Следващ електро модел от BMW – след 2020 г…

bmw_i3_amsterdam

Следващ електро модел от BMW – след 2020 г…

bmw_i3_amsterdam
В този блог: Задават се подобрения в батериите на i3 и i8, но без ъпгрейд за първите модели.

Новият човек отговорен за проучвания и разработки в BMW, Клаус Фролих, каза в интервю за Automotive News Europe, че трета BMW i кола ще има, но най-рано през 2020 г…

По думите на Фролих, “Все още сме във фаза на стратегическо проучване и обсъждане. Екипите започват от бял лист хартия, дискутират с клиенти, представят идеите и след това решаваме.” Но за отлагането изглежда има друга по-вероятна причина – промяна в ръководството на компанията.

Фролих отхвърля медийни спекулации за трети модел след i3 и i8 базиран на X5 и казва, че мисията на “i” подмарката е да промени възприятията за производителността и дизайна на колите с ниски емисии. Следователно не може да става дума за преоборудване на съществуващ BMW автомобил, който да бъде наречен i-модел.

Целта на i електро колите на BMW е също така те да са отправна точка за внедряване на напреднали технологии в конвенционални модели на компанията. Пример за това са карбоновите структури на двата електромобила.

Пет години без нов модел са много, но ако не друго през това време първите два ще бъдат постепенно подобрявани. Това според Фролих означава минимум 20 процента подобрение в енергийната плътност на батериите на всеки три години.

Тези дни BMW представи X5 плъгин хибрид с 30 км електро пробег и потребителските коментари за това са, че е несериозно. Така ще изглежда и BMW i3 с около 200 км пробег през 2020 г, като се има предвид, че през 2017 г. на пазара се очакват поне три масови електромобила с 300 км автономия.

Има и една неприятна за първите BMW i потребители новина – новите батерии няма да са съвместими с първите коли. “Не смятам, че има смисъл да монтираме нови батерии в предишни модели и вместо това, когато имаме по-добри батерии, можем да предложим модели с повече пробег или същия пробег на по-ниска цена,” защитава решението на компанията Фролих.

Както и да го гледаме пет години наистина са много при сегашното бързо развитие на технологиите. Причина за това може да е, че сегашният ИД на BMW Норберт Райтхофер, който одобри i-проекта, през май отстъпва мястото си на Харалд Крюгер, който е известен с по-прагматичното си отношение към електромобилите.

Спряганият за заместник на Райтхофер, Херберт Дийс, който отговаряше за старта на i3 и i8, наскоро се премести във Volkswagen.

С това близките планове за BMW i5 и i7 изглежда се отдалечават, но и преди сме ставали свидетели на промени в курса, така че и сега не са изключени. Ако не се стигне до такива, в следващите пет години може да нямаме много поводи да пишем на електромобилна тема за BMW

От: EV News

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Comments (27)

  • Петър Стойчев Reply

    Както казах по-рано големите производители просто отбиват номера..

    Това е и една от основните разлики между гиганти като ГМ и БМВ и Тесла. Последните правят обновявания дори на батериите на старите си модели (роудстър). За контраст ГМ не иска и да чуе да предостави по-добри батерии за т нар. early adopters на Volt.. да не говорим, че дори навигацията не обновява… камо ли елементарни firmware ъпдейти. BMW пък са искали 200 долара за ъпдейт на навигацията на i3 .
    Докато всичко това при тесла е с малка абонаментна поддръжка.. (но има защо),.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    Както казах по-рано големите производители просто отбиват номера..

    Това е и една от основните разлики между гиганти като ГМ и БМВ и Тесла. Последните правят обновявания дори на батериите на старите си модели (роудстър). За контраст ГМ не иска и да чуе да предостави по-добри батерии за т нар. early adopters на Volt.. да не говорим, че дори навигацията не обновява… камо ли елементарни firmware ъпдейти. BMW пък са искали 200 долара за ъпдейт на навигацията на i3 .
    Докато всичко това при тесла е с малка абонаментна поддръжка.. (но има защо),.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Новият изпълнителен директор май не е много фен на електромобилите, което – след като настоящият се осмели да тръгне в нова посока – с това връщане назад ще им изиграе лоша шегица на BMW.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Новият изпълнителен директор май не е много фен на електромобилите, което – след като настоящият се осмели да тръгне в нова посока – с това връщане назад ще им изиграе лоша шегица на BMW.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • zlatanski Reply

    Да се надяваме че Райтхофер ще даде сериозен тласък на електромобилността в VW.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • zlatanski Reply

    Да се надяваме че Райтхофер ще даде сериозен тласък на електромобилността в VW.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    Както казах по-рано големите производители просто отбиват номера..

    Това е и една от основните разлики между гиганти като ГМ и БМВ и Тесла. Последните правят обновявания дори на батериите на старите си модели (роудстър). За контраст ГМ не иска и да чуе да предостави по-добри батерии за т нар. early adopters на Volt.. да не говорим, че дори навигацията не обновява… камо ли елементарни firmware ъпдейти. BMW пък са искали 200 долара за ъпдейт на навигацията на i3 .
    Докато всичко това при тесла е с малка абонаментна поддръжка.. (но има защо),.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Новият изпълнителен директор май не е много фен на електромобилите, което – след като настоящият се осмели да тръгне в нова посока – с това връщане назад ще им изиграе лоша шегица на BMW.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • zlatanski Reply

    Да се надяваме че Райтхофер ще даде сериозен тласък на електромобилността в VW.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    Както казах по-рано големите производители просто отбиват номера..

    Това е и една от основните разлики между гиганти като ГМ и БМВ и Тесла. Последните правят обновявания дори на батериите на старите си модели (роудстър). За контраст ГМ не иска и да чуе да предостави по-добри батерии за т нар. early adopters на Volt.. да не говорим, че дори навигацията не обновява… камо ли елементарни firmware ъпдейти. BMW пък са искали 200 долара за ъпдейт на навигацията на i3 .
    Докато всичко това при тесла е с малка абонаментна поддръжка.. (но има защо),.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Новият изпълнителен директор май не е много фен на електромобилите, което – след като настоящият се осмели да тръгне в нова посока – с това връщане назад ще им изиграе лоша шегица на BMW.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    Както казах по-рано големите производители просто отбиват номера..

    Това е и една от основните разлики между гиганти като ГМ и БМВ и Тесла. Последните правят обновявания дори на батериите на старите си модели (роудстър). За контраст ГМ не иска и да чуе да предостави по-добри батерии за т нар. early adopters на Volt.. да не говорим, че дори навигацията не обновява… камо ли елементарни firmware ъпдейти. BMW пък са искали 200 долара за ъпдейт на навигацията на i3 .
    Докато всичко това при тесла е с малка абонаментна поддръжка.. (но има защо),.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • zlatanski Reply

    Да се надяваме че Райтхофер ще даде сериозен тласък на електромобилността в VW.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Новият изпълнителен директор май не е много фен на електромобилите, което – след като настоящият се осмели да тръгне в нова посока – с това връщане назад ще им изиграе лоша шегица на BMW.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • zlatanski Reply

    Да се надяваме че Райтхофер ще даде сериозен тласък на електромобилността в VW.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    Както казах по-рано големите производители просто отбиват номера..

    Това е и една от основните разлики между гиганти като ГМ и БМВ и Тесла. Последните правят обновявания дори на батериите на старите си модели (роудстър). За контраст ГМ не иска и да чуе да предостави по-добри батерии за т нар. early adopters на Volt.. да не говорим, че дори навигацията не обновява… камо ли елементарни firmware ъпдейти. BMW пък са искали 200 долара за ъпдейт на навигацията на i3 .
    Докато всичко това при тесла е с малка абонаментна поддръжка.. (но има защо),.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Новият изпълнителен директор май не е много фен на електромобилите, което – след като настоящият се осмели да тръгне в нова посока – с това връщане назад ще им изиграе лоша шегица на BMW.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • zlatanski Reply

    Да се надяваме че Райтхофер ще даде сериозен тласък на електромобилността в VW.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    Както казах по-рано големите производители просто отбиват номера..

    Това е и една от основните разлики между гиганти като ГМ и БМВ и Тесла. Последните правят обновявания дори на батериите на старите си модели (роудстър). За контраст ГМ не иска и да чуе да предостави по-добри батерии за т нар. early adopters на Volt.. да не говорим, че дори навигацията не обновява… камо ли елементарни firmware ъпдейти. BMW пък са искали 200 долара за ъпдейт на навигацията на i3 .
    Докато всичко това при тесла е с малка абонаментна поддръжка.. (но има защо),.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Новият изпълнителен директор май не е много фен на електромобилите, което – след като настоящият се осмели да тръгне в нова посока – с това връщане назад ще им изиграе лоша шегица на BMW.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • zlatanski Reply

    Да се надяваме че Райтхофер ще даде сериозен тласък на електромобилността в VW.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    Както казах по-рано големите производители просто отбиват номера..

    Това е и една от основните разлики между гиганти като ГМ и БМВ и Тесла. Последните правят обновявания дори на батериите на старите си модели (роудстър). За контраст ГМ не иска и да чуе да предостави по-добри батерии за т нар. early adopters на Volt.. да не говорим, че дори навигацията не обновява… камо ли елементарни firmware ъпдейти. BMW пък са искали 200 долара за ъпдейт на навигацията на i3 .
    Докато всичко това при тесла е с малка абонаментна поддръжка.. (но има защо),.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Новият изпълнителен директор май не е много фен на електромобилите, което – след като настоящият се осмели да тръгне в нова посока – с това връщане назад ще им изиграе лоша шегица на BMW.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • zlatanski Reply

    Да се надяваме че Райтхофер ще даде сериозен тласък на електромобилността в VW.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    Както казах по-рано големите производители просто отбиват номера..

    Това е и една от основните разлики между гиганти като ГМ и БМВ и Тесла. Последните правят обновявания дори на батериите на старите си модели (роудстър). За контраст ГМ не иска и да чуе да предостави по-добри батерии за т нар. early adopters на Volt.. да не говорим, че дори навигацията не обновява… камо ли елементарни firmware ъпдейти. BMW пък са искали 200 долара за ъпдейт на навигацията на i3 .
    Докато всичко това при тесла е с малка абонаментна поддръжка.. (но има защо),.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Новият изпълнителен директор май не е много фен на електромобилите, което – след като настоящият се осмели да тръгне в нова посока – с това връщане назад ще им изиграе лоша шегица на BMW.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • zlatanski Reply

    Да се надяваме че Райтхофер ще даде сериозен тласък на електромобилността в VW.

    November 30, -0001 at 12:00 am

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *