Електрическо Porsche с 400 км пробег “обикаля” из Вайзах

porsche_pajun_electric

Електрическо Porsche с 400 км пробег “обикаля” из Вайзах

porsche_pajun_electric
В този блог: Германците трескаво се опитват да догонят Tesla с нови електро модели.

“На група хора в BMW е поставена спешна задача да направят електро кола, която може да се конкурира с Model S или си заминават.” Това ни казва човек, чието име не можем да назовем, по време на eCarTec Мюнхен изложението, което завърши преди няколко дни. Няма да как да знаем дали е вярно, но не е само BMW. Големите германски авто концерни очевидно не очакваха, че някой ще ги бие в играта, в която са най-добри, при това с продукт, с който в момента въобще не могат да се конкурират и колкото и да го прикриват им личи…

Вече сме в края на 2014 г. и Tesla Model S е от почти две години и половина на пазара. В същото време отиваме до салон на VW в Мюнхен, пред който има e-Station лепенка и зарядна станция, за да тестваме e-Golf и вътре ни казват, “Ами, нямаме я тази кола.”

“Как”, питаме, “нали има зарядна станция отвън”. “Тя дойде преди седмица”, беше краткият отговор с добавка, че има един електро голф при друг дилър, но е зает за целия ден. Един? При друг дилър? Ето на този хал са големите германски компании с електрическата мобилност. Миналата година точно преди старта на продажбите на i3, беше същото – “Тази кола я нямаме”.

Сега вече я имат, но се чака 5 месеца да си я получиш след като я поръчаш. Да, такъв е случаят и с Tesla Model S, но там времето поне спадна на 2-3 месеца, а и редно ли е на този етап да правим сравнение между капацитета на BMW и този на Tesla? Може и да не е, но за момента Tesla очевидно се справя по-добре. Nissan също – на eCarTec имаше 3 техни електромобила вътре в халето и още 4 навън за тест. При дилъра също не липсваше готовност (въпреки лекото забавяне, с което ни докараха новия e-NV200 за нашия тест).

Следва Porsche, откъдето съвсем прясно идва макар и не директно интересната новина, че трескаво се работи по конкурент на Model S, с около 400 км пробег. Това би трябвало да е електро версия на Pajun или поне така се твърди в статия на английския сайт Autocar.

Според изданието в момента във Вайзах развойния център на Porsche се работи по секретен модел с пет врати, позициониран под Panamera в гамата на производителя. Секретно звучи малко силничко, но засега се знае само, че електромобилът е ориентиран около второто поколение на MSB платформата.

Целта на Porsche е да направи своя електро модел по-лек от тежащия 2190 кг Model S, за да може специалният синхронен електромотор, който разработват, да осигури супер производителност, присъща на марката. Но и в тази игра вече има много малко място за маневри. С втори електромотор на предната ос новият Tesla Model S D ускорява за 3.2 сек до 100 км/ч – колко по-добри от това искат да са в Porsche? Може да изцедят още някоя и друга десета, но да му се не види тези коли са за улицата, не за писта с хронометри!

Само че тук нещата опират до мерене на мускули. Ако електромобилът ти ускорява за 2.9 секунди, това ще повтарят всички и ти ще си новият “цар на тока”. А за германците имиджът и първото място са всичко в света на автомобилите.

Проблемът обаче им е в батериите. Всичките им сегашни електромобили са с батерии от корейски производители. BMW i3 и i8 от Samsung, B-Class ED от Tesla, VW e-Golf и e-Up от LG Chem (както и Opel Ampera). Съответно за въпросната електромобилна разработка на Porsche също няма информация за батерията. Единственото твърдение е за около 400 км пробег.

Следващият проблем? Германците перкат като фурии по своите магистрали (и не само). Със скорости между 180 и 250 км/ч сегашните батерии не изкарват много. Затова просто не ни се мисли какво огромно предизвикателство има в Porsche (и другите) по този въпрос. Защото 400 км хубаво, но като го настъпиш здраво електромобила и му стигне тока за има няма 200 км и веднага ще се дойдат оплакванията от типа “Дадохте ми 400, а върви 200”. Направо нямаме идея как ще се справят с тази тежка задача да запазят имиджа, който имат с вече супер усъвършенстваните си ДВГ модели. С други думи като обявят пробег от 400 км да не се срива наполовина на аутобана. А това ще е меко казано трудно за постигане.

За Tesla е по-лесно. Да, Model S изкарва около 200 км, ако го караш продължително с максимална скорост (около 200-210 км/ч), но няма база за сравнение с предишни коли, че да го смяташ за по-неспособен и в Tesla никога не са твърдели, че при такива скорости може да се разчита на максимален пробег. Не че при ДВГ колите може – някои хора просто небрежно пропускат факта колко се увеличава разходът на гориво при скорост около и над 200 км/ч.

На другия фронт в концерна е т. нар. Audi Q8 атака срещу Model X. Нямат право на пропуск там германците, защото иначе оставят Tesla да започне и в SUV сегмента да им дърпа клиентите, което всъщност е абсолютно неизбежно в известна степен.

В Mercedes нещата са дори доста по-назад. Компанията наскоро продаде своя 4% дял в Tesla (който преди години й струваше $40 милиона) и се очаква да прибере около $780 милиона от сделката. По-важното обаче е, че Дитер Цетше много иска да изкара истински конкурент на Model S и с много плъгин хибриди в гамата от 2017 г. това е стъпка в тази посока, но очакванията са Mercedes да се справи със задачата около 2020 г. Освен ако не се впрегнат здраво на работа, че инак ще изостанат още повече от другите германски първенци.

Всичко това обаче са само приказки и слухове – засега не сме видели нищо реално от идеята за електро Porsche с 400 км, Audi Q8 на ток с толкова или повече, както и примерно BMW i5, който да е някъде в диапазона между 5-та и 7-ма серия, че да може да се конкурира с Model S.

Южна Германия не е мерило за цялата страна и това, че в Мюнхен електромобилите се броят на пръсти не означава, че е така навсякъде, но и за децата е ясно, че този път Германия изостава. Единственото, което можем да направим сега, е да пожелаем бързо да наваксат, защото искат или не, Tesla просто отвори нова страница.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Comments (27)

  • Веселин Reply

    Много хубав анализ. Най-важното за германците е имиджа, а Тесла и го отмъква. Интересно ми е как се чувстват от БМВ като рекламират i8 като супер автомобил, а един огромен седан го бие по ускорение. Досега се правеха че не го забелязват ама а да видим още колко ще изкарат така.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Мдааа, това с ускорението е болезнен момент, но наистина като се потопиш малко в тяхната атмосфера се получава да добиеш представа за нещата и оттам да можем да ги споделим вече както ги видяхме в реалността им.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • аз Reply

    Тесла не е отворила , нова страница .
    Всеки електроинженер може да ти сметне тока и батериите и да ги събере .
    Въпроса е че германците , не виждат там смисъл да се борят за нещо.
    Тях ги е страх от електромоблилите , не от друго , а от това че няма да могат да продават GTI ,JTI или каквоте се сетиш съкращение на много висока цена .
    Но щом са се захванали вече с електромобили , след 20 ина години , ще навлязат , масово по света .
    Проблема с индиянците , като нас остава . Защо да си купя хибрид втора ръка , с батерии за боклука ? Вторичния пазар дори и в германия е голям. Търсенето на ватомобили 2 ра ръка , ще възпрепятства производството на нови модели .

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Веселин Reply

    Много хубав анализ. Най-важното за германците е имиджа, а Тесла и го отмъква. Интересно ми е как се чувстват от БМВ като рекламират i8 като супер автомобил, а един огромен седан го бие по ускорение. Досега се правеха че не го забелязват ама а да видим още колко ще изкарат така.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Веселин Reply

    Много хубав анализ. Най-важното за германците е имиджа, а Тесла и го отмъква. Интересно ми е как се чувстват от БМВ като рекламират i8 като супер автомобил, а един огромен седан го бие по ускорение. Досега се правеха че не го забелязват ама а да видим още колко ще изкарат така.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Мдааа, това с ускорението е болезнен момент, но наистина като се потопиш малко в тяхната атмосфера се получава да добиеш представа за нещата и оттам да можем да ги споделим вече както ги видяхме в реалността им.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • аз Reply

    Тесла не е отворила , нова страница .
    Всеки електроинженер може да ти сметне тока и батериите и да ги събере .
    Въпроса е че германците , не виждат там смисъл да се борят за нещо.
    Тях ги е страх от електромоблилите , не от друго , а от това че няма да могат да продават GTI ,JTI или каквоте се сетиш съкращение на много висока цена .
    Но щом са се захванали вече с електромобили , след 20 ина години , ще навлязат , масово по света .
    Проблема с индиянците , като нас остава . Защо да си купя хибрид втора ръка , с батерии за боклука ? Вторичния пазар дори и в германия е голям. Търсенето на ватомобили 2 ра ръка , ще възпрепятства производството на нови модели .

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Мдааа, това с ускорението е болезнен момент, но наистина като се потопиш малко в тяхната атмосфера се получава да добиеш представа за нещата и оттам да можем да ги споделим вече както ги видяхме в реалността им.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • аз Reply

    Тесла не е отворила , нова страница .
    Всеки електроинженер може да ти сметне тока и батериите и да ги събере .
    Въпроса е че германците , не виждат там смисъл да се борят за нещо.
    Тях ги е страх от електромоблилите , не от друго , а от това че няма да могат да продават GTI ,JTI или каквоте се сетиш съкращение на много висока цена .
    Но щом са се захванали вече с електромобили , след 20 ина години , ще навлязат , масово по света .
    Проблема с индиянците , като нас остава . Защо да си купя хибрид втора ръка , с батерии за боклука ? Вторичния пазар дори и в германия е голям. Търсенето на ватомобили 2 ра ръка , ще възпрепятства производството на нови модели .

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Веселин Reply

    Много хубав анализ. Най-важното за германците е имиджа, а Тесла и го отмъква. Интересно ми е как се чувстват от БМВ като рекламират i8 като супер автомобил, а един огромен седан го бие по ускорение. Досега се правеха че не го забелязват ама а да видим още колко ще изкарат така.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Мдааа, това с ускорението е болезнен момент, но наистина като се потопиш малко в тяхната атмосфера се получава да добиеш представа за нещата и оттам да можем да ги споделим вече както ги видяхме в реалността им.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • аз Reply

    Тесла не е отворила , нова страница .
    Всеки електроинженер може да ти сметне тока и батериите и да ги събере .
    Въпроса е че германците , не виждат там смисъл да се борят за нещо.
    Тях ги е страх от електромоблилите , не от друго , а от това че няма да могат да продават GTI ,JTI или каквоте се сетиш съкращение на много висока цена .
    Но щом са се захванали вече с електромобили , след 20 ина години , ще навлязат , масово по света .
    Проблема с индиянците , като нас остава . Защо да си купя хибрид втора ръка , с батерии за боклука ? Вторичния пазар дори и в германия е голям. Търсенето на ватомобили 2 ра ръка , ще възпрепятства производството на нови модели .

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Веселин Reply

    Много хубав анализ. Най-важното за германците е имиджа, а Тесла и го отмъква. Интересно ми е как се чувстват от БМВ като рекламират i8 като супер автомобил, а един огромен седан го бие по ускорение. Досега се правеха че не го забелязват ама а да видим още колко ще изкарат така.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Мдааа, това с ускорението е болезнен момент, но наистина като се потопиш малко в тяхната атмосфера се получава да добиеш представа за нещата и оттам да можем да ги споделим вече както ги видяхме в реалността им.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • аз Reply

    Тесла не е отворила , нова страница .
    Всеки електроинженер може да ти сметне тока и батериите и да ги събере .
    Въпроса е че германците , не виждат там смисъл да се борят за нещо.
    Тях ги е страх от електромоблилите , не от друго , а от това че няма да могат да продават GTI ,JTI или каквоте се сетиш съкращение на много висока цена .
    Но щом са се захванали вече с електромобили , след 20 ина години , ще навлязат , масово по света .
    Проблема с индиянците , като нас остава . Защо да си купя хибрид втора ръка , с батерии за боклука ? Вторичния пазар дори и в германия е голям. Търсенето на ватомобили 2 ра ръка , ще възпрепятства производството на нови модели .

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Веселин Reply

    Много хубав анализ. Най-важното за германците е имиджа, а Тесла и го отмъква. Интересно ми е как се чувстват от БМВ като рекламират i8 като супер автомобил, а един огромен седан го бие по ускорение. Досега се правеха че не го забелязват ама а да видим още колко ще изкарат така.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Мдааа, това с ускорението е болезнен момент, но наистина като се потопиш малко в тяхната атмосфера се получава да добиеш представа за нещата и оттам да можем да ги споделим вече както ги видяхме в реалността им.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • аз Reply

    Тесла не е отворила , нова страница .
    Всеки електроинженер може да ти сметне тока и батериите и да ги събере .
    Въпроса е че германците , не виждат там смисъл да се борят за нещо.
    Тях ги е страх от електромоблилите , не от друго , а от това че няма да могат да продават GTI ,JTI или каквоте се сетиш съкращение на много висока цена .
    Но щом са се захванали вече с електромобили , след 20 ина години , ще навлязат , масово по света .
    Проблема с индиянците , като нас остава . Защо да си купя хибрид втора ръка , с батерии за боклука ? Вторичния пазар дори и в германия е голям. Търсенето на ватомобили 2 ра ръка , ще възпрепятства производството на нови модели .

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Веселин Reply

    Много хубав анализ. Най-важното за германците е имиджа, а Тесла и го отмъква. Интересно ми е как се чувстват от БМВ като рекламират i8 като супер автомобил, а един огромен седан го бие по ускорение. Досега се правеха че не го забелязват ама а да видим още колко ще изкарат така.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Мдааа, това с ускорението е болезнен момент, но наистина като се потопиш малко в тяхната атмосфера се получава да добиеш представа за нещата и оттам да можем да ги споделим вече както ги видяхме в реалността им.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Веселин Reply

    Много хубав анализ. Най-важното за германците е имиджа, а Тесла и го отмъква. Интересно ми е как се чувстват от БМВ като рекламират i8 като супер автомобил, а един огромен седан го бие по ускорение. Досега се правеха че не го забелязват ама а да видим още колко ще изкарат така.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Мдааа, това с ускорението е болезнен момент, но наистина като се потопиш малко в тяхната атмосфера се получава да добиеш представа за нещата и оттам да можем да ги споделим вече както ги видяхме в реалността им.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • аз Reply

    Тесла не е отворила , нова страница .
    Всеки електроинженер може да ти сметне тока и батериите и да ги събере .
    Въпроса е че германците , не виждат там смисъл да се борят за нещо.
    Тях ги е страх от електромоблилите , не от друго , а от това че няма да могат да продават GTI ,JTI или каквоте се сетиш съкращение на много висока цена .
    Но щом са се захванали вече с електромобили , след 20 ина години , ще навлязат , масово по света .
    Проблема с индиянците , като нас остава . Защо да си купя хибрид втора ръка , с батерии за боклука ? Вторичния пазар дори и в германия е голям. Търсенето на ватомобили 2 ра ръка , ще възпрепятства производството на нови модели .

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • аз Reply

    Тесла не е отворила , нова страница .
    Всеки електроинженер може да ти сметне тока и батериите и да ги събере .
    Въпроса е че германците , не виждат там смисъл да се борят за нещо.
    Тях ги е страх от електромоблилите , не от друго , а от това че няма да могат да продават GTI ,JTI или каквоте се сетиш съкращение на много висока цена .
    Но щом са се захванали вече с електромобили , след 20 ина години , ще навлязат , масово по света .
    Проблема с индиянците , като нас остава . Защо да си купя хибрид втора ръка , с батерии за боклука ? Вторичния пазар дори и в германия е голям. Търсенето на ватомобили 2 ра ръка , ще възпрепятства производството на нови модели .

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Веселин Reply

    Много хубав анализ. Най-важното за германците е имиджа, а Тесла и го отмъква. Интересно ми е как се чувстват от БМВ като рекламират i8 като супер автомобил, а един огромен седан го бие по ускорение. Досега се правеха че не го забелязват ама а да видим още колко ще изкарат така.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Мдааа, това с ускорението е болезнен момент, но наистина като се потопиш малко в тяхната атмосфера се получава да добиеш представа за нещата и оттам да можем да ги споделим вече както ги видяхме в реалността им.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • аз Reply

    Тесла не е отворила , нова страница .
    Всеки електроинженер може да ти сметне тока и батериите и да ги събере .
    Въпроса е че германците , не виждат там смисъл да се борят за нещо.
    Тях ги е страх от електромоблилите , не от друго , а от това че няма да могат да продават GTI ,JTI или каквоте се сетиш съкращение на много висока цена .
    Но щом са се захванали вече с електромобили , след 20 ина години , ще навлязат , масово по света .
    Проблема с индиянците , като нас остава . Защо да си купя хибрид втора ръка , с батерии за боклука ? Вторичния пазар дори и в германия е голям. Търсенето на ватомобили 2 ра ръка , ще възпрепятства производството на нови модели .

    November 30, -0001 at 12:00 am

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *