Електромобил на лизинг без първоначална вноска и с голяма остатъчна стойност
Рано сутринта на последния ни ден на eCarTec Мюнхен 2014 е. Отиваме към един от дилърите на Nissan в града, за да тестваме електрическия миниван e-NV200. Затова вече сме разказвали, но рекламна брошура в салона ни разкри един интересен начин за придобиване на електромобили – лизинг с остатъчна стойност…
Известен е още и като лизинг с опция за закупуване. Накратко, при такъв вид лизинг след приключване на периода на изплащане на колата (например 36 или 48 месеца) можеш да я придобиеш като доплатиш предварително определена остатъчна стойност. Ето груб пример за кола на стойност 35,000 лв:
- 48 вноски по 499 лв
- 6250 лв остатък за доплащане след 48-я месец.
{japopup type=”image” title=”Брошура за Nissan LEAF на лизинг без първоначална вноска” content=”images/stories/2015/feb/nissan-leaf-brochura-lizing.jpg” }{/japopup}
Тук остатъчната стойност е ниска (под 20%) , затова и месечната вноска е висока. След малко ще видим разликата при по-голяма остатъчна стойност.
Естествено в схемата има лихви и различни условия и точно тези условия занимават съзнанието ми от няколко месеца насам. Както с всеки блог, който пиша, и за този първо си зададох въпроса “Защо?”, както и “Какво искам да постигна с това?”. Отговорът е, че се опитвам да намеря (и обърна внимание към) условия, които да ни помогнат с продажбите на електромобили в България.
Сега за предложението на Мюкра – дилърът, при който тествахме e-NV200 и взехме брошурата.
В нея (освен “природосъобразен” бонус за €6,000) имаше три ключови компонента:
- Батерията е включена в цената;
- НЯМА първоначална вноска;
- Остатъчната стойност е около 50%
Липсата на първоначална вноска може да е премахване на голям праг за много хора и вероятно би допринесло до голяма степен за реализиране на продажби на електромобили у нас. Надявам се да стане част от предложенията на нашите лизингови компании за електромобили. Ако има първоначална вноска, ОК, но нека говорим за 10%, не повече.
Второто обаче променя нещата значително. Остатъчна стойност от близо 50 процента означава много по-ниски месечни вноски. В добавка към липсата на изискване за първоначална вноска това може да направи електромобилите достъпни за много повече хора.
Ето и едно от конкретните предложения в брошурата, за средно ниво Nissan LEAF (Accenta):
- Първоначална вноска: €0
- Брой вноски: 47 х €288
- Годишна лихва: 3.99%
- Годишен пробег: до 10,000 км
- Стойност на сделката: €26,656.24
- Лихва: 3,399.76%
- Остатъчна стойност €16,520
Всичкото това отгоре означава, че след като изплатиш 47-те вноски, срещу €16,520 можеш да придобиеш колата. Другият ти вариант е да върнеш старата и да вземеш нова. Тогава старата ще отиде на пазара втора употреба на определена от дилъра или лизинговата компания стойност. Вторият собственик вероятно ще я получи на половин или по-ниска цена и може да я кара още (примерно) 4 години.
За този период (8 г.) батерията е в гаранция. Още сега цената на нова LEAF батерия е около €5,000. През 2020 или 2022 г. цената и вероятно ще е поне с 35% по-ниска. Тогава 8-10 годишен електромобил вероятно ще може да се купи на супер прилична цена и с нова батерия да стане надеждно возило за трети собственик. Още повече предвид факта, че следващите батерии ще са по-усъвършенствани.
Е, вижда ли ти се такава оферта изгодна? Ако не, защо? Какво ти харесва и какво не?
И най-важното – когато в нашите автосалони се появят нови електромобили, ако обсъжданата схема тук ти се вижда атрактивна, търси я при дилърите и ако не я предлагат питай защо? Ако такива предложения са изгодни, ние имаме право на тях колкото и германците. А защо не и на още по-изгодни?! Ако пък не са, да дърсим по-добри. Предлагай.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Comments (36)
Лизинг с остатъчна стойност има и сега при нас, но проблемът е, че не позволяват да е повече от 20%, тъй като това означава лизингодателят да поеме риска да продаде колата Х на цена Х след определения период. В момента тази отговорност стои върху лизингополучателя (потребителя) и той сам може да поеме риска да предвиди на каква стойност ще се продава колата му след Х години.
Просто пазарът на нова автомобили в България е твърде консервативен и никой търговец или лизингодател не иска “да си сложи главата в торбата” 🙂
Лизинг с остатъчна стойност има и сега при нас, но проблемът е, че не позволяват да е повече от 20%, тъй като това означава лизингодателят да поеме риска да продаде колата Х на цена Х след определения период. В момента тази отговорност стои върху лизингополучателя (потребителя) и той сам може да поеме риска да предвиди на каква стойност ще се продава колата му след Х години.
Просто пазарът на нова автомобили в България е твърде консервативен и никой търговец или лизингодател не иска “да си сложи главата в торбата” 🙂
[QUOTE=the_mouse:1302]Лизинг с остатъчна стойност има и сега при нас, но проблемът е, че не позволяват да е повече от 20%, тъй като това означава лизингодателят да поеме риска да продаде колата Х на цена Х след определения период. В момента тази отговорност стои върху лизингополучателя (потребителя) и той сам може да поеме риска да предвиди на каква стойност ще се продава колата му след Х години.
Просто пазарът на нова автомобили в България е твърде консервативен и никой търговец или лизингодател не иска “да си сложи главата в торбата” :)[/QUOTE]
Това ми показа и краткото проучване, затова и дадох примера с (няма и) 20%, защото отразява нашата реалност. С риска определено имаме препъни камък…
[QUOTE=the_mouse:1302]Лизинг с остатъчна стойност има и сега при нас, но проблемът е, че не позволяват да е повече от 20%, тъй като това означава лизингодателят да поеме риска да продаде колата Х на цена Х след определения период. В момента тази отговорност стои върху лизингополучателя (потребителя) и той сам може да поеме риска да предвиди на каква стойност ще се продава колата му след Х години.
Просто пазарът на нова автомобили в България е твърде консервативен и никой търговец или лизингодател не иска “да си сложи главата в торбата” :)[/QUOTE]
Това ми показа и краткото проучване, затова и дадох примера с (няма и) 20%, защото отразява нашата реалност. С риска определено имаме препъни камък…
Другият вариант е оперативен лизинг, при който собствеността в края на периода остава при търговеца, но там вноските също са високи и като цяло се ползва единствено от фирми, тъй като във вноската влизат и разходи за обслужване, което значително им улеснява счетоводството. Този вид лизинг е и обвързан с годишен пробег, на който е базирано обслужването и превишаването му води до допълнителни такси, които са много нежелателни :). Но пък донякъде си прилича на европейския и американския модел на лизинг.
Другият вариант е оперативен лизинг, при който собствеността в края на периода остава при търговеца, но там вноските също са високи и като цяло се ползва единствено от фирми, тъй като във вноската влизат и разходи за обслужване, което значително им улеснява счетоводството. Този вид лизинг е и обвързан с годишен пробег, на който е базирано обслужването и превишаването му води до допълнителни такси, които са много нежелателни :). Но пък донякъде си прилича на европейския и американския модел на лизинг.
Глупости са това относно тази цена, за такъв вид автомобил. Тези цени от по 20 000 – 30 000 – 40 000 и т.н. евро, това не са цени на “ПВЦ” ел. автомобили. Новите производи на тези автомобили въобще не трябва да надвишават дори и ориентировъчно 3 000 – 4 000, лева при това. Докато не догонят тези цени, много ще си стоят, рекламират, брандират и т.н. Не говоря за лукс модели при ел класите, а за средно статистическите френски, индийски и т.н.
Глупости са това относно тази цена, за такъв вид автомобил. Тези цени от по 20 000 – 30 000 – 40 000 и т.н. евро, това не са цени на “ПВЦ” ел. автомобили. Новите производи на тези автомобили въобще не трябва да надвишават дори и ориентировъчно 3 000 – 4 000, лева при това. Докато не догонят тези цени, много ще си стоят, рекламират, брандират и т.н. Не говоря за лукс модели при ел класите, а за средно статистическите френски, индийски и т.н.
Лизинг с остатъчна стойност има и сега при нас, но проблемът е, че не позволяват да е повече от 20%, тъй като това означава лизингодателят да поеме риска да продаде колата Х на цена Х след определения период. В момента тази отговорност стои върху лизингополучателя (потребителя) и той сам може да поеме риска да предвиди на каква стойност ще се продава колата му след Х години.
Просто пазарът на нова автомобили в България е твърде консервативен и никой търговец или лизингодател не иска “да си сложи главата в торбата” 🙂
[QUOTE=the_mouse:1302]Лизинг с остатъчна стойност има и сега при нас, но проблемът е, че не позволяват да е повече от 20%, тъй като това означава лизингодателят да поеме риска да продаде колата Х на цена Х след определения период. В момента тази отговорност стои върху лизингополучателя (потребителя) и той сам може да поеме риска да предвиди на каква стойност ще се продава колата му след Х години.
Просто пазарът на нова автомобили в България е твърде консервативен и никой търговец или лизингодател не иска “да си сложи главата в торбата” :)[/QUOTE]
Това ми показа и краткото проучване, затова и дадох примера с (няма и) 20%, защото отразява нашата реалност. С риска определено имаме препъни камък…
Другият вариант е оперативен лизинг, при който собствеността в края на периода остава при търговеца, но там вноските също са високи и като цяло се ползва единствено от фирми, тъй като във вноската влизат и разходи за обслужване, което значително им улеснява счетоводството. Този вид лизинг е и обвързан с годишен пробег, на който е базирано обслужването и превишаването му води до допълнителни такси, които са много нежелателни :). Но пък донякъде си прилича на европейския и американския модел на лизинг.
Глупости са това относно тази цена, за такъв вид автомобил. Тези цени от по 20 000 – 30 000 – 40 000 и т.н. евро, това не са цени на “ПВЦ” ел. автомобили. Новите производи на тези автомобили въобще не трябва да надвишават дори и ориентировъчно 3 000 – 4 000, лева при това. Докато не догонят тези цени, много ще си стоят, рекламират, брандират и т.н. Не говоря за лукс модели при ел класите, а за средно статистическите френски, индийски и т.н.
Лизинг с остатъчна стойност има и сега при нас, но проблемът е, че не позволяват да е повече от 20%, тъй като това означава лизингодателят да поеме риска да продаде колата Х на цена Х след определения период. В момента тази отговорност стои върху лизингополучателя (потребителя) и той сам може да поеме риска да предвиди на каква стойност ще се продава колата му след Х години.
Просто пазарът на нова автомобили в България е твърде консервативен и никой търговец или лизингодател не иска “да си сложи главата в торбата” 🙂
[QUOTE=the_mouse:1302]Лизинг с остатъчна стойност има и сега при нас, но проблемът е, че не позволяват да е повече от 20%, тъй като това означава лизингодателят да поеме риска да продаде колата Х на цена Х след определения период. В момента тази отговорност стои върху лизингополучателя (потребителя) и той сам може да поеме риска да предвиди на каква стойност ще се продава колата му след Х години.
Просто пазарът на нова автомобили в България е твърде консервативен и никой търговец или лизингодател не иска “да си сложи главата в торбата” :)[/QUOTE]
Това ми показа и краткото проучване, затова и дадох примера с (няма и) 20%, защото отразява нашата реалност. С риска определено имаме препъни камък…
Другият вариант е оперативен лизинг, при който собствеността в края на периода остава при търговеца, но там вноските също са високи и като цяло се ползва единствено от фирми, тъй като във вноската влизат и разходи за обслужване, което значително им улеснява счетоводството. Този вид лизинг е и обвързан с годишен пробег, на който е базирано обслужването и превишаването му води до допълнителни такси, които са много нежелателни :). Но пък донякъде си прилича на европейския и американския модел на лизинг.
Глупости са това относно тази цена, за такъв вид автомобил. Тези цени от по 20 000 – 30 000 – 40 000 и т.н. евро, това не са цени на “ПВЦ” ел. автомобили. Новите производи на тези автомобили въобще не трябва да надвишават дори и ориентировъчно 3 000 – 4 000, лева при това. Докато не догонят тези цени, много ще си стоят, рекламират, брандират и т.н. Не говоря за лукс модели при ел класите, а за средно статистическите френски, индийски и т.н.
Лизинг с остатъчна стойност има и сега при нас, но проблемът е, че не позволяват да е повече от 20%, тъй като това означава лизингодателят да поеме риска да продаде колата Х на цена Х след определения период. В момента тази отговорност стои върху лизингополучателя (потребителя) и той сам може да поеме риска да предвиди на каква стойност ще се продава колата му след Х години.
Просто пазарът на нова автомобили в България е твърде консервативен и никой търговец или лизингодател не иска “да си сложи главата в торбата” 🙂
[QUOTE=the_mouse:1302]Лизинг с остатъчна стойност има и сега при нас, но проблемът е, че не позволяват да е повече от 20%, тъй като това означава лизингодателят да поеме риска да продаде колата Х на цена Х след определения период. В момента тази отговорност стои върху лизингополучателя (потребителя) и той сам може да поеме риска да предвиди на каква стойност ще се продава колата му след Х години.
Просто пазарът на нова автомобили в България е твърде консервативен и никой търговец или лизингодател не иска “да си сложи главата в торбата” :)[/QUOTE]
Това ми показа и краткото проучване, затова и дадох примера с (няма и) 20%, защото отразява нашата реалност. С риска определено имаме препъни камък…
Другият вариант е оперативен лизинг, при който собствеността в края на периода остава при търговеца, но там вноските също са високи и като цяло се ползва единствено от фирми, тъй като във вноската влизат и разходи за обслужване, което значително им улеснява счетоводството. Този вид лизинг е и обвързан с годишен пробег, на който е базирано обслужването и превишаването му води до допълнителни такси, които са много нежелателни :). Но пък донякъде си прилича на европейския и американския модел на лизинг.
Глупости са това относно тази цена, за такъв вид автомобил. Тези цени от по 20 000 – 30 000 – 40 000 и т.н. евро, това не са цени на “ПВЦ” ел. автомобили. Новите производи на тези автомобили въобще не трябва да надвишават дори и ориентировъчно 3 000 – 4 000, лева при това. Докато не догонят тези цени, много ще си стоят, рекламират, брандират и т.н. Не говоря за лукс модели при ел класите, а за средно статистическите френски, индийски и т.н.
Лизинг с остатъчна стойност има и сега при нас, но проблемът е, че не позволяват да е повече от 20%, тъй като това означава лизингодателят да поеме риска да продаде колата Х на цена Х след определения период. В момента тази отговорност стои върху лизингополучателя (потребителя) и той сам може да поеме риска да предвиди на каква стойност ще се продава колата му след Х години.
Просто пазарът на нова автомобили в България е твърде консервативен и никой търговец или лизингодател не иска “да си сложи главата в торбата” 🙂
[QUOTE=the_mouse:1302]Лизинг с остатъчна стойност има и сега при нас, но проблемът е, че не позволяват да е повече от 20%, тъй като това означава лизингодателят да поеме риска да продаде колата Х на цена Х след определения период. В момента тази отговорност стои върху лизингополучателя (потребителя) и той сам може да поеме риска да предвиди на каква стойност ще се продава колата му след Х години.
Просто пазарът на нова автомобили в България е твърде консервативен и никой търговец или лизингодател не иска “да си сложи главата в торбата” :)[/QUOTE]
Това ми показа и краткото проучване, затова и дадох примера с (няма и) 20%, защото отразява нашата реалност. С риска определено имаме препъни камък…
Другият вариант е оперативен лизинг, при който собствеността в края на периода остава при търговеца, но там вноските също са високи и като цяло се ползва единствено от фирми, тъй като във вноската влизат и разходи за обслужване, което значително им улеснява счетоводството. Този вид лизинг е и обвързан с годишен пробег, на който е базирано обслужването и превишаването му води до допълнителни такси, които са много нежелателни :). Но пък донякъде си прилича на европейския и американския модел на лизинг.
Лизинг с остатъчна стойност има и сега при нас, но проблемът е, че не позволяват да е повече от 20%, тъй като това означава лизингодателят да поеме риска да продаде колата Х на цена Х след определения период. В момента тази отговорност стои върху лизингополучателя (потребителя) и той сам може да поеме риска да предвиди на каква стойност ще се продава колата му след Х години.
Просто пазарът на нова автомобили в България е твърде консервативен и никой търговец или лизингодател не иска “да си сложи главата в торбата” 🙂
Глупости са това относно тази цена, за такъв вид автомобил. Тези цени от по 20 000 – 30 000 – 40 000 и т.н. евро, това не са цени на “ПВЦ” ел. автомобили. Новите производи на тези автомобили въобще не трябва да надвишават дори и ориентировъчно 3 000 – 4 000, лева при това. Докато не догонят тези цени, много ще си стоят, рекламират, брандират и т.н. Не говоря за лукс модели при ел класите, а за средно статистическите френски, индийски и т.н.
[QUOTE=the_mouse:1302]Лизинг с остатъчна стойност има и сега при нас, но проблемът е, че не позволяват да е повече от 20%, тъй като това означава лизингодателят да поеме риска да продаде колата Х на цена Х след определения период. В момента тази отговорност стои върху лизингополучателя (потребителя) и той сам може да поеме риска да предвиди на каква стойност ще се продава колата му след Х години.
Просто пазарът на нова автомобили в България е твърде консервативен и никой търговец или лизингодател не иска “да си сложи главата в торбата” :)[/QUOTE]
Това ми показа и краткото проучване, затова и дадох примера с (няма и) 20%, защото отразява нашата реалност. С риска определено имаме препъни камък…
Другият вариант е оперативен лизинг, при който собствеността в края на периода остава при търговеца, но там вноските също са високи и като цяло се ползва единствено от фирми, тъй като във вноската влизат и разходи за обслужване, което значително им улеснява счетоводството. Този вид лизинг е и обвързан с годишен пробег, на който е базирано обслужването и превишаването му води до допълнителни такси, които са много нежелателни :). Но пък донякъде си прилича на европейския и американския модел на лизинг.
Глупости са това относно тази цена, за такъв вид автомобил. Тези цени от по 20 000 – 30 000 – 40 000 и т.н. евро, това не са цени на “ПВЦ” ел. автомобили. Новите производи на тези автомобили въобще не трябва да надвишават дори и ориентировъчно 3 000 – 4 000, лева при това. Докато не догонят тези цени, много ще си стоят, рекламират, брандират и т.н. Не говоря за лукс модели при ел класите, а за средно статистическите френски, индийски и т.н.
Лизинг с остатъчна стойност има и сега при нас, но проблемът е, че не позволяват да е повече от 20%, тъй като това означава лизингодателят да поеме риска да продаде колата Х на цена Х след определения период. В момента тази отговорност стои върху лизингополучателя (потребителя) и той сам може да поеме риска да предвиди на каква стойност ще се продава колата му след Х години.
Просто пазарът на нова автомобили в България е твърде консервативен и никой търговец или лизингодател не иска “да си сложи главата в торбата” 🙂
[QUOTE=the_mouse:1302]Лизинг с остатъчна стойност има и сега при нас, но проблемът е, че не позволяват да е повече от 20%, тъй като това означава лизингодателят да поеме риска да продаде колата Х на цена Х след определения период. В момента тази отговорност стои върху лизингополучателя (потребителя) и той сам може да поеме риска да предвиди на каква стойност ще се продава колата му след Х години.
Просто пазарът на нова автомобили в България е твърде консервативен и никой търговец или лизингодател не иска “да си сложи главата в торбата” :)[/QUOTE]
Това ми показа и краткото проучване, затова и дадох примера с (няма и) 20%, защото отразява нашата реалност. С риска определено имаме препъни камък…
Другият вариант е оперативен лизинг, при който собствеността в края на периода остава при търговеца, но там вноските също са високи и като цяло се ползва единствено от фирми, тъй като във вноската влизат и разходи за обслужване, което значително им улеснява счетоводството. Този вид лизинг е и обвързан с годишен пробег, на който е базирано обслужването и превишаването му води до допълнителни такси, които са много нежелателни :). Но пък донякъде си прилича на европейския и американския модел на лизинг.
Глупости са това относно тази цена, за такъв вид автомобил. Тези цени от по 20 000 – 30 000 – 40 000 и т.н. евро, това не са цени на “ПВЦ” ел. автомобили. Новите производи на тези автомобили въобще не трябва да надвишават дори и ориентировъчно 3 000 – 4 000, лева при това. Докато не догонят тези цени, много ще си стоят, рекламират, брандират и т.н. Не говоря за лукс модели при ел класите, а за средно статистическите френски, индийски и т.н.
Лизинг с остатъчна стойност има и сега при нас, но проблемът е, че не позволяват да е повече от 20%, тъй като това означава лизингодателят да поеме риска да продаде колата Х на цена Х след определения период. В момента тази отговорност стои върху лизингополучателя (потребителя) и той сам може да поеме риска да предвиди на каква стойност ще се продава колата му след Х години.
Просто пазарът на нова автомобили в България е твърде консервативен и никой търговец или лизингодател не иска “да си сложи главата в торбата” 🙂
[QUOTE=the_mouse:1302]Лизинг с остатъчна стойност има и сега при нас, но проблемът е, че не позволяват да е повече от 20%, тъй като това означава лизингодателят да поеме риска да продаде колата Х на цена Х след определения период. В момента тази отговорност стои върху лизингополучателя (потребителя) и той сам може да поеме риска да предвиди на каква стойност ще се продава колата му след Х години.
Просто пазарът на нова автомобили в България е твърде консервативен и никой търговец или лизингодател не иска “да си сложи главата в торбата” :)[/QUOTE]
Това ми показа и краткото проучване, затова и дадох примера с (няма и) 20%, защото отразява нашата реалност. С риска определено имаме препъни камък…
Другият вариант е оперативен лизинг, при който собствеността в края на периода остава при търговеца, но там вноските също са високи и като цяло се ползва единствено от фирми, тъй като във вноската влизат и разходи за обслужване, което значително им улеснява счетоводството. Този вид лизинг е и обвързан с годишен пробег, на който е базирано обслужването и превишаването му води до допълнителни такси, които са много нежелателни :). Но пък донякъде си прилича на европейския и американския модел на лизинг.
Глупости са това относно тази цена, за такъв вид автомобил. Тези цени от по 20 000 – 30 000 – 40 000 и т.н. евро, това не са цени на “ПВЦ” ел. автомобили. Новите производи на тези автомобили въобще не трябва да надвишават дори и ориентировъчно 3 000 – 4 000, лева при това. Докато не догонят тези цени, много ще си стоят, рекламират, брандират и т.н. Не говоря за лукс модели при ел класите, а за средно статистическите френски, индийски и т.н.