Сега 150, през 2017-та 300, а после 500-600 км пробег

volkswagen_e-golf_zarezhdane

Сега 150, през 2017-та 300, а после 500-600 км пробег

volkswagen_e-golf_zarezhdane
В този блог: В следващите няколко години пробегът на електромобилите ще се удвои на два пъти.

На пазара в момента (откъм пробег) има два типа електромобили – Tesla Model S (с до 500 км пробег) и други (средно 150 км). През 2015 г. това положение ще се запази, но две години по-късно средният клас електромобили ще вдигне двойно пробега…

Ние наблюдаваме под лупа развитието на електрическата мобилност и за нас това е ясно, но има много хора, за които ще е полезно да научат какво могат да очакват от електромобилите в следващите години. А когато информацията идва от познат и доверен източник, вероятността да се възприеме (добре) е значително по-голяма.

Въпросният източник е Д-р Хайнц-Якоб Нойсер, шеф на задвижващи системи във Volkswagen, според когото масови електро коли с пробег 500-600 км ще има около 2020 г. Това е след пет години, а междувременно, както и другите германски авто марки, VW смята да мине през плъгин хибриди.

“Тази технология [плъгин хибридите] е просто преход, а ние имаме две такива преходни технологии,” споделя Д-р Нойсер с австралийския motoring.com.au. И допълва, че “В единия край е плъгин хибридната технология, а в другия горивните клетки, защото и двете удължават пробега на колата, при липса на електро зарядна инфраструктура. Когато тя е налице естествено най-лесно е просто да заредиш с ток и да караш.”

След като пусна на пазара новия e-Golf, през 2015 г. VW ще изкара и плъгин версия на Passat, но по-интересното е, че в компанията работят по увеличаване на енергийната плътност на батериите за техните електромобили. Не сме сигурни дали с това Д-р Нойсер има предвид, че разработват собствени батерии или LG Chem, от която е батерията на електрическия голф, прави подобрения за следващия модел.

Първото е много вероятно, защото германците изпуснаха топката и изостават в електрическата мобилност, най-вече с разработването на собствени батерии, и сега трябва да наваксват. Сега не са конкурентни, но пък с евентуалните нови проучвания и разработки, които правят в момента, в следващия “програмен период” за електромобилите като нищо може да се включат в играта. Защото:

“Батериите правят огромна крачка в много кратки срокове. С e-Golf и скорошния плъгин Passat вече сме направили първата стъпка. През 2015-16 г. ще дойде следващата, когато от 25-28 амперчаса (Ah) енергийна плътност ще скочим на 36-37Ah. Всъщност вече работим и по още по-следващата стъпка за около 60 Ah. С проучванията ни ще дойде изцяло нов електро-химичен състав вътре в батериите и това ще стане в началото на следващото десетилетие. Сега с e-Golf имаме пробег до 190 км и аз очаквам през 2015-17 г. да увеличим до около 300 км, а следващата стъпка ще е 500-600.”

  Д-р Хайнц-Якоб Нойсер

Това добре, но паралелно ще трябва да се развие и зарядната инфраструктура и да се регулира натоварването върху електро мрежите и това са основателни грижи, но според Д-р Нойсер за тях вече е помислено.

“Зависи от различните пазари и страни или как инфраструктурата расте, защото когато имаш толкова високо натоварване вътре в батериите, ти трябва много мощна зарядна система. Не може да зареждаш като в гаража на 3.6 кВ – твърде бавно е. Трябва ти минимум 50, 80 или дори 90 кВ мощност, а това са високопроизводителни зарядни системи.”

Но всичкото “това” вече го има. Не е нужно да чакаме 2020 г. Tesla вече предлага кола с пробег до 500 км и зареждане с мощност до 120 кВ. Цената на Model S разбира се е твърде висока за масовия пазар, затова са нужни по-евтини електромобили среден клас, с приличен пробег.

Очертаното от Д-р Нойсер е абсолютно в унисон с предстоящите пазарни реализации – през 2017 г. Tesla се очаква да пусне на пазара своя масов Model 3, с около и над 300 км пробег и цена (в САЩ) от $35,000, а някъде по това време Nissan би трябвало да представи новия LEAF, с подобни параметри.

Дали през 2017 г. ще можем да караме и e-Golf или други известни германски електро модели с такива данни, предстои да разберем. Ако съдим по думите на Д-р Нойсер, това ще стане.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *