Интервю: Мартин Заимов за своя нов BMW i3 и електромобилите в България
BMW i3 е тук. В България. Не за едно кръгче, а за постоянно. Можеш да го видиш някъде по улиците на София, паркиран до зарядната станция срещу НОИ на Ал. Стамболийски или… в този блог!
Това е чудесна новина, предвид факта че продажбите все още не стартират официално у нас. Този момент ще дойде и работим за това, а да имаме възможност още сега да се докоснем до новия германски електромобил е чудесен повод да споделим това и с теб. Електромобилът е на Мартин Заимов – един от основателите на Българска Асоциация Електрически Превозни Средства (БАЕПС), отявлен електромобилист, мечтател и реформатор. Приятели сме с Мартин от няколко години, но и колеги в БАЕПС…
В края на октомври 2014 г. Мартин получи своя нов BMW i3, закупен и доставен от Чешката република и на 11 ноември се срещнахме пред хотел Шератон в София – да направим снимки (вкл. заедно с нашия Рено Туизи) и да чуем първите впечатления от колата. Срещата се превърна в интервю, с което слагаме началото на серия от такива срещи и интервюта с още и още притежатели на електромобили в България. Защото има много (емоции) за споделяне. Ето за какво си говорихме с Мартин:
– Здравей, Марто, и честито за новия BMW i3 – това е първият в България, нали?
Благодаря, да, така е и съм щастлив да имам колата сега.
– Всъщност, откога използваш електромобил?
От пролетта на 2011 г., когато се качих на един от първите внесени тогава в България – Peugeot iOn. Колата продължава да се ползва в Сосиете Женерал включително и от мен, но сега вече мога да се наслаждавам и на новия BMW i3.
– Едно нещо, което най-много ти харесва в електромобила?
Тишината!
– Колко километра на ден минаваш средно?
Дневният ми пробег е около 50 км и електромобилът ги покрива без проблем. BMW i3 има около 150 км пробег и мога да го зареждам през два или три дни, зависи от това колко карам. За дълги пътувания сега обаче става само Tesla Model S.
– Промени ли те електромобилът и с какво?
Като цяло съм недисциплиниран шофьор и електромобилът ме промени много в това отношение. Сега карам по-внимателно и отговорно, агресивността ми на пътя изчезва зад волана на електромобила. Усещането е съвсем различно, електромобилът ме прави по-спокоен и в същото време по-щастлив. Другото е, че електромобилите доказват, че техниката и бизнесът могат да са не разрушителни и да са в симбиоза с природата. Това ми позволява да променя радикалния си възглед за вредата от постоянния растеж. Очевидно ще има нови технологии и бизнеси, които са добри и не нараняващи околната среда
– Защо избра изцяло електрическата версия на i3?
Първо, защото моят избор са чистите (100%) електромобили, а и защо да си усложнявам живота с една допълнителна поддръжка на бензинов двигател? Някак не намирам смисъл да си купя електромобил и в него да има двигател с вътрешно горене.
– Къде зареждаш?
В къщи и пред офиса – има зарядна станция за електромобили на бул. Ал. Стамболийски пред Сосиете Женерал Експресбанк. За мен е удобно и нямам проблеми. Има и още десетина станции из София, но тепърва ни предстои да покриваме България с такива и по това се работи.
– Проявяват ли хората интерес към BMW i3?
Да, определено и както сме застанали тук с вашия Рено Туизи сам виждаш колко хора се спират да питат. Ако правим това всеки ден като нищо ще продаваме по някой и друг електромобил.
– Бърза ли е колата, какво е усещането зад волана?
Много е динамична макар и да отстъпва малко по ускорение на Tesla Molel S. Но те не са директно сравними. Гумите на i3 са тънки и с голям диаметър и понякога в завоите като че усещам колата малко нестабилна, но ми трябва още време да я покарам. Определено ускорява много пристрастяващо, на светофара просто се изнасяш като тиха фурия напред.
Това са нещата, за които си говорихме с Мартин за новия BMW i3. Тепърва ще се срещаме отново, за да обсъждаме нови и нови неща около електромобилите.
Сега каним всеки, който има (нов) електромобил да ни звънне (телефоните са в допълнителна информация) или пише на info@ecars.bg, за да направим още много такива интервюта със снимки. Става интересно, а и кой не иска да види какви са впечатленията на другите? Особено за нещо ново като електромобилите.
Ето и фото галерия от срещата.
{gallery}2014/nov/bmw_i3_martin_zaimov{/gallery}
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Comments (54)
Да му е честит новия електически баварец 🙂 За София това е идеална кола. Сега ще почнат да го разпитват наляво и надясно какво-що е и как така няма бензин или двигател 🙂
Ще го разпитват ако успеят да го стигнат 😀 Това е подвижна снимачка – “снежна снимка” на гърба върху седалката и още една на ококорения автомобилист в огледалото.
Най-накрая i3 в България! Хай наслука! Безброй километри и усмивки!
Да му е честит новия електически баварец 🙂 За София това е идеална кола. Сега ще почнат да го разпитват наляво и надясно какво-що е и как така няма бензин или двигател 🙂
И още един i3 има вече – оранжев – но не сме установили връзка с дамата, която го кара.
Винаги съм се чудел, като електромобилите в България са толкова малко, защо не можем да засечем ентусиастите , които ги карат по форумите. Да споделят интересни факти и впечатления. Те със сигурност са чели и са се интересували преди да се сдобият с машината.
Ще го разпитват ако успеят да го стигнат 😀 Това е подвижна снимачка – “снежна снимка” на гърба върху седалката и още една на ококорения автомобилист в огледалото.
Най-накрая i3 в България! Хай наслука! Безброй километри и усмивки!
Да му е честит новия електически баварец 🙂 За София това е идеална кола. Сега ще почнат да го разпитват наляво и надясно какво-що е и как така няма бензин или двигател 🙂
И още един i3 има вече – оранжев – но не сме установили връзка с дамата, която го кара.
А Мартин Заимов дали пише във форума?
Ще го разпитват ако успеят да го стигнат 😀 Това е подвижна снимачка – “снежна снимка” на гърба върху седалката и още една на ококорения автомобилист в огледалото.
Най-накрая i3 в България! Хай наслука! Безброй километри и усмивки!
Винаги съм се чудел, като електромобилите в България са толкова малко, защо не можем да засечем ентусиастите , които ги карат по форумите. Да споделят интересни факти и впечатления. Те със сигурност са чели и са се интересували преди да се сдобият с машината.
[QUOTE=rrumpe:1330]А Мартин Заимов дали пише във форума?[/QUOTE]
Амиии, засега не :D. Ще се радвам това да се промени.
А Мартин Заимов дали пише във форума?
И още един i3 има вече – оранжев – но не сме установили връзка с дамата, която го кара.
Да му е честит новия електически баварец 🙂 За София това е идеална кола. Сега ще почнат да го разпитват наляво и надясно какво-що е и как така няма бензин или двигател 🙂
Ще го разпитват ако успеят да го стигнат 😀 Това е подвижна снимачка – “снежна снимка” на гърба върху седалката и още една на ококорения автомобилист в огледалото.
Най-накрая i3 в България! Хай наслука! Безброй километри и усмивки!
[QUOTE=rrumpe:1330]А Мартин Заимов дали пише във форума?[/QUOTE]
Амиии, засега не :D. Ще се радвам това да се промени.
Винаги съм се чудел, като електромобилите в България са толкова малко, защо не можем да засечем ентусиастите , които ги карат по форумите. Да споделят интересни факти и впечатления. Те със сигурност са чели и са се интересували преди да се сдобият с машината.
А Мартин Заимов дали пише във форума?
И още един i3 има вече – оранжев – но не сме установили връзка с дамата, която го кара.
Винаги съм се чудел, като електромобилите в България са толкова малко, защо не можем да засечем ентусиастите , които ги карат по форумите. Да споделят интересни факти и впечатления. Те със сигурност са чели и са се интересували преди да се сдобият с машината.
[QUOTE=rrumpe:1330]А Мартин Заимов дали пише във форума?[/QUOTE]
Амиии, засега не :D. Ще се радвам това да се промени.
А Мартин Заимов дали пише във форума?
[QUOTE=rrumpe:1330]А Мартин Заимов дали пише във форума?[/QUOTE]
Амиии, засега не :D. Ще се радвам това да се промени.
Да му е честит новия електически баварец 🙂 За София това е идеална кола. Сега ще почнат да го разпитват наляво и надясно какво-що е и как така няма бензин или двигател 🙂
Ще го разпитват ако успеят да го стигнат 😀 Това е подвижна снимачка – “снежна снимка” на гърба върху седалката и още една на ококорения автомобилист в огледалото.
Най-накрая i3 в България! Хай наслука! Безброй километри и усмивки!
И още един i3 има вече – оранжев – но не сме установили връзка с дамата, която го кара.
Винаги съм се чудел, като електромобилите в България са толкова малко, защо не можем да засечем ентусиастите , които ги карат по форумите. Да споделят интересни факти и впечатления. Те със сигурност са чели и са се интересували преди да се сдобият с машината.
А Мартин Заимов дали пише във форума?
[QUOTE=rrumpe:1330]А Мартин Заимов дали пише във форума?[/QUOTE]
Амиии, засега не :D. Ще се радвам това да се промени.
Да му е честит новия електически баварец 🙂 За София това е идеална кола. Сега ще почнат да го разпитват наляво и надясно какво-що е и как така няма бензин или двигател 🙂
Ще го разпитват ако успеят да го стигнат 😀 Това е подвижна снимачка – “снежна снимка” на гърба върху седалката и още една на ококорения автомобилист в огледалото.
Най-накрая i3 в България! Хай наслука! Безброй километри и усмивки!
И още един i3 има вече – оранжев – но не сме установили връзка с дамата, която го кара.
Винаги съм се чудел, като електромобилите в България са толкова малко, защо не можем да засечем ентусиастите , които ги карат по форумите. Да споделят интересни факти и впечатления. Те със сигурност са чели и са се интересували преди да се сдобият с машината.
А Мартин Заимов дали пише във форума?
[QUOTE=rrumpe:1330]А Мартин Заимов дали пише във форума?[/QUOTE]
Амиии, засега не :D. Ще се радвам това да се промени.
Да му е честит новия електически баварец 🙂 За София това е идеална кола. Сега ще почнат да го разпитват наляво и надясно какво-що е и как така няма бензин или двигател 🙂
Да му е честит новия електически баварец 🙂 За София това е идеална кола. Сега ще почнат да го разпитват наляво и надясно какво-що е и как така няма бензин или двигател 🙂
Ще го разпитват ако успеят да го стигнат 😀 Това е подвижна снимачка – “снежна снимка” на гърба върху седалката и още една на ококорения автомобилист в огледалото.
Най-накрая i3 в България! Хай наслука! Безброй километри и усмивки!
И още един i3 има вече – оранжев – но не сме установили връзка с дамата, която го кара.
Ще го разпитват ако успеят да го стигнат 😀 Това е подвижна снимачка – “снежна снимка” на гърба върху седалката и още една на ококорения автомобилист в огледалото.
Най-накрая i3 в България! Хай наслука! Безброй километри и усмивки!
И още един i3 има вече – оранжев – но не сме установили връзка с дамата, която го кара.
Винаги съм се чудел, като електромобилите в България са толкова малко, защо не можем да засечем ентусиастите , които ги карат по форумите. Да споделят интересни факти и впечатления. Те със сигурност са чели и са се интересували преди да се сдобият с машината.
Винаги съм се чудел, като електромобилите в България са толкова малко, защо не можем да засечем ентусиастите , които ги карат по форумите. Да споделят интересни факти и впечатления. Те със сигурност са чели и са се интересували преди да се сдобият с машината.
А Мартин Заимов дали пише във форума?
А Мартин Заимов дали пише във форума?
[QUOTE=rrumpe:1330]А Мартин Заимов дали пише във форума?[/QUOTE]
Амиии, засега не :D. Ще се радвам това да се промени.
[QUOTE=rrumpe:1330]А Мартин Заимов дали пише във форума?[/QUOTE]
Амиии, засега не :D. Ще се радвам това да се промени.
Да му е честит новия електически баварец 🙂 За София това е идеална кола. Сега ще почнат да го разпитват наляво и надясно какво-що е и как така няма бензин или двигател 🙂
Ще го разпитват ако успеят да го стигнат 😀 Това е подвижна снимачка – “снежна снимка” на гърба върху седалката и още една на ококорения автомобилист в огледалото.
Най-накрая i3 в България! Хай наслука! Безброй километри и усмивки!
И още един i3 има вече – оранжев – но не сме установили връзка с дамата, която го кара.
Винаги съм се чудел, като електромобилите в България са толкова малко, защо не можем да засечем ентусиастите , които ги карат по форумите. Да споделят интересни факти и впечатления. Те със сигурност са чели и са се интересували преди да се сдобият с машината.
А Мартин Заимов дали пише във форума?
[QUOTE=rrumpe:1330]А Мартин Заимов дали пише във форума?[/QUOTE]
Амиии, засега не :D. Ще се радвам това да се промени.