Четири нови Mahindra електрички въртят по 40 курса с едно зареждане до Тадж Махал
Емблематичната индийска структура е заплашена от замърсяването на въздуха, предизвиквано от автомобилните газове. Затова индийското правителство е създало зона на нулеви емисии около Тадж Махал, в която да се движат само електрически шатъл ванове…
Мавзолеят на Шах Джахан, издигнат от любов към третата му жена Мумтаз Махал (персийска принцеса починала през 1631 г.), и днес продължава да е едно от чудесата на света. Намира се източно от Агра (близо 1.3 милиона население) и е сред най-популярните световни туристически атракции (3 милиона посетители годишно) и част от Световното наследство на UNESCO.
Тези туристи използват шатъл ванове, които ги откарват от квартал Шилпграм до източната врата на комплекса, разстоянието между които е 1.2 километра. Опциите всъщност са две: да се возиш на карета теглена от коне или на електрически миниван.
За каретите и конете нещата са ясни, но втората опция отскоро и включва четири нови Mahindra Maxximo минивана с литиево-йонни батерии. Произведени са от Mahindra-Reva и максималната им скорост е 65 км/ч. Пробегът е около 100 км, което стига за 40 курса в двете посоки (80 еднопосочни). Другите електро возила са с оловно-киселинни батерии, с които се правят 10-12 кръгчета (и максималната им скорост е с 15 км/ч по-ниска).
Простата сметка показва, че от новите ванове ще са нужни по-малко за превоз на същия брой хора, при това по-бързо. Засега е тестова програма, но правителството се надява, ако е успешна, че ще помогне да се стимулира пазара за повече (леко)товарни електромобили.
Причината коли и въобще превозни средства с ДВГ да не се допускат на разстояние 1.5 км около Тадж Махал, е заради ефекта, който замърсяването на въздуха оказва върху монумента. Задушаващата смес от отровните газове на автомобилите постепенно превръща някога искрящо белия мрамор в жълтеникав.
Пределно ясно е, че няколко нови минивана на ток няма да спасят Тадж Махал. Но тези 3 милиона, които посещават паметника, са “рекламата” за технологията. И ако тези четири Mahindra Maxximo електрически вана направят впечатление, твърде вероятно е и други индийски производители да се заинтересуват от произвеждане на подобни електро возила. Ще е полезно за всички!
От: EVworld
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Leave a Reply