“Соленият” QUANTiNO – уникален, достъпен и на пазара от 2015
Шеф техникът на компанията Нунцио Ла Векия определя QUANTiNO като електрическа кола за всеки. Достъпна, но и с екстравагантен и уникален дизайн, при това не само концепция, а готова да излезе на пазара още тази година…
“Ще караме QUANTiNO още през 2015,” твърди Векия. “И смятаме да получим одобрение за изкарването й на пътя много бързо.”
Наскоро видяхме друго творение на nanoFlowcell® – супер електромобила с над 1,000 кс мощност QUANT F – и по негово подобие по-малкият пред-производствен вариант на QUANTiNO е с горивна клетка използваща технология базирана на задвижване с морска вода.
В бързи цифри, QUANTiNO изглежда така:
- 136 кс мощност
- 200 км/ч макс. скорост
- 1,000 км пробег
- 4,20 м дължина
- 22-инчови колела
Идеята на nanoFlowcell е различна от тази на останалите електромобили с горивна клетка. Тази на QUANTiNO не използва водород, а се захранва от два 175-литрови резервоара с физиологичен разтвор на морска вода. Течността е незапалима и чрез нея nanoFlowcell® системата генерира електроенергия. Пълненето е като на стандартна кола, с уточнението, че двата резервоара се зареждат едновременно. Бая литри са, та може да взима повечко време.
При QUANTiNO има един друг много важен технически факт – електрическата система не е високоволтова и работи само на 48 волта. Съответно с комбинация от nanoFlowcell® технологията, буферна система и електромотори екипът е постигал 4 х 25 кВт или около 136 кс мощност.
Такава е системата (48V) и на нашия Рено Туизи – много е подходяща за голф колички, електро скутери и малки градски електро возила. Използването й в динамичен електромобил с такива параметри обаче е необичайно.
За разлика от “силовите” системи, нисковолтовите не се нуждаят от сложни защити и в съответствие с ECE-R 100 за тях не са необходими допълнителни мерки за предотвратяване на случаен контакт. Това от своя страна прави хомологацията много по-бърза и защитата на системата е по-лесна за разработка и изпълнение.
Чудесно е, че Векия нарича QUANTiNO достъпен и “за всеки,” но засега още няма информация колко ще струва колата. Като го гледаме как изглежда, под “достъпна” може би имат предвид спрямо QUANT F, който ще излиза доста солено. Ама така е с колите на солена вода ;).
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Comments (18)
Е, сигурно ще трябва да почакам следващия “още по-достъпен” модел, за да си го позволя, но много се радвам, че тези хора разработват технологията с пълна сила. По-ниското напрежение обаче според мен, би трябвало да значи по-дебели кабели, защото тогава тока е по-голям. Освен това се чудя, ако ще е толкова масов модел, още тази година, къде и как ще се зарежда?
Как къде ще се зарежда? На морето 😀 Шегувам се, принципно ще е лесно и евтино човек и сам да си направи физиологичния разтвор, ако съдържа само дестилирана вода и морска сол, като само трябва да се изясни каква трябва да е концентрацията, но и още не съм сигурен, че няма други съставки, така че, ако се окаже, че има, се надявам да са достъпни.
Много ме кефят пичовете от nanoFlowcell. Пожелавам им успех и дано да дойдат за някой тест-драйв.
Е, сигурно ще трябва да почакам следващия “още по-достъпен” модел, за да си го позволя, но много се радвам, че тези хора разработват технологията с пълна сила. По-ниското напрежение обаче според мен, би трябвало да значи по-дебели кабели, защото тогава тока е по-голям. Освен това се чудя, ако ще е толкова масов модел, още тази година, къде и как ще се зарежда?
Как къде ще се зарежда? На морето 😀 Шегувам се, принципно ще е лесно и евтино човек и сам да си направи физиологичния разтвор, ако съдържа само дестилирана вода и морска сол, като само трябва да се изясни каква трябва да е концентрацията, но и още не съм сигурен, че няма други съставки, така че, ако се окаже, че има, се надявам да са достъпни.
Много ме кефят пичовете от nanoFlowcell. Пожелавам им успех и дано да дойдат за някой тест-драйв.
Е, сигурно ще трябва да почакам следващия “още по-достъпен” модел, за да си го позволя, но много се радвам, че тези хора разработват технологията с пълна сила. По-ниското напрежение обаче според мен, би трябвало да значи по-дебели кабели, защото тогава тока е по-голям. Освен това се чудя, ако ще е толкова масов модел, още тази година, къде и как ще се зарежда?
Как къде ще се зарежда? На морето 😀 Шегувам се, принципно ще е лесно и евтино човек и сам да си направи физиологичния разтвор, ако съдържа само дестилирана вода и морска сол, като само трябва да се изясни каква трябва да е концентрацията, но и още не съм сигурен, че няма други съставки, така че, ако се окаже, че има, се надявам да са достъпни.
Много ме кефят пичовете от nanoFlowcell. Пожелавам им успех и дано да дойдат за някой тест-драйв.
Е, сигурно ще трябва да почакам следващия “още по-достъпен” модел, за да си го позволя, но много се радвам, че тези хора разработват технологията с пълна сила. По-ниското напрежение обаче според мен, би трябвало да значи по-дебели кабели, защото тогава тока е по-голям. Освен това се чудя, ако ще е толкова масов модел, още тази година, къде и как ще се зарежда?
Как къде ще се зарежда? На морето 😀 Шегувам се, принципно ще е лесно и евтино човек и сам да си направи физиологичния разтвор, ако съдържа само дестилирана вода и морска сол, като само трябва да се изясни каква трябва да е концентрацията, но и още не съм сигурен, че няма други съставки, така че, ако се окаже, че има, се надявам да са достъпни.
Много ме кефят пичовете от nanoFlowcell. Пожелавам им успех и дано да дойдат за някой тест-драйв.
Е, сигурно ще трябва да почакам следващия “още по-достъпен” модел, за да си го позволя, но много се радвам, че тези хора разработват технологията с пълна сила. По-ниското напрежение обаче според мен, би трябвало да значи по-дебели кабели, защото тогава тока е по-голям. Освен това се чудя, ако ще е толкова масов модел, още тази година, къде и как ще се зарежда?
Как къде ще се зарежда? На морето 😀 Шегувам се, принципно ще е лесно и евтино човек и сам да си направи физиологичния разтвор, ако съдържа само дестилирана вода и морска сол, като само трябва да се изясни каква трябва да е концентрацията, но и още не съм сигурен, че няма други съставки, така че, ако се окаже, че има, се надявам да са достъпни.
Много ме кефят пичовете от nanoFlowcell. Пожелавам им успех и дано да дойдат за някой тест-драйв.
Е, сигурно ще трябва да почакам следващия “още по-достъпен” модел, за да си го позволя, но много се радвам, че тези хора разработват технологията с пълна сила. По-ниското напрежение обаче според мен, би трябвало да значи по-дебели кабели, защото тогава тока е по-голям. Освен това се чудя, ако ще е толкова масов модел, още тази година, къде и как ще се зарежда?
Как къде ще се зарежда? На морето 😀 Шегувам се, принципно ще е лесно и евтино човек и сам да си направи физиологичния разтвор, ако съдържа само дестилирана вода и морска сол, като само трябва да се изясни каква трябва да е концентрацията, но и още не съм сигурен, че няма други съставки, така че, ако се окаже, че има, се надявам да са достъпни.
Много ме кефят пичовете от nanoFlowcell. Пожелавам им успех и дано да дойдат за някой тест-драйв.
Е, сигурно ще трябва да почакам следващия “още по-достъпен” модел, за да си го позволя, но много се радвам, че тези хора разработват технологията с пълна сила. По-ниското напрежение обаче според мен, би трябвало да значи по-дебели кабели, защото тогава тока е по-голям. Освен това се чудя, ако ще е толкова масов модел, още тази година, къде и как ще се зарежда?
Как къде ще се зарежда? На морето 😀 Шегувам се, принципно ще е лесно и евтино човек и сам да си направи физиологичния разтвор, ако съдържа само дестилирана вода и морска сол, като само трябва да се изясни каква трябва да е концентрацията, но и още не съм сигурен, че няма други съставки, така че, ако се окаже, че има, се надявам да са достъпни.
Много ме кефят пичовете от nanoFlowcell. Пожелавам им успех и дано да дойдат за някой тест-драйв.
Е, сигурно ще трябва да почакам следващия “още по-достъпен” модел, за да си го позволя, но много се радвам, че тези хора разработват технологията с пълна сила. По-ниското напрежение обаче според мен, би трябвало да значи по-дебели кабели, защото тогава тока е по-голям. Освен това се чудя, ако ще е толкова масов модел, още тази година, къде и как ще се зарежда?
Как къде ще се зарежда? На морето 😀 Шегувам се, принципно ще е лесно и евтино човек и сам да си направи физиологичния разтвор, ако съдържа само дестилирана вода и морска сол, като само трябва да се изясни каква трябва да е концентрацията, но и още не съм сигурен, че няма други съставки, така че, ако се окаже, че има, се надявам да са достъпни.
Много ме кефят пичовете от nanoFlowcell. Пожелавам им успех и дано да дойдат за някой тест-драйв.
Е, сигурно ще трябва да почакам следващия “още по-достъпен” модел, за да си го позволя, но много се радвам, че тези хора разработват технологията с пълна сила. По-ниското напрежение обаче според мен, би трябвало да значи по-дебели кабели, защото тогава тока е по-голям. Освен това се чудя, ако ще е толкова масов модел, още тази година, къде и как ще се зарежда?
Как къде ще се зарежда? На морето 😀 Шегувам се, принципно ще е лесно и евтино човек и сам да си направи физиологичния разтвор, ако съдържа само дестилирана вода и морска сол, като само трябва да се изясни каква трябва да е концентрацията, но и още не съм сигурен, че няма други съставки, така че, ако се окаже, че има, се надявам да са достъпни.
Много ме кефят пичовете от nanoFlowcell. Пожелавам им успех и дано да дойдат за някой тест-драйв.