Анкета: Как ще купиш електромобил – с батерия в цената или отделно?
Обикновено когато купуваме конвенционални коли, всичко е в цената. При електромобилите обаче има и модел с отделен наем на батерията, при който нейната стойност се изважда от цената на колата. Ето накратко основните параметри на двата варианта и в добавка анкета за предпочитания модел:…
Отделен наем на батерията
При този модел стойността на батерията не е включена в цената на електромобила и се заплаща с отделни равни месечни вноски (на нива в зависимост от годишния пробег):
Например:
- Месечна лизингова вноска за електромобила: 600 лв;
- Месечен наем на батерията: 160 лв.
Такъв модел има при електромобилите на Renault и при него батерията остава собственост на компанията – потребителят плаща само наем за нейното използване. Месечните лизингови вноски са върху по-ниска стойност, защото не се изчисляват върху сума включваща стойността на батерията. Нивата на наем за батерията варират според годишния пробег. Ако караш 5,000 км месечно плащаш най-малко. Ако са 15,000 или повече – плащаш по-висок месечен наем.
С батерия включена в цената на електромобила
Това е традиционният метод, по който си купуваме кола. Плащаш и взимаш или месечната лизингова вноска включва всичко (стойността на батерията не е извадена от нея). Крайната цена обикновено е по-висока от тази при модела с отделен лизинг на батерията. Договорът за покупка е един, макар че батерията обикновено е с отделна гаранция.
Целта на това кратко описание е да ти даде представа за основните разлики между двата модела, преди да гласуваш в анкетата “Предпочитам покупка на електромобил с:”, която ще намериш отдясно или на главната страница на eCars.bg
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Comments (117)
Ами то въпросът е как ще излезе по-евтино. Защото аз не съм особен фен на нещата на лизинг, на заем и под наем. Предпочитам ако не ми е належащо да не си купувам. отколкото да платя по-висока крайна цена. Ако батерията е все под наем и никога не става твоя? къде му се вижда края на това? ще ти намалят ли наема с течение на времето? ще ти сменят ли безплатно батерията като се изхаби като си такъв коректен наемоплатец? има още 1 куп въпроси
🙂
Ами то въпросът е как ще излезе по-евтино. Защото аз не съм особен фен на нещата на лизинг, на заем и под наем. Предпочитам ако не ми е належащо да не си купувам. отколкото да платя по-висока крайна цена. Ако батерията е все под наем и никога не става твоя? къде му се вижда края на това? ще ти намалят ли наема с течение на времето? ще ти сменят ли безплатно батерията като се изхаби като си такъв коректен наемоплатец? има още 1 куп въпроси
🙂
Вярно е, че има допълнителни въпроси.
Мога да ти отговоря на някои.
– Собствеността не се променя – никога не става твоя.
– Вноските във времето не намаляват, но те са минали няма и две години от първите договори и не зная да ли ще го променят във времето това.
– Батерията се подменя за сметка на производителя, ако в рамките на гаранцията капацитетът падне под определен процент (обикновено 80%) спрямо нова. Има си условия и варианти по тази точка в договора. След изтичане на гаранцията вече това няма да важи (тя обикновено е 8 години)
Вярно е, че има допълнителни въпроси.
Мога да ти отговоря на някои.
– Собствеността не се променя – никога не става твоя.
– Вноските във времето не намаляват, но те са минали няма и две години от първите договори и не зная да ли ще го променят във времето това.
– Батерията се подменя за сметка на производителя, ако в рамките на гаранцията капацитетът падне под определен процент (обикновено 80%) спрямо нова. Има си условия и варианти по тази точка в договора. След изтичане на гаранцията вече това няма да важи (тя обикновено е 8 години)
За мен наемът на батерия има смисъл, само ако в това влиза да ти я сменят дори и след 8-ата година – така и така си е тяхна, техен си е рискът дали ще издържи и с какъв капацитет ще работи. Иначе малко безсмислено да изплащам нещо, което не е мое и на всичкото отгоре да не ми го сменят с ново, когато вече не работи както трябва.
Схемата на Нисан с това новите им батерии да стават и за първите Leaf-ове е много готина – хем караш с батерия последна технология с по-голям пробег и много по-добра защита от студ и жега, хем си караш твоята си кола, която си си купил преди години. На всичкото отгоре 5000 долара е общо взето ок за нещо, което ще ти държи още минимум 8 години, да не кажа едно 10-15.
За Приус например съм питал в ТМ Ауто – ако случайно ми се наложи, нова батерия е 6000 лв. и ми дават гаранция 1 година – пълна подигравка. Да не говорим, че новите им разработки в батериите не стават за по-старите модели… Страшен абсурд! На мен си ми харесва моята си кола, защо да не се възползвам от развитата технология и да сменя батерията с по-ново поколение, което да ми дава още повече предимства?
За мен наемът на батерия има смисъл, само ако в това влиза да ти я сменят дори и след 8-ата година – така и така си е тяхна, техен си е рискът дали ще издържи и с какъв капацитет ще работи. Иначе малко безсмислено да изплащам нещо, което не е мое и на всичкото отгоре да не ми го сменят с ново, когато вече не работи както трябва.
Схемата на Нисан с това новите им батерии да стават и за първите Leaf-ове е много готина – хем караш с батерия последна технология с по-голям пробег и много по-добра защита от студ и жега, хем си караш твоята си кола, която си си купил преди години. На всичкото отгоре 5000 долара е общо взето ок за нещо, което ще ти държи още минимум 8 години, да не кажа едно 10-15.
За Приус например съм питал в ТМ Ауто – ако случайно ми се наложи, нова батерия е 6000 лв. и ми дават гаранция 1 година – пълна подигравка. Да не говорим, че новите им разработки в батериите не стават за по-старите модели… Страшен абсурд! На мен си ми харесва моята си кола, защо да не се възползвам от развитата технология и да сменя батерията с по-ново поколение, което да ми дава още повече предимства?
[QUOTE=petko_voyvoda:1311]За мен наемът на батерия има смисъл, само ако в това влиза да ти я сменят дори и след 8-ата година – така и така си е тяхна, техен си е рискът дали ще издържи и с какъв капацитет ще работи…
На мен си ми харесва моята си кола, защо да не се възползвам от развитата технология и да сменя батерията с по-ново поколение, което да ми дава още повече предимства?[/QUOTE]
Хм, това изглежда добре от потребителска точка, но от икономическа е същото като да ни поемат основните ремонти на двигателите на старите коли, пък няма такова нещо. Много ми харесва идеята някой ден да ми дадат нова батерия (например като втори собственик), но се съмнявам да отидат на такива варианти.
Едно е сигурно, обаче! Много неща ще се променят между 2015 и 2018 година и ще има напасване на пластовете според мен.
[QUOTE=mumojem:1314]Хм, това изглежда добре от потребителска точка, но от икономическа е същото като да ни поемат основните ремонти на двигателите на старите коли, пък няма такова нещо. Много ми харесва идеята някой ден да ми дадат нова батерия (например като втори собственик), но се съмнявам да отидат на такива варианти.[/QUOTE]
Да, но не ни поемат ремонта на двигателите, защото ние сме си ги платили, не са ни под наем, нали? 😉 Не виждам как ще ме карат да плащам НАЕМ на нещо, което никога няма да стане мое, че на всичкото отгоре и аз трябва да си нося последствията за него и да му треперя аз, а не собственикът му.
[QUOTE=petko_voyvoda:1311]За мен наемът на батерия има смисъл, само ако в това влиза да ти я сменят дори и след 8-ата година – така и така си е тяхна, техен си е рискът дали ще издържи и с какъв капацитет ще работи…
На мен си ми харесва моята си кола, защо да не се възползвам от развитата технология и да сменя батерията с по-ново поколение, което да ми дава още повече предимства?[/QUOTE]
Хм, това изглежда добре от потребителска точка, но от икономическа е същото като да ни поемат основните ремонти на двигателите на старите коли, пък няма такова нещо. Много ми харесва идеята някой ден да ми дадат нова батерия (например като втори собственик), но се съмнявам да отидат на такива варианти.
Едно е сигурно, обаче! Много неща ще се променят между 2015 и 2018 година и ще има напасване на пластовете според мен.
[QUOTE=mumojem:1314]Хм, това изглежда добре от потребителска точка, но от икономическа е същото като да ни поемат основните ремонти на двигателите на старите коли, пък няма такова нещо. Много ми харесва идеята някой ден да ми дадат нова батерия (например като втори собственик), но се съмнявам да отидат на такива варианти.[/QUOTE]
Да, но не ни поемат ремонта на двигателите, защото ние сме си ги платили, не са ни под наем, нали? 😉 Не виждам как ще ме карат да плащам НАЕМ на нещо, което никога няма да стане мое, че на всичкото отгоре и аз трябва да си нося последствията за него и да му треперя аз, а не собственикът му.
Така е, двигателите си ги плащаме. За батерията – в случая с Рено, ако има проблем според условията на договора в рамките на гаранцията подмяната е за тяхна сметка. Колкото то това какво става след изтичане на гаранцията – да, тук не мога да дам мнение, защото както казах според мен е твърде рано – първите коли са на по две години и не зная какво и как би се променило след осмата година и какви ще са условията. Но ако има яснота за това естествено ще е най-добре.
Така е, двигателите си ги плащаме. За батерията – в случая с Рено, ако има проблем според условията на договора в рамките на гаранцията подмяната е за тяхна сметка. Колкото то това какво става след изтичане на гаранцията – да, тук не мога да дам мнение, защото както казах според мен е твърде рано – първите коли са на по две години и не зная какво и как би се променило след осмата година и какви ще са условията. Но ако има яснота за това естествено ще е най-добре.
Аз съм за цялостна покупка на електромобила, защото смятам, че цената дори ще падне а качеството ще се повиши. С лизинга в момента производителите се опитват да “застраховат” батерийте за всякаква експлотация и възможни дефекти за сметка на потребителя. Производителя трябва да си даде точна цена и гаранция, а потребителя да си стопанисва разумно електромобила. И нека батерията не се превръща в средство чрез което производители и сервизи да “доят” периодично собствениците, тъкмо се освободихме от смяната на масло и филтри.
Аз съм за цялостна покупка на електромобила, защото смятам, че цената дори ще падне а качеството ще се повиши. С лизинга в момента производителите се опитват да “застраховат” батерийте за всякаква експлотация и възможни дефекти за сметка на потребителя. Производителя трябва да си даде точна цена и гаранция, а потребителя да си стопанисва разумно електромобила. И нека батерията не се превръща в средство чрез което производители и сервизи да “доят” периодично собствениците, тъкмо се освободихме от смяната на масло и филтри.
[QUOTE=Иван Ч.:1312]Аз съм за цялостна покупка на електромобила, защото смятам, че цената дори ще падне а качеството ще се повиши. С лизинга в момента производителите се опитват да “застраховат” батерийте за всякаква експлотация и възможни дефекти за сметка на потребителя. Производителя трябва да си даде точна цена и гаранция, а потребителя да си стопанисва разумно електромобила. И нека батерията не се превръща в средство чрез което производители и сервизи да “доят” периодично собствениците, тъкмо се освободихме от смяната на масло и филтри.[/QUOTE]
Това с точната цена и гаранция, стопанисването и че тъкмо се освободихме са много добри аргументи – над последното не се бях замислял, че може да изглежда така. Ценна гледна точка, която светва лампи!
[QUOTE=Иван Ч.:1312]Аз съм за цялостна покупка на електромобила, защото смятам, че цената дори ще падне а качеството ще се повиши. С лизинга в момента производителите се опитват да “застраховат” батерийте за всякаква експлотация и възможни дефекти за сметка на потребителя. Производителя трябва да си даде точна цена и гаранция, а потребителя да си стопанисва разумно електромобила. И нека батерията не се превръща в средство чрез което производители и сервизи да “доят” периодично собствениците, тъкмо се освободихме от смяната на масло и филтри.[/QUOTE]
Това с точната цена и гаранция, стопанисването и че тъкмо се освободихме са много добри аргументи – над последното не се бях замислял, че може да изглежда така. Ценна гледна точка, която светва лампи!
Свобода няма да има, не ходете с розови очила 🙂
С навлизането на серийните електромобили,
ще ставаме все по зависими от производителя,
всички части ще са уникални и точно за този модел,
а “човъркането” от кварталния майстор ще стане почти изключено.
Вижте Тесла кво направиха с оня човек със салвиджа в щатите …
Няма да ти я включиме … и край …
Електромобила ще ни освободи от мръсните газове в града,
от плащането по-скоро не … поне така си мисля аз де 🙂
Свобода няма да има, не ходете с розови очила 🙂
С навлизането на серийните електромобили,
ще ставаме все по зависими от производителя,
всички части ще са уникални и точно за този модел,
а “човъркането” от кварталния майстор ще стане почти изключено.
Вижте Тесла кво направиха с оня човек със салвиджа в щатите …
Няма да ти я включиме … и край …
Електромобила ще ни освободи от мръсните газове в града,
от плащането по-скоро не … поне така си мисля аз де 🙂
Все се сещам за това като ходя при Данчо в Бумер Ауто сервиза – кадърни са много момчетата там. Как ще се пренастроят, ще могат ли, какво ще трябва да инвестират в техника и обучение, за да могат да ремонтират електромобили? Ходова част, спирачки, кормилна уредба, гуми – тия неща ясни – но моторите, електрониката… В това отношение определено ще има връщане при дилърите поне докато частните сервизи не се обучат.
С либеризация на конверсийте нещата ще се променят. Представете си, че има производители на сертифицирани купета за електромобили, и хиляди други на компоненти за тях. Отивате в местния сервиз и ви сглабят желаната конфигурация. Навремето компютрите така пробиха.
Що се отнася до финансовата тежест на електромобила, далеч съм от мисълта, че ще разклати една система градена десетилетия, половината икономика се крепи на привързаността ни към транспорта, не е далеч времето в което ще наложат данък “електромагнитно облъчване”:).
Важното е парите които даваме къде отиват, какво ще стимулират иноваций или бюрократи.
Все се сещам за това като ходя при Данчо в Бумер Ауто сервиза – кадърни са много момчетата там. Как ще се пренастроят, ще могат ли, какво ще трябва да инвестират в техника и обучение, за да могат да ремонтират електромобили? Ходова част, спирачки, кормилна уредба, гуми – тия неща ясни – но моторите, електрониката… В това отношение определено ще има връщане при дилърите поне докато частните сервизи не се обучат.
те си се пренастройват постоянно, неизбежно е
в новите коли има все повече електроника …
въпроса е финансов … виж, че Камор и прочие вносители
не искат да инвестират в обучение и техника за електромобили
какво остава за сервиз с 4 подемника и толкова механици
Ще има скъпи блокове и модули неподлежащи на ремонт,
както е и сега при повечето коли след 2005г …
За механиците няма да е проблема, а за нас …
Програмата показва грешка Х, решение помяна на модул У,
срещу съответната сума и айде … ама това е далече от свобода,
щото има едни науки като продуктово програмиране и тн.
дето много обичат да ги ползват всички производители вече …
Ами то въпросът е как ще излезе по-евтино. Защото аз не съм особен фен на нещата на лизинг, на заем и под наем. Предпочитам ако не ми е належащо да не си купувам. отколкото да платя по-висока крайна цена. Ако батерията е все под наем и никога не става твоя? къде му се вижда края на това? ще ти намалят ли наема с течение на времето? ще ти сменят ли безплатно батерията като се изхаби като си такъв коректен наемоплатец? има още 1 куп въпроси
🙂
С либеризация на конверсийте нещата ще се променят. Представете си, че има производители на сертифицирани купета за електромобили, и хиляди други на компоненти за тях. Отивате в местния сервиз и ви сглабят желаната конфигурация. Навремето компютрите така пробиха.
Що се отнася до финансовата тежест на електромобила, далеч съм от мисълта, че ще разклати една система градена десетилетия, половината икономика се крепи на привързаността ни към транспорта, не е далеч времето в което ще наложат данък “електромагнитно облъчване”:).
Важното е парите които даваме къде отиват, какво ще стимулират иноваций или бюрократи.
– с оглед на това, че засега слабото място на електричките е батерията не е добра идея тя да се купува, освен ако производителя гарантира, че ще я изкупи след време или я подмени с по-нов модел.
– ако се гледа рационалност и не нови методи за обирджийство е хубаво да се купи батерията и след време като има пунктове за изкупуване/рециклиране на автомобилни батерии да се отнесе там или да се подмени с по-ново поколение от подобни фирми.
Надявам се да надраснем идеята за “прееби другарче” и да разберем, че и по нормален начин може да се печели достатъчно! 🙂
те си се пренастройват постоянно, неизбежно е
в новите коли има все повече електроника …
въпроса е финансов … виж, че Камор и прочие вносители
не искат да инвестират в обучение и техника за електромобили
какво остава за сервиз с 4 подемника и толкова механици
Ще има скъпи блокове и модули неподлежащи на ремонт,
както е и сега при повечето коли след 2005г …
За механиците няма да е проблема, а за нас …
Програмата показва грешка Х, решение помяна на модул У,
срещу съответната сума и айде … ама това е далече от свобода,
щото има едни науки като продуктово програмиране и тн.
дето много обичат да ги ползват всички производители вече …
Вярно е, че има допълнителни въпроси.
Мога да ти отговоря на някои.
– Собствеността не се променя – никога не става твоя.
– Вноските във времето не намаляват, но те са минали няма и две години от първите договори и не зная да ли ще го променят във времето това.
– Батерията се подменя за сметка на производителя, ако в рамките на гаранцията капацитетът падне под определен процент (обикновено 80%) спрямо нова. Има си условия и варианти по тази точка в договора. След изтичане на гаранцията вече това няма да важи (тя обикновено е 8 години)
За мен наемът на батерия има смисъл, само ако в това влиза да ти я сменят дори и след 8-ата година – така и така си е тяхна, техен си е рискът дали ще издържи и с какъв капацитет ще работи. Иначе малко безсмислено да изплащам нещо, което не е мое и на всичкото отгоре да не ми го сменят с ново, когато вече не работи както трябва.
Схемата на Нисан с това новите им батерии да стават и за първите Leaf-ове е много готина – хем караш с батерия последна технология с по-голям пробег и много по-добра защита от студ и жега, хем си караш твоята си кола, която си си купил преди години. На всичкото отгоре 5000 долара е общо взето ок за нещо, което ще ти държи още минимум 8 години, да не кажа едно 10-15.
За Приус например съм питал в ТМ Ауто – ако случайно ми се наложи, нова батерия е 6000 лв. и ми дават гаранция 1 година – пълна подигравка. Да не говорим, че новите им разработки в батериите не стават за по-старите модели… Страшен абсурд! На мен си ми харесва моята си кола, защо да не се възползвам от развитата технология и да сменя батерията с по-ново поколение, което да ми дава още повече предимства?
– с оглед на това, че засега слабото място на електричките е батерията не е добра идея тя да се купува, освен ако производителя гарантира, че ще я изкупи след време или я подмени с по-нов модел.
– ако се гледа рационалност и не нови методи за обирджийство е хубаво да се купи батерията и след време като има пунктове за изкупуване/рециклиране на автомобилни батерии да се отнесе там или да се подмени с по-ново поколение от подобни фирми.
Надявам се да надраснем идеята за “прееби другарче” и да разберем, че и по нормален начин може да се печели достатъчно! 🙂
[QUOTE=petko_voyvoda:1311]За мен наемът на батерия има смисъл, само ако в това влиза да ти я сменят дори и след 8-ата година – така и така си е тяхна, техен си е рискът дали ще издържи и с какъв капацитет ще работи…
На мен си ми харесва моята си кола, защо да не се възползвам от развитата технология и да сменя батерията с по-ново поколение, което да ми дава още повече предимства?[/QUOTE]
Хм, това изглежда добре от потребителска точка, но от икономическа е същото като да ни поемат основните ремонти на двигателите на старите коли, пък няма такова нещо. Много ми харесва идеята някой ден да ми дадат нова батерия (например като втори собственик), но се съмнявам да отидат на такива варианти.
Едно е сигурно, обаче! Много неща ще се променят между 2015 и 2018 година и ще има напасване на пластовете според мен.
[QUOTE=mumojem:1314]Хм, това изглежда добре от потребителска точка, но от икономическа е същото като да ни поемат основните ремонти на двигателите на старите коли, пък няма такова нещо. Много ми харесва идеята някой ден да ми дадат нова батерия (например като втори собственик), но се съмнявам да отидат на такива варианти.[/QUOTE]
Да, но не ни поемат ремонта на двигателите, защото ние сме си ги платили, не са ни под наем, нали? 😉 Не виждам как ще ме карат да плащам НАЕМ на нещо, което никога няма да стане мое, че на всичкото отгоре и аз трябва да си нося последствията за него и да му треперя аз, а не собственикът му.
Така е, двигателите си ги плащаме. За батерията – в случая с Рено, ако има проблем според условията на договора в рамките на гаранцията подмяната е за тяхна сметка. Колкото то това какво става след изтичане на гаранцията – да, тук не мога да дам мнение, защото както казах според мен е твърде рано – първите коли са на по две години и не зная какво и как би се променило след осмата година и какви ще са условията. Но ако има яснота за това естествено ще е най-добре.
Аз съм за цялостна покупка на електромобила, защото смятам, че цената дори ще падне а качеството ще се повиши. С лизинга в момента производителите се опитват да “застраховат” батерийте за всякаква експлотация и възможни дефекти за сметка на потребителя. Производителя трябва да си даде точна цена и гаранция, а потребителя да си стопанисва разумно електромобила. И нека батерията не се превръща в средство чрез което производители и сервизи да “доят” периодично собствениците, тъкмо се освободихме от смяната на масло и филтри.
Ами то въпросът е как ще излезе по-евтино. Защото аз не съм особен фен на нещата на лизинг, на заем и под наем. Предпочитам ако не ми е належащо да не си купувам. отколкото да платя по-висока крайна цена. Ако батерията е все под наем и никога не става твоя? къде му се вижда края на това? ще ти намалят ли наема с течение на времето? ще ти сменят ли безплатно батерията като се изхаби като си такъв коректен наемоплатец? има още 1 куп въпроси
🙂
[QUOTE=Иван Ч.:1312]Аз съм за цялостна покупка на електромобила, защото смятам, че цената дори ще падне а качеството ще се повиши. С лизинга в момента производителите се опитват да “застраховат” батерийте за всякаква експлотация и възможни дефекти за сметка на потребителя. Производителя трябва да си даде точна цена и гаранция, а потребителя да си стопанисва разумно електромобила. И нека батерията не се превръща в средство чрез което производители и сервизи да “доят” периодично собствениците, тъкмо се освободихме от смяната на масло и филтри.[/QUOTE]
Това с точната цена и гаранция, стопанисването и че тъкмо се освободихме са много добри аргументи – над последното не се бях замислял, че може да изглежда така. Ценна гледна точка, която светва лампи!
Свобода няма да има, не ходете с розови очила 🙂
С навлизането на серийните електромобили,
ще ставаме все по зависими от производителя,
всички части ще са уникални и точно за този модел,
а “човъркането” от кварталния майстор ще стане почти изключено.
Вижте Тесла кво направиха с оня човек със салвиджа в щатите …
Няма да ти я включиме … и край …
Електромобила ще ни освободи от мръсните газове в града,
от плащането по-скоро не … поне така си мисля аз де 🙂
Вярно е, че има допълнителни въпроси.
Мога да ти отговоря на някои.
– Собствеността не се променя – никога не става твоя.
– Вноските във времето не намаляват, но те са минали няма и две години от първите договори и не зная да ли ще го променят във времето това.
– Батерията се подменя за сметка на производителя, ако в рамките на гаранцията капацитетът падне под определен процент (обикновено 80%) спрямо нова. Има си условия и варианти по тази точка в договора. След изтичане на гаранцията вече това няма да важи (тя обикновено е 8 години)
Все се сещам за това като ходя при Данчо в Бумер Ауто сервиза – кадърни са много момчетата там. Как ще се пренастроят, ще могат ли, какво ще трябва да инвестират в техника и обучение, за да могат да ремонтират електромобили? Ходова част, спирачки, кормилна уредба, гуми – тия неща ясни – но моторите, електрониката… В това отношение определено ще има връщане при дилърите поне докато частните сервизи не се обучат.
За мен наемът на батерия има смисъл, само ако в това влиза да ти я сменят дори и след 8-ата година – така и така си е тяхна, техен си е рискът дали ще издържи и с какъв капацитет ще работи. Иначе малко безсмислено да изплащам нещо, което не е мое и на всичкото отгоре да не ми го сменят с ново, когато вече не работи както трябва.
Схемата на Нисан с това новите им батерии да стават и за първите Leaf-ове е много готина – хем караш с батерия последна технология с по-голям пробег и много по-добра защита от студ и жега, хем си караш твоята си кола, която си си купил преди години. На всичкото отгоре 5000 долара е общо взето ок за нещо, което ще ти държи още минимум 8 години, да не кажа едно 10-15.
За Приус например съм питал в ТМ Ауто – ако случайно ми се наложи, нова батерия е 6000 лв. и ми дават гаранция 1 година – пълна подигравка. Да не говорим, че новите им разработки в батериите не стават за по-старите модели… Страшен абсурд! На мен си ми харесва моята си кола, защо да не се възползвам от развитата технология и да сменя батерията с по-ново поколение, което да ми дава още повече предимства?
С либеризация на конверсийте нещата ще се променят. Представете си, че има производители на сертифицирани купета за електромобили, и хиляди други на компоненти за тях. Отивате в местния сервиз и ви сглабят желаната конфигурация. Навремето компютрите така пробиха.
Що се отнася до финансовата тежест на електромобила, далеч съм от мисълта, че ще разклати една система градена десетилетия, половината икономика се крепи на привързаността ни към транспорта, не е далеч времето в което ще наложат данък “електромагнитно облъчване”:).
Важното е парите които даваме къде отиват, какво ще стимулират иноваций или бюрократи.
[QUOTE=petko_voyvoda:1311]За мен наемът на батерия има смисъл, само ако в това влиза да ти я сменят дори и след 8-ата година – така и така си е тяхна, техен си е рискът дали ще издържи и с какъв капацитет ще работи…
На мен си ми харесва моята си кола, защо да не се възползвам от развитата технология и да сменя батерията с по-ново поколение, което да ми дава още повече предимства?[/QUOTE]
Хм, това изглежда добре от потребителска точка, но от икономическа е същото като да ни поемат основните ремонти на двигателите на старите коли, пък няма такова нещо. Много ми харесва идеята някой ден да ми дадат нова батерия (например като втори собственик), но се съмнявам да отидат на такива варианти.
Едно е сигурно, обаче! Много неща ще се променят между 2015 и 2018 година и ще има напасване на пластовете според мен.
Ами то въпросът е как ще излезе по-евтино. Защото аз не съм особен фен на нещата на лизинг, на заем и под наем. Предпочитам ако не ми е належащо да не си купувам. отколкото да платя по-висока крайна цена. Ако батерията е все под наем и никога не става твоя? къде му се вижда края на това? ще ти намалят ли наема с течение на времето? ще ти сменят ли безплатно батерията като се изхаби като си такъв коректен наемоплатец? има още 1 куп въпроси
🙂
те си се пренастройват постоянно, неизбежно е
в новите коли има все повече електроника …
въпроса е финансов … виж, че Камор и прочие вносители
не искат да инвестират в обучение и техника за електромобили
какво остава за сервиз с 4 подемника и толкова механици
Ще има скъпи блокове и модули неподлежащи на ремонт,
както е и сега при повечето коли след 2005г …
За механиците няма да е проблема, а за нас …
Програмата показва грешка Х, решение помяна на модул У,
срещу съответната сума и айде … ама това е далече от свобода,
щото има едни науки като продуктово програмиране и тн.
дето много обичат да ги ползват всички производители вече …
Вярно е, че има допълнителни въпроси.
Мога да ти отговоря на някои.
– Собствеността не се променя – никога не става твоя.
– Вноските във времето не намаляват, но те са минали няма и две години от първите договори и не зная да ли ще го променят във времето това.
– Батерията се подменя за сметка на производителя, ако в рамките на гаранцията капацитетът падне под определен процент (обикновено 80%) спрямо нова. Има си условия и варианти по тази точка в договора. След изтичане на гаранцията вече това няма да важи (тя обикновено е 8 години)
[QUOTE=mumojem:1314]Хм, това изглежда добре от потребителска точка, но от икономическа е същото като да ни поемат основните ремонти на двигателите на старите коли, пък няма такова нещо. Много ми харесва идеята някой ден да ми дадат нова батерия (например като втори собственик), но се съмнявам да отидат на такива варианти.[/QUOTE]
Да, но не ни поемат ремонта на двигателите, защото ние сме си ги платили, не са ни под наем, нали? 😉 Не виждам как ще ме карат да плащам НАЕМ на нещо, което никога няма да стане мое, че на всичкото отгоре и аз трябва да си нося последствията за него и да му треперя аз, а не собственикът му.
За мен наемът на батерия има смисъл, само ако в това влиза да ти я сменят дори и след 8-ата година – така и така си е тяхна, техен си е рискът дали ще издържи и с какъв капацитет ще работи. Иначе малко безсмислено да изплащам нещо, което не е мое и на всичкото отгоре да не ми го сменят с ново, когато вече не работи както трябва.
Схемата на Нисан с това новите им батерии да стават и за първите Leaf-ове е много готина – хем караш с батерия последна технология с по-голям пробег и много по-добра защита от студ и жега, хем си караш твоята си кола, която си си купил преди години. На всичкото отгоре 5000 долара е общо взето ок за нещо, което ще ти държи още минимум 8 години, да не кажа едно 10-15.
За Приус например съм питал в ТМ Ауто – ако случайно ми се наложи, нова батерия е 6000 лв. и ми дават гаранция 1 година – пълна подигравка. Да не говорим, че новите им разработки в батериите не стават за по-старите модели… Страшен абсурд! На мен си ми харесва моята си кола, защо да не се възползвам от развитата технология и да сменя батерията с по-ново поколение, което да ми дава още повече предимства?
Така е, двигателите си ги плащаме. За батерията – в случая с Рено, ако има проблем според условията на договора в рамките на гаранцията подмяната е за тяхна сметка. Колкото то това какво става след изтичане на гаранцията – да, тук не мога да дам мнение, защото както казах според мен е твърде рано – първите коли са на по две години и не зная какво и как би се променило след осмата година и какви ще са условията. Но ако има яснота за това естествено ще е най-добре.
– с оглед на това, че засега слабото място на електричките е батерията не е добра идея тя да се купува, освен ако производителя гарантира, че ще я изкупи след време или я подмени с по-нов модел.
– ако се гледа рационалност и не нови методи за обирджийство е хубаво да се купи батерията и след време като има пунктове за изкупуване/рециклиране на автомобилни батерии да се отнесе там или да се подмени с по-ново поколение от подобни фирми.
Надявам се да надраснем идеята за “прееби другарче” и да разберем, че и по нормален начин може да се печели достатъчно! 🙂
Аз съм за цялостна покупка на електромобила, защото смятам, че цената дори ще падне а качеството ще се повиши. С лизинга в момента производителите се опитват да “застраховат” батерийте за всякаква експлотация и възможни дефекти за сметка на потребителя. Производителя трябва да си даде точна цена и гаранция, а потребителя да си стопанисва разумно електромобила. И нека батерията не се превръща в средство чрез което производители и сервизи да “доят” периодично собствениците, тъкмо се освободихме от смяната на масло и филтри.
[QUOTE=petko_voyvoda:1311]За мен наемът на батерия има смисъл, само ако в това влиза да ти я сменят дори и след 8-ата година – така и така си е тяхна, техен си е рискът дали ще издържи и с какъв капацитет ще работи…
На мен си ми харесва моята си кола, защо да не се възползвам от развитата технология и да сменя батерията с по-ново поколение, което да ми дава още повече предимства?[/QUOTE]
Хм, това изглежда добре от потребителска точка, но от икономическа е същото като да ни поемат основните ремонти на двигателите на старите коли, пък няма такова нещо. Много ми харесва идеята някой ден да ми дадат нова батерия (например като втори собственик), но се съмнявам да отидат на такива варианти.
Едно е сигурно, обаче! Много неща ще се променят между 2015 и 2018 година и ще има напасване на пластовете според мен.
[QUOTE=mumojem:1314]Хм, това изглежда добре от потребителска точка, но от икономическа е същото като да ни поемат основните ремонти на двигателите на старите коли, пък няма такова нещо. Много ми харесва идеята някой ден да ми дадат нова батерия (например като втори собственик), но се съмнявам да отидат на такива варианти.[/QUOTE]
Да, но не ни поемат ремонта на двигателите, защото ние сме си ги платили, не са ни под наем, нали? 😉 Не виждам как ще ме карат да плащам НАЕМ на нещо, което никога няма да стане мое, че на всичкото отгоре и аз трябва да си нося последствията за него и да му треперя аз, а не собственикът му.
[QUOTE=Иван Ч.:1312]Аз съм за цялостна покупка на електромобила, защото смятам, че цената дори ще падне а качеството ще се повиши. С лизинга в момента производителите се опитват да “застраховат” батерийте за всякаква експлотация и възможни дефекти за сметка на потребителя. Производителя трябва да си даде точна цена и гаранция, а потребителя да си стопанисва разумно електромобила. И нека батерията не се превръща в средство чрез което производители и сервизи да “доят” периодично собствениците, тъкмо се освободихме от смяната на масло и филтри.[/QUOTE]
Това с точната цена и гаранция, стопанисването и че тъкмо се освободихме са много добри аргументи – над последното не се бях замислял, че може да изглежда така. Ценна гледна точка, която светва лампи!
Свобода няма да има, не ходете с розови очила 🙂
С навлизането на серийните електромобили,
ще ставаме все по зависими от производителя,
всички части ще са уникални и точно за този модел,
а “човъркането” от кварталния майстор ще стане почти изключено.
Вижте Тесла кво направиха с оня човек със салвиджа в щатите …
Няма да ти я включиме … и край …
Електромобила ще ни освободи от мръсните газове в града,
от плащането по-скоро не … поне така си мисля аз де 🙂
Така е, двигателите си ги плащаме. За батерията – в случая с Рено, ако има проблем според условията на договора в рамките на гаранцията подмяната е за тяхна сметка. Колкото то това какво става след изтичане на гаранцията – да, тук не мога да дам мнение, защото както казах според мен е твърде рано – първите коли са на по две години и не зная какво и как би се променило след осмата година и какви ще са условията. Но ако има яснота за това естествено ще е най-добре.
Ами то въпросът е как ще излезе по-евтино. Защото аз не съм особен фен на нещата на лизинг, на заем и под наем. Предпочитам ако не ми е належащо да не си купувам. отколкото да платя по-висока крайна цена. Ако батерията е все под наем и никога не става твоя? къде му се вижда края на това? ще ти намалят ли наема с течение на времето? ще ти сменят ли безплатно батерията като се изхаби като си такъв коректен наемоплатец? има още 1 куп въпроси
🙂
Вярно е, че има допълнителни въпроси.
Мога да ти отговоря на някои.
– Собствеността не се променя – никога не става твоя.
– Вноските във времето не намаляват, но те са минали няма и две години от първите договори и не зная да ли ще го променят във времето това.
– Батерията се подменя за сметка на производителя, ако в рамките на гаранцията капацитетът падне под определен процент (обикновено 80%) спрямо нова. Има си условия и варианти по тази точка в договора. След изтичане на гаранцията вече това няма да важи (тя обикновено е 8 години)
Все се сещам за това като ходя при Данчо в Бумер Ауто сервиза – кадърни са много момчетата там. Как ще се пренастроят, ще могат ли, какво ще трябва да инвестират в техника и обучение, за да могат да ремонтират електромобили? Ходова част, спирачки, кормилна уредба, гуми – тия неща ясни – но моторите, електрониката… В това отношение определено ще има връщане при дилърите поне докато частните сервизи не се обучат.
Аз съм за цялостна покупка на електромобила, защото смятам, че цената дори ще падне а качеството ще се повиши. С лизинга в момента производителите се опитват да “застраховат” батерийте за всякаква експлотация и възможни дефекти за сметка на потребителя. Производителя трябва да си даде точна цена и гаранция, а потребителя да си стопанисва разумно електромобила. И нека батерията не се превръща в средство чрез което производители и сервизи да “доят” периодично собствениците, тъкмо се освободихме от смяната на масло и филтри.
С либеризация на конверсийте нещата ще се променят. Представете си, че има производители на сертифицирани купета за електромобили, и хиляди други на компоненти за тях. Отивате в местния сервиз и ви сглабят желаната конфигурация. Навремето компютрите така пробиха.
Що се отнася до финансовата тежест на електромобила, далеч съм от мисълта, че ще разклати една система градена десетилетия, половината икономика се крепи на привързаността ни към транспорта, не е далеч времето в което ще наложат данък “електромагнитно облъчване”:).
Важното е парите които даваме къде отиват, какво ще стимулират иноваций или бюрократи.
[QUOTE=Иван Ч.:1312]Аз съм за цялостна покупка на електромобила, защото смятам, че цената дори ще падне а качеството ще се повиши. С лизинга в момента производителите се опитват да “застраховат” батерийте за всякаква експлотация и възможни дефекти за сметка на потребителя. Производителя трябва да си даде точна цена и гаранция, а потребителя да си стопанисва разумно електромобила. И нека батерията не се превръща в средство чрез което производители и сервизи да “доят” периодично собствениците, тъкмо се освободихме от смяната на масло и филтри.[/QUOTE]
Това с точната цена и гаранция, стопанисването и че тъкмо се освободихме са много добри аргументи – над последното не се бях замислял, че може да изглежда така. Ценна гледна точка, която светва лампи!
За мен наемът на батерия има смисъл, само ако в това влиза да ти я сменят дори и след 8-ата година – така и така си е тяхна, техен си е рискът дали ще издържи и с какъв капацитет ще работи. Иначе малко безсмислено да изплащам нещо, което не е мое и на всичкото отгоре да не ми го сменят с ново, когато вече не работи както трябва.
Схемата на Нисан с това новите им батерии да стават и за първите Leaf-ове е много готина – хем караш с батерия последна технология с по-голям пробег и много по-добра защита от студ и жега, хем си караш твоята си кола, която си си купил преди години. На всичкото отгоре 5000 долара е общо взето ок за нещо, което ще ти държи още минимум 8 години, да не кажа едно 10-15.
За Приус например съм питал в ТМ Ауто – ако случайно ми се наложи, нова батерия е 6000 лв. и ми дават гаранция 1 година – пълна подигравка. Да не говорим, че новите им разработки в батериите не стават за по-старите модели… Страшен абсурд! На мен си ми харесва моята си кола, защо да не се възползвам от развитата технология и да сменя батерията с по-ново поколение, което да ми дава още повече предимства?
[QUOTE=petko_voyvoda:1311]За мен наемът на батерия има смисъл, само ако в това влиза да ти я сменят дори и след 8-ата година – така и така си е тяхна, техен си е рискът дали ще издържи и с какъв капацитет ще работи…
На мен си ми харесва моята си кола, защо да не се възползвам от развитата технология и да сменя батерията с по-ново поколение, което да ми дава още повече предимства?[/QUOTE]
Хм, това изглежда добре от потребителска точка, но от икономическа е същото като да ни поемат основните ремонти на двигателите на старите коли, пък няма такова нещо. Много ми харесва идеята някой ден да ми дадат нова батерия (например като втори собственик), но се съмнявам да отидат на такива варианти.
Едно е сигурно, обаче! Много неща ще се променят между 2015 и 2018 година и ще има напасване на пластовете според мен.
Свобода няма да има, не ходете с розови очила 🙂
С навлизането на серийните електромобили,
ще ставаме все по зависими от производителя,
всички части ще са уникални и точно за този модел,
а “човъркането” от кварталния майстор ще стане почти изключено.
Вижте Тесла кво направиха с оня човек със салвиджа в щатите …
Няма да ти я включиме … и край …
Електромобила ще ни освободи от мръсните газове в града,
от плащането по-скоро не … поне така си мисля аз де 🙂
те си се пренастройват постоянно, неизбежно е
в новите коли има все повече електроника …
въпроса е финансов … виж, че Камор и прочие вносители
не искат да инвестират в обучение и техника за електромобили
какво остава за сервиз с 4 подемника и толкова механици
Ще има скъпи блокове и модули неподлежащи на ремонт,
както е и сега при повечето коли след 2005г …
За механиците няма да е проблема, а за нас …
Програмата показва грешка Х, решение помяна на модул У,
срещу съответната сума и айде … ама това е далече от свобода,
щото има едни науки като продуктово програмиране и тн.
дето много обичат да ги ползват всички производители вече …
Ами то въпросът е как ще излезе по-евтино. Защото аз не съм особен фен на нещата на лизинг, на заем и под наем. Предпочитам ако не ми е належащо да не си купувам. отколкото да платя по-висока крайна цена. Ако батерията е все под наем и никога не става твоя? къде му се вижда края на това? ще ти намалят ли наема с течение на времето? ще ти сменят ли безплатно батерията като се изхаби като си такъв коректен наемоплатец? има още 1 куп въпроси
🙂
Все се сещам за това като ходя при Данчо в Бумер Ауто сервиза – кадърни са много момчетата там. Как ще се пренастроят, ще могат ли, какво ще трябва да инвестират в техника и обучение, за да могат да ремонтират електромобили? Ходова част, спирачки, кормилна уредба, гуми – тия неща ясни – но моторите, електрониката… В това отношение определено ще има връщане при дилърите поне докато частните сервизи не се обучат.
[QUOTE=mumojem:1314]Хм, това изглежда добре от потребителска точка, но от икономическа е същото като да ни поемат основните ремонти на двигателите на старите коли, пък няма такова нещо. Много ми харесва идеята някой ден да ми дадат нова батерия (например като втори собственик), но се съмнявам да отидат на такива варианти.[/QUOTE]
Да, но не ни поемат ремонта на двигателите, защото ние сме си ги платили, не са ни под наем, нали? 😉 Не виждам как ще ме карат да плащам НАЕМ на нещо, което никога няма да стане мое, че на всичкото отгоре и аз трябва да си нося последствията за него и да му треперя аз, а не собственикът му.
– с оглед на това, че засега слабото място на електричките е батерията не е добра идея тя да се купува, освен ако производителя гарантира, че ще я изкупи след време или я подмени с по-нов модел.
– ако се гледа рационалност и не нови методи за обирджийство е хубаво да се купи батерията и след време като има пунктове за изкупуване/рециклиране на автомобилни батерии да се отнесе там или да се подмени с по-ново поколение от подобни фирми.
Надявам се да надраснем идеята за “прееби другарче” и да разберем, че и по нормален начин може да се печели достатъчно! 🙂
Вярно е, че има допълнителни въпроси.
Мога да ти отговоря на някои.
– Собствеността не се променя – никога не става твоя.
– Вноските във времето не намаляват, но те са минали няма и две години от първите договори и не зная да ли ще го променят във времето това.
– Батерията се подменя за сметка на производителя, ако в рамките на гаранцията капацитетът падне под определен процент (обикновено 80%) спрямо нова. Има си условия и варианти по тази точка в договора. След изтичане на гаранцията вече това няма да важи (тя обикновено е 8 години)
С либеризация на конверсийте нещата ще се променят. Представете си, че има производители на сертифицирани купета за електромобили, и хиляди други на компоненти за тях. Отивате в местния сервиз и ви сглабят желаната конфигурация. Навремето компютрите така пробиха.
Що се отнася до финансовата тежест на електромобила, далеч съм от мисълта, че ще разклати една система градена десетилетия, половината икономика се крепи на привързаността ни към транспорта, не е далеч времето в което ще наложат данък “електромагнитно облъчване”:).
Важното е парите които даваме къде отиват, какво ще стимулират иноваций или бюрократи.
Така е, двигателите си ги плащаме. За батерията – в случая с Рено, ако има проблем според условията на договора в рамките на гаранцията подмяната е за тяхна сметка. Колкото то това какво става след изтичане на гаранцията – да, тук не мога да дам мнение, защото както казах според мен е твърде рано – първите коли са на по две години и не зная какво и как би се променило след осмата година и какви ще са условията. Но ако има яснота за това естествено ще е най-добре.
За мен наемът на батерия има смисъл, само ако в това влиза да ти я сменят дори и след 8-ата година – така и така си е тяхна, техен си е рискът дали ще издържи и с какъв капацитет ще работи. Иначе малко безсмислено да изплащам нещо, което не е мое и на всичкото отгоре да не ми го сменят с ново, когато вече не работи както трябва.
Схемата на Нисан с това новите им батерии да стават и за първите Leaf-ове е много готина – хем караш с батерия последна технология с по-голям пробег и много по-добра защита от студ и жега, хем си караш твоята си кола, която си си купил преди години. На всичкото отгоре 5000 долара е общо взето ок за нещо, което ще ти държи още минимум 8 години, да не кажа едно 10-15.
За Приус например съм питал в ТМ Ауто – ако случайно ми се наложи, нова батерия е 6000 лв. и ми дават гаранция 1 година – пълна подигравка. Да не говорим, че новите им разработки в батериите не стават за по-старите модели… Страшен абсурд! На мен си ми харесва моята си кола, защо да не се възползвам от развитата технология и да сменя батерията с по-ново поколение, което да ми дава още повече предимства?
[QUOTE=petko_voyvoda:1311]За мен наемът на батерия има смисъл, само ако в това влиза да ти я сменят дори и след 8-ата година – така и така си е тяхна, техен си е рискът дали ще издържи и с какъв капацитет ще работи…
На мен си ми харесва моята си кола, защо да не се възползвам от развитата технология и да сменя батерията с по-ново поколение, което да ми дава още повече предимства?[/QUOTE]
Хм, това изглежда добре от потребителска точка, но от икономическа е същото като да ни поемат основните ремонти на двигателите на старите коли, пък няма такова нещо. Много ми харесва идеята някой ден да ми дадат нова батерия (например като втори собственик), но се съмнявам да отидат на такива варианти.
Едно е сигурно, обаче! Много неща ще се променят между 2015 и 2018 година и ще има напасване на пластовете според мен.
Аз съм за цялостна покупка на електромобила, защото смятам, че цената дори ще падне а качеството ще се повиши. С лизинга в момента производителите се опитват да “застраховат” батерийте за всякаква експлотация и възможни дефекти за сметка на потребителя. Производителя трябва да си даде точна цена и гаранция, а потребителя да си стопанисва разумно електромобила. И нека батерията не се превръща в средство чрез което производители и сервизи да “доят” периодично собствениците, тъкмо се освободихме от смяната на масло и филтри.
те си се пренастройват постоянно, неизбежно е
в новите коли има все повече електроника …
въпроса е финансов … виж, че Камор и прочие вносители
не искат да инвестират в обучение и техника за електромобили
какво остава за сервиз с 4 подемника и толкова механици
Ще има скъпи блокове и модули неподлежащи на ремонт,
както е и сега при повечето коли след 2005г …
За механиците няма да е проблема, а за нас …
Програмата показва грешка Х, решение помяна на модул У,
срещу съответната сума и айде … ама това е далече от свобода,
щото има едни науки като продуктово програмиране и тн.
дето много обичат да ги ползват всички производители вече …
[QUOTE=mumojem:1314]Хм, това изглежда добре от потребителска точка, но от икономическа е същото като да ни поемат основните ремонти на двигателите на старите коли, пък няма такова нещо. Много ми харесва идеята някой ден да ми дадат нова батерия (например като втори собственик), но се съмнявам да отидат на такива варианти.[/QUOTE]
Да, но не ни поемат ремонта на двигателите, защото ние сме си ги платили, не са ни под наем, нали? 😉 Не виждам как ще ме карат да плащам НАЕМ на нещо, което никога няма да стане мое, че на всичкото отгоре и аз трябва да си нося последствията за него и да му треперя аз, а не собственикът му.
– с оглед на това, че засега слабото място на електричките е батерията не е добра идея тя да се купува, освен ако производителя гарантира, че ще я изкупи след време или я подмени с по-нов модел.
– ако се гледа рационалност и не нови методи за обирджийство е хубаво да се купи батерията и след време като има пунктове за изкупуване/рециклиране на автомобилни батерии да се отнесе там или да се подмени с по-ново поколение от подобни фирми.
Надявам се да надраснем идеята за “прееби другарче” и да разберем, че и по нормален начин може да се печели достатъчно! 🙂
[QUOTE=Иван Ч.:1312]Аз съм за цялостна покупка на електромобила, защото смятам, че цената дори ще падне а качеството ще се повиши. С лизинга в момента производителите се опитват да “застраховат” батерийте за всякаква експлотация и възможни дефекти за сметка на потребителя. Производителя трябва да си даде точна цена и гаранция, а потребителя да си стопанисва разумно електромобила. И нека батерията не се превръща в средство чрез което производители и сервизи да “доят” периодично собствениците, тъкмо се освободихме от смяната на масло и филтри.[/QUOTE]
Това с точната цена и гаранция, стопанисването и че тъкмо се освободихме са много добри аргументи – над последното не се бях замислял, че може да изглежда така. Ценна гледна точка, която светва лампи!
Свобода няма да има, не ходете с розови очила 🙂
С навлизането на серийните електромобили,
ще ставаме все по зависими от производителя,
всички части ще са уникални и точно за този модел,
а “човъркането” от кварталния майстор ще стане почти изключено.
Вижте Тесла кво направиха с оня човек със салвиджа в щатите …
Няма да ти я включиме … и край …
Електромобила ще ни освободи от мръсните газове в града,
от плащането по-скоро не … поне така си мисля аз де 🙂
Така е, двигателите си ги плащаме. За батерията – в случая с Рено, ако има проблем според условията на договора в рамките на гаранцията подмяната е за тяхна сметка. Колкото то това какво става след изтичане на гаранцията – да, тук не мога да дам мнение, защото както казах според мен е твърде рано – първите коли са на по две години и не зная какво и как би се променило след осмата година и какви ще са условията. Но ако има яснота за това естествено ще е най-добре.
Ами то въпросът е как ще излезе по-евтино. Защото аз не съм особен фен на нещата на лизинг, на заем и под наем. Предпочитам ако не ми е належащо да не си купувам. отколкото да платя по-висока крайна цена. Ако батерията е все под наем и никога не става твоя? къде му се вижда края на това? ще ти намалят ли наема с течение на времето? ще ти сменят ли безплатно батерията като се изхаби като си такъв коректен наемоплатец? има още 1 куп въпроси
🙂
Все се сещам за това като ходя при Данчо в Бумер Ауто сервиза – кадърни са много момчетата там. Как ще се пренастроят, ще могат ли, какво ще трябва да инвестират в техника и обучение, за да могат да ремонтират електромобили? Ходова част, спирачки, кормилна уредба, гуми – тия неща ясни – но моторите, електрониката… В това отношение определено ще има връщане при дилърите поне докато частните сервизи не се обучат.
Аз съм за цялостна покупка на електромобила, защото смятам, че цената дори ще падне а качеството ще се повиши. С лизинга в момента производителите се опитват да “застраховат” батерийте за всякаква експлотация и възможни дефекти за сметка на потребителя. Производителя трябва да си даде точна цена и гаранция, а потребителя да си стопанисва разумно електромобила. И нека батерията не се превръща в средство чрез което производители и сервизи да “доят” периодично собствениците, тъкмо се освободихме от смяната на масло и филтри.
Вярно е, че има допълнителни въпроси.
Мога да ти отговоря на някои.
– Собствеността не се променя – никога не става твоя.
– Вноските във времето не намаляват, но те са минали няма и две години от първите договори и не зная да ли ще го променят във времето това.
– Батерията се подменя за сметка на производителя, ако в рамките на гаранцията капацитетът падне под определен процент (обикновено 80%) спрямо нова. Има си условия и варианти по тази точка в договора. След изтичане на гаранцията вече това няма да важи (тя обикновено е 8 години)
С либеризация на конверсийте нещата ще се променят. Представете си, че има производители на сертифицирани купета за електромобили, и хиляди други на компоненти за тях. Отивате в местния сервиз и ви сглабят желаната конфигурация. Навремето компютрите така пробиха.
Що се отнася до финансовата тежест на електромобила, далеч съм от мисълта, че ще разклати една система градена десетилетия, половината икономика се крепи на привързаността ни към транспорта, не е далеч времето в което ще наложат данък “електромагнитно облъчване”:).
Важното е парите които даваме къде отиват, какво ще стимулират иноваций или бюрократи.
те си се пренастройват постоянно, неизбежно е
в новите коли има все повече електроника …
въпроса е финансов … виж, че Камор и прочие вносители
не искат да инвестират в обучение и техника за електромобили
какво остава за сервиз с 4 подемника и толкова механици
Ще има скъпи блокове и модули неподлежащи на ремонт,
както е и сега при повечето коли след 2005г …
За механиците няма да е проблема, а за нас …
Програмата показва грешка Х, решение помяна на модул У,
срещу съответната сума и айде … ама това е далече от свобода,
щото има едни науки като продуктово програмиране и тн.
дето много обичат да ги ползват всички производители вече …
[QUOTE=Иван Ч.:1312]Аз съм за цялостна покупка на електромобила, защото смятам, че цената дори ще падне а качеството ще се повиши. С лизинга в момента производителите се опитват да “застраховат” батерийте за всякаква експлотация и възможни дефекти за сметка на потребителя. Производителя трябва да си даде точна цена и гаранция, а потребителя да си стопанисва разумно електромобила. И нека батерията не се превръща в средство чрез което производители и сервизи да “доят” периодично собствениците, тъкмо се освободихме от смяната на масло и филтри.[/QUOTE]
Това с точната цена и гаранция, стопанисването и че тъкмо се освободихме са много добри аргументи – над последното не се бях замислял, че може да изглежда така. Ценна гледна точка, която светва лампи!
За мен наемът на батерия има смисъл, само ако в това влиза да ти я сменят дори и след 8-ата година – така и така си е тяхна, техен си е рискът дали ще издържи и с какъв капацитет ще работи. Иначе малко безсмислено да изплащам нещо, което не е мое и на всичкото отгоре да не ми го сменят с ново, когато вече не работи както трябва.
Схемата на Нисан с това новите им батерии да стават и за първите Leaf-ове е много готина – хем караш с батерия последна технология с по-голям пробег и много по-добра защита от студ и жега, хем си караш твоята си кола, която си си купил преди години. На всичкото отгоре 5000 долара е общо взето ок за нещо, което ще ти държи още минимум 8 години, да не кажа едно 10-15.
За Приус например съм питал в ТМ Ауто – ако случайно ми се наложи, нова батерия е 6000 лв. и ми дават гаранция 1 година – пълна подигравка. Да не говорим, че новите им разработки в батериите не стават за по-старите модели… Страшен абсурд! На мен си ми харесва моята си кола, защо да не се възползвам от развитата технология и да сменя батерията с по-ново поколение, което да ми дава още повече предимства?
[QUOTE=petko_voyvoda:1311]За мен наемът на батерия има смисъл, само ако в това влиза да ти я сменят дори и след 8-ата година – така и така си е тяхна, техен си е рискът дали ще издържи и с какъв капацитет ще работи…
На мен си ми харесва моята си кола, защо да не се възползвам от развитата технология и да сменя батерията с по-ново поколение, което да ми дава още повече предимства?[/QUOTE]
Хм, това изглежда добре от потребителска точка, но от икономическа е същото като да ни поемат основните ремонти на двигателите на старите коли, пък няма такова нещо. Много ми харесва идеята някой ден да ми дадат нова батерия (например като втори собственик), но се съмнявам да отидат на такива варианти.
Едно е сигурно, обаче! Много неща ще се променят между 2015 и 2018 година и ще има напасване на пластовете според мен.
– с оглед на това, че засега слабото място на електричките е батерията не е добра идея тя да се купува, освен ако производителя гарантира, че ще я изкупи след време или я подмени с по-нов модел.
– ако се гледа рационалност и не нови методи за обирджийство е хубаво да се купи батерията и след време като има пунктове за изкупуване/рециклиране на автомобилни батерии да се отнесе там или да се подмени с по-ново поколение от подобни фирми.
Надявам се да надраснем идеята за “прееби другарче” и да разберем, че и по нормален начин може да се печели достатъчно! 🙂
Свобода няма да има, не ходете с розови очила 🙂
С навлизането на серийните електромобили,
ще ставаме все по зависими от производителя,
всички части ще са уникални и точно за този модел,
а “човъркането” от кварталния майстор ще стане почти изключено.
Вижте Тесла кво направиха с оня човек със салвиджа в щатите …
Няма да ти я включиме … и край …
Електромобила ще ни освободи от мръсните газове в града,
от плащането по-скоро не … поне така си мисля аз де 🙂
[QUOTE=mumojem:1314]Хм, това изглежда добре от потребителска точка, но от икономическа е същото като да ни поемат основните ремонти на двигателите на старите коли, пък няма такова нещо. Много ми харесва идеята някой ден да ми дадат нова батерия (например като втори собственик), но се съмнявам да отидат на такива варианти.[/QUOTE]
Да, но не ни поемат ремонта на двигателите, защото ние сме си ги платили, не са ни под наем, нали? 😉 Не виждам как ще ме карат да плащам НАЕМ на нещо, което никога няма да стане мое, че на всичкото отгоре и аз трябва да си нося последствията за него и да му треперя аз, а не собственикът му.
Все се сещам за това като ходя при Данчо в Бумер Ауто сервиза – кадърни са много момчетата там. Как ще се пренастроят, ще могат ли, какво ще трябва да инвестират в техника и обучение, за да могат да ремонтират електромобили? Ходова част, спирачки, кормилна уредба, гуми – тия неща ясни – но моторите, електрониката… В това отношение определено ще има връщане при дилърите поне докато частните сервизи не се обучат.
С либеризация на конверсийте нещата ще се променят. Представете си, че има производители на сертифицирани купета за електромобили, и хиляди други на компоненти за тях. Отивате в местния сервиз и ви сглабят желаната конфигурация. Навремето компютрите така пробиха.
Що се отнася до финансовата тежест на електромобила, далеч съм от мисълта, че ще разклати една система градена десетилетия, половината икономика се крепи на привързаността ни към транспорта, не е далеч времето в което ще наложат данък “електромагнитно облъчване”:).
Важното е парите които даваме къде отиват, какво ще стимулират иноваций или бюрократи.
Така е, двигателите си ги плащаме. За батерията – в случая с Рено, ако има проблем според условията на договора в рамките на гаранцията подмяната е за тяхна сметка. Колкото то това какво става след изтичане на гаранцията – да, тук не мога да дам мнение, защото както казах според мен е твърде рано – първите коли са на по две години и не зная какво и как би се променило след осмата година и какви ще са условията. Но ако има яснота за това естествено ще е най-добре.
Аз съм за цялостна покупка на електромобила, защото смятам, че цената дори ще падне а качеството ще се повиши. С лизинга в момента производителите се опитват да “застраховат” батерийте за всякаква експлотация и възможни дефекти за сметка на потребителя. Производителя трябва да си даде точна цена и гаранция, а потребителя да си стопанисва разумно електромобила. И нека батерията не се превръща в средство чрез което производители и сервизи да “доят” периодично собствениците, тъкмо се освободихме от смяната на масло и филтри.
те си се пренастройват постоянно, неизбежно е
в новите коли има все повече електроника …
въпроса е финансов … виж, че Камор и прочие вносители
не искат да инвестират в обучение и техника за електромобили
какво остава за сервиз с 4 подемника и толкова механици
Ще има скъпи блокове и модули неподлежащи на ремонт,
както е и сега при повечето коли след 2005г …
За механиците няма да е проблема, а за нас …
Програмата показва грешка Х, решение помяна на модул У,
срещу съответната сума и айде … ама това е далече от свобода,
щото има едни науки като продуктово програмиране и тн.
дето много обичат да ги ползват всички производители вече …
[QUOTE=Иван Ч.:1312]Аз съм за цялостна покупка на електромобила, защото смятам, че цената дори ще падне а качеството ще се повиши. С лизинга в момента производителите се опитват да “застраховат” батерийте за всякаква експлотация и възможни дефекти за сметка на потребителя. Производителя трябва да си даде точна цена и гаранция, а потребителя да си стопанисва разумно електромобила. И нека батерията не се превръща в средство чрез което производители и сервизи да “доят” периодично собствениците, тъкмо се освободихме от смяната на масло и филтри.[/QUOTE]
Това с точната цена и гаранция, стопанисването и че тъкмо се освободихме са много добри аргументи – над последното не се бях замислял, че може да изглежда така. Ценна гледна точка, която светва лампи!
– с оглед на това, че засега слабото място на електричките е батерията не е добра идея тя да се купува, освен ако производителя гарантира, че ще я изкупи след време или я подмени с по-нов модел.
– ако се гледа рационалност и не нови методи за обирджийство е хубаво да се купи батерията и след време като има пунктове за изкупуване/рециклиране на автомобилни батерии да се отнесе там или да се подмени с по-ново поколение от подобни фирми.
Надявам се да надраснем идеята за “прееби другарче” и да разберем, че и по нормален начин може да се печели достатъчно! 🙂
Свобода няма да има, не ходете с розови очила 🙂
С навлизането на серийните електромобили,
ще ставаме все по зависими от производителя,
всички части ще са уникални и точно за този модел,
а “човъркането” от кварталния майстор ще стане почти изключено.
Вижте Тесла кво направиха с оня човек със салвиджа в щатите …
Няма да ти я включиме … и край …
Електромобила ще ни освободи от мръсните газове в града,
от плащането по-скоро не … поне така си мисля аз де 🙂
Все се сещам за това като ходя при Данчо в Бумер Ауто сервиза – кадърни са много момчетата там. Как ще се пренастроят, ще могат ли, какво ще трябва да инвестират в техника и обучение, за да могат да ремонтират електромобили? Ходова част, спирачки, кормилна уредба, гуми – тия неща ясни – но моторите, електрониката… В това отношение определено ще има връщане при дилърите поне докато частните сервизи не се обучат.
С либеризация на конверсийте нещата ще се променят. Представете си, че има производители на сертифицирани купета за електромобили, и хиляди други на компоненти за тях. Отивате в местния сервиз и ви сглабят желаната конфигурация. Навремето компютрите така пробиха.
Що се отнася до финансовата тежест на електромобила, далеч съм от мисълта, че ще разклати една система градена десетилетия, половината икономика се крепи на привързаността ни към транспорта, не е далеч времето в което ще наложат данък “електромагнитно облъчване”:).
Важното е парите които даваме къде отиват, какво ще стимулират иноваций или бюрократи.
те си се пренастройват постоянно, неизбежно е
в новите коли има все повече електроника …
въпроса е финансов … виж, че Камор и прочие вносители
не искат да инвестират в обучение и техника за електромобили
какво остава за сервиз с 4 подемника и толкова механици
Ще има скъпи блокове и модули неподлежащи на ремонт,
както е и сега при повечето коли след 2005г …
За механиците няма да е проблема, а за нас …
Програмата показва грешка Х, решение помяна на модул У,
срещу съответната сума и айде … ама това е далече от свобода,
щото има едни науки като продуктово програмиране и тн.
дето много обичат да ги ползват всички производители вече …
– с оглед на това, че засега слабото място на електричките е батерията не е добра идея тя да се купува, освен ако производителя гарантира, че ще я изкупи след време или я подмени с по-нов модел.
– ако се гледа рационалност и не нови методи за обирджийство е хубаво да се купи батерията и след време като има пунктове за изкупуване/рециклиране на автомобилни батерии да се отнесе там или да се подмени с по-ново поколение от подобни фирми.
Надявам се да надраснем идеята за “прееби другарче” и да разберем, че и по нормален начин може да се печели достатъчно! 🙂
Ами то въпросът е как ще излезе по-евтино. Защото аз не съм особен фен на нещата на лизинг, на заем и под наем. Предпочитам ако не ми е належащо да не си купувам. отколкото да платя по-висока крайна цена. Ако батерията е все под наем и никога не става твоя? къде му се вижда края на това? ще ти намалят ли наема с течение на времето? ще ти сменят ли безплатно батерията като се изхаби като си такъв коректен наемоплатец? има още 1 куп въпроси
🙂
Вярно е, че има допълнителни въпроси.
Мога да ти отговоря на някои.
– Собствеността не се променя – никога не става твоя.
– Вноските във времето не намаляват, но те са минали няма и две години от първите договори и не зная да ли ще го променят във времето това.
– Батерията се подменя за сметка на производителя, ако в рамките на гаранцията капацитетът падне под определен процент (обикновено 80%) спрямо нова. Има си условия и варианти по тази точка в договора. След изтичане на гаранцията вече това няма да важи (тя обикновено е 8 години)
За мен наемът на батерия има смисъл, само ако в това влиза да ти я сменят дори и след 8-ата година – така и така си е тяхна, техен си е рискът дали ще издържи и с какъв капацитет ще работи. Иначе малко безсмислено да изплащам нещо, което не е мое и на всичкото отгоре да не ми го сменят с ново, когато вече не работи както трябва.
Схемата на Нисан с това новите им батерии да стават и за първите Leaf-ове е много готина – хем караш с батерия последна технология с по-голям пробег и много по-добра защита от студ и жега, хем си караш твоята си кола, която си си купил преди години. На всичкото отгоре 5000 долара е общо взето ок за нещо, което ще ти държи още минимум 8 години, да не кажа едно 10-15.
За Приус например съм питал в ТМ Ауто – ако случайно ми се наложи, нова батерия е 6000 лв. и ми дават гаранция 1 година – пълна подигравка. Да не говорим, че новите им разработки в батериите не стават за по-старите модели… Страшен абсурд! На мен си ми харесва моята си кола, защо да не се възползвам от развитата технология и да сменя батерията с по-ново поколение, което да ми дава още повече предимства?
[QUOTE=petko_voyvoda:1311]За мен наемът на батерия има смисъл, само ако в това влиза да ти я сменят дори и след 8-ата година – така и така си е тяхна, техен си е рискът дали ще издържи и с какъв капацитет ще работи…
На мен си ми харесва моята си кола, защо да не се възползвам от развитата технология и да сменя батерията с по-ново поколение, което да ми дава още повече предимства?[/QUOTE]
Хм, това изглежда добре от потребителска точка, но от икономическа е същото като да ни поемат основните ремонти на двигателите на старите коли, пък няма такова нещо. Много ми харесва идеята някой ден да ми дадат нова батерия (например като втори собственик), но се съмнявам да отидат на такива варианти.
Едно е сигурно, обаче! Много неща ще се променят между 2015 и 2018 година и ще има напасване на пластовете според мен.
[QUOTE=mumojem:1314]Хм, това изглежда добре от потребителска точка, но от икономическа е същото като да ни поемат основните ремонти на двигателите на старите коли, пък няма такова нещо. Много ми харесва идеята някой ден да ми дадат нова батерия (например като втори собственик), но се съмнявам да отидат на такива варианти.[/QUOTE]
Да, но не ни поемат ремонта на двигателите, защото ние сме си ги платили, не са ни под наем, нали? 😉 Не виждам как ще ме карат да плащам НАЕМ на нещо, което никога няма да стане мое, че на всичкото отгоре и аз трябва да си нося последствията за него и да му треперя аз, а не собственикът му.
Така е, двигателите си ги плащаме. За батерията – в случая с Рено, ако има проблем според условията на договора в рамките на гаранцията подмяната е за тяхна сметка. Колкото то това какво става след изтичане на гаранцията – да, тук не мога да дам мнение, защото както казах според мен е твърде рано – първите коли са на по две години и не зная какво и как би се променило след осмата година и какви ще са условията. Но ако има яснота за това естествено ще е най-добре.
Аз съм за цялостна покупка на електромобила, защото смятам, че цената дори ще падне а качеството ще се повиши. С лизинга в момента производителите се опитват да “застраховат” батерийте за всякаква експлотация и възможни дефекти за сметка на потребителя. Производителя трябва да си даде точна цена и гаранция, а потребителя да си стопанисва разумно електромобила. И нека батерията не се превръща в средство чрез което производители и сервизи да “доят” периодично собствениците, тъкмо се освободихме от смяната на масло и филтри.
[QUOTE=Иван Ч.:1312]Аз съм за цялостна покупка на електромобила, защото смятам, че цената дори ще падне а качеството ще се повиши. С лизинга в момента производителите се опитват да “застраховат” батерийте за всякаква експлотация и възможни дефекти за сметка на потребителя. Производителя трябва да си даде точна цена и гаранция, а потребителя да си стопанисва разумно електромобила. И нека батерията не се превръща в средство чрез което производители и сервизи да “доят” периодично собствениците, тъкмо се освободихме от смяната на масло и филтри.[/QUOTE]
Това с точната цена и гаранция, стопанисването и че тъкмо се освободихме са много добри аргументи – над последното не се бях замислял, че може да изглежда така. Ценна гледна точка, която светва лампи!
Свобода няма да има, не ходете с розови очила 🙂
С навлизането на серийните електромобили,
ще ставаме все по зависими от производителя,
всички части ще са уникални и точно за този модел,
а “човъркането” от кварталния майстор ще стане почти изключено.
Вижте Тесла кво направиха с оня човек със салвиджа в щатите …
Няма да ти я включиме … и край …
Електромобила ще ни освободи от мръсните газове в града,
от плащането по-скоро не … поне така си мисля аз де 🙂
Все се сещам за това като ходя при Данчо в Бумер Ауто сервиза – кадърни са много момчетата там. Как ще се пренастроят, ще могат ли, какво ще трябва да инвестират в техника и обучение, за да могат да ремонтират електромобили? Ходова част, спирачки, кормилна уредба, гуми – тия неща ясни – но моторите, електрониката… В това отношение определено ще има връщане при дилърите поне докато частните сервизи не се обучат.
С либеризация на конверсийте нещата ще се променят. Представете си, че има производители на сертифицирани купета за електромобили, и хиляди други на компоненти за тях. Отивате в местния сервиз и ви сглабят желаната конфигурация. Навремето компютрите така пробиха.
Що се отнася до финансовата тежест на електромобила, далеч съм от мисълта, че ще разклати една система градена десетилетия, половината икономика се крепи на привързаността ни към транспорта, не е далеч времето в което ще наложат данък “електромагнитно облъчване”:).
Важното е парите които даваме къде отиват, какво ще стимулират иноваций или бюрократи.
те си се пренастройват постоянно, неизбежно е
в новите коли има все повече електроника …
въпроса е финансов … виж, че Камор и прочие вносители
не искат да инвестират в обучение и техника за електромобили
какво остава за сервиз с 4 подемника и толкова механици
Ще има скъпи блокове и модули неподлежащи на ремонт,
както е и сега при повечето коли след 2005г …
За механиците няма да е проблема, а за нас …
Програмата показва грешка Х, решение помяна на модул У,
срещу съответната сума и айде … ама това е далече от свобода,
щото има едни науки като продуктово програмиране и тн.
дето много обичат да ги ползват всички производители вече …
– с оглед на това, че засега слабото място на електричките е батерията не е добра идея тя да се купува, освен ако производителя гарантира, че ще я изкупи след време или я подмени с по-нов модел.
– ако се гледа рационалност и не нови методи за обирджийство е хубаво да се купи батерията и след време като има пунктове за изкупуване/рециклиране на автомобилни батерии да се отнесе там или да се подмени с по-ново поколение от подобни фирми.
Надявам се да надраснем идеята за “прееби другарче” и да разберем, че и по нормален начин може да се печели достатъчно! 🙂