Първият китайски SUV на ток с опит за 250 км пробег

jac-iev6s-elektricheski-suv-kitai

Първият китайски SUV на ток с опит за 250 км пробег

jac-iev6s-elektricheski-suv-kitai

В този блог: Samsung SDI ще снабдява с батерии китайския производител JAC Motors.

По време на Guangzhou International Auto Parts & Accessories Exhibition 2015, JAC показа своя електрически SUV iEV6S, който ще бъде оборудван с батерии от Samsung SDI

Според JAC, iEV6S ще бъде първият изцяло електрически SUV в Китай, който ще може да изминава по над 250 км с едно зареждане. В батерията има около 3,000 Samsung SDI клетки тип 18650 с висока производителност, милиони от които ще бъдат доставяни на JAC от началото на 2016 г.

Наричаме ги клетки, но 18650 форм факторът (в случая на Samsung SDI) външно изглежда като добре познатата ни цилиндрична батерия, която поставяме в куп електрически устройства. Въпреки малкия си размер, обаче, 18650 батериите имат енергиен капацитет около 3,000 mAh, който със сигурност ще се увеличава в бъдеще. Сравнително доскоро те се използваха най-вече в малки IT устройства като лаптопи, също и винтоверти и електро отвертки, както и в батерии за електро велосипеди и други. Сред производителите на електромобили, единствено Tesla използва този тип батерии.

Точно Tesla и по-конкретно Model S е причината в заглавието да кажем “опит за”. С около 7000 броя 18650 малки батерии в своята голяма батерия, Model S е способен на 500 км пробег, но скоростта не трябва да надвишава 80 км/ч, за да е постижимо това. При iEV6S бройката не е и наполовина на тази, което ни кара да мислим, че реалният пробег ще е по-скоро в рамките на 200 км.

Това все пак е в унисон с пробега постигнат от Nissan LEAF с 30 кВтч батерия в теста на английския електромобилен ентусиаст Робърт Люелин. При този тест Робърт потегля с 225 км прогнозен пробег и след 140 км по маршрут към хотел в Алпите и обратно пристига с 31% заряд.

Така, през 2016 година вече изглежда минаваме към трудните досега 200 км пробег с електромобили, а след 2017 г., когато се очакват 3 нови масови електро модела, има голяма вероятност да прескочим границата от 250 км с едно зареждане при нормално шофиране.

От: Electric Cars Report


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Share this post

Comments (9)

  • Илиян Звездоброев Reply

    Супер яко 🙂 Вече си представих нов модел електромобил, в който сам си редиш N-на-брой 18650 елемента, и може да си ги сменяваш сам. Наскоро си поръчах от ebay “Направи си сам” power bank, където имаш само електрониката, пък ти си слагаш отделно батерии 18650, които може и да смениш, или да сложиш такива с по-голям капацитет, като излязат на пазара. Защо не и при електромобилите 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Супер яко 🙂 Вече си представих нов модел електромобил, в който сам си редиш N-на-брой 18650 елемента, и може да си ги сменяваш сам. Наскоро си поръчах от ebay “Направи си сам” power bank, където имаш само електрониката, пък ти си слагаш отделно батерии 18650, които може и да смениш, или да сложиш такива с по-голям капацитет, като излязат на пазара. Защо не и при електромобилите 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Супер яко 🙂 Вече си представих нов модел електромобил, в който сам си редиш N-на-брой 18650 елемента, и може да си ги сменяваш сам. Наскоро си поръчах от ebay “Направи си сам” power bank, където имаш само електрониката, пък ти си слагаш отделно батерии 18650, които може и да смениш, или да сложиш такива с по-голям капацитет, като излязат на пазара. Защо не и при електромобилите 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Супер яко 🙂 Вече си представих нов модел електромобил, в който сам си редиш N-на-брой 18650 елемента, и може да си ги сменяваш сам. Наскоро си поръчах от ebay “Направи си сам” power bank, където имаш само електрониката, пък ти си слагаш отделно батерии 18650, които може и да смениш, или да сложиш такива с по-голям капацитет, като излязат на пазара. Защо не и при електромобилите 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Супер яко 🙂 Вече си представих нов модел електромобил, в който сам си редиш N-на-брой 18650 елемента, и може да си ги сменяваш сам. Наскоро си поръчах от ebay “Направи си сам” power bank, където имаш само електрониката, пък ти си слагаш отделно батерии 18650, които може и да смениш, или да сложиш такива с по-голям капацитет, като излязат на пазара. Защо не и при електромобилите 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Супер яко 🙂 Вече си представих нов модел електромобил, в който сам си редиш N-на-брой 18650 елемента, и може да си ги сменяваш сам. Наскоро си поръчах от ebay “Направи си сам” power bank, където имаш само електрониката, пък ти си слагаш отделно батерии 18650, които може и да смениш, или да сложиш такива с по-голям капацитет, като излязат на пазара. Защо не и при електромобилите 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Супер яко 🙂 Вече си представих нов модел електромобил, в който сам си редиш N-на-брой 18650 елемента, и може да си ги сменяваш сам. Наскоро си поръчах от ebay “Направи си сам” power bank, където имаш само електрониката, пък ти си слагаш отделно батерии 18650, които може и да смениш, или да сложиш такива с по-голям капацитет, като излязат на пазара. Защо не и при електромобилите 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Супер яко 🙂 Вече си представих нов модел електромобил, в който сам си редиш N-на-брой 18650 елемента, и може да си ги сменяваш сам. Наскоро си поръчах от ebay “Направи си сам” power bank, където имаш само електрониката, пък ти си слагаш отделно батерии 18650, които може и да смениш, или да сложиш такива с по-голям капацитет, като излязат на пазара. Защо не и при електромобилите 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Супер яко 🙂 Вече си представих нов модел електромобил, в който сам си редиш N-на-брой 18650 елемента, и може да си ги сменяваш сам. Наскоро си поръчах от ebay “Направи си сам” power bank, където имаш само електрониката, пък ти си слагаш отделно батерии 18650, които може и да смениш, или да сложиш такива с по-голям капацитет, като излязат на пазара. Защо не и при електромобилите 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *