Chevrolet Bolt е новата идея на GM за достъпен електромобил с повече пробег

chevrolet-bolt

Chevrolet Bolt е новата идея на GM за достъпен електромобил с повече пробег

chevrolet-bolt

В този блог: С базова цена около $30,000 и пробег над 300 км GM иска да пусне Chevy Bolt преди Tesla Model 3.

Chevy Bolt е на сцената в Детройт и е новата визия на General Motors за достъпен електромобил с повече пробег. Повече означава 200 мили или 320 километра, а достъпен според GM e еквивалент на базова цена около $30,000, но след приспадане на данъчният кредит от $7,500 за електромобили в САЩ, което прави реалната базова цена $37,500 (ако кредитът се приспадне от цената от $35,000 за Model 3 тя би била $27,500)…

За разлика от електрическия Chevrolet Spark, от старта на продажбите Bolt ще се предлага във всичките 50 щати, както и в други държави.

Освен дизайна ето още три интересни неща за новата електро GM концепция, които бързо ни хващат окото:

  • Адаптируем педал за ускорение;
  • Промяна на височината на окачването;
  • Бързо  DC зареждане.

Интериорът на концепцията изглежда модерен, но дали ще остане така и като дойде време за производство? Леки материали като алуминий, магнезий, карбонови панели и дори вълнена мрежа… Звучи добре и намалява теглото, което е много важно за пробега. Дано да не отпаднат в стил скучното орязване, което автопроизводителите обикновено правят с концепциите в производствен вариант.

{japopup type=”image” title=”Интериорът на концептуалния Chevrolet Bolt” class”caption” content=”images/stories/2015/jan/chevrolet-bolt-interior.jpg” }vsichkotok{/japopup}

Какво означава обаче най-голямата работа при Bolt – пробег от 200 мили или 320 километра? Първо, много е важно какъв ще е реалният показател след тестовете на EPA (Агенцията за защита на околната среда на САЩ), с който GM ще продава електромобила. Ако е около тези 200 мили, имаме победител.

Над 300 километра пробег и бързо DC зареждане са много добри параметри за дълги пътувания. За страна като България, например, ако реалният пробег е около 300 км градско и примерно 240 км на магистрала, с едно бързо зареждане някъде в централна България електромобил като Bolt вече става абсолютно годен за пресичане на страната без компромиси или много близо до това, с което сме свикнали карайки сегашните си ДВГ коли.

Това, което сега още не знаем е какъв ще е капацитетът на батерията, за да се опитаме да преценим дали Bolt ще е способен на такъв пробег. Но с ниско тегло и ефикасна откъм разход на енергия система 300+ км са постижими и с под 50 кВтч батерия.

Целта на GM е Bolt да излезе на пазара преди масовия Tesla Model 3, който все още няма никаква идея как ще изглежда. Сега GM може и да е с едни гърди напред, но предимството на Tesla е, че знаейки параметрите на Bolt ще може евентуално да предложи по-атрактивни.

Едва ли останалите големи автопроизводители ще си позволят да изостанат много след като GM показа какво смята да пусне на пазара съвсем скоро. Ако преди година две идеята за масовия Model 3 изглеждаше далечна, без конкуренция или интерес на големите към електромобилите, играта много бързо се промени. Както е тръгнало до 2 години може да имаме избор от поне 3-4 достъпни електромобили с доста повече пробег и бързо зареждане.

А иначе за Chevy Bolt концепцията какво ще кажеш?

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Comments (18)

  • petko_voyvoda Reply

    Компанията, която можеше да е с 10 елмодела напред от конкуренцията, сега се прави на конкурент на Тесла. Лицемерно… 😐 Когато имаха готов електромобил в серийно производство още през 90-те, те решиха, че повече си струва да правят Хамър. Иначе няма как да не призная, че Болт-а изглежда много добре, но GM винаги ще си останат с кофти имидж сред ел-феновете заради EV1.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • petko_voyvoda Reply

    Компанията, която можеше да е с 10 елмодела напред от конкуренцията, сега се прави на конкурент на Тесла. Лицемерно… 😐 Когато имаха готов електромобил в серийно производство още през 90-те, те решиха, че повече си струва да правят Хамър. Иначе няма как да не призная, че Болт-а изглежда много добре, но GM винаги ще си останат с кофти имидж сред ел-феновете заради EV1.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • мм Reply

    General Motors са единствените, заедно с Тойота, които имат технологии и научен потенциал, съчетани с достатъчно финансови средства, за да направят революция в автомобилостроенето.Вярно, че на времето тръгнаха по грешен път, но сега наваксват и нямам никакво съмнение, че американски производител -General Motors, Тесла или Форд ще бъдат №1 и при ел.автомобили в скоро време. Нисан са напред, но трудно ще се конкурират с американската промишленост. Да му мислят Путя и петролните монархии в Залива.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • мм Reply

    General Motors са единствените, заедно с Тойота, които имат технологии и научен потенциал, съчетани с достатъчно финансови средства, за да направят революция в автомобилостроенето.Вярно, че на времето тръгнаха по грешен път, но сега наваксват и нямам никакво съмнение, че американски производител -General Motors, Тесла или Форд ще бъдат №1 и при ел.автомобили в скоро време. Нисан са напред, но трудно ще се конкурират с американската промишленост. Да му мислят Путя и петролните монархии в Залива.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • petko_voyvoda Reply

    Компанията, която можеше да е с 10 елмодела напред от конкуренцията, сега се прави на конкурент на Тесла. Лицемерно… 😐 Когато имаха готов електромобил в серийно производство още през 90-те, те решиха, че повече си струва да правят Хамър. Иначе няма как да не призная, че Болт-а изглежда много добре, но GM винаги ще си останат с кофти имидж сред ел-феновете заради EV1.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • мм Reply

    General Motors са единствените, заедно с Тойота, които имат технологии и научен потенциал, съчетани с достатъчно финансови средства, за да направят революция в автомобилостроенето.Вярно, че на времето тръгнаха по грешен път, но сега наваксват и нямам никакво съмнение, че американски производител -General Motors, Тесла или Форд ще бъдат №1 и при ел.автомобили в скоро време. Нисан са напред, но трудно ще се конкурират с американската промишленост. Да му мислят Путя и петролните монархии в Залива.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • petko_voyvoda Reply

    Компанията, която можеше да е с 10 елмодела напред от конкуренцията, сега се прави на конкурент на Тесла. Лицемерно… 😐 Когато имаха готов електромобил в серийно производство още през 90-те, те решиха, че повече си струва да правят Хамър. Иначе няма как да не призная, че Болт-а изглежда много добре, но GM винаги ще си останат с кофти имидж сред ел-феновете заради EV1.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • мм Reply

    General Motors са единствените, заедно с Тойота, които имат технологии и научен потенциал, съчетани с достатъчно финансови средства, за да направят революция в автомобилостроенето.Вярно, че на времето тръгнаха по грешен път, но сега наваксват и нямам никакво съмнение, че американски производител -General Motors, Тесла или Форд ще бъдат №1 и при ел.автомобили в скоро време. Нисан са напред, но трудно ще се конкурират с американската промишленост. Да му мислят Путя и петролните монархии в Залива.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • petko_voyvoda Reply

    Компанията, която можеше да е с 10 елмодела напред от конкуренцията, сега се прави на конкурент на Тесла. Лицемерно… 😐 Когато имаха готов електромобил в серийно производство още през 90-те, те решиха, че повече си струва да правят Хамър. Иначе няма как да не призная, че Болт-а изглежда много добре, но GM винаги ще си останат с кофти имидж сред ел-феновете заради EV1.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • мм Reply

    General Motors са единствените, заедно с Тойота, които имат технологии и научен потенциал, съчетани с достатъчно финансови средства, за да направят революция в автомобилостроенето.Вярно, че на времето тръгнаха по грешен път, но сега наваксват и нямам никакво съмнение, че американски производител -General Motors, Тесла или Форд ще бъдат №1 и при ел.автомобили в скоро време. Нисан са напред, но трудно ще се конкурират с американската промишленост. Да му мислят Путя и петролните монархии в Залива.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • petko_voyvoda Reply

    Компанията, която можеше да е с 10 елмодела напред от конкуренцията, сега се прави на конкурент на Тесла. Лицемерно… 😐 Когато имаха готов електромобил в серийно производство още през 90-те, те решиха, че повече си струва да правят Хамър. Иначе няма как да не призная, че Болт-а изглежда много добре, но GM винаги ще си останат с кофти имидж сред ел-феновете заради EV1.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • мм Reply

    General Motors са единствените, заедно с Тойота, които имат технологии и научен потенциал, съчетани с достатъчно финансови средства, за да направят революция в автомобилостроенето.Вярно, че на времето тръгнаха по грешен път, но сега наваксват и нямам никакво съмнение, че американски производител -General Motors, Тесла или Форд ще бъдат №1 и при ел.автомобили в скоро време. Нисан са напред, но трудно ще се конкурират с американската промишленост. Да му мислят Путя и петролните монархии в Залива.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • petko_voyvoda Reply

    Компанията, която можеше да е с 10 елмодела напред от конкуренцията, сега се прави на конкурент на Тесла. Лицемерно… 😐 Когато имаха готов електромобил в серийно производство още през 90-те, те решиха, че повече си струва да правят Хамър. Иначе няма как да не призная, че Болт-а изглежда много добре, но GM винаги ще си останат с кофти имидж сред ел-феновете заради EV1.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • мм Reply

    General Motors са единствените, заедно с Тойота, които имат технологии и научен потенциал, съчетани с достатъчно финансови средства, за да направят революция в автомобилостроенето.Вярно, че на времето тръгнаха по грешен път, но сега наваксват и нямам никакво съмнение, че американски производител -General Motors, Тесла или Форд ще бъдат №1 и при ел.автомобили в скоро време. Нисан са напред, но трудно ще се конкурират с американската промишленост. Да му мислят Путя и петролните монархии в Залива.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • petko_voyvoda Reply

    Компанията, която можеше да е с 10 елмодела напред от конкуренцията, сега се прави на конкурент на Тесла. Лицемерно… 😐 Когато имаха готов електромобил в серийно производство още през 90-те, те решиха, че повече си струва да правят Хамър. Иначе няма как да не призная, че Болт-а изглежда много добре, но GM винаги ще си останат с кофти имидж сред ел-феновете заради EV1.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • мм Reply

    General Motors са единствените, заедно с Тойота, които имат технологии и научен потенциал, съчетани с достатъчно финансови средства, за да направят революция в автомобилостроенето.Вярно, че на времето тръгнаха по грешен път, но сега наваксват и нямам никакво съмнение, че американски производител -General Motors, Тесла или Форд ще бъдат №1 и при ел.автомобили в скоро време. Нисан са напред, но трудно ще се конкурират с американската промишленост. Да му мислят Путя и петролните монархии в Залива.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • petko_voyvoda Reply

    Компанията, която можеше да е с 10 елмодела напред от конкуренцията, сега се прави на конкурент на Тесла. Лицемерно… 😐 Когато имаха готов електромобил в серийно производство още през 90-те, те решиха, че повече си струва да правят Хамър. Иначе няма как да не призная, че Болт-а изглежда много добре, но GM винаги ще си останат с кофти имидж сред ел-феновете заради EV1.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • мм Reply

    General Motors са единствените, заедно с Тойота, които имат технологии и научен потенциал, съчетани с достатъчно финансови средства, за да направят революция в автомобилостроенето.Вярно, че на времето тръгнаха по грешен път, но сега наваксват и нямам никакво съмнение, че американски производител -General Motors, Тесла или Форд ще бъдат №1 и при ел.автомобили в скоро време. Нисан са напред, но трудно ще се конкурират с американската промишленост. Да му мислят Путя и петролните монархии в Залива.

    November 30, -0001 at 12:00 am

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *