Една ‘студена’ чертичка в батерията на Tesla Model S
Обикновено индикаторът за заряда в батерията на Tesla Model S е зелен. Става жълт предупреждавайки, че остава малко енергия и червен, когато влезеш в резервата. Но син цвят? Това е нещо ново…
Вижда се в YouTube видео пуснато от KmanAuto, което намерихме в блога на Teslarati. Във видеото за малко се вижда синя черта преди червената резерва, както и снежинка до числото на оставащия пробег.
Установено е сега в студеното време, което увеличава вътрешното съпротивление на химическия състав на литиево-йонната батерия, а това съответно намалява пробега на Model S (и останалите електромобили).
Според коментари по мрежата синята чертичка показва малко количество енергия, което термалната система на батерията заделя за затопляне. Целта е химическият състав на батерията да е в безопасните температурни граници.
Затова и оставен навън в студена нощ Model S на сутринта показва по-малко прогнозен пробег. Причината е, че системата използва част от енергията, за да топли батерията.
Въпросът е какво става, ако оставиш Model S за повече време на много студено, така че и резервната енергия в батерията, до която нямаме достъп за шофиране, да се изчерпи? Имаме си вече понер 15 Model S потребители в България, та ги каним да споделят как е положението с пробега сега в последната студена седмица у нас. Може в коментарите или пък във форума. Такава информация ще е от полза за много хора.
Б. авт.: Като пример за друг електромобил, в последните 10 дена на съм карал нашия Рено Туизи в студа, но почти до Коледа го използвах всеки ден. Най-ниско до към 2-3 градуса вероятно е било, но пробегът спадна с нещо от сорта на 10-15 процента.
{youtube}EAx2U9JFrCA{/youtube}
От: Teslarati
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Comments (18)
Как го караш това туизи без прозорци 🙂 През лятото става ама сега…
Как го караш това туизи без прозорци 🙂 През лятото става ама сега…
Сложих му виниловите, които са аксесоар от Рено. За мое изумление вършат много работа. Облечен съм добре естествено, но се хванах, че дори понякога карам без зимната шапка.
То е най-вече заради сина ми, че го карам до училище, а отзад има завихряне и се усеща студения вятър кофти. На предното място и без прозорци не е грижа, плексигласите зад огледалата отвеждат въздуха учудващо добре.
Не съм пробвал сега на -5 или -10 де, но то е и с летните гуми, че не планирах да го карам по сняг. Но да е суха улицата и да е нула или малко над нулата и само с Туизи. Затова ми падна и акумулатора на бензиновия ван, че не го бях карал до края на декември… 🙂
Сложих му виниловите, които са аксесоар от Рено. За мое изумление вършат много работа. Облечен съм добре естествено, но се хванах, че дори понякога карам без зимната шапка.
То е най-вече заради сина ми, че го карам до училище, а отзад има завихряне и се усеща студения вятър кофти. На предното място и без прозорци не е грижа, плексигласите зад огледалата отвеждат въздуха учудващо добре.
Не съм пробвал сега на -5 или -10 де, но то е и с летните гуми, че не планирах да го карам по сняг. Но да е суха улицата и да е нула или малко над нулата и само с Туизи. Затова ми падна и акумулатора на бензиновия ван, че не го бях карал до края на декември… 🙂
Как го караш това туизи без прозорци 🙂 През лятото става ама сега…
Сложих му виниловите, които са аксесоар от Рено. За мое изумление вършат много работа. Облечен съм добре естествено, но се хванах, че дори понякога карам без зимната шапка.
То е най-вече заради сина ми, че го карам до училище, а отзад има завихряне и се усеща студения вятър кофти. На предното място и без прозорци не е грижа, плексигласите зад огледалата отвеждат въздуха учудващо добре.
Не съм пробвал сега на -5 или -10 де, но то е и с летните гуми, че не планирах да го карам по сняг. Но да е суха улицата и да е нула или малко над нулата и само с Туизи. Затова ми падна и акумулатора на бензиновия ван, че не го бях карал до края на декември… 🙂
Как го караш това туизи без прозорци 🙂 През лятото става ама сега…
Сложих му виниловите, които са аксесоар от Рено. За мое изумление вършат много работа. Облечен съм добре естествено, но се хванах, че дори понякога карам без зимната шапка.
То е най-вече заради сина ми, че го карам до училище, а отзад има завихряне и се усеща студения вятър кофти. На предното място и без прозорци не е грижа, плексигласите зад огледалата отвеждат въздуха учудващо добре.
Не съм пробвал сега на -5 или -10 де, но то е и с летните гуми, че не планирах да го карам по сняг. Но да е суха улицата и да е нула или малко над нулата и само с Туизи. Затова ми падна и акумулатора на бензиновия ван, че не го бях карал до края на декември… 🙂
Как го караш това туизи без прозорци 🙂 През лятото става ама сега…
Сложих му виниловите, които са аксесоар от Рено. За мое изумление вършат много работа. Облечен съм добре естествено, но се хванах, че дори понякога карам без зимната шапка.
То е най-вече заради сина ми, че го карам до училище, а отзад има завихряне и се усеща студения вятър кофти. На предното място и без прозорци не е грижа, плексигласите зад огледалата отвеждат въздуха учудващо добре.
Не съм пробвал сега на -5 или -10 де, но то е и с летните гуми, че не планирах да го карам по сняг. Но да е суха улицата и да е нула или малко над нулата и само с Туизи. Затова ми падна и акумулатора на бензиновия ван, че не го бях карал до края на декември… 🙂
Как го караш това туизи без прозорци 🙂 През лятото става ама сега…
Сложих му виниловите, които са аксесоар от Рено. За мое изумление вършат много работа. Облечен съм добре естествено, но се хванах, че дори понякога карам без зимната шапка.
То е най-вече заради сина ми, че го карам до училище, а отзад има завихряне и се усеща студения вятър кофти. На предното място и без прозорци не е грижа, плексигласите зад огледалата отвеждат въздуха учудващо добре.
Не съм пробвал сега на -5 или -10 де, но то е и с летните гуми, че не планирах да го карам по сняг. Но да е суха улицата и да е нула или малко над нулата и само с Туизи. Затова ми падна и акумулатора на бензиновия ван, че не го бях карал до края на декември… 🙂
Как го караш това туизи без прозорци 🙂 През лятото става ама сега…
Сложих му виниловите, които са аксесоар от Рено. За мое изумление вършат много работа. Облечен съм добре естествено, но се хванах, че дори понякога карам без зимната шапка.
То е най-вече заради сина ми, че го карам до училище, а отзад има завихряне и се усеща студения вятър кофти. На предното място и без прозорци не е грижа, плексигласите зад огледалата отвеждат въздуха учудващо добре.
Не съм пробвал сега на -5 или -10 де, но то е и с летните гуми, че не планирах да го карам по сняг. Но да е суха улицата и да е нула или малко над нулата и само с Туизи. Затова ми падна и акумулатора на бензиновия ван, че не го бях карал до края на декември… 🙂
Как го караш това туизи без прозорци 🙂 През лятото става ама сега…
Сложих му виниловите, които са аксесоар от Рено. За мое изумление вършат много работа. Облечен съм добре естествено, но се хванах, че дори понякога карам без зимната шапка.
То е най-вече заради сина ми, че го карам до училище, а отзад има завихряне и се усеща студения вятър кофти. На предното място и без прозорци не е грижа, плексигласите зад огледалата отвеждат въздуха учудващо добре.
Не съм пробвал сега на -5 или -10 де, но то е и с летните гуми, че не планирах да го карам по сняг. Но да е суха улицата и да е нула или малко над нулата и само с Туизи. Затова ми падна и акумулатора на бензиновия ван, че не го бях карал до края на декември… 🙂
Как го караш това туизи без прозорци 🙂 През лятото става ама сега…
Сложих му виниловите, които са аксесоар от Рено. За мое изумление вършат много работа. Облечен съм добре естествено, но се хванах, че дори понякога карам без зимната шапка.
То е най-вече заради сина ми, че го карам до училище, а отзад има завихряне и се усеща студения вятър кофти. На предното място и без прозорци не е грижа, плексигласите зад огледалата отвеждат въздуха учудващо добре.
Не съм пробвал сега на -5 или -10 де, но то е и с летните гуми, че не планирах да го карам по сняг. Но да е суха улицата и да е нула или малко над нулата и само с Туизи. Затова ми падна и акумулатора на бензиновия ван, че не го бях карал до края на декември… 🙂