Готов е коридорът с 8 бързи зарядни между Берлин и Мюнхен
В този блог: BMW, E.ON и Siemens завършиха монтажа на 8 DC бързи зарядни на магистрала A9.
Пътят свързва Берлин и Мюнхен, като инициативата за монтаж на зарядни станции за електромобили е част от рамката “Electromobility Connects” финансирана от германското правителство. С приключване на проекта, Allego GmbH се заема с търговската дейност на станциите…
Устройствата са монтирани на разстояния от макс. 90 километра, което позволява пътуване по един от най-натоварените германски маршрути дълъг над 430 км.
Част от устройствата бяха открити за обществено ползване още през май 2014 г., свързвайки Мюнхен с Лайпциг. С монтажа на последната станция в Десау, коридорът вече стига до Берлин. В съответствие с ЕС Директивата за Разгръщане на инфраструктура за алтернативни горива и стандартизиращата пътна карта на Националната платформа за електромобилност на Германия, всяко зарядно устройство трябва да има CCS (50 kW DC) и IEC type 2 (22kW AC) контакти.
Достъпът до зарядните станции става чрез SMS платежна система, което позволява те да бъдат активирани от мобилен телефон с абонамент за платежни услуги в Германия. DC зареждането струва €3 на 10 минути време за зареждане, докато AC зареждането струва €2 на 30 минути. Ето какво означава това в реални условия за 2 електромобила с идентичен капацитет на батерията:
- Nissan LEAF (24 кВтч батерия) за DC зареждане;
- Renault ZOE (22 кВтч батерия) за AC зареждане:
Ето и цифрите:
- DC зареждане (LEAF) с 50 кВт мощност (CCS контакт) 0-80% за 30 мин = 3 х €3 = €9
- AC зареждане (ZOE) с 22 кВт мощност (Тип 2 контакт) 0-80% за 60 мин = 2 х €2 = €4
Според Германската асоциация за енергийни и водни ресурси средната цена на електроенергията за бита през 2015 г. е 28.72 евро цента на кВтч и 15.23 Евро цента на кВтч за индустрията. При AC зареждане на LEAF (с Тип 1 към Тип 2 кабел) времето е 4 часа, защото бордовото зарядно е с 6.6 кВт мощност, за разлика от това на ZOE – 22 кВт.
Това е по стандартния показател, който повечето автопроизводители използват, за зареждане на батерията – от 0 до 80%. Второто ОК, но кой би искал да стига да зарядна станция “на мускили”. Затова по-практичният диапазон като че ли е нещо от типа на: от 10-15% до 80-85%. Просто е по-вероятно да пристигаш на зареждачка с поне малко енергия в батерията, иначе е прекалено на ръб.
Колкото до разликата в цената отгоре – поне по този германски коридор с бързи зареждачки за електромобили, който бърза ще трябва да плаща повече.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Comments (72)
При максимална мощност цената е 0,36€/kWh DC i 0,18€/kWh AC.
Чудесно 🙂 Дано да не стават опашки, като се увеличи броя на електромобилите 🙂
При максимална мощност цената е 0,36€/kWh DC i 0,18€/kWh AC.
Вероятно, зареждането на АС е толкова евтино, че хората ще си зареждат там и домашните акумулатори 🙂
Да ама ако станциите имат само CCS и Type 2 както се изисква, Nissan LEAF с CHAdeMO няма да може да се зарежда с DC, а само със 6.6 kW AC с Type 2r към Type 1p адаптер. Това ще е доста бавно (4 часа) и невероятно скъпо (€24). Ако колата е само с 3.3 kW зареждащо двойно по-бавно и по-скъпо.
Немски протекционизъм… По-лесно с eGolf или i3
Чудесно 🙂 Дано да не стават опашки, като се увеличи броя на електромобилите 🙂
Вероятно, зареждането на АС е толкова евтино, че хората ще си зареждат там и домашните акумулатори 🙂
€2 x 2 x 4 = €16, кой не може да смята? 🙂
Да ама ако станциите имат само CCS и Type 2 както се изисква, Nissan LEAF с CHAdeMO няма да може да се зарежда с DC, а само със 6.6 kW AC с Type 2r към Type 1p адаптер. Това ще е доста бавно (4 часа) и невероятно скъпо (€24). Ако колата е само с 3.3 kW зареждащо двойно по-бавно и по-скъпо.
Немски протекционизъм… По-лесно с eGolf или i3
[QUOTE=vdiv:1668]€2 x 2 x 4 = €16, кой не може да смята? :)[/QUOTE]
А, къде е това?
€2 x 2 x 4 = €16, кой не може да смята? 🙂
Според мене vdiv има предвид, че на Нисана реално ще му трябват 4 часа, а не 1 за да се зареди, поради ползването на тип1 към тип2 кабел/адаптер. Аз пък реших, че станцията поема контрола, а не бордовото зарядно, въпреки преходника….. и за това си е 22кв……
Наистина кашата с кабелите и стандартите е голяма 🙂 Дано някой ден производителите стигнат до нещо единно – но се съмнявам, при положение, че вече са инсталирани толкова много различни станции по света.
[QUOTE=vdiv:1668]€2 x 2 x 4 = €16, кой не може да смята? :)[/QUOTE]
А, къде е това?
Така погледнато да, но точно затова давам примера за AC зареждане с Renault ZOE, който има 22 кВт бордово зарядно.
За връзката станция зарядно:
При DC зареждане станцията вкарва ток директно в батерията
При AC зареждане колата казва на станцията имам “такова” зарядно и станцията подава съответната мощност и примерът с LEAF и тип 1 към тип 2 кабел е правилен (4 часа с 6.6 кВт бордово).
Според мене vdiv има предвид, че на Нисана реално ще му трябват 4 часа, а не 1 за да се зареди, поради ползването на тип1 към тип2 кабел/адаптер. Аз пък реших, че станцията поема контрола, а не бордовото зарядно, въпреки преходника….. и за това си е 22кв……
Наистина кашата с кабелите и стандартите е голяма 🙂 Дано някой ден производителите стигнат до нещо единно – но се съмнявам, при положение, че вече са инсталирани толкова много различни станции по света.
Така погледнато да, но точно затова давам примера за AC зареждане с Renault ZOE, който има 22 кВт бордово зарядно.
За връзката станция зарядно:
При DC зареждане станцията вкарва ток директно в батерията
При AC зареждане колата казва на станцията имам “такова” зарядно и станцията подава съответната мощност и примерът с LEAF и тип 1 към тип 2 кабел е правилен (4 часа с 6.6 кВт бордово).
При максимална мощност цената е 0,36€/kWh DC i 0,18€/kWh AC.
Чудесно 🙂 Дано да не стават опашки, като се увеличи броя на електромобилите 🙂
При максимална мощност цената е 0,36€/kWh DC i 0,18€/kWh AC.
Чудесно 🙂 Дано да не стават опашки, като се увеличи броя на електромобилите 🙂
Вероятно, зареждането на АС е толкова евтино, че хората ще си зареждат там и домашните акумулатори 🙂
Вероятно, зареждането на АС е толкова евтино, че хората ще си зареждат там и домашните акумулатори 🙂
Да ама ако станциите имат само CCS и Type 2 както се изисква, Nissan LEAF с CHAdeMO няма да може да се зарежда с DC, а само със 6.6 kW AC с Type 2r към Type 1p адаптер. Това ще е доста бавно (4 часа) и невероятно скъпо (€24). Ако колата е само с 3.3 kW зареждащо двойно по-бавно и по-скъпо.
Немски протекционизъм… По-лесно с eGolf или i3
€2 x 2 x 4 = €16, кой не може да смята? 🙂
Да ама ако станциите имат само CCS и Type 2 както се изисква, Nissan LEAF с CHAdeMO няма да може да се зарежда с DC, а само със 6.6 kW AC с Type 2r към Type 1p адаптер. Това ще е доста бавно (4 часа) и невероятно скъпо (€24). Ако колата е само с 3.3 kW зареждащо двойно по-бавно и по-скъпо.
Немски протекционизъм… По-лесно с eGolf или i3
€2 x 2 x 4 = €16, кой не може да смята? 🙂
[QUOTE=vdiv:1668]€2 x 2 x 4 = €16, кой не може да смята? :)[/QUOTE]
А, къде е това?
При максимална мощност цената е 0,36€/kWh DC i 0,18€/kWh AC.
Според мене vdiv има предвид, че на Нисана реално ще му трябват 4 часа, а не 1 за да се зареди, поради ползването на тип1 към тип2 кабел/адаптер. Аз пък реших, че станцията поема контрола, а не бордовото зарядно, въпреки преходника….. и за това си е 22кв……
Наистина кашата с кабелите и стандартите е голяма 🙂 Дано някой ден производителите стигнат до нещо единно – но се съмнявам, при положение, че вече са инсталирани толкова много различни станции по света.
[QUOTE=vdiv:1668]€2 x 2 x 4 = €16, кой не може да смята? :)[/QUOTE]
А, къде е това?
Чудесно 🙂 Дано да не стават опашки, като се увеличи броя на електромобилите 🙂
Според мене vdiv има предвид, че на Нисана реално ще му трябват 4 часа, а не 1 за да се зареди, поради ползването на тип1 към тип2 кабел/адаптер. Аз пък реших, че станцията поема контрола, а не бордовото зарядно, въпреки преходника….. и за това си е 22кв……
Наистина кашата с кабелите и стандартите е голяма 🙂 Дано някой ден производителите стигнат до нещо единно – но се съмнявам, при положение, че вече са инсталирани толкова много различни станции по света.
Вероятно, зареждането на АС е толкова евтино, че хората ще си зареждат там и домашните акумулатори 🙂
Така погледнато да, но точно затова давам примера за AC зареждане с Renault ZOE, който има 22 кВт бордово зарядно.
За връзката станция зарядно:
При DC зареждане станцията вкарва ток директно в батерията
При AC зареждане колата казва на станцията имам “такова” зарядно и станцията подава съответната мощност и примерът с LEAF и тип 1 към тип 2 кабел е правилен (4 часа с 6.6 кВт бордово).
Така погледнато да, но точно затова давам примера за AC зареждане с Renault ZOE, който има 22 кВт бордово зарядно.
За връзката станция зарядно:
При DC зареждане станцията вкарва ток директно в батерията
При AC зареждане колата казва на станцията имам “такова” зарядно и станцията подава съответната мощност и примерът с LEAF и тип 1 към тип 2 кабел е правилен (4 часа с 6.6 кВт бордово).
Да ама ако станциите имат само CCS и Type 2 както се изисква, Nissan LEAF с CHAdeMO няма да може да се зарежда с DC, а само със 6.6 kW AC с Type 2r към Type 1p адаптер. Това ще е доста бавно (4 часа) и невероятно скъпо (€24). Ако колата е само с 3.3 kW зареждащо двойно по-бавно и по-скъпо.
Немски протекционизъм… По-лесно с eGolf или i3
€2 x 2 x 4 = €16, кой не може да смята? 🙂
[QUOTE=vdiv:1668]€2 x 2 x 4 = €16, кой не може да смята? :)[/QUOTE]
А, къде е това?
Според мене vdiv има предвид, че на Нисана реално ще му трябват 4 часа, а не 1 за да се зареди, поради ползването на тип1 към тип2 кабел/адаптер. Аз пък реших, че станцията поема контрола, а не бордовото зарядно, въпреки преходника….. и за това си е 22кв……
Наистина кашата с кабелите и стандартите е голяма 🙂 Дано някой ден производителите стигнат до нещо единно – но се съмнявам, при положение, че вече са инсталирани толкова много различни станции по света.
Така погледнато да, но точно затова давам примера за AC зареждане с Renault ZOE, който има 22 кВт бордово зарядно.
За връзката станция зарядно:
При DC зареждане станцията вкарва ток директно в батерията
При AC зареждане колата казва на станцията имам “такова” зарядно и станцията подава съответната мощност и примерът с LEAF и тип 1 към тип 2 кабел е правилен (4 часа с 6.6 кВт бордово).
При максимална мощност цената е 0,36€/kWh DC i 0,18€/kWh AC.
Чудесно 🙂 Дано да не стават опашки, като се увеличи броя на електромобилите 🙂
Вероятно, зареждането на АС е толкова евтино, че хората ще си зареждат там и домашните акумулатори 🙂
Да ама ако станциите имат само CCS и Type 2 както се изисква, Nissan LEAF с CHAdeMO няма да може да се зарежда с DC, а само със 6.6 kW AC с Type 2r към Type 1p адаптер. Това ще е доста бавно (4 часа) и невероятно скъпо (€24). Ако колата е само с 3.3 kW зареждащо двойно по-бавно и по-скъпо.
Немски протекционизъм… По-лесно с eGolf или i3
€2 x 2 x 4 = €16, кой не може да смята? 🙂
[QUOTE=vdiv:1668]€2 x 2 x 4 = €16, кой не може да смята? :)[/QUOTE]
А, къде е това?
При максимална мощност цената е 0,36€/kWh DC i 0,18€/kWh AC.
Чудесно 🙂 Дано да не стават опашки, като се увеличи броя на електромобилите 🙂
Според мене vdiv има предвид, че на Нисана реално ще му трябват 4 часа, а не 1 за да се зареди, поради ползването на тип1 към тип2 кабел/адаптер. Аз пък реших, че станцията поема контрола, а не бордовото зарядно, въпреки преходника….. и за това си е 22кв……
Наистина кашата с кабелите и стандартите е голяма 🙂 Дано някой ден производителите стигнат до нещо единно – но се съмнявам, при положение, че вече са инсталирани толкова много различни станции по света.
Така погледнато да, но точно затова давам примера за AC зареждане с Renault ZOE, който има 22 кВт бордово зарядно.
За връзката станция зарядно:
При DC зареждане станцията вкарва ток директно в батерията
При AC зареждане колата казва на станцията имам “такова” зарядно и станцията подава съответната мощност и примерът с LEAF и тип 1 към тип 2 кабел е правилен (4 часа с 6.6 кВт бордово).
Вероятно, зареждането на АС е толкова евтино, че хората ще си зареждат там и домашните акумулатори 🙂
Да ама ако станциите имат само CCS и Type 2 както се изисква, Nissan LEAF с CHAdeMO няма да може да се зарежда с DC, а само със 6.6 kW AC с Type 2r към Type 1p адаптер. Това ще е доста бавно (4 часа) и невероятно скъпо (€24). Ако колата е само с 3.3 kW зареждащо двойно по-бавно и по-скъпо.
Немски протекционизъм… По-лесно с eGolf или i3
€2 x 2 x 4 = €16, кой не може да смята? 🙂
[QUOTE=vdiv:1668]€2 x 2 x 4 = €16, кой не може да смята? :)[/QUOTE]
А, къде е това?
Според мене vdiv има предвид, че на Нисана реално ще му трябват 4 часа, а не 1 за да се зареди, поради ползването на тип1 към тип2 кабел/адаптер. Аз пък реших, че станцията поема контрола, а не бордовото зарядно, въпреки преходника….. и за това си е 22кв……
Наистина кашата с кабелите и стандартите е голяма 🙂 Дано някой ден производителите стигнат до нещо единно – но се съмнявам, при положение, че вече са инсталирани толкова много различни станции по света.
Така погледнато да, но точно затова давам примера за AC зареждане с Renault ZOE, който има 22 кВт бордово зарядно.
За връзката станция зарядно:
При DC зареждане станцията вкарва ток директно в батерията
При AC зареждане колата казва на станцията имам “такова” зарядно и станцията подава съответната мощност и примерът с LEAF и тип 1 към тип 2 кабел е правилен (4 часа с 6.6 кВт бордово).
При максимална мощност цената е 0,36€/kWh DC i 0,18€/kWh AC.
Чудесно 🙂 Дано да не стават опашки, като се увеличи броя на електромобилите 🙂
Вероятно, зареждането на АС е толкова евтино, че хората ще си зареждат там и домашните акумулатори 🙂
Да ама ако станциите имат само CCS и Type 2 както се изисква, Nissan LEAF с CHAdeMO няма да може да се зарежда с DC, а само със 6.6 kW AC с Type 2r към Type 1p адаптер. Това ще е доста бавно (4 часа) и невероятно скъпо (€24). Ако колата е само с 3.3 kW зареждащо двойно по-бавно и по-скъпо.
Немски протекционизъм… По-лесно с eGolf или i3
€2 x 2 x 4 = €16, кой не може да смята? 🙂
[QUOTE=vdiv:1668]€2 x 2 x 4 = €16, кой не може да смята? :)[/QUOTE]
А, къде е това?
Според мене vdiv има предвид, че на Нисана реално ще му трябват 4 часа, а не 1 за да се зареди, поради ползването на тип1 към тип2 кабел/адаптер. Аз пък реших, че станцията поема контрола, а не бордовото зарядно, въпреки преходника….. и за това си е 22кв……
Наистина кашата с кабелите и стандартите е голяма 🙂 Дано някой ден производителите стигнат до нещо единно – но се съмнявам, при положение, че вече са инсталирани толкова много различни станции по света.
Така погледнато да, но точно затова давам примера за AC зареждане с Renault ZOE, който има 22 кВт бордово зарядно.
За връзката станция зарядно:
При DC зареждане станцията вкарва ток директно в батерията
При AC зареждане колата казва на станцията имам “такова” зарядно и станцията подава съответната мощност и примерът с LEAF и тип 1 към тип 2 кабел е правилен (4 часа с 6.6 кВт бордово).
При максимална мощност цената е 0,36€/kWh DC i 0,18€/kWh AC.
Чудесно 🙂 Дано да не стават опашки, като се увеличи броя на електромобилите 🙂
Вероятно, зареждането на АС е толкова евтино, че хората ще си зареждат там и домашните акумулатори 🙂
Да ама ако станциите имат само CCS и Type 2 както се изисква, Nissan LEAF с CHAdeMO няма да може да се зарежда с DC, а само със 6.6 kW AC с Type 2r към Type 1p адаптер. Това ще е доста бавно (4 часа) и невероятно скъпо (€24). Ако колата е само с 3.3 kW зареждащо двойно по-бавно и по-скъпо.
Немски протекционизъм… По-лесно с eGolf или i3
€2 x 2 x 4 = €16, кой не може да смята? 🙂
[QUOTE=vdiv:1668]€2 x 2 x 4 = €16, кой не може да смята? :)[/QUOTE]
А, къде е това?
Според мене vdiv има предвид, че на Нисана реално ще му трябват 4 часа, а не 1 за да се зареди, поради ползването на тип1 към тип2 кабел/адаптер. Аз пък реших, че станцията поема контрола, а не бордовото зарядно, въпреки преходника….. и за това си е 22кв……
Наистина кашата с кабелите и стандартите е голяма 🙂 Дано някой ден производителите стигнат до нещо единно – но се съмнявам, при положение, че вече са инсталирани толкова много различни станции по света.
Така погледнато да, но точно затова давам примера за AC зареждане с Renault ZOE, който има 22 кВт бордово зарядно.
За връзката станция зарядно:
При DC зареждане станцията вкарва ток директно в батерията
При AC зареждане колата казва на станцията имам “такова” зарядно и станцията подава съответната мощност и примерът с LEAF и тип 1 към тип 2 кабел е правилен (4 часа с 6.6 кВт бордово).