Проблеми с Model S в Норвегия – Елон Мъск се ангажира лично
Описват го като “звук от смях,” но не е смешно – на втория си по големина пазар, Норвегия, Tesla Motors има проблеми със задвижващите агрегати и със зареждане при температури под нулата…
Нашият приятел и eCars.bg читател Румен, който живее в Осло, ни светна за този проблем, описан подробно в норвежкия сайт VG. Според статия в изданието, множество притежатели на Tesla Model S в Норвегия обсъждат “Drive unit failure” проблем в електромобилните форуми – става дума за физически повреди в модула обединяващ електромотора, инвертора и редуктора (трансмисията) над задната ос.
Проблемът очевидно е сериозен и типично в негов стил изпълнителният директор на Tesla Елон Мъск реагира лично, със съобщение до потребителите, в което казва “Лично ще се заема с решаване на проблема със задвижващите модули за притежателите на Model S в Норвегия“.
Има няколко причини това да се случва в Норвегия. Извън САЩ това е най-големият пазар (ако не броим набиращия скорост китайски) за Tesla и с голям брой едновременно произведени за норвежкия пазар електромобили очевидно става дума за нещо като дефект в серията.
Повредите в задвижващия модул се дължат на недостатъчно количество смазка по задвижващия вал, който свързва електромотора с трансмисията. Резултатът от това са счупени зъби на вала и прекъсване на връзката с електромотора.
Моменталната лична намеса на Мъск се изразява в това, че за Норвегия спешно ще заминат около 300 задвижващи модула, в опит проблемът да бъде решен само за седмица. Техниците на Tesla ще работят извънредно, за максимално бързо монтиране на новите модули. С това Tesla се надява да се справи с проблема за рекордно кратко време.
Един от притежателите на Model S P85+ (на около 18,000 км) описва проблема като потенциално опасен.
“Стана докато задминавах и ситуацията беше потенциално опасна. Преди инцидента чувах някакво много слабо виене, което тук от форума разбрах, че е нещо в трансмисията.”
При последвалия ремонт човекът не получил обновения вариант на модула, но бил много щастлив да си кара отново електромобила, след 11 дена с бензинова кола.
Проблемите със задвижването не са новост – през август имаше подобни проблеми в САЩ.
Друг потребител, от Дания, казва, че за 50,000 км са му сменяли два пъти задвижващия модул през няколко месеца и сега е с трети. Знаем и за посещения във виенския сервиз на един от караните в България Model S.
Много от собствениците недоволстват от това, че Tesla отказва да обяви т. нар. recall и да подмени модулите на всички коли. Компанията обаче се разграничава от начина на работа на старите автопроизводители, но според потребители обръща внимание първо на хората с дефекти в колите [не виждаме нещо нелогично в това].
Междувременно в Tesla се опитват да установят точния източник на проблема, за да го решат радикално. Оплакването на хората е, че компанията е можела да ги уведоми, че работи по проблема и че той съществува, както и да държи известно количество резервни модули в Норвегия, при толкова много продадени Model S там.
Проблемите с детските болести на автомобилите няма как да подминат и Tesla, която на всичкото отгоре има много по-малко опит и история от големите утвърдени авто производители. С още по-мощната нова D версия с два електромотора Tesla ще трябва да положи допълнителни усилия да оптимизира задвижването и да открие потенциални проблеми. По повод проблемите в САЩ през лятото Мъск каза, че е въпрос на част или консуматив за няколко долара, което си е типичното “малките камъчета обръщат каруцата”.
Но Model S не е каруца, а и едва ли този проблем ще обърне Tesla. Грешките са за това, за да се поправят, а когато хората са доволни от начина, по който ги третират своевременно, излизането от неприятни ситуации може да е по-безболезнено и бързо за всички!
Пожелаваме на Елон (и хората работещи по отстраняване на проблемите) да се справи с напрежението – с всичките Model S и Model X грижи, гигафабрики, SpaceX полети и още, определено го разбираме, когато наскоро отхвърли идея да се впусне в още едно начинание с думите “мозъкът ми ще се пръсне”.
От: VG (на норвежки)
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Leave a Reply