesla се ориентира към нова услуга (върху чиято реализация вече се работи) – ще предлага на ЕРП-та управление и контрол на мрежи (част от която е [LINK=http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/758-tesla-elektromobili-vkluchena-energia]да ти плаща тока и при домашно зареждане[/LINK]).

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Валентин Reply

    Не се ли мереше мощността в Киловат и се съкращава така 25 кВт

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    В киловати си е и кВ обикновено използвам, но от друга страна не използвам кВч, а кВтч, както го пише и на бележките за ток…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Валентин Reply

    Не се ли мереше мощността в Киловат и се съкращава така 25 кВт

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Атанас Reply

    Проблем е ,че мрежата не може да издържи – http://www.greentech.bg/archives/27962 ,и ако всички коли са електрически е невъзможно тоест възможно и в Германия от 2-3год. правят експерименти но ще става много бавно защото трябва съгласуване с пускане на производствени мощности които се пускат и спират бързо и т.н.

    Затова по-лесният вариант е просто да си качиш колата на ел.влак за да отидеш далече както сега ги качват за минаване по тунела по Ла Манша

    Описал съм основните стратегии – https://www.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    В киловати си е и кВ обикновено използвам, но от друга страна не използвам кВч, а кВтч, както го пише и на бележките за ток…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Затова Tesla се ориентира към нова услуга (върху чиято реализация вече се работи) – ще предлага на ЕРП-та управление и контрол на мрежи (част от която е [LINK=http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/758-tesla-elektromobili-vkluchena-energia]да ти плаща тока и при домашно зареждане[/LINK]).

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Атанас Reply

    Проблем е ,че мрежата не може да издържи – http://www.greentech.bg/archives/27962 ,и ако всички коли са електрически е невъзможно тоест възможно и в Германия от 2-3год. правят експерименти но ще става много бавно защото трябва съгласуване с пускане на производствени мощности които се пускат и спират бързо и т.н.

    Затова по-лесният вариант е просто да си качиш колата на ел.влак за да отидеш далече както сега ги качват за минаване по тунела по Ла Манша

    Описал съм основните стратегии – https://www.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Затова Tesla се ориентира към нова услуга (върху чиято реализация вече се работи) – ще предлага на ЕРП-та управление и контрол на мрежи (част от която е [LINK=http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/758-tesla-elektromobili-vkluchena-energia]да ти плаща тока и при домашно зареждане[/LINK]).

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Валентин Reply

    Не се ли мереше мощността в Киловат и се съкращава така 25 кВт

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    В киловати си е и кВ обикновено използвам, но от друга страна не използвам кВч, а кВтч, както го пише и на бележките за ток…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Атанас Reply

    Проблем е ,че мрежата не може да издържи – http://www.greentech.bg/archives/27962 ,и ако всички коли са електрически е невъзможно тоест възможно и в Германия от 2-3год. правят експерименти но ще става много бавно защото трябва съгласуване с пускане на производствени мощности които се пускат и спират бързо и т.н.

    Затова по-лесният вариант е просто да си качиш колата на ел.влак за да отидеш далече както сега ги качват за минаване по тунела по Ла Манша

    Описал съм основните стратегии – https://www.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Затова Tesla се ориентира към нова услуга (върху чиято реализация вече се работи) – ще предлага на ЕРП-та управление и контрол на мрежи (част от която е [LINK=http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/758-tesla-elektromobili-vkluchena-energia]да ти плаща тока и при домашно зареждане[/LINK]).

    November 30, -0001 at 12:00 am

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *