Супер адреналин и победа за Феликс да Коща във Formula E Буенос Айрес

formula_e_argentina

Супер адреналин и победа за Феликс да Коща във Formula E Буенос Айрес

formula_e_argentina
В този блог: След спокоен старт Formula E Буенос Айрес завърши изненадващо за всички.

В Аржентина сега е лято и беше очевидно, че на електро болидите във Formula E им е топло още преди старта на четвъртия кръг от сериите. Състезанието в Буенос Айрес стартира нормално и до средата нямаше инциденти или особени ситуации, но след това всичко се промени…

Първи на старта в Буенос Айрес беше победителят от миналото състезание Себастиен Буеми, пред Хайме Алгерсуари и Ник Хайдфелд. Още във втората обиколка Хайдфелд изпревари Алгерсуари, а Микела Черути получи някакъв технически проблем.

В 3-та обиколка Хайдфелд използва своя фен бууст, но не успя да задмине Буеми, състезанието продължи с обичайното темпо и по някоя и друга размяна на местата.

В 14-та обиколка Лукас ди Граси задмина Хайдфелд, който пропусна шикана – мястото, което малко по-късно щеше да се превърне в “касапница за болиди”.

Карун Чандок катастрофира там в 18-та обиколка и на пистата (всъщност улиците на града) излезе кола на сигурността, която въртя цели 5 обиколки.

Междувременно беше време за смяна на болидите след като батериите на първите се бяха почти изтощили и пилотите един по един започнаха да влизат в бокса.

След смените Буеми успя на косъм да запази позицията си и излезе преди Лукас ди Граси.

Колата за сигурност остана пред колоната чак до 23-та обиколка, за да се наредят всички болиди. Средно преди рестарта (прибиране на колата за сигурност) батериите показваха 85%, но гумите бяха студени заради не състезателното темпо.

След рестарта надпреварата започна някак лудешки в челото и тогава се започна. В 24-та обиколка окачването на Буеми се счупи от напрежението в шикана и ди Граси поведе.

Обиколка по-късно Сам Бърд задмина Антонио Феликс да Коща, но след това беше наказан с преминаване през бокса за това, че на излизане с втория си болид е минал на червен светофар.

В 27-ма обиколка шиканът взе поредната жертва – този път се счупи окачването на Лукас ди Граси и Ник Хайдфелд излезе начело.

Оставаха му 6-7 обиколки да запази преднината си, за да победи за първи път в състезанието, но това не се случи. След като го удариха в последната обиколка на първото състезание и беше наказан да мине през бокса в миналото, сега, с огромно закъснение, само 2-3 обиколки преди края стюардите решиха отново да го накажат с преминаване през бокса за превишаване на скоростта там при смяна на болида.

Обиколка преди края Даниел Абт налетя на Алгерсуари и нещата се омешаха за двамата, с което адреналинът в състезанието взе връх.

Сена и Верн пък се закачиха малко преди финала, който за всеобща изненада първи пресече Антонио Феликс да Коща. Втори се нареди Никола Прост, а трети Нелсън Пике младши, който в интервю след състезанието каза, че дори не е разбрал, че финишира трети и много се изненадал.

Formula E надпреварата в Аржентина беше невероятно оспорвана, имаше огромен брой зрители и от състезанието организатори, пилоти и екипи със сигурност ще си извадят много поуки.

Коментаторите по БНВ HD бяха единодушни, че отдавна не са гледали такова рали и че със сигурност ще има структурни промени в окачването на болидите.

Ето и временното класиране при пилотите в топ 10 след четвъртото състезание:

  1. Лукас ди Граси – Audi Sport ABT – 58 т.
  2. Сам Бърд – Virgin Racing – 48 т.
  3. Себастиен Буеми – e.dams Renault – 43 т.
  4. Никола Прост – e.dams Renault – 42 т.
  5. Нелсън Пике – China Racing – 37 т.
  6. Антонио Феликс да Коща – 29 т.
  7. Хайме Алгерсуари – Virgin Racing – 26 т.
  8. Жером Дамброзио – Dragon Racing – 22 т.
  9. Франк Монтани – Andretti – 18 т.
  10. Карун Чандок – Mahindra Racing – 18 т.

Пълното временното класиране при пилотите и отборите ще намериш на www.fiaformulae.com

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *