Електробус(и) в Пловдив – въпрос на сметки
В Под тепето чета за отзивите от теста на инж. Дошков, управител на фирма “Хеброс бус”, която обмисля покупка на такива електробуси…
Първо, тестовата машина е на 4 години и според Дошков е способна да изминава до 220 км с едно зареждане. Максималната скорост е 80 км/ч. На сайта на SOR видях различни модели, с различни батерии и пробег. Тези 220 км са възможни, като има и други опции. но реалният пробег се установява най-добре след тестове.
Компанията на Дошков напълно одобрява техническите характеристики на чешкия електробус, но цената… там започва буксуването. Според него, цената на нов електробус е около €200,000. Това е учудваща информация за мен – няма да откажа повече по въпроса като например кой точно продава електробуси на цената на едно BMW i8 и половина.
Съответно, чехите искат €400,000 за возилото, което е два пъти повече от стойността на закупени от “Хеброс бус” метанови автобуси. Картинката се понарежда…
Намеренията на “Хеброс бус” са да се оборудва с 4-5 нови “рейса”, но не и на обявената от SOR цена. На въпрос дали общината ще подкрепи “Хеброс бус”, Дошков отговаря:
“Предполагам, че не. Досега в конкурсите за разпределяне на градските линии с най-голяма тежест е критерият „нови автобуси“. Няма въобще опция за по-високо точкуване за електробуси.”
Друго интересно в интервюто за мен е, че според Дошков (както е цитиран от Под тепето с отговор на въпрос дали има електробуси в други градове): “Има, но те работят на друг, коренно различен принцип – не са с батерии, а с кондензатори. Могат да изминат 20 км, след което трябва да се заредят на спирката, за да продължат. Освен това този тип зареждане създава силно електромагнитно поле, което се отразява зле на хората със сърдечносъдови заболявания. Говори се, че ще ги спрат.”
За електробуса в София – поздравявам се дето се вика всеки ден с шофьора като го подминавам с туизито. Нямам представя кой какво говори и откъде е информацията за силното електромагнитно поле и лошото му влияние върху хора със сърдечносъдови заболявания. Досега не съм попадал на такава.
И накрая, “Хеброс бус” вече е получавала оферта за електробуси и от китайската BYD, но преговорите ударили на камък, защото “ни беше съобщена твърде висока цена, така че да се откажем”. И тук греда.
Хубаво е, че Пловдив ще е Европейска столица на културата 2019. Още по-хубаво ще е да се погрижим да му поизчистим доста мръсния въздух на този хубав наш град (пък и на много други). Ама, въпрос на сметки…
Източник: Под тепето
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Leave a Reply