Един от основателите на Tesla иска да я задмине с електро камиони
Преди малко повече от десет години Иън Райт се събрал с няколко приятели, които основали компания за бързи и готини електро коли. Нарекли я Tesla Motors. Сред тях отначало не бил Елон Мъск, с чието идване през 2004 г. Райт напуснал, но сега той се завръща в електромобилния свят с ново начинание – електрифициране на камиони…
Може и да звучи налудничаво – камионите тежат тонове и разходът им е огромен – но логиката на Райт всъщност е много проста и сметката му излиза.
“Повечето от новите модерни коли с ДВГ вече са достатъчно икономични и харчат по 5-7 л/100 км, докато един камион лапа по над 50,000 литра годишно,” обяснява Райт.
“Затова най-икономически смислено е да насочиш усилията си към сектор, в който можеш да елиминираш най-много гориво. Когато преоборудваш един камион за отпадъци в електрически спестяваш около $60,000 в гориво и $30,000 в поддръжка годишно.”
И това е за щатите, а в Европа цените на горивата са много по-високи…
Целта на Райт е “Да променим нещата при най-големите замърсители и в този смисъл нашето икономическо предложение може да ни отведе пред Tesla.”
{japopup type=”image” title=”Преоборудван електро камион” content=”images/stories/2015/jan/konversia_elektricheski_kamion.jpg” }{/japopup}
Наскоро компанията на Райт е получила поръчка от Ratto Group, компания за извозване на отпадъци и рециклиране, за конверсия на 17 камиона. По тази причина Райт мести екипа си в три пъти по-голямо хале, в което някога са ремонтирани самолети на PanAm.
За собственика на компанията, Лу Рато, идеята да вложи пари в конверсия на камиони е добре дошла, защото така се удължава живота на шаситата, като същевременно се постига природосъобразен ефект.
И няма как да не му харесва. Нов камион струва $500,000 и макар и по-модерен, е все така с голям шумен и гълтащ много гориво двигател. Конверсията на Райт от друга страна излиза под $200,000 на парче.
Интересното в системата на Райт е, че както пише на неговия сайт, батерията в комплекта за конверсия е с капацитет само 78 кВтч, което е дори по-малко от 85 кВтч батерията на Tesla Model S. Но въпреки че е тежък и огромен един електрифициран камион се движи бавно и обикновено спира чрез рекупериране, което вкарва ток обратно в батерията. Освен това системата има микрогенератор работещ на газ или метан. Така очевидно са преценили, че 78 кВтч са достатъчни.
{japopup type=”image” title=”Системата на Wrightspeed” content=”images/stories/2015/jan/sistema_elektrificirane_kamion_wrightspeed.jpg” }{/japopup}
Колкото до това как ще излязат пред Tesla, Райт казва, че само в САЩ има 2.2 милиона камиона със средна големина, които харчат годишно невъобразимото количество от над 130 милиарда литра гориво. Представи си конверсия дори на 5% от тях колко гориво ще се спести.
С добра новина като тази, че във Варшава скоро ще си имат 10 изцяло електрически автобуса прогрес полека започва да се вижда, а един ден се надявам камионите за отпадъци и доставки да не тресат прозорците ни и да не изхвърлят повече боклук отколкото събират, макар и под различна форма.
От: USA Today
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Comments (63)
Честно казано с тая малка батерия, не съм много сигурен колко ще му е пробега на този камион 🙂 Поне да има соларни панели по ремаркетата 🙂 С резервоара някак си се губи идеята, малко ми е безмислено да имаш хибрид или генератор за увеличаване на пробега. Колата/камиона става по-сложна , вероятно и за поддръжка.
Подсети ме за камиона за боклук, при нас всяка вечер се чува тътен отвън като идва. А съм на 9ти етаж. Чувството е все едно си на кино 🙂
Честно казано с тая малка батерия, не съм много сигурен колко ще му е пробега на този камион 🙂 Поне да има соларни панели по ремаркетата 🙂 С резервоара някак си се губи идеята, малко ми е безмислено да имаш хибрид или генератор за увеличаване на пробега. Колата/камиона става по-сложна , вероятно и за поддръжка.
Подсети ме за камиона за боклук, при нас всяка вечер се чува тътен отвън като идва. А съм на 9ти етаж. Чувството е все едно си на кино 🙂
Щеше да е по-добре да е чиста система без генератор на газ бил той и “микро” и при тази цена на системата ми се струва нормално да е с по-голяма батерия. Ето Solaris електробусите, които ще се движат във Варшава са с 200 кВтч батерии и предполагам ще си минават дневните курсове.
Щеше да е по-добре да е чиста система без генератор на газ бил той и “микро” и при тази цена на системата ми се струва нормално да е с по-голяма батерия. Ето Solaris електробусите, които ще се движат във Варшава са с 200 кВтч батерии и предполагам ще си минават дневните курсове.
Хубавото в крайна сметка е че Тесла ги е мотивирала да го направят. Крайния резултат е по-чист въздух за всички.
Хубавото в крайна сметка е че Тесла ги е мотивирала да го направят. Крайния резултат е по-чист въздух за всички.
Страхотна идея! Смятам, че трябва да се популяризира. Добре е, че допринасяте. Но! Засега цената ми се вижда твърде висока за това, което слагат. Предполагам, че в бъдеще ще падне до под 100$ хил. … дори повече. Не виждам причина (освен труда) 78 квтч. батерия плюс 2 двг-та и една метанова бутилка да струват толкова много.
Страхотна идея! Смятам, че трябва да се популяризира. Добре е, че допринасяте. Но! Засега цената ми се вижда твърде висока за това, което слагат. Предполагам, че в бъдеще ще падне до под 100$ хил. … дори повече. Не виждам причина (освен труда) 78 квтч. батерия плюс 2 двг-та и една метанова бутилка да струват толкова много.
Е, има някой и друг компонент към изброените – не става само с батерия и мотор. Контролер, зарядно (22кВт зарядно на Brusa за коли струва 10,000 Евро), BMS…
А за труда е абсолютно вярно – оценяват си го високо и затова им работи така икономиката. Винаги съм подкрепял това услугите да са добре платени, защото така се уважава труда.
Пък че ще спадат цените е ясно – те няма как да са ниски за 10-20 броя (конверсии) като станат хиляди всичко ще си се намести.
Е, има някой и друг компонент към изброените – не става само с батерия и мотор. Контролер, зарядно (22кВт зарядно на Brusa за коли струва 10,000 Евро), BMS…
А за труда е абсолютно вярно – оценяват си го високо и затова им работи така икономиката. Винаги съм подкрепял това услугите да са добре платени, защото така се уважава труда.
Пък че ще спадат цените е ясно – те няма как да са ниски за 10-20 броя (конверсии) като станат хиляди всичко ще си се намести.
чудесна идея и посока на мислене според мен!! 🙂
Трябва да се обърне внимание на всички подобни возила, т.е. с ниска средна дневна скорост, с постоянен дневен пробег, с постоянен товар и т.н.
Много ще е лесно да се направят прогнозни сметки и проекти! 🙂
чудесна идея и посока на мислене според мен!! 🙂
Трябва да се обърне внимание на всички подобни возила, т.е. с ниска средна дневна скорост, с постоянен дневен пробег, с постоянен товар и т.н.
Много ще е лесно да се направят прогнозни сметки и проекти! 🙂
Звучи добре, но на колата за болкук и разхода и шума са от устройствата за приемане на боклука и повдигане на кофата… Даже и да рекуперираш и този механизъм, при повдигане кофата е пълна, а навръщане празна… Иначе предвижването е бавно и спиранията са чести, това е вярно.
Звучи добре, но на колата за болкук и разхода и шума са от устройствата за приемане на боклука и повдигане на кофата… Даже и да рекуперираш и този механизъм, при повдигане кофата е пълна, а навръщане празна… Иначе предвижването е бавно и спиранията са чести, това е вярно.
Честно казано с тая малка батерия, не съм много сигурен колко ще му е пробега на този камион 🙂 Поне да има соларни панели по ремаркетата 🙂 С резервоара някак си се губи идеята, малко ми е безмислено да имаш хибрид или генератор за увеличаване на пробега. Колата/камиона става по-сложна , вероятно и за поддръжка.
Подсети ме за камиона за боклук, при нас всяка вечер се чува тътен отвън като идва. А съм на 9ти етаж. Чувството е все едно си на кино 🙂
Щеше да е по-добре да е чиста система без генератор на газ бил той и “микро” и при тази цена на системата ми се струва нормално да е с по-голяма батерия. Ето Solaris електробусите, които ще се движат във Варшава са с 200 кВтч батерии и предполагам ще си минават дневните курсове.
Хубавото в крайна сметка е че Тесла ги е мотивирала да го направят. Крайния резултат е по-чист въздух за всички.
Страхотна идея! Смятам, че трябва да се популяризира. Добре е, че допринасяте. Но! Засега цената ми се вижда твърде висока за това, което слагат. Предполагам, че в бъдеще ще падне до под 100$ хил. … дори повече. Не виждам причина (освен труда) 78 квтч. батерия плюс 2 двг-та и една метанова бутилка да струват толкова много.
Е, има някой и друг компонент към изброените – не става само с батерия и мотор. Контролер, зарядно (22кВт зарядно на Brusa за коли струва 10,000 Евро), BMS…
А за труда е абсолютно вярно – оценяват си го високо и затова им работи така икономиката. Винаги съм подкрепял това услугите да са добре платени, защото така се уважава труда.
Пък че ще спадат цените е ясно – те няма как да са ниски за 10-20 броя (конверсии) като станат хиляди всичко ще си се намести.
чудесна идея и посока на мислене според мен!! 🙂
Трябва да се обърне внимание на всички подобни возила, т.е. с ниска средна дневна скорост, с постоянен дневен пробег, с постоянен товар и т.н.
Много ще е лесно да се направят прогнозни сметки и проекти! 🙂
Звучи добре, но на колата за болкук и разхода и шума са от устройствата за приемане на боклука и повдигане на кофата… Даже и да рекуперираш и този механизъм, при повдигане кофата е пълна, а навръщане празна… Иначе предвижването е бавно и спиранията са чести, това е вярно.
Честно казано с тая малка батерия, не съм много сигурен колко ще му е пробега на този камион 🙂 Поне да има соларни панели по ремаркетата 🙂 С резервоара някак си се губи идеята, малко ми е безмислено да имаш хибрид или генератор за увеличаване на пробега. Колата/камиона става по-сложна , вероятно и за поддръжка.
Подсети ме за камиона за боклук, при нас всяка вечер се чува тътен отвън като идва. А съм на 9ти етаж. Чувството е все едно си на кино 🙂
Щеше да е по-добре да е чиста система без генератор на газ бил той и “микро” и при тази цена на системата ми се струва нормално да е с по-голяма батерия. Ето Solaris електробусите, които ще се движат във Варшава са с 200 кВтч батерии и предполагам ще си минават дневните курсове.
Хубавото в крайна сметка е че Тесла ги е мотивирала да го направят. Крайния резултат е по-чист въздух за всички.
Страхотна идея! Смятам, че трябва да се популяризира. Добре е, че допринасяте. Но! Засега цената ми се вижда твърде висока за това, което слагат. Предполагам, че в бъдеще ще падне до под 100$ хил. … дори повече. Не виждам причина (освен труда) 78 квтч. батерия плюс 2 двг-та и една метанова бутилка да струват толкова много.
Честно казано с тая малка батерия, не съм много сигурен колко ще му е пробега на този камион 🙂 Поне да има соларни панели по ремаркетата 🙂 С резервоара някак си се губи идеята, малко ми е безмислено да имаш хибрид или генератор за увеличаване на пробега. Колата/камиона става по-сложна , вероятно и за поддръжка.
Подсети ме за камиона за боклук, при нас всяка вечер се чува тътен отвън като идва. А съм на 9ти етаж. Чувството е все едно си на кино 🙂
Щеше да е по-добре да е чиста система без генератор на газ бил той и “микро” и при тази цена на системата ми се струва нормално да е с по-голяма батерия. Ето Solaris електробусите, които ще се движат във Варшава са с 200 кВтч батерии и предполагам ще си минават дневните курсове.
Е, има някой и друг компонент към изброените – не става само с батерия и мотор. Контролер, зарядно (22кВт зарядно на Brusa за коли струва 10,000 Евро), BMS…
А за труда е абсолютно вярно – оценяват си го високо и затова им работи така икономиката. Винаги съм подкрепял това услугите да са добре платени, защото така се уважава труда.
Пък че ще спадат цените е ясно – те няма как да са ниски за 10-20 броя (конверсии) като станат хиляди всичко ще си се намести.
Хубавото в крайна сметка е че Тесла ги е мотивирала да го направят. Крайния резултат е по-чист въздух за всички.
чудесна идея и посока на мислене според мен!! 🙂
Трябва да се обърне внимание на всички подобни возила, т.е. с ниска средна дневна скорост, с постоянен дневен пробег, с постоянен товар и т.н.
Много ще е лесно да се направят прогнозни сметки и проекти! 🙂
Страхотна идея! Смятам, че трябва да се популяризира. Добре е, че допринасяте. Но! Засега цената ми се вижда твърде висока за това, което слагат. Предполагам, че в бъдеще ще падне до под 100$ хил. … дори повече. Не виждам причина (освен труда) 78 квтч. батерия плюс 2 двг-та и една метанова бутилка да струват толкова много.
Звучи добре, но на колата за болкук и разхода и шума са от устройствата за приемане на боклука и повдигане на кофата… Даже и да рекуперираш и този механизъм, при повдигане кофата е пълна, а навръщане празна… Иначе предвижването е бавно и спиранията са чести, това е вярно.
Е, има някой и друг компонент към изброените – не става само с батерия и мотор. Контролер, зарядно (22кВт зарядно на Brusa за коли струва 10,000 Евро), BMS…
А за труда е абсолютно вярно – оценяват си го високо и затова им работи така икономиката. Винаги съм подкрепял това услугите да са добре платени, защото така се уважава труда.
Пък че ще спадат цените е ясно – те няма как да са ниски за 10-20 броя (конверсии) като станат хиляди всичко ще си се намести.
чудесна идея и посока на мислене според мен!! 🙂
Трябва да се обърне внимание на всички подобни возила, т.е. с ниска средна дневна скорост, с постоянен дневен пробег, с постоянен товар и т.н.
Много ще е лесно да се направят прогнозни сметки и проекти! 🙂
Звучи добре, но на колата за болкук и разхода и шума са от устройствата за приемане на боклука и повдигане на кофата… Даже и да рекуперираш и този механизъм, при повдигане кофата е пълна, а навръщане празна… Иначе предвижването е бавно и спиранията са чести, това е вярно.
Честно казано с тая малка батерия, не съм много сигурен колко ще му е пробега на този камион 🙂 Поне да има соларни панели по ремаркетата 🙂 С резервоара някак си се губи идеята, малко ми е безмислено да имаш хибрид или генератор за увеличаване на пробега. Колата/камиона става по-сложна , вероятно и за поддръжка.
Подсети ме за камиона за боклук, при нас всяка вечер се чува тътен отвън като идва. А съм на 9ти етаж. Чувството е все едно си на кино 🙂
Щеше да е по-добре да е чиста система без генератор на газ бил той и “микро” и при тази цена на системата ми се струва нормално да е с по-голяма батерия. Ето Solaris електробусите, които ще се движат във Варшава са с 200 кВтч батерии и предполагам ще си минават дневните курсове.
Хубавото в крайна сметка е че Тесла ги е мотивирала да го направят. Крайния резултат е по-чист въздух за всички.
Честно казано с тая малка батерия, не съм много сигурен колко ще му е пробега на този камион 🙂 Поне да има соларни панели по ремаркетата 🙂 С резервоара някак си се губи идеята, малко ми е безмислено да имаш хибрид или генератор за увеличаване на пробега. Колата/камиона става по-сложна , вероятно и за поддръжка.
Подсети ме за камиона за боклук, при нас всяка вечер се чува тътен отвън като идва. А съм на 9ти етаж. Чувството е все едно си на кино 🙂
Страхотна идея! Смятам, че трябва да се популяризира. Добре е, че допринасяте. Но! Засега цената ми се вижда твърде висока за това, което слагат. Предполагам, че в бъдеще ще падне до под 100$ хил. … дори повече. Не виждам причина (освен труда) 78 квтч. батерия плюс 2 двг-та и една метанова бутилка да струват толкова много.
Щеше да е по-добре да е чиста система без генератор на газ бил той и “микро” и при тази цена на системата ми се струва нормално да е с по-голяма батерия. Ето Solaris електробусите, които ще се движат във Варшава са с 200 кВтч батерии и предполагам ще си минават дневните курсове.
Е, има някой и друг компонент към изброените – не става само с батерия и мотор. Контролер, зарядно (22кВт зарядно на Brusa за коли струва 10,000 Евро), BMS…
А за труда е абсолютно вярно – оценяват си го високо и затова им работи така икономиката. Винаги съм подкрепял това услугите да са добре платени, защото така се уважава труда.
Пък че ще спадат цените е ясно – те няма как да са ниски за 10-20 броя (конверсии) като станат хиляди всичко ще си се намести.
чудесна идея и посока на мислене според мен!! 🙂
Трябва да се обърне внимание на всички подобни возила, т.е. с ниска средна дневна скорост, с постоянен дневен пробег, с постоянен товар и т.н.
Много ще е лесно да се направят прогнозни сметки и проекти! 🙂
Хубавото в крайна сметка е че Тесла ги е мотивирала да го направят. Крайния резултат е по-чист въздух за всички.
Звучи добре, но на колата за болкук и разхода и шума са от устройствата за приемане на боклука и повдигане на кофата… Даже и да рекуперираш и този механизъм, при повдигане кофата е пълна, а навръщане празна… Иначе предвижването е бавно и спиранията са чести, това е вярно.
Страхотна идея! Смятам, че трябва да се популяризира. Добре е, че допринасяте. Но! Засега цената ми се вижда твърде висока за това, което слагат. Предполагам, че в бъдеще ще падне до под 100$ хил. … дори повече. Не виждам причина (освен труда) 78 квтч. батерия плюс 2 двг-та и една метанова бутилка да струват толкова много.
Е, има някой и друг компонент към изброените – не става само с батерия и мотор. Контролер, зарядно (22кВт зарядно на Brusa за коли струва 10,000 Евро), BMS…
А за труда е абсолютно вярно – оценяват си го високо и затова им работи така икономиката. Винаги съм подкрепял това услугите да са добре платени, защото така се уважава труда.
Пък че ще спадат цените е ясно – те няма как да са ниски за 10-20 броя (конверсии) като станат хиляди всичко ще си се намести.
Честно казано с тая малка батерия, не съм много сигурен колко ще му е пробега на този камион 🙂 Поне да има соларни панели по ремаркетата 🙂 С резервоара някак си се губи идеята, малко ми е безмислено да имаш хибрид или генератор за увеличаване на пробега. Колата/камиона става по-сложна , вероятно и за поддръжка.
Подсети ме за камиона за боклук, при нас всяка вечер се чува тътен отвън като идва. А съм на 9ти етаж. Чувството е все едно си на кино 🙂
чудесна идея и посока на мислене според мен!! 🙂
Трябва да се обърне внимание на всички подобни возила, т.е. с ниска средна дневна скорост, с постоянен дневен пробег, с постоянен товар и т.н.
Много ще е лесно да се направят прогнозни сметки и проекти! 🙂
Щеше да е по-добре да е чиста система без генератор на газ бил той и “микро” и при тази цена на системата ми се струва нормално да е с по-голяма батерия. Ето Solaris електробусите, които ще се движат във Варшава са с 200 кВтч батерии и предполагам ще си минават дневните курсове.
Хубавото в крайна сметка е че Тесла ги е мотивирала да го направят. Крайния резултат е по-чист въздух за всички.
Звучи добре, но на колата за болкук и разхода и шума са от устройствата за приемане на боклука и повдигане на кофата… Даже и да рекуперираш и този механизъм, при повдигане кофата е пълна, а навръщане празна… Иначе предвижването е бавно и спиранията са чести, това е вярно.
Страхотна идея! Смятам, че трябва да се популяризира. Добре е, че допринасяте. Но! Засега цената ми се вижда твърде висока за това, което слагат. Предполагам, че в бъдеще ще падне до под 100$ хил. … дори повече. Не виждам причина (освен труда) 78 квтч. батерия плюс 2 двг-та и една метанова бутилка да струват толкова много.
Е, има някой и друг компонент към изброените – не става само с батерия и мотор. Контролер, зарядно (22кВт зарядно на Brusa за коли струва 10,000 Евро), BMS…
А за труда е абсолютно вярно – оценяват си го високо и затова им работи така икономиката. Винаги съм подкрепял това услугите да са добре платени, защото така се уважава труда.
Пък че ще спадат цените е ясно – те няма как да са ниски за 10-20 броя (конверсии) като станат хиляди всичко ще си се намести.
чудесна идея и посока на мислене според мен!! 🙂
Трябва да се обърне внимание на всички подобни возила, т.е. с ниска средна дневна скорост, с постоянен дневен пробег, с постоянен товар и т.н.
Много ще е лесно да се направят прогнозни сметки и проекти! 🙂
Звучи добре, но на колата за болкук и разхода и шума са от устройствата за приемане на боклука и повдигане на кофата… Даже и да рекуперираш и този механизъм, при повдигане кофата е пълна, а навръщане празна… Иначе предвижването е бавно и спиранията са чести, това е вярно.
Честно казано с тая малка батерия, не съм много сигурен колко ще му е пробега на този камион 🙂 Поне да има соларни панели по ремаркетата 🙂 С резервоара някак си се губи идеята, малко ми е безмислено да имаш хибрид или генератор за увеличаване на пробега. Колата/камиона става по-сложна , вероятно и за поддръжка.
Подсети ме за камиона за боклук, при нас всяка вечер се чува тътен отвън като идва. А съм на 9ти етаж. Чувството е все едно си на кино 🙂
Щеше да е по-добре да е чиста система без генератор на газ бил той и “микро” и при тази цена на системата ми се струва нормално да е с по-голяма батерия. Ето Solaris електробусите, които ще се движат във Варшава са с 200 кВтч батерии и предполагам ще си минават дневните курсове.
Хубавото в крайна сметка е че Тесла ги е мотивирала да го направят. Крайния резултат е по-чист въздух за всички.
Страхотна идея! Смятам, че трябва да се популяризира. Добре е, че допринасяте. Но! Засега цената ми се вижда твърде висока за това, което слагат. Предполагам, че в бъдеще ще падне до под 100$ хил. … дори повече. Не виждам причина (освен труда) 78 квтч. батерия плюс 2 двг-та и една метанова бутилка да струват толкова много.
Е, има някой и друг компонент към изброените – не става само с батерия и мотор. Контролер, зарядно (22кВт зарядно на Brusa за коли струва 10,000 Евро), BMS…
А за труда е абсолютно вярно – оценяват си го високо и затова им работи така икономиката. Винаги съм подкрепял това услугите да са добре платени, защото така се уважава труда.
Пък че ще спадат цените е ясно – те няма как да са ниски за 10-20 броя (конверсии) като станат хиляди всичко ще си се намести.
чудесна идея и посока на мислене според мен!! 🙂
Трябва да се обърне внимание на всички подобни возила, т.е. с ниска средна дневна скорост, с постоянен дневен пробег, с постоянен товар и т.н.
Много ще е лесно да се направят прогнозни сметки и проекти! 🙂
Звучи добре, но на колата за болкук и разхода и шума са от устройствата за приемане на боклука и повдигане на кофата… Даже и да рекуперираш и този механизъм, при повдигане кофата е пълна, а навръщане празна… Иначе предвижването е бавно и спиранията са чести, това е вярно.